Notes de premsa

Reus valora la campanya turística de l'estiu i encara amb optimisme la tardor

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 16/09/2021

L’Agència de Reus Promoció de la regidoria de Promoció de Ciutat ha tancat la campanya turística d’estiu amb dades que fan pensar en una tímida recuperació de l’activitat turística a la ciutat com a referent del turisme cultural i comercial de la Costa Daurada, i unes bones perspectives de cara a la tardor, en una temporada atípica post pandèmia on ja no hi ha tantes restriccions de mobilitat.

Tenint en compte les previsions per aquest estiu, en les que es preveia un augment del turista català i estatal i també de procedència francesa, l’Agència de Promoció de Ciutat va preparar una Campanya amb l’objectiu d’incrementar el temps d'estada dels visitants a Reus i també el seu interès per retornar aconseguint, així, una major quantitat de visites i de despesa als establiments turístics, comercials i de restauració.

Per aquest motiu, les accions van anar adreçades a millorar l'experiència del visitant, gràcies a l'oferta del patrimoni cultural gastronòmic/enoturístic i comercial.

Consultes a les oficines de turisme
Pel que respecta a les dades de les consultes realitzades a les oficines de turisme de la ciutat (Gaudí Centre, carrer de Sant Joan, i punt informació de la Plaça Prim), s’han atès les consultes dels visitants a la ciutat i també dels ciutadans de Reus.

El format de les consultes ha estat: 85% presencial, 10% telefònica i un 5% telemàtica.

Les principals procedències de consultes han estat de Catalunya amb un 46%, 12% d’Espanya i 27% internacional.

Dels visitants espanyols els més destacats han estat els provinents del País Basc, seguits de la Comunitat Valenciana, Comunitat de Madrid i Aragó en aquest ordre i de Catalunya la gran  part son de la província de Barcelona

Pel que fa als internacionals destaca amb diferència el procedent de França que  continua essent el que té un comportament més estable i fidel a la nostra destinació.

Per tipologia de consulta destaquen les referents a turisme cultural (79%), turisme gastronòmic (19%).

Nou punt d’atenció a la Pl. del Prim
Aquest estiu la ciutat ha comptat amb un punt nou d’atenció situat a la Pl. del Prim, que ha donat resposta a totes les consultes que han realitzat els usuaris. La dualitat de l’espai ha fet que s’atenguin consultes més genèriques, sobretot de ciutat, i d’altres de caire més turístic, ha estat un punt utilitzat tant pel públic local com pels visitants.

Es un punt que es va posar al servei de la ciutadania per donar suport a la campanya dels Bons Reus, però que atès la seva ubicació i visibilitat serà un espai s’utilitzarà per donar suport a les campanyes que de des de l’Agència de Reus Promoció es duguin a terme.

Acció promocional a l'aeroport
Per tal de reforçar la imatge de la ciutat i donar a conèixer l’oferta turística i comercial, aquest estiu s’ha dut a terme una campanya de promoció a l'Aeroport de Reus, a la zona d’arribades, donant la benvinguda als passatgers amb una bossa amb material promocional de la ciutat.

Aquesta acció finalitzarà el proper 19 de setembre, i s’hauran cobert un total de 116 vols, que suposen un total de 9.280 viatgers, d’entre els quals destaquen vols de procedents de Bèlgica, Holanda, Irlanda i Regne Unit, sense oblidar altres vols de procedència nacional. Podem constatar que ha tingut una bona acollida entre els turistes i que alguns ja han realitzat la visita al Gaudí Centre.

Dades de visitants al patrimoni
Com era previsible i donada la situació dels principals països emissors de turistes estrangers i els canvis de tendència dels mercats interns, encara estem en una situació de descens de visitants i no podem comparar les dades amb temporades anteriors, tot i que com comentàvem al principi s’intueix una certa recuperació de l’activitat.

Gaudí Centre
El Gaudí Centre aquest estiu ha rebut 6.805 visitants que suposa un increment del 171% de visitants respecte la temporada anterior.

Tot i estar lluny de les xifres pre pandèmia s’observa una incipient recuperació de l’activitat turística.

Amb una gran capacitat d’atracció turística molt important a la ciutat, el visitant internacional continua sent molt important durant la temporada d’estiu. Tot i que en conjunt, aquesta temporada, els visitants nacionals el superen en número.

Per tipologia de visitants, com és habitual durant aquest període la major part son individuals (94%), i els grups suposen un 6%.

Per procedències, Reus (9%), Catalunya (29%), Espanya (25%), internacionals (37%).

Cal destacar de Barcelona (67%), P. Basc (21%), València i Madrid (16%), Aragó (10%) dels espanyols, i de l’internacional destaca el visitant francès amb  un 58%.

Aquesta darrera campanya s’ha constatat un notable augment del nombre de turistes de proximitat, que provenen de la ciutat de Barcelona i la seva demarcació, i també de la resta de l’estat respecte l’any passat.

El turisme català i espanyol respecte any passat també han augmentat.

De l’internacional l’any passat el principal va ser el francès i aquest any  també.

Atesa la situació actual de la pandèmia, es fa complicat comparar aquest període amb el mateix període de l’any passat, però podem extreure les següents dades:

  • Veiem que el turista internacional continua tenint un pes important en el total de visitants, i el francès s’ha convertit  la primera nacionalitat  aquest estiu  2021 amb un increment del 168%.
  • Al respecte dels visitants locals, aquest estiu, entitats de la ciutat han aprofitat el seu temps lliure per visitar el Gaudí Centre amb activitats variades i diverses com ara el taller de ceràmica, el taller de marqueteria, l'escape Room, i  també la visita guiada al Gaudí Centre, amb un total de 64 participants

Estació Enològica «La Casa del Vermut i del Vi»
Des de la seva inauguració, aquest edifici ha anat incrementant el seus visitants. També és punt d’inici de la Ruta guiada del Modernisme «Reus 1900» que es fa regularment cada dissabte així com de varies de les rutes que s’ofereixen en períodes de més afluència dels visitants com la ruta del Vermut o la Cuina Modernista.

Majoritàriament ha rebut visitants d’origen català, la gran part de la zona de Barcelona.

Dels catalans destaquen:

-Barcelona amb un 46% seguit dels visitants de Reus amb un 15%

Dels espanyols, destaquen:

-València (27%), Madrid (20%) i Aragó (12%)

De l’internacional destaca el visitant francès (57% ) dels internacionals

Visites i activitats : «Més Reus que mai»
S’ha donat continuïtat al programa de  les activitats Més Reus que mai, iniciades l’estiu passat dins del marc del Pla de Reactivació Econòmica de la ciutat.

Campanya adreçada a oferir activitats i noves visites a la ciutat de Reus, des de juliol fins la primera quinzena de setembre, durant tota la setmana.

Com a novetat d’aquest any respecte l’any passat, aquestes visites s’oferien alternativament amb català i castellà.

Per la seva realització s’ha comptat amb la col·laboració de les empreses de guiatge local, amb l’objectiu de donar-los més visibilitat i agrupar tota l’oferta de visites i activitats per a que siguin més identificables per als visitants, oferir una oferta variada d’activitats i allargar l’estada a la ciutat.

Un total 433 visitants han realitzat les visites tematitzades que s’oferien en el programa de visites del Més Reus que mai, que s’han realitzat en català i castellà en funció del dia, per oferir oferta de visites guiades al visitant català i estatal.

Per procedències: Reus (20%),Catalunya (64%), Espanya (15%), internacional (1%)

-Del català destaca el públic de Barcelona amb un 43%, seguit del de Reus, amb un 20%

-Estatal: València (29%), Aragó( 25%), Madrid ( 20 %).

-Internacional: Andorra (80 %) dels internacionals

Les visites amb  més participació:

1- La Ruta del Modernisme Reus 1900 amb un total de 209 pax  (142 en català i 67 en castellà), UN 48 % dels 433 visitants

Es tracta d’una vista consolidada que es realitza cada dissabte durant tot l’any en català amb sortida des de l’Estació Enològica.

Per aquesta temporada d’estiu s’ha programat en castellà els divendres dins el programa d’activitats «Més Reus que mai».

2- L’Escape Room al Gaudí Centre, 18% dels 433 visitants

3- Vermut i Cuina al Reus Modernista,  11% dels 433 visitants

Reus una escapada genial: Sorteig d’escapades a Reus i paquets d’experiències a la ciutat
Un dels eixos claus d’aquesta campanya d’estiu ha estat la proposta «Reus, una escapada genial» amb un sorteig de 35 escapades genials per a dos persones i 200 paquets d’experiències dobles per realitzar aquest estiu a través d’una plataforma online des de la  pàgina www.reusunaescapadagenial.cat, i el sorteig de 15 escapades genials i 25  paquets d’experiències dobles, en diferents mitjans de comunicació (revistes Sapiens, Descobrir i Cuina). Tots ells per ser gaudits durant aquest estiu del 10/07 fins el 12/09, i del 18/09 fins el 30/10 els dels mitjans de comunicació.

L’objectiu d’aquesta iniciativa era el de reactivar les empreses del sector i que hagués repercussió en el sector de la restauració i del comerç, i atès que dos dels indrets visitables es troben tancats actualment, fomentar una segona visita a la ciutat.

El sorteig va estar actiu des de el 22 de juny fins el 04/07/21 a les 00,00h, i es van inscriure un total de 867 persones

Per procedències els inscrits al sorteig, el 94%  eren de Catalunya, d’aquests: 40% de Barcelona, 51% de Tarragona, 5% Girona i 3% Lleida; 5% resta d’Espanya, i 1% altres països.

La proposta «Reus, una escapada genial» inclou una nit d’hotel a la ciutat en cap de setmana en règim de allotjament i esmorzar més un paquet d’experiències especialment pensat per als visitants que inclou:

  1. Dues visites guiades: Casa Navàs i Ruta del Vermut (amb reserva prèvia imprescindible a l’oficina de turisme de Reus)
  2. «Polsera Visit Reus» que dóna accés a 5 indrets emblemàtics del patrimoni cultural de la ciutat: Gaudí Centre, Museu d’Art i Història, Museu d’Arqueologia, Campanar de la Prioral i Institut Pere Mata (aquests dos indrets a confirmar disponibilitat de visita a causa de les mesures Covid)
  3. Productes gastronòmics de km 0 vinculats a la ciutat: vermut de Reus, avellana DOP Reus i oli DOP Siurana

La iniciativa ha comptat amb la participació de l’Hotel NH Ciutat de Reus, Hotel Breas, Hotel Centre Reus i Hotel Reus Park, les empreses de guiatge Còdol Educació, La Teva Ruta, i Auriga Serveis Culturals.

D'altra banda, a través de diferents mitjans especialitzats, s'han sortejat 15 escapades dobles de cap de setmana i 25 packs d’experiències que els premiats podran gaudir a partir del 18 de setembre fins finals d’octubre.

Per a aquest estiu, cada cap de setmana han visitat Reus entre 4/6 premis amb allotjament i de 10 a 12 packs d'experiències.

El perfil dels premiats ha estat molt heterogeni, parelles, séniors, i també alguna família amb nens.

 

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.