Notes de premsa

S’habilita a la seu electrònica un espai destacat i personalitzat d’atenció al contribuent

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 11/08/2020
Edifici d'Hisenda

L’Ajuntament de Reus ha habilitat a la seu electrónica un espai destacat i personalitzat d’atenció al contribuent on s’agrupen el pagaments de tributs en línia; el calendari del contribuent amb la informació actualitzada arrel de la crisi sanitària; el fraccionament de pagament dels tributs en termini especial i les autoliquidacions.

La secció incorpora dues opcions noves, orientades a salvar la bretxa digital. Opcions pensades per a persones amb poca capacitació tecnològica a qui algú altre els acompanya en el tràmit per Internet, però sense la identitat digital del contribuent.

D’una banda, s’ha habilitat l'opció d'obtenir un rebut pendent sempre i quan estigui dins el període de pagament voluntari i poder-lo pagar a partir d'un número identificació i referència d'un rebut d'un any anterior, sense necessitat d'accedir a la Carpeta Ciutadana.

D’altra banda, es facilita consultar el detall d'un rebut carregat d'un impost per domiciliació bancària a partir de la identificació d'unes determinades referències. Es dona resposta així -sense haver d'accedir a la carpeta ciutadania ni recórrer a l'atenció presencial o telefònica- als dubtes d'un col·lectiu de contribuents que sovint gestiona el Servei d'Atenció i Informació al Contribuent (SAIC) en relació a consultes de què se li ha carregat per domiciliació bancària.

L’Ajuntament de Reus està apostant per la transformació digital, com a eina d’innovació per fer un salt qualitatiu en la millora permanent tant del funcionament dels serveis com de l’optimització dels recursos. Des de la seu electrònica municipal es poden fer tràmits per mitjans electrònics sense necessitat de fer-ho presencialment; i la Carpeta Ciutadana és un espai personal que facilita la relació administrativa entre l'Ajuntament de Reus i la ciutadania, on l'usuari pot consultar l'estat dels seus expedients, les seves notificacions i les dades personals.

Edifici d'Hisenda
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.