Notes de premsa

Reus Transport estrena el sistema de bus a demanda a l'Escola Alba, l'Escola d'Art i l'Escola d'Idiomes

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 9/09/2013

A partir d'aquest dilluns 9 de setembre, l’empresa municipal de transport urbà inicia el sistema de bus a demanda per millorar el servei a l'Escola Alba, l'Escola d'Art i Disseny i l'Escola Oficial d'Idiomes. El servei a aquesta zona educativa només funciona els dies feiners.

Fins ara, Reus Transport disposava d'una parada a l'Escola Oficial d'Idiomes i a l'Escola d'Art i Disseny; i una altra a l'Escola Alba, amb 8 expedicions diàries durant la temporada escolar, de setembre a juny, entre les 9 del matí i les 9 del vespre, aproximadament. Amb la instal·lació del sistema de bus a demanda a la zona, les dues parades milloren substancialment el servei, que passa de 8 expedicions diàries durant el curs escolar a gairebé 30 al dia –si hi ha demanda–, els dies feiners i durant tot l'any (el mateix servei que té la parada de l'Institut Pere Mata, des de les 6 del matí a les 9 del vespre).

En aquest cas, entre les tres escoles, sumen més de 1.000 usuaris potencials, que a partir d'aquest setembre tenen la mateixa freqüència de pas que qualsevol altra parada de les línies 30 i 31. Com en el cas de Mas Carpa, el sistema de bus a demanda preveu que l’usuari avisi des de la parada 10 minuts abans de l’hora de pas prevista perquè l’autobús de la línia es desviï i s’hi aturi. Les línies 30 i 31 connecten el centre de la ciutat amb l'Institut Pere Mata, quan es premi el botó des de les dues parades instal·lades a les escoles, el bus continuarà el recorregut en comptes d'acabar davant del Pere Mata.

Per fer possible aquest innovador servei de transport a demanda, les dues parades ja existents s'han equipat amb la tecnologia necessària per comunicar en temps real amb el Centre de Control Central de Reus Transport i AMERSAM. Amb una inversió de 2.000 euros, Reus Transport ha instal·lat dins dels monòlits existents un sistema de comunicació GSM perquè, des de la mateixa parada, els estudiants que vulguin agafar l’autobús per desplaçar-se fins al centre de la ciutat només han de prémer un botó per avisar 10 minuts abans de l’hora de pas prevista i indicada a la parada perquè el bus s'hi aturi. Si l'autobús s'agafa al centre de la ciutat, el viatger ha d’avisar al conductor perquè continuï fins a les escoles després de l'Institut Pere Mata.

El sistema de comunicació que incorporen les parades del bus a demanda posa en contacte l’usuari que vol agafar el bus amb el Centre de Control, des d’on s’avisa el conductor de la línia perquè en sortir de l’Institut Pere Mata continuï el trajecte fins a les escoles. Com en el cas de Mas Carpa –on es va iniciar el pla pilot al gener– l’usuari s’haurà d’identificar en el moment de fer la trucada des de la parada per evitar un mal ús del servei.

Aquest sistema pioner de transport a demanda està pensat per parades o barris amb pocs usuaris i permet ampliar el servei a un cost reduït, optimitzant els recursos d’una línia regular, en aquest cas, les que uneixen l'Institut Pere Mata amb el centre de la ciutat. Per Reus Transport, la incorporació del sistema de bus a demanda suposa una millora i un estalvi, perquè el bus arribava només 8 vegades al dia a aquesta zona, encara que en alguna de les expedicions no hi haguès cap viatger a les parades. A partir d'aquest setembre, només hi anirà si hi ha una petició prèvia d'algun usuari des de les parades. El recorregut d'anada i tornada des del Pere Mata suposa uns 2 quilòmetres més, poc més de 2 minuts en el còmput total de la línia.

La regidora de Promoció Econòmica i consellera delegada de Reus Transport, Alícia Alegret, afirma: «el sistema de transport a demanda ens permet oferir el servei de transport municipal a un cost mínim i millorar la qualitat del servei a aquests tres centres, amb un nou horari que s'adapta més fàcilment a les necessitats de la comunitat educativa». Alegret també destaca que aquesta iniciativa és fruït de l'experiència satisfactòria que ha suposat el pla pilot engegat a Mas Carpa fa uns mesos: «En aquell moment ja vam anunciar que Reus Transport es plantejava ampliar el bus a demanda a altres zones de la ciutat si els resultats eren positius. Ara s'ha escollit estendre'l a la zona educativa situada prop de l'Institut Pere Mata perquè compleix les característiques requerides pel servei: una línia regular propera, un públic potencial i una inversió mínima».

Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.