Notes de premsa

Reus Transport renova les marquesines de les parades del servei municipal d’autobús

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 30/03/2010

Transport, l’empresa de l’Ajuntament de Reus que gestiona el servei municipal d’autobusos, ha iniciat aquest mes de març les obres d’instal·lació de les noves marquesines de les parades del bus. En una primera fase s’instal·laran a 53 parades, xifra que augmentarà en una segona fase, coincidint amb l’entrada en funcionament del nou hospital. Actualment, la xarxa de bus urbà té 40 parades amb marquesines, instal·lades fa 15 anys.

La inversió aproximada és d’1,3 milions d’euros, sense cost per l’Ajuntament. La contraprestació d’aquesta inversió consisteix en l’explotació publicitària dels panells informatius annexos a les marquesines per part de l’empresa instal·ladora, Urban Exclusivas, durant 15 anys. L’Ajuntament disposarà gratuïtament d’unes 80 cartelleres publicitàries, el doble que ara.

Reus Transport ha adquirit un total de 100 mòduls de marquesines, dels quals, durant els sis mesos que durarà la primera fase d’implantació, n’instal·larà 72 en 53 parades (13 més que fins ara). Els 28 mòduls restants s’instal·laran una vegada entri en funcionament el nou Hospital de Sant Joan i, amb ell, les línies i les parades de bus que hi donaran servei.

El procés d’implantació es farà de manera progressiva i pactada, tant amb l’actual empresa concessionària com amb l’anterior, per evitar deixar cap parada sense marquesina en el procés de substitució dels vells models pels nous.

Les noves cobertes tindran tamanys diferents, en funció dels emplaçaments i les necessitats, que en la primera fase d’implantació es resumeix de la següent manera:
12 parades amb marquesines de 4 metres.
22 parades amb marquesines de 5 metres.
6 parades amb marquesines de 8 metres.
13 parades amb marquesines de 10 metres.

La instal·lació de les noves marquesines es farà en totes aquelles parades en les quals és possible fer-ho des d’un punt de vista tècnic, ja sigui per l’espai disponible a la vorera, pel nombre d’usuaris o pel tipus d’utilització (sigui de pujada o baixada de passatgers). Totes les parades de la xarxa però, disposen de bancs i d’una plataforma per millorar l’accessibilitat dels usuaris al bus.

Tot el nou mobiliari està fabricat en acer inoxidable i vidre d’alta resistència i està adaptat a la nova normativa d’accessibilitat a persones amb discapacitat. El disseny del nou mobiliari urbà utilitza el color corporatiu característic de l’empresa municipal de transports. Properament, totes les marquesines disposaran també dels horaris de les línies i del plànol general de tota la xarxa del bus urbà.

Millor informació
Amb aquesta actuació, la companyia municipal d’autobusos completa la millora del seu mobiliari urbà i dóna continuïtat a les actuacions executades l’any passat, orientades a millorar la informació a l’usuari. En aquest sentit, va implantar panells electrònics a 26 parades per informar els usuaris dels temps d’espera per a l’arribada dels bus. Igualment, aquesta informació la va fer accessible als usuaris a través d’un aplicatiu que permetia consultar-la en temps real via internet o via telèfon mòbil. La implantació d’aquest servei va ser possible gràcies a la implantació del Sistema d’Ajuda a l’Explotació —SAE— mitjançant GPS i a la gestió realitzada des del Centre de Control de Reus Transport i AMERSAM.

El Sistema d’Ajuda a l’Explotació també permet a l’empresa el seguiment on-line del recorregut de l’autobús al llarg de tota la xarxa del servei de transport públic de Reus, fet que permet millorar aspectes rellevants del servei com poden ser la velocitat comercial en cada sector, la gestió del temps de regulació, el seguiment de l’ocupació del vehicle, etc… Aquesta informació permet a Reus Transport anticipar-se a possibles necessitats de canvis de ruta i assolir una major agilitat a l’hora de prendre decisions de reforç del servei regular de línia.

Targetes d’abonament
La millora del servei a l’usuari també s’ha traduït en una varietat d’abonaments adaptat a cada necessitat. Reus Transport va ser una de les primeres empreses de transport públic de l’estat que va utilitzar les targetes recarregables sense contacte. Les targetes recarregables emmagatzemen com a màxim 5 recàrregues de 10 viatges cadascuna, que cal realitzar en un termini de 3 mesos a partir de la primera validació de cada recàrrega. La recàrrega i distribució es pot fer als quioscos de premsa i estancs.

–Targeta d’abonament T10: pensada per a viatgers que fan ús del transport urbà habitualment. El preu de cada recàrrega és de 6,15 euros.
• Targeta d’abonament TJove: dirigida a persones de 12 a 30 anys. El preu del suport és de 2 euros, el preu de cada recàrrega és de 5,45 euros
–Targeta d’abonament TMes: cada recàrrega permet un nombre il·limitat de viatges durant 30 dies. El preu del suport és de 2 euros o la recàrrega, de 28 euros.
–Targeta d’abonament TxEscolar: dirigida a alumnes de 4 a 11 anys d’educació infantil i primària per anar i tornar de l’escola. La targeta emmagatzema 10 viatges a realitzar en 6 mesos. El preu del suport és de 2 euros, i el de la recàrrega, de 3 euros.
–Targeta d’abonament Grup: targeta dirigida a col·lectius i entitats, especialment centres educatius, vàlida per a un número determinat de viatges amb una data de caducitat.
–Targeta TJ: targeta per a jubilats majors de 65 anys. El cost del viatge és financiat per l’Ajuntament de Reus.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.