Notes de premsa
Reus commemora el Dia dels Drets Humans i el Dia Internacional de les Persones Migrants amb una programació d’activitats de sensibilització
Per segon any consecutiu, l’Ajuntament de Reus organitza novament aquest desembre una programació conjunta per commemorar el Dia dels Drets Humans (10 de desembre) i el Dia Internacional de les Persones Migrants (18 de desembre). Les activitats inclouen exposicions, contes solidaris, tallers i presentacions, amb l’objectiu de promoure el coneixement i la defensa dels drets fonamentals, així com el reconeixement de la diversitat cultural present a la ciutat.
La iniciativa està impulsada per l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials, amb la col·laboració de diferents entitats socials i les biblioteques municipals.
La Declaració Universal dels Drets Humans es va signar el 10 de desembre de 1948 i, des d’aleshores, les Nacions Unides dediquen aquesta data a la defensa i difusió d’aquests drets.
El mateix organisme va declarar el 18 de desembre com el Dia Internacional de les Persones Migrants.
La regidora de l'Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials, Anabel Martínez Serrano, explica la importància de donar continuïtat a la programació: «La diversitat cultural i humana de Reus és un valor que ens fa més oberts, més justos i més solidaris. Cal defensar els drets humans cada dia i compartir espais on es pugui reflexionar i aprendre conjuntament».
Programació
Dimecres 10 de desembre, Dia dels Drets Humans
-
A les 11.15 h a la plaça del Mercadal: Lectura de la Declaració Universal dels Drets Humans, a càrrec de l'alumnat de l’Institut Josep Tapiró, amb acompanyament musical de Danilo Vasýlchenko, músic refugiat de la guerra d’Ucraïna.
-
A les 17.30 h a la Biblioteca Central Xavier Amorós (c. de l'Escorxador, 1): Contes Solidaris del Camerun, a càrrec de l'entitat Agermanament sense fronteres.
-
Exposició «Nòmades. Migracions forçades» del col·lectiu Humoràlia. Es pot visitar fins al 21 de gener a l'entrada de l’Antic Hospital (c. de Sant Joan, 34).
Dijous 11 de desembre
-
A les 17.30 h a la Biblioteca Pere Anguera (c. de Joan Salvat Papasseit, 14): Contes Solidaris del Camerun, a càrrec d'Agermanament sense fronteres.
-
A les 18 h al local municipal (C. de Benidorm, 3): Taller “Drets humans i migració”, a càrrec de la Comunalitat El Rusc.
Dimarts 16 de desembre
-
A les 17 h al Centre Cívic Llevant (pl. Horts del Canonges, 1): Inauguració de l’exposició “Mirades de l'Índia”, a càrrec de Mirades del Món.
-
A les 19.30 h a la Sala d’actes del Casal Despertaferro (c. de Martí Napolità, 7): Presentació del llibre “Epítom d’una esperança” de Tecla Martorell, a càrrec d'Eduard López, membre de Reus Refugi.
Dimecres 17 de desembre
- A les 18 h al Centre Cívic Gregal (c. d'Antoni Gaudí, 18): Presentació de la Cartilla migrant i Manual de cuidadores, a càrrec de la Xarxa Migrant i Xarxa de Cuidadores.
Dijous 18 de desembre
- A les 18.30 h a la Sala d’actes de l’Antic Hospital (c. de Sant Joan, 34): Taula rodona “Com acollim els migrants? La realitat de la població migrada a Reus”, amb testimonis personals, Ajuntament de Reus, Comunalitat El Rusc, Circ Social i Reus Refugi.
Envia
Imprimeix



977 010 010