Ple ordinari 2008-11-07

Cerca sessions de Ple

E.g., 05/06/2024
E.g., 05/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 07 Novembre, 2008

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL 7 DE NOVEMBRE DE 2008

1. Aprovació acta sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del 10 d’octubre de 2008.

2. Informació de l’Alcaldia

3. Moció de l’Alcaldia. Agermanament de la ciutat de Reus, amb la ciutat de Gandia.

S’acorda

Primer: Acordar l’agermanament entre les ciutats de Reus i de Gandia, i donar el suport adient als actes organitzats amb aquest motiu, que es duran a terme a la ciutat de Gandia, els propers dies 29 i 30 de novembre de 2008, i que inclouran el corresponent acte institucional que segellarà aquest agermanament.

Segon: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde, Sr. Lluís Miquel Pérez i Segura, i a la regidora delegada de l’Àrea de Cultura, Sra. Empar Pont i Albert, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin els documents necessaris i qualsevol altra resolució complementària per fer efectius aquests acords.

Tercer: Donar trasllat del present acord plenari a l’Ajuntament de la ciutat de Gandia.

4. Moció de l’Alcaldia. Autorització a la societat REDESSA per a la concertació d’un crèdit a llarg termini.

S’acorda:

Primer: Autoritzar la societat REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC, S.A. a la concertació d’una operació de crèdit a llarg termini amb les condicions que seguidament s’indiquen:

Import: 4.300.000 euros
Termini: 10 anys
Carència: 12 mesos
Tipus d’interès: EURIBOR a 3 mesos + 1,25%
Amortitzacions: semestrals
Comissions: 1%
Garantia: Penyora dels drets de cobrament derivats del conveni entre l’Ajuntament i REDESSA.

Segon: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

5. Moció de l’Alcaldia. Designació de membres de diversos òrgans municipals complementaris.

S’acorda:

Primer: Designar els següents membres dels òrgans municipals complementaris:

Consell municipal de les dones:

Un/a representant de cada partit polític o coalició electoral amb representació a l’Ajuntament:
(ICV-EUiA): Sra. Maria Teresa Vallverdú March en substitució de la Sra. Carmen Ortiz Vaquero.

Consell municipal de serveis socials:

Un/a representant de cadascuna de les entitats de la ciutat legalment constituïdes i inscrites al registre municipal d'entitats ciutadanes que desenvolupin activitats que estiguin vinculades als Serveis Socials.
Sr. Albert Pedrola Ferrater (titular), M. Isabel Bustos Hernández (suplent) (Fundació Mossén Frederic Barà Cortiella “Moviment Coordinat de Promoció”).
… un representant de cadascun dels consells municipals que estiguin vinculats a l’atenció a les persones.
Sr. Enric Ruiz Mora (titular) (Consell Escolar Municipal)

6. Moció de l’Alcaldia. Aprovació de les tarifes del subministrament d’aigua potable de clavegueram per a l’any 2009.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la modificació de l’ordenança reguladora de les tarifes del servei de subministrament d’aigua potable i del servei de clavegueram, i que comporta la modificació dels articles 5 i 6 de la citada Ordenança, i la incorporació d’un nou annex de tarifes que substituiria l’actual, que restaria derogat. Aquesta modificació serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2009.
amb la següent redacció:

En aquest sentit, els articles 5 i 6 de l’Ordenança restarien amb el següent redactat:
Article 5. Tarifa pel subministrament d’aigua mitjançant comptador i pel clavegueram

La tarifa pel subministrament d’aigua és binòmica i comprèn una quantitat alçada modulada amb criteris objectius, i una part variable modulada en funció del volum d'aigua subministrat.
La tarifa a càrrec dels titulars està integrada per:
Una quota fixa mensual. En el cas del subministrament d’aigua, amb imports modulats en funció de tres variables: mida de pas del comptador, en milímetres; tipus d’ús del subministrament; tipus de subministrament, ja sigui divisionari, comunitari que abasta a divisionaris o comunitari sense divisionaris.
b. Una part variable. En el cas del subministrament d’aigua, amb imports modulats en funció del volum d’aigua subministrat mesurat en trams:
primer tram, fins a 6 metres cúbics per mes i unitat urbana subministrada.
segon tram, de 7 a 12 metres cúbics per mes i unitat urbana subministrada.
tercer tram a partir de 12 metres cúbics per mes i unitat urbana subministrada.
La tarifa del tercer tram de la quota variable d’aigua variarà en funció del tipus d’us del subministrament. En el supòsit de subministrament provisional i el d’ús de piscines i/o jardins, es facturarà tot el consum en un bloc únic, que correspon a la tarifa del tercer tram d’ús no domèstic. En el supòsit de subministrament municipal es facturarà tot el consum en un bloc únic, que correspon a la tarifa del primer tram d’ús domèstic.
Article 6. Tarifa pel servei de clavegueram
La tarifa pel servei del clavegueram és binomial i comprèn una quantitat fixa i una part variable modulada en funció del volum d'aigua subministrat.
La tarifa a càrrec dels titulars està integrada per:
Una quota fixa mensual, amb imports modulats pel tipus d’ús del subministrament: domèstic, comercial, industrial, piscines i jardins, provisional o altres.
Una part variable, amb imports modulats en funció del volum d’aigua subministrat mesurat en trams:
primer tram, fins a 12 metres cúbics al mes.
segon tram a partir de 12 metres cúbics al mes.
La quota variable es multiplicarà per tres si s’aboquen a la xarxa banys galvànics, i per dos si els abocaments consisteixen en aigües residuals procedents de neteja de vehicles, usos provisionals d’obres o activitats d’escorxador d’animals.
En els casos d’habitatges, locals comercials i edificacions industrials que utilitzen aigua de diferent procedència de la que distribueix l’Empresa i aboquin les seves aigües residuals a la xarxa de clavegueram, s’aplicarà el preu establert en funció dels cabals mitjos avaluats, amb un valor mínim de 15m3 mensuals.

Segon: Sotmetre la modificació de l’ordenança reguladora de les tarifes del servei de subministrament d’aigua potable i del servei de clavegueram al tràmit d’informació pública, per un termini de trenta dies, a efectes de possibles al·legacions o reclamacions. Si no n’hi haguessin, la modificació de l’ordenança s’entendrà aprovada definitivament.

Tercer: Aprovar les diferents tarifes proposades pel Consell d’Administració de la societat AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL, S.A. per a l’any 2009, i informar favorablement la proposta de modificació de les tarifes del subministrament d’aigua, que seguidament es detallen, que seran elevades a la Comissió de Preus de Catalunya per a la seva intervenció i, si s’escau, autorització.

7. Moció de l’Alcaldia. Ratificació, si s’escau, de les al·legacions presentades al projecte del Pla Territorial Parcial del Camp de Tarragona.

S’acorda:

Aprovar les al·legacions presentades al projecte del Pla Territorial parcial del Camp de Tarragona.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

8. Concessió de la Medalla de la Ciutat a l’entitat esportiva Reus Deportiu.

S’acorda

Concedir a l’entitat esportiva Reus Deportiu de Reus la Medalla de la Ciutat, en reconeixement a la seva trajectòria com a entitat esportiva i associativa, per la feina feta i per la consolidació d’un projecte de foment i de pràctica esportiva, i de forma especial per celebrar enguany el 100 aniversari de la seva fundació.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

9. Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits de la Corporació.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, el resum del qual per capítols és el següent :

AJUNTAMENT DE REUS

Alta despesa
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 102986,97
Capítol VI Inversions reals 1897649,14
Capítol VII Transferències de capital 5210225,00
0,00

Baixa despesa
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 61000,00
Capítol VI Inversions reals 1625612,75
0,00

Alta ingrés
Capítol III Taxes i altres ingressos 302606,56
Capítol V Ingressos patrimonials 5189654,83
Capítol VIII Actius financers 31986,97
0,00

Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

SERVEIS TERRITORIALS

10. Gestió Urbanística. Aprovació provisional del Pla parcial urbanístic del sector H.11 “Bellisens Oest”.

S'acorda:

Primer. Aprovar provisionalment el Pla parcial urbanístic del sector H.11 “Bellisens Oest”, promogut per IOSA INMUEBLES, SL.

Segon. Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

11. Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’equipament educatiu-universitari anomenat sector G.11 Zona Universitària Mas Vila de Barberà.

S'acorda:

Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’equipament educatiu-universitari anomenat sector G.11 Zona Universitària Mas Vila de Barberà.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

12. Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector C.5 “Barranc de la Mina”.

S’acorda:

Primer: Assumir i aprovar inicialment la proposta de modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector C.5 “Barranc de la Mina”, formulada per Espais Industrials Reus, SL i Grup Jubus, SL, condicionada a que es completi la memoria del projecte amb les especificacions exigides per l’article 94.1.c) del Decret Legislatiu 1/2005, de 26 de juliol.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Demanar informe als organismes sectorials afectats.

Quart: Concedir audiència, si s’escau, als ajuntaments el terme municipal dels quals confini amb l’àmbit d’aquesta modificació puntual.

13. Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta als sectors C.4 “Ctra. de Riudoms”, C.6 “Camí del Roquís” i C.7 “Granja Gil”.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta als sectors C.4 “Ctra. de Riudoms”, C.6 “Camí del Roquís” i C.7 “Granja Gil”.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Demanar informe als organismes sectorials afectats i concedir audiència, si s’escau, als ajuntaments el terme municipal dels quals confini amb l’àmbit d’aquesta modificació puntual.

SERVEIS PERSONALS

14. Participació i Ciutadania. Constitució de l’Associació de l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació i aprovació dels seus estatuts.

S’acorda:

Primer: Constituir l’ASSOCIACIÓ DE L’OBSERVATORI DE LES DONES EN ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ, amb l’objectiu de promoure l’actitud crítica i la reflexió envers els mitjans de comunicació des de la perspectiva de les dones i per una no-discriminació.

Segon: Aprovar la proposta d’estatuts de l’Associació, en els termes i amb el contingut que consten a l’expedient

Tercer: Designar la Sra. Pilar Pérez López, regidora delegada de l’Àrea de Participació i Ciutadania, amb domicili a la plaça del Mercadal número 1 i DNI número 46.106.971-K, per tal que sigui la persona que representi aquest Ajuntament en els òrgans de l’ASSOCIACIÓ DE L’OBSERVATORI DE LES DONES EN ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ, així com en tots els actes de l’Associació, i especialment els de la seva constitució i, en el seu cas, acceptant i exercint els càrrecs per als quals l’Ajuntament de Reus resulti escollit.

Quart: Facultar al Molt Il·tre Sr. Alcalde i a la Sra. Pilar Pérez López, regidora delegada de l’Àrea de Participació i Ciutadania per tal que qualsevol d’ells, indistintament, elevin a públic els acords anteriors i realitzin qualsevol altre acte que resulti necessari, inclosa la rectificació i la modificació de documents, per tal de donar-los plena efectivitat i publicitat, fins a la constitució de l’ASSOCIACIÓ DE L’OBSERVATORI DE LES DONES EN ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ, en els termes aprovats, i la seva inscripció al Registre d’associacions corresponent”.

15. Participació i Ciutadania. Manifest “La violència masclista: un problema de tots i totes”

S’acorda:

Primer: Aprovar l’adhesió d’aquest Ajuntament al manifest “LA VIOLÈNCIA MASCLISTA: UN PROBLEMA DE TOTS”, amb el redactat que seguidament es transcriu:

“Avui, Dia Internacional contra la violència envers les dones, les institucions públiques de Catalunya, el Govern de la Generalitat, les diputacions i els ajuntaments, volem expressar el nostre condol per la mort de

Rebeca, Sanae, Rosa, Fostine Marine, Fàtima, Federica, Diana Gisela, Fuensanta i una nena de 6 anys.

víctimes de la violència masclista a Catalunya aquest any 2008. Una violència que, a més d’atemptar contra els drets fonamentals de les dones, la seva autonomia i llibertat, constitueix un atac frontal contra els fonaments de qualsevol societat, i minva la integritat individual i col·lectiva de totes les persones que la integren.

Volem, també, renovar públicament el nostre compromís quotidià en l’eradicació d’aquesta violència, al mateix temps que volem transmetre un alè d’esperança atès que, malgrat la persistència de la violència en la nostra societat i en la vida de les dones, avui gaudim de noves eines que els reconeixen més drets i comptem amb més instruments per fer front a aquesta problemàtica.

L’aprovació per unanimitat per part del Parlament de Catalunya, el passat mes d’abril, de la Llei del dret de les dones a eradicar la violència masclista, una llei integral sorgida de la participació i experiència de les mateixes dones que han viscut situacions de violència, així com dels grups de dones, partits polítics i agents socials implicats en aquest greu problema social, representa un importantíssim pas endavant en el seu abordatge.

Per tot això, les institucions públiques de Catalunya continuem expressant :

La nostra condemna a totes les manifestacions de la violència masclista, ja que es tracta d’un atemptat contra els drets humans i, com a tal, ha de ser considerat socialment intolerable.

Els nostres esforços vers la sensibilització i detecció de qualsevol situació de violència contra les dones. En aquest sentit, resulta essencial continuar generant estratègies educatives allunyades dels estereotips sexistes, treballar en la prevenció de la problemàtica, de manera especial, amb la població jove, així com potenciar el paper pedagògic dels mitjans de comunicació social.

La necessitat de continuar avançant en la implantació de la perspectiva de gènere i de les dones per tal que aquestes puguin gaudir plenament dels seus drets de ciutadania, tot avançant en el foment de la seva participació en les polítiques públiques.

La prioritat de seguir treballant per atendre totes les dones que pateixen violència i els seus fills i filles, esmerçant tots els recursos necessaris.

La importància de millorar els mecanismes de coordinació, col·laboració i cooperació entre tots els àmbits públics i privats competents i responsables respecte l’abordatge de la violència contra les dones.

Finalment, encoratgem a totes les dones que es trobin en qualsevol situació de violència masclista que reclamin tot l’ajut que necessitin. Demanem a tota la societat la tolerància zero davant de qualsevol manifestació d’aquesta violència. És un problema de totes i tots.”

Segon: Notificar aquest acord a l’Institut Català de les dones, ens impulsor d’aquest manifest.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

16. Moció del PPC. Pel compliment i l’aplicació de la Llei de dependència.

S’acorda:

Primer: Donar suport a l’actuació del Govern de la Generalitat de Catalunya perquè defensi davant del Govern de l'Estat el compliment íntegre
el calendari i del finançament establert per al desplegament de la Llei 39/2006 de Promoció de l'Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de dependència.

Segon: Instar al Govern de la Generalitat, perquè continuï fent tots els tràmits necessaris per a fer efectives les prestacions a les que tenen dret les 71.740 persones que han estat valorades pels equips d'avaluació del grau de dependència, de les quals 60.270 tenen un grau 3 (nivell 1 o 2) o un grau 2 de nivell 2, què són els graus que actualment ja haurien d'estar coberts.

Tercer: Donar suport al Govern de la Generalitat, en la negociació amb el govern de l’Estat pel que fa a la disposició dels recursos necessaris per poder atendre l'any 2009 a totes les persones amb un grau de dependència II, nivell 2, tal i com estava previst en el calendari de desplegament de la Llei.

Quart: Donar trasllat d'aquests acords al Govern de la Generalitat de Catalunya, als Grups Polítics representats al Parlament de Catalunya i a les entitats i associacions del nostre municipi.

17. Moció de la CORI. Perquè s’ampliï el parc de Sant Jordi amb nous equipaments i zones verdes, aprofitant l’actual solar on s’ubicava l’anterior Palau de Fires i Congressos de Reus.

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

18. Moció de CiU, PPC i la CORI. Al voltant del servei de recollida d’escombraries i neteja de la Ciutat.

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha

PRECS I PREGUNTES

Reus, 12 de novembre de 2008

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.