Ple ordinari 2005-07-01

Cerca sessions de Ple

E.g., 19/06/2024
E.g., 19/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 01 Juliol, 2005

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE L’1 DE JULIOL DE 2005

1.- Aprovació acta sessió anterior.

S’aprova l’acta del 27 de maig de 2005.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Donant compte resolucions de l’alcaldia.

3a).- Es dóna compte del decret número 342, de data 17 de juny de 2005:

Primer: Concedir al Cos de la Guardia Urbana de Reus el privilegi de portar les maces distintives de la ciutat, segons preveu la resolució esmentada a l’encapçalament d’aquest Decret, en totes aquelles ocasions en que l’Ajuntament surti en corporació, encapçalant la comitiva i obrint el pas als membres del consistori.

El cap del Cos designarà els dos agents que, en cada ocasió, es faran càrrec d’aquesta funció.

Segon: Mentrestant no s’estableixi per part d’aquesta Corporació la vestimenta que han de portar els macers seguint els models que, històricament, han vingut sent senyal de la seva identitat, es disposa que els membres de la Guardia Urbana que tinguin aquest honor utilitzaran l’uniforme de gala, amb gorra de plat, levita, guants blancs i sense armes, amb les gales a l’uniforme reglamentàriament establertes.

Tercer: D’aquesta resolució se’n donarà compte al Ple de la Corporació.

3b).- Es dóna compte del decret número 359, de data 1 de juliol de 2005:

Primer: Constituir un equip de treball integrat per directius i tècnics representants d’Aigües de Reus Empresa Municipal, S.A. (AREMSA) i de l’Ajuntament de Reus, el qual s’encarregarà de portar a terme els estudis necessaris de caràcter tècnic i d’oportunitat i, en el que calgui, econòmics, sobre mesures d’estalvi d’aigua potable en els edificis i instal·lacions municipals que li siguin encarregats per la Corporació. El resultat dels treballs realitzats s’haurà de traduir en propostes de resolució dirigides a la mateixa Corporació.
Segon: Aquest equip estarà integrat per les següents persones:
• Sr. Joan Carles Ferrater, Gerent-apoderat d’AREMSA
• Sr. Ramon Castellví, Director de l’Àrea de Medi Ambient
• Sr. Joan Costa, Director de l’Àrea de Serveis de Suport
• Sra. Mari Fe Velarde, Tècnica municipal de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme
• Sr. Francesc Secall, Delegat de Serveis de l’Àrea de Via Pública
• Sr. Jordi Beseran, Coordinador de les Brigades Municipals

Tercer: La composició de l’equip podrà ser modificada i/o ampliada, si s’escau, en qualsevol moment que es consideri convenient als interessos municipals.

Quart: Els efectes d’aquesta Resolució seran de primer de juliol de 2005.

4.- Moció de l’Alcaldia. Substitució del representant del Grup Municipal de Convergència i Unió en el Consorci del Teatre Bartrina.

S’acorda:

Nomenar al Sr. Josep Abelló i Barbat, representant de l’Ajuntament de Reus en el Consell General del Consorci del Teatre Bartrina, en substitució de la Sra. Angelina Pla José.

5.- Moció de l’Alcaldia. Modificació estatuts Consorci del Camp de Tarragona. Adhesió i separació de membres.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la modificació dels següents articles dels Estatuts:

1. S’afegeix un cinquè punt a l’article 2, amb el text següent:

Els partits polítics, federacions o agrupacions que tinguin representació parlamentària al Parlament de Catalunya i que no estiguin representats en cap òrgan del Consorci per cap dels seus membres tindran cadascun un representant al Consell Plenari que haurà de ser un càrrec electe d’àmbit local.

2. Es modifica el primer paràgraf de l’article 12, que queda redactat en els termes següents:

La presidència del Consell Plenari l’exerceixen per períodes de 4 anys els alcaldes presidents dels ajuntaments consorciats, i coincideix amb la durada del mandat corporatiu.

3. Es modifica l’article 13, amb el text següent:

És vicepresident nat el representant de la Generalitat de Catalunya en el Consorci. La resta de vicepresidents, si s’escau, són nomenats pel president, previ acord del Consell Rector, que en determinarà l’ordre, entre els alcaldes presidents dels ens locals consorciats.
El vicepresident o vicepresidents substitueixen el president en totes les seves funcions en casos d’absència, vacant o malaltia per l’ordre en què hagin estat nomenats.
Hi podrà haver un vicepresident adjunt a la Presidència.

4. Es modifica el primer paràgraf de l’article 20, que queda redactat en els termes següents:

La Comissió Permanent està formada per 10 membres, més el president del Consorci, elegits pel Consell Rector d’entre els seus vocals.

5. Es modifica l’article 23.1 en el sentit de suprimir la referència als articles 22 a 27 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

S’afegeix un nou paràgraf a l’article 23.5 amb el següent text:

En tot cas, no es podran prendre acords que impliquin obligacions per a les administracions consorciades que no siguin locals sense la conformitat de les dites administracions i sense perjudici que es puguin prendre acords que impliquin sol·licituds a les dites administracions.

S’afegeix un nou apartat a l’article 23 amb el número 6, amb el següent redactat:

Es podran tractar temes d’urgència a totes les sessions, amb la declaració prèvia d’urgència per majoria dels assistents.

Com a conseqüència d’aquest canvi, l’apartat 6 de l’article 23 actual passa a ser el 7.

6. S’afegeix una lletra a l’apartat segons de l’article 25, amb el text següent:

g) Nomenar i separar els vicepresidents no nats, previ acord del Consell Rector.

L’apartat 3 queda redactat de la següent forma:

El president pot delegar les seves competències en els vicepresidents, excepte la prevista en l’apartat b.

7. S’afegeix una disposició transitòria, que queda redactada en els termes següents:

El president del Consorci, en el moment de l’aprovació d’aquesta modificació dels Estatuts, ocuparà aquest càrrec fins a la propera renovació del mandat corporatiu.

Segon: Autoritzar l’adhesió al Consorci de l’Ajuntament de Creixell com a membre de ple dret i donar de baixa, com a tal, els ajuntaments de Capafons, Capçanes, Sant Jaume dels Domenys, Santa Coloma de Queralt, Vilabella i Els Guiamets, segons acords adoptats per les seves corresponents corporacions.

Tercer: Encarregar la gestió unitària dels procediments i tràmits de modificació d’aquests Estatuts, mitjançant la figura de l’encàrrec de gestió, a la Presidència del Consorci.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

6.- Alcaldia. Concessió de Mencions Honorifiques Municipals.

6a).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la senyora Misericòrdia Vallés Freixa

S’acorda:

Concedir a la senyora Misericòrdia Vallés Freixa, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement al seu compromís amb el moviment de renovació pedagògica, el municipalisme i el país i, en concret, per la seva dedicació i llarga trajectòria en el mon educatiu.

6b).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal als AMICS DE GAUDÍ de Reus
S’acorda:

Concedir als AMICS DE GAUDÍ de Reus, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca duta a terme en el món cultural i associatiu reusenc, i de forma especial per celebrar enguany el 50è aniversari de la seva fundació.

6c).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal al senyor Magí Brufau Estrada

S’acorda:

Concedir al senyor Magí Brufau Estrada, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement al seu llarg currículum pel que fa a la seva professió en el món de la veterinària i, en contret, per ser una personalitat reconeguda arreu del món pel seu treball i dedicació a la millora del sector avícola i al seu desenvolupament científic.

6d).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal al senyor Pere Roca Robert

S’acorda:

Concedir al senyor Pere Roca Robert, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la seva llarga trajectòria política i, en contret, per ser un ciutadà compromès al llarg de la seva vida amb la lluita per la llibertat i pel país.

6e).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal al senyor Francesc Alabart Sedó

S’acorda:

Concedir al senyor Francesc Alabart sedó, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la seva llarga trajectòria esportiva en l’hoquei patins, jugador des de categories infantils fins el primer equip del Reus Deportiu i, més especialment, pels rècords assolits al llarg de la seva carrera esportiva.

6f).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal al CENTRE PASTORAL D’ACOLLIDA AL PRES I AL NECESSITAT del Barri Gaudí

S’acorda:

Concedir al CENTRE PASTORAL D’ACOLLIDA AL PRES I AL NECESSITAT del Barri Gaudí, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca duta a terme en assistència social als col·lectius més necessitats de la nostra societat, i de forma especial per la llarga trajectòria de treball voluntari en projectes solidaris especialment adreçats als presos dels centres penitenciaris.

6g).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la REIAL CONGREGACIÓ DE LA PURÍSSIMA SANG DE NOSTRE SENYOR JESUCRIST

S’acorda:

Concedir a la REIAL CONGREGACIÓ DE LA PURÍSSIMA SANG DE NOSTRE SENYOR JESUCRIST, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la importància que per a la nostra societat ha tingut des de fa molts anys l’esmentada congregació, i de forma especial per celebrar enguany el 450è aniversari de la seva fundació.

6h).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal al TEBAC TEATRE ESTABLE BAIX CAMP

S’acorda:

Concedir al TEBAC Teatre Estable Baix Camp, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca duta a terme en el món cultural i associatiu reusenc, i de forma especial per celebrar enguany el 25è aniversari de la seva fundació.

6i).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la MOSTRA DE TEATRE REUS-BAIX CAMP

S’acorda:

Concedir a la MOSTRA DE TEATRE REUS-BAIX CAMP, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca duta a terme en el món cultural i associatiu reusenc, i de forma especial per celebrar enguany el 25è aniversari de la seva fundació.

6j).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal al senyor Manuel Borrull Toldrà

S’acorda:

Concedir al senyor Manuel Borrull Toldrà, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement al seu llarg currículum pel que fa a la seva professió dins el gremi de carnissers, cansaladers i xarcuters del qual en va ser president fundador l’any 1977 i, en concret, per la seva trajectòria com a ciutadà i comerciant de Reus.

6k).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal a l’entitat cultural CARRUTXA de Reus

S’ acorda:

Concedir a l’entitat cultural CARRUTXA de Reus, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca duta a terme en el món cultural i associatiu reusenc dedicada a la recerca i la difusió del patrimoni etnològic, la història local i la dinamització cultural i, de forma especial per celebrar enguany el 25è aniversari de la seva creació.

6l).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la SECCIÓ DE BÀSQUET DEL CLUB REUS PLOMS

S’acorda:

Concedir a la SECCIÓ DE BÀSQUET DEL CLUB REUS PLOMS la Menció Honorífica Municipal, en reconeixement a la importància que per a la nostra societat ha tingut des de fa molts anys l’esmentada congregació, i de forma especial per celebrar enguany el 450è aniversari de la seva fundació.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

7.- Educació i Família. Aprovar la constitució de la Fundació Esport Base de Reus, fundació privada

S’acorda:

Primer: Aprovar la constitució, amb la denominació Fundació Esport Base de Reus, d’una fundació privada, amb l’objecte d’impulsar una formació de qualitat en tots els àmbits de l’esport de les persones i especialment dels infants en edat escolar; d’impulsar estratègies per a la inclusió social i de gènere mitjançant la pràctica de l’esport; promoure projectes i programes esportius i gestionar el seu desenvolupament; de promoure la pràctica de l’esport i les competicions esportives i de fomentar la participació ciutadana, la dels professionals de l’esport, la dels esportistes i la de les entitats, especialment les esportives, en l’elaboració de projectes i polítiques de formació i promoció de l’esport.
Segon: Aprovar els estatuts pels quals es regirà la Fundació Esport Base de Reus.

Tercer: Aportar a l’esmentada Fundació, en concepte de capital fundacional, la quantitat de trenta mil (30.000.-) €, a càrrec de la partida pressupostària de la Regidoria de l’Esport núm. 0900-45210-789.

Quart: Designar com a representant de l’Ajuntament de Reus, en qualitat de patró permanent de la fundació, el Molt Il·lustre Senyor alcalde, Lluís Miquel Pérez i Segura.

Cinquè: Designar els següents vocals que, a més de l’Ajuntament de Reus i de Reus Esport i Lleure SA que ostenten el caràcter de patrons permanents, constituiran el primer Patronat de la Fundació:

Sr. Àngel Cortadelles Bacaria
Sr. Joan A. Verge Guarch
Sr. Carles Esporrín Molas
Sr. Albert Pujol Bajador
Sr. Dídac Aluja Mollar
Sr. Antonio López Santamaría

Sisè: Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació al públic durant un termini de vint dies hàbils, entenent-se definitivament aprovat en el supòsit que durant l’esmentat termini no es formulin al·legacions o suggeriments.

Setè: Facultar el Molt Il.ltre Senyor, alcalde Lluís Miquel Pérez i Segura i el regidor delegat de l’Esport, Sr. Àngel Cortadelles i Bacaria, per què qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin en escriptura pública la corresponent acta fundacional de conformitat amb els anteriors acords i, els actes que esdevinguin necessaris per fer-los efectius.

Vuitè: Iniciar els tràmits per inscriure la Fundació Esport Base de Reus en el Registre de Fundacions de la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

8.- Patrimoni del Sòl. Cessió d’ús de 1000 m2. de superfície, a la Generalitat de Catalunya (Departament de Cultura), per a la construcció del nou Arxiu Comarcal i Municipal.

S’acorda:

Primer: Cedir gratuïtament al Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’ús de 1000 m2. de superfície de l’immoble núm. 10 del c/. M. Antònia Paris (finca registral 21.257), descrit al paràgraf primer de la part expositiva d’aquest acord, amb destí a la construcció d’un nou arxiu integral, Comarcal i Municipal.

Segon: En el conveni a subscriure amb el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, s’establiran els terminis d’execució d’aquest acord.

Tercer: Demanar una subvenció de cinquanta-sis mil quatre-cents seixanta -56.460’- euros, per la redacció del Projecte de construcció de l’esmentat nou Arxiu Comarcal i Municipal.

Quart: Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde per tal que pugui subscriure tots els documents necessaris per a fer efectius aquests acords. També es faculta al Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme, per a que pugui subscriure els documents que siguin necessaris per a fer efectiva la cessió d’ús.

9.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’entorn del Santuari de Misericòrdia.

S’acorda:

Primer: Assumir la proposta de modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació Urbana de Reus pel que afecta a l’entorn del Santuari de Misericòrdia, formulada pel senyor Joaquin Millan Rubio en representació de l’Orden de la Bienaventurada Virgen María de la Merced, Padres Mercedarios Provincia de Aragón i Padres Mercedarios de Reus.

Segon: Aprovar inicialment l’esmentada modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus, condicionat a les determinacions següents:

- Cal assenyalar la situació de les estacions transformadores, fixant, en el cas de ser aèries les condicions d’integració en el conjunt de l’edificació.
- Cal establir termini d’edificació pels habitatges protegits, tan els d’HPO o els concertats. Aquest ha de ser de 2 anys per començar i 5 anys per acabar a comptar des de la recepció de l’obra d’urbanització.
- El projecte d’urbanització haurà d’incorporar la col·locació de pantalla acústica fins al llarg de la variant.
- Atesa la complicada situació per a la construcció de les xarxes de sanejament, per evacuar les aigües residuals per gravetat caldrà fer un col·lector direcció sud travessant terrenys fora de l’àmbit, i per abocar les pluvials caldrà anar a buscar els barrancs situats a l’altre costat de la Variant.

Tercer: Sotmetre-ho a
informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Quart: Demanar informe als organismes sectorials afectats.

Cinquè: Concedir audiència als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confina amb aquest municipi.

10.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’alineació del c/ Granollers cantonada amb camí de Valls.

S’acorda:

Primer: Assumir la proposta de modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació Urbana de Reus pel que afecta a l’alineació del c/ Granollers cantonada amb camí de Valls, formulada per PROMOCIONS MUMOR, SL.

Segon: Aprovar inicialment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’alineació del c/ Granollers cantonada amb camí de Valls.

Tercer: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.
Quart: Demanar informe als organismes sectorials afectats.

Cinquè: Concedir audiència als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confina amb aquest municipi.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

11.- Gestió econòmica i pressupostària.- Expedient de modificació de crèdits del pressupost municipal.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits el pressupost de l’Ajuntament, el resum del qual per capítols és el següent :

AJUNTAMENT DE REUS

Altes de despeses

CAPITOL I REMUNERACIONS DEL PERSONAL 15.756,31
CAPITOL II COMPRA DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 69.063,47
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 62.350,00
CAPITOL VII TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 113.354,18
TOTAL ALTES DE DESPESES… 260.523,96

Baixes de despeses

CAPITOL II COMPRA DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 95.919,44
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 164.604,52
TOTAL BAIXES DE DESPESES… 260.523,96

Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

12.-. Recursos Humans.- Compatibilitat lloc de treball d’un treballador amb activitat privada.

S’acorda:

Primer: Declarar la compatibilitat de l’exercici del lloc de treball ocupat pel personal al servei d’aquesta Corporació Sr. Juan Antonio Ramos Gómez, amb l’activitat privada demanada.

Segon: Aquesta declaració ve subjecte al compliment de les condicions previstes en els articles 324, 325, 326, 329, 330, 335, 343 del Reglament del personal al servei de les entitats locals i més concretament el personal autoritzat no podrà realitzar les activitats següents:

a) Aquelles que tinguin per clients persones físiques o jurídiques amb interessos econòmics a la ciutat de Reus.
b) Aquelles que el seu resultat hagi de ser sotmès a autorització, llicència, permís, ajuda financera o control de l’Ajuntament de Reus.
c) Les que es relacionin directament amb la que realitza en la unitat o servei a què estigui adscrit el personal autoritzat.
d) Aquelles que requereixin o puguin requerir la coincidència d’horari o la presència física del personal amb el que tingui atribuït en l’Ajuntament.
e) Les què el assumptes en què intervingui o hagi intervingut en els dos darrers anys o en els que hagi d’intervenir per raó del lloc públic.
f) Aquelles que es tractin de gestories, mediació, representació i defensa d’interessos de particulars davant l’Ajuntament de Reus o dels seus organismes autònoms.

El personal no podrà invocar la seva condició pública, ni fer-ne ús, per a l’exercici de cap activitat.

En cap cas la suma de les jornades del lloc de treball de l’Ajuntament de Reus i de l’activitat privada no podrà superar la jornada ordinària que tingui establert l’Ajuntament, incrementada en un 50%.

Tercer: Els efectes dels anteriors acords seran des de la data d’avui.

Assumptes sobrevinguts

Precs i preguntes

Reus, 13 de juliol de 2005

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.