Notes de premsa

Proposta de nova contracta del servei de neteja viària i recollida de residus

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 21/07/2009

ip de govern de l’Ajuntament de Reus ha tancat el plec de clàusules que ha de regir el concurs de la nova contracta de neteja viària i recollida de residus municipal i que presentarà per a la seva votació en ple. La nova contracta tindrà una vigència de vuit anys i sortirà a licitació amb un pressupost anual de 10,95 milions d’euros a partir del 2011.

Les condicions de la nova contracta s’han debatut en el marc d’una comissió especial de seguiment, amb presència de tots els grups polítics amb representació municipal. Aquesta proposta, que també s’ha presentat al comitè d’empresa, és la que es votarà al ple i està subjecta a les millores que les empreses vulguin presentar en la fase de concurs.

La nova contracta substitueix l’actual, que data de 2001, i actualitza les condicions per adequar-se al creixement de la ciutat i dels seus usos. Els grans objectius plantejats a l’hora de redactar-ne el plec de clàusules han estat tenir una ciutat més neta, potenciar la recollida selectiva, millorar el control del servei i fomentar-ne la sostenibilitat.

Es planteja un increment del pressupost d’1,65 milions d’euros anuals en relació a la contracta vigent, d’una banda, per la necessitat d’actualització de preus i l’adequació a les noves necessitats de la ciutat i també per la incorporació de serveis que abans no estaven previstos, com la neteja del verd de parcs i zones verdes. A més, s’incorporen noves zones de la ciutat a la programació bàsica de neteja, s’incrementa el nombre de contenidors i s’incorpora una maquinària més eficient i sostenible. El nou servei preveu augmentar els mitjans materials dedicats a la recollida i a la neteja viària i també en millora les prestacions. A més, estima incrementar el personal per reforçar principalment la neteja de carrers. S’introdueixen noves metodologies de treball i de control de qualitat encaminades a millorar-ne l’eficàcia, com, per exemple, una nova distribució de la ciutat per zones o la presència de coordinadors. A més la nova contracta inclou la possibilitat de penalitzar l’empresa en cas que es detectin mancances en la qualitat del servei.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.