Notes de premsa

Una empresa especialitzada es desplaça a Reus per fer el pas per sota de la via del tren a Sant Josep Obrer

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 7/05/2008

ta setmana, l’empresa RETOP - ESSEN ha començat a fer els treballs d’empenta del calaix per sota de la via del tren, en les obres de construcció del nou accés al barri de Sant Josep Obrer. Aquesta és la part més complexa d’una obra pressupostada en 2,8 milions d’euros, impulsada per l’Ajuntament de Reus per millorar la connectivitat del barri amb el centre de la ciutat, permetent tant el pas de vianants com de cotxes i autobusos.

El calaix de formigó armat, de 15,5 m de llarg i una secció de 10,6 x 5,6 m, s’ha construït a la vora de la via. Ara, les màquines empenyen el calaix per desplaçar-lo per sota de la via del tren, mitjançant una línia de gats hidràulics. Per poder fer l’empenta, ha calgut fer uns treballs previs de sosteniment provisional de les vies del tren, amb una estructura metàl·lica, que fa de pont. D’aquesta manera no s’interromp el trànsit ferroviari durant l’execució de les obres.
El calaix de formigó avança diàriament uns 4 metres per sota de la via, de forma que es calcula que els treballs d’empenta duraran al voltant d’una setmana. A continuació, es desmuntarà l’estructura de ferro que sostenia la via.
Empreses especialitzades
La complexitat dels treballs ha fet que en aquesta obra intervinguin fins a quatre empreses, algunes d’elles molt especialitzades. Deneo ha realitzat el desplaçament dels postes de la catenària de la plataforma del tren, RETOP-ESSEN realitza el sosteniment de les vies del tren i proporciona la tecnologia durant l’empenta del calaix. A més, COBRA ha fet el desviament provisional de les comunicacions de l’ADIF que passen per la plataforma del tren i Construcciones Pai ha fet el calaix de formigó armat i s’encarrega de la reposició del serveis i de la urbanització dels vials resultants.
Segons informa RETOP Essen Italia A.I.E. en la seva pàgina web, aquesta és una empresa de capital mixt italià i espanyol al 50%, especialista en aquest tipus d’obra. Va fer la seva primera obra de sosteniment de via l’any 1992 i des de llavors ja ha executat més de 450 obres. Està present en els mercats espanyol, italià, alemany, austríac, francès i grec. Des del 2005 treballa amb RETOP a Espanya, amb la tecnologia ESSEN, que permet el pas de trens mentre s’executen les obres, a velocitats de 80 km/h.
Un pas en favor del barri de Sant Josep Obrer
L’objectiu d’aquestes obres és la prolongació de l’avinguda Sol i Ortega des del carrer del Treball, donant continuïtat al disseny definit als trams superiors fins a l’avinguda President Macià i crear la connexió amb el passeig Mas Abelló a l’altra banda de la via del tren mitjançant un pas soterrat.
Actualment i fins que no s’enllesteixin aquestes obres, l’accés rodat al barri de Sant Josep Obrer es pot realitzar des de la carretera de Tarragona o, principalment, des l’autovia de Bellissens, cosa que provoca un llarg recorregut per accedir des del centre de la ciutat. L’únic accés directe que hi havia era un pas d’una obra de drenatge transversal de la via del tren, força degradat i amb una il·luminació molt pobre. El tram final del passeig de Sol i Ortega està urbanitzat, però trobava un cul de sac en arribar a la via del tren i aquesta circumstància afavoria un aïllament del barri. Les obres que ara es fan preveuen l’ampliació de les voreres i la mitjana central, i la construcció d’un carril bici, crea noves zones d’aparcament, es dota l’avinguda de carrils de circulació de vehicles, i el més important, es dóna permeabilitat a aquest vial per tal de facilitar l’accés al barri de Sant Josep Obrer.
L’avinguda de Sol i Ortega tindrà una amplada total de 19,2 metres: vorera est de 3 metres d’amplada; calçades separades d’un únic carril de 3,5 metres; zona d’aparcament de 2 metres a la vorera est; mitjana de 7 metres amb carril bici d’1,60; i vorera oest a diferent nivell amb una amplada variable separada per un mur de contenció d’alçada variable. El vial s’estrenyerà fins als 10,6 metres al seu pas sota la via del tren, 3,5 dels quals els ocuparà una sola calçada de doble sentit de circulació i una sola vorera de 2,3 metres.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.