Notes de premsa

Reus Transport renova bona part de la flota d’autobusos i amplia les prestacions a l’usuari, en el seu desè aniversari

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 27/05/2008

mecres, 28 de maig, entren en funcionament els set autobusos nous que s’afegeixen a la flota de Reus Transport. Són autobusos que fan servir la tecnologia més avançada en qüestions mediambientals i s’anticipen a l’entrada en vigor de les noves normés en aquesta matèria que va aprovar la Unió Europea, per reduir l’emissió de gasos contaminants.

La posada en funcionament dels nous autobusos coincideix amb la celebració del desé aniversari de la constitució de la societat municipal Reus Transport que va començar a prestar el servei d’autobús públic urbà tot just al juny de 1998. L’empresa pública ha tingut com a prioritat la de proporcionar un servei de transport públic eficient, modern, còmode i segur i, fidels a aquest compromís, incorpora ara diverses prestacions per millorar el servei. Amb els nous vehicles, es posa en marxa l’anomenada «targeta sense contacte» i el Sistema d’Ajuda a l’Explotació, una tecnologia que permet ampliar els serveis a l’usuari.
Set nous autobusos
Els vehicles que s’incorporen a la flota de Reus Transport són Mercedes Benz mod. Citaro. Tenen un dipòsit d’urea, que juntament amb l’acció d’un nou catalitzador aconsegueixen una disminució en el consum de gas-oil i al mateix temps suposen una important reducció de les emissions de gasos contaminats i partícules pel tub d’escapament.
Incorporen avenços tecnològics per millorar la comoditat de l’usuari, i l’accés per a persones amb discapacitat i disposen de mesures de seguretat per als viatgers així com d’un sistema de gestió electrònica de diferents mecanismes del vehicle que té per objectiu aconseguir una conducció suau i segura.
L’entrada en funcionament d’aquests nous vehicles suposarà una rebaixa important en l’edat mitjana del parc mòbil de Reus Transport. En l’actualitat la societat disposa de 14 vehicles en total, 12 dels quals són vehicles de 12 metres, destinats al servei ordinari de transport urbà i dos microbusos que es destinaran al servei de barris i com a vehicles de reforç.
Amb l’entrada en funcionament d’aquest vehicles, l’edat mitjana de la flota és de 2 anys
Nou sistema de gestió de bitlletatge. Implantació de la targeta sense contacte.
Amb l’objectiu d’agilitar el procés de validació de viatges i incrementar l’eficàcia del servei s’implanta un nou sistema en la gestió del bitlletatge, que suposarà la utilització de la tecnologia de targetes sense contacte en totes les modalitats de títols multiviatge del servei.
Entraran en funcionament el 28 de maig, amb un temps de convivència amb l’actual sistema de bitlletatge amb tecnologia de banda magnètica. Aquesta convivència de modalitats de títols de transport es preveu que tingui una durada de 3 mesos, i té com l’objectiu donar continuïtat als títols T10 magnètics vigents en l’actualitat.
Les noves targetes són recarregables, i permeten emmagatzemar fins a un total de 5 recàrregues de 10 viatges cadascuna, que caldrà validar en un termini de tres mesos a partir de la primera validació de cada recàrrega. Així mateix, permeten efectuar transbord gratuït entre línies durant 1 hora i 15 minuts. No es permeten transbord entre les línies 10 i 11.
Per validar un viatge caldrà apropar la targeta a uns 5 cm de la cancel.ladora, sense moure la targeta durant el processament de dades. Quan el viatge ha estat validat, la cancel.ladora emet una llum verda. Cada vegada que es valida un viatge, al display de la cancel.ladora apareix un missatge amb el saldo disponible a la targeta. També es pot consultar el saldo disponible al punt de consulta habilitat a la part central del vehicle.
El preu de les targetes és de 2 euros. Aquest suport té una validesa indefinida i és recarregable. El preu de cada recàrrega de 10 viatges és de 6,15 euros. Les targetes es distribuiran en un total de 30 punts de venda, als quioscs i estancs de la ciutat.
En un futur proper, es podrà consultar el saldo i efectuar recàrregues a la targeta per internet, sense sortir de casa.
L’entrada en funcionament de la targeta recarregable permetrà també assolir la integració tarifària amb els altres operadors del Camp de Tarragona.
Implantació del SAE – sistema d’ajuda a l’explotació GPS
Aquesta tecnologia permet millorar dos aspectes:
· Sistema d’ajuda a l’explotació - SAE. Permet a l’empresa el seguiment on-line del recorregut de l’autobús al llarg de tota la xarxa del servei de transport públic de Reus, fet que millorarà aspectes rellevants del servei com poden ser la velocitat comercial en cada sector, la gestió dels temps de regulació, el seguiment de l’ocupació del vehicle, etc... Aquesta informació permet a Reus Transport anticipar-se a possibles necessitats de canvis de ruta i assolir una major agilitat a l’hora de prendre decisions de reforç del servei regular de línia.
La implantació del SAE va també acompanyada de la instal·lació d’un seguit de millores tecnològiques, tant en aspectes relatius a la conducció del vehicle com pels usuaris del servei. En aquest sentit cal destacar la instal·lació de nous panells en l’interior dels vehicles que informaran de la propera parada del servei, informació que anirà acompanyada d’un missatge acústic per als invidents.
· Instal·lació de panells informatius a les parades. Coincidint amb l’inici del curs escolar, es preveu l’entrada en funcionament d’un total de vuit panells informatius ubicats a les parades amb mes afluència de viatgers de tota la xarxa del servei de transport urbà, on s’informarà a l’usuari del temps real que falta per l’arribada de l’autobús. Les parades on s’ubicaran aquests panells són les següents: Oques 1, Oques 2, Llibertat, Pastoreta 1, Estació d’autobusos 1, Barri Fortuny 1, Urbanització Juncosa 1 i Plaça de Mas Pellicer 2.
En les parades que no disposin de panell informatiu, es podrà consultar el temps que tardarà en passar el vehicle mitjançant SMS.

Reus, 27 de maig de 2008

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.