Notes de premsa

Torna el cicle “Escola d’Amor i Passió” aquest dissabte al Centre Cívic Gregal

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 20/02/2026
El regidor i les dinamitzadores Escola Amor i Passió
Cartell Escola d'Amor i Passió

La Regidoria de Salut i Esports de l’Ajuntament de Reus reprèn aquest dissabte, 21 de febrer, el cicle “Escola d’Amor i Passió”, una iniciativa comunitària adreçada a la promoció de la salut sexual, el benestar emocional i la millora de la qualitat de vida.

El projecte s’emmarca dins del programa municipal de salut sexual i drets sexuals, amb la col·laboració del Grup de Drets Sexuals de Reus, i ofereix un espai íntim, acollidor,  distés i professional per treballar les relacions afectives i sexuals des d’una perspectiva oberta, inclusiva i basada en el coneixement científic.

L’activitat està dirigida a persones adultes en tots els estats afectius i models relacionals: persones solteres, en parella, relacions obertes o tancades, poliamor, comunitat LGTBIQIA+, entre d’altres, amb l’objectiu de promoure relacions més sanes, conscients i satisfactòries.

El regidor de Salut i Esports, Enrique Martín ha explicat que “l’objectiu del cicle és intervenir positivament en la vida afectiva i sexual de la ciutadania de Reus, entenent que aquesta dimensió té un impacte directe en el benestar, la salut mental i la qualitat de vida de les persones”.

Un espai per visibilitzar els drets sexuals

El cicle posa el focus en la defensa i visibilització dels drets sexuals, especialment:

  • El dret a la llibertat sexual
  • El dret al plaer
  • El dret a l’expressió sexual
  • El dret a una informació sexual amb base científica

Les sessions s’adapten a les propostes, inquietuds i dubtes de les persones participants, en un ambient d’intimitat, garantint continguts útils i aplicables a la vida quotidiana per a la millora de les relacions afectives i sexuals.

Escola d’Amor i Passió és un taller que porta a terme, de forma exclusiva a tot Catalunya, l’Associació Fluir en el Amor. Les sessions són dinamitzades per Maria Lozano, terapeuta sexual i de parella de l’entitat, especialista en relacions afectives, sexualitat i benestar emocional.

En edicions anteriors, el projecte ha comptat amb la participació de més de 300 persones, d’edats compreses entre els 21 i els 72 anys, amb perfils, orientacions i inquietuds diverses.

Calendari de sessions 2026

El cicle consta de 5 sessions al llarg de l’any, totes en dissabte, en horari de 10 a 13 h, al Centre Cívic Gregal:

21 de febrer

14 de març

13 de juny

5 de setembre

14 de novembre

Cada sessió és diferent i adaptada al grup participant, prioritzant la rotació de persones per facilitar l’accés a tothom.

Per assistir-hi cal fer inscripció prèvia a través del portal inscripcions.reus.cat ja que l’aforament és limitat.

 

 

 

El regidor i les dinamitzadores Escola Amor i Passió
Cartell Escola d'Amor i Passió

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.