Notes de premsa
Reus acull el Sex Education Film Festival Tour amb activitats per a famílies i escoles
Reus acollirà enguany el Sex Education Film Festival (SEFF) Tour, una iniciativa pionera que utilitza el llenguatge audiovisual per fomentar una sexualitat lliure, diversa, igualitària i saludable. El festival, nascut fa més de sis anys a Terrassa, és el primer certamen internacional de curtmetratges centrat en l’educació sexual.
L’arribada del SEFF Tour a Reus respon a les peticions expressades pels participants del programa Infants Ciutadans, que van manifestar la necessitat de disposar de més tallers, materials i espais de formació sobre sexeafectivitat. La proposta s’emmarca en les línies de treball de la Regidoria de Salut i Esports, que impulsa accions per a la millora de la salut sexual i reproductiva de la població, amb la col·laboració de la Regidoria d’Educació i Ciutadania.
L’objectiu principal del festival és apropar una educació sexual integral, basada en el coneixement científic i en els drets sexuals com a drets humans. Aquesta mirada contribueix a generar relacions basades en el respecte, la confiança i el benestar, i ofereix eines útils tant al jovent com a les famílies i a la comunitat educativa.
La iniciativa compta també amb la implicació del Grup de Drets Sexuals de Reus, format per professionals del territori amb experiència en sexualitat, sexologia i educació sexual en àmbits diversos com la discapacitat, les relacions de parella, el jovent, la menopausa o la gent gran. Aquest grup fa sis anys que desenvolupa accions comunitàries a la ciutat.
Tres moments clau del festival a Reus
Presentació oberta a la ciutadania
L'acte principal tindrà lloc el 20 de maig, a les 19 h, al Teatre Bartrina. Serà una sessió adreçada especialment a famílies, comunitat educativa i públic adult en general. S’hi projectaran curtmetratges guanyadors de les darreres edicions del SEFF, amb la presència del director del festival i de la sexòloga Eva Cañete, que conduiran una dinamització i col·loqui posterior.
Les inscripcions es poden formalitzar a través del portal inscripcions.reus.cat.
Tallers a l’aula
L'11 de maig, la sexòloga Eva Cañete realitzarà sessions a centres educatius dirigides a alumnat de 6è de primària i 1r d’ESO. Es tracta de tallers interactius preparatoris que serviran per introduir continguts i generar reflexió abans de les projeccions.
Sessió matinal per a escolars
El 9 de juny, també al Teatre Bartrina, es farà una jornada matinal amb visionat de curtmetratges adaptats a l’edat dels participants i col·loqui posterior. Aquesta activitat està adreçada principalment a l’alumnat de 6è de primària participant a Infants Ciutadans i donarà continuïtat als tallers previs.
En les activitats organitzades pel Sex Education Film Festival Tour hi ha prevista la participació d’uns tretze centres educatius de la ciutat.
Envia
Imprimeix





977 010 010