Notes de premsa
Reus acull una xerrada sobre el descans i la salut de la gent gran en el marc de la Time Use Week 2025
La Biblioteca Xavier Amorós acollirà el pròxim 27 d’octubre, a les 19 h, la xerrada «Temps de descans i salut en la gent gran de la Província de Tarragona», a càrrec de Rosa Solà, Anna Pedret i Elisabet Llauradó, professores de la Càtedra d’Entorns Saludables de la Universitat Rovira i Virgili. L’activitat s’emmarca dins del programa impulsat pel Departament d’Igualtat i Feminisme de la Generalitat de Catalunya a Tarragona, en el context de la Time Use Week (TUW) 2025, un esdeveniment de referència internacional dedicat a la promoció del dret al temps. A Reus, l’acte compta amb la col·laboració de l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials i de la Regidoria de Cultura i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus.
Altres activitats
La programació de la Time Use Week 2025 al territori de Tarragona inclou diverses xerrades divulgatives adreçades a la ciutadania amb l’objectiu de reflexionar sobre la gestió del temps i el seu impacte en el benestar. Totes les activitats es fan a les biblioteques públiques i inclouen una exposició de llibres vinculats a les temàtiques tractades.
El cicle començarà el 15 d’octubre, a les 19 h a la Biblioteca Municipal Pepita Ferrer de Torreforta (plaça del Tarragonès, s/n), amb la xerrada «Mòbil i gestió del temps a casa: aliat o infiltrat?», a càrrec de Lluc Pagès Rovira, tècnic del Servei d’Atenció a Homes (SAH) de l’Ajuntament de Tarragona. Aquesta mateixa conferència es repetirà el 16 d’octubre, a la mateixa hora, a la Biblioteca Pública de Tarragona (carrer de Fortuny, 30).
El 23 d’octubre, a les 18.30 h, també a la Biblioteca Pública de Tarragona, tindrà lloc la xerrada «Com dormen els adolescents de TGN? Una anàlisi amb perspectiva de gènere», a càrrec d’Àngel Belzunegui Eraso, doctor i professor de Sociologia de la Universitat Rovira i Virgili.
La TUW 2025: «El dret al temps en l’era de la intel·ligència artificial»
La Time Use Week 2025 se celebrarà la setmana del 13 d’octubre, a Barcelona i arreu del territori català, sota el lema “El dret al temps en l’era de la intel·ligència artificial”.
Aquesta 12a edició convida a reflexionar sobre com la transformació digital impacta en la gestió del temps i en el benestar col·lectiu.
L’any passat, l’Ajuntament de Reus ja va participar en la TUW presentant el seu projecte de transformació digital de l’administració i els seus efectes en la gestió del temps de la ciutadania.
Un esdeveniment internacional per una millor organització del temps
La TUW és la trobada anual de referència en l’àmbit de les polítiques del temps, que reuneix governs, institucions, experts i entitats socials i econòmiques per impulsar canvis que millorin l’ús del temps a la societat.
Amb seu a Barcelona i Catalunya, la TUW ha convertit el territori en un epicentre global d’innovació en polítiques del temps, promovent una agenda transformadora en àmbits com:
-
La racionalització de la jornada laboral.
-
La corresponsabilitat en les cures.
-
La salut i l'eficiència del temps quotidià.
-
La igualtat i la sostenibilitat social.
Per a més informació: https://igualtat.gencat.cat/ca/ambits-dactuacio/cures-temps-i-treballs/temps-de-treball-i-corresponsabilitat/time-use-week/index.html