Ple ordinari 2010-05-07

Cerca sessions de Ple

E.g., 16/06/2024
E.g., 16/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 07 Maig, 2010

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 7 DE MAIG DE 2010

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del 16 d’abril de 2010.

Sense cap intervenció, s’aprova per unanimitat l’acta.

2. Informació de l’Alcaldia

3. Moció de l’Alcaldia. Donant compte del Decret de l’Alcaldia de 21.04.2010, pel qual es va acordar la creació de l’Agència Local de l’Energia.

Es dóna compte:

Primer: Aprovar la creació de l’Agència Local de l’Energia de Reus, com una Unitat administrativa indiferenciada de l’Ajuntament i integrada a l’Àrea de Medi Ambient, amb la finalitat d’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius i presa de decisions en matèria d’eficiència energètica i ús de les energies renovables, i en general, l’exercici de les competències que corresponguin als ens locals en aquesta matèria de conformitat amb les lleis.

Segon: Modificar l’apartat cinquè del Decret d’aquesta Alcaldia de data 21 de juny de 2007 pel que es va crear la regidoria delegada de Medi Ambient i que a partir del dia d’avui restarà amb el següent text:

“Crear la Regidoria delegada de l’Àrea de Medi Ambient, la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de medi ambient, medi natural i espais rurals, sanejament ambiental, promoció de la sostenibilitat, agència local de l’energia, activitats, recursos mediambientals, energies renovables, residus i foment de la recollida pneumàtica, salut pública ambiental, campanyes de sensibilització i prevenció de la salut i prevenció de risc, cicle integral de l’aigua i neteja viària.

b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.

c) La preparació de l’esborrany de Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.

d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre llicències d’obertura d’establiments i llicències ambientals de competència municipal, i totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats a l’apartat a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.

e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a medi ambient, medi natural i espais rurals, sanejament ambiental, promoció de la sostenibilitat, agència local de l’energia, activitats, recursos mediambientals, energies renovables, residus i foment de la recollida pneumàtica, salut pública ambiental, campanyes de sensibilització i prevenció de la salut i prevenció de risc, cicle integral de l’aigua i neteja viària.

f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.

g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).”

Tercer: Donar compte d’aquesta resolució a ratificació del Ple de la Corporació en la propera sessió que se celebri.

4. Moció de l’Alcaldia. Constitució de la Comissió Informativa Especial d'Urbanisme per al seguiment dels treballs de formulació del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal.

S’acorda:

Constituir la Comissió Informativa Especial d'Urbanisme per al seguiment dels treballs de formulació del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal.

Els integrants seran:

- La presidència correspon a l'alcalde/essa o regidor/a en qui delegui.
- Sr. Josep Eduard Ortiz Castellón (Suplent: Sr. Josep Morató Clarasó)
- Sr. Jordi Bergadà Masquef (Suplent: Sra. Empar Pont Albert)
- Sr. Ernest París Just (Suplent: Sra. Pilar Pérez López)
- Sr. Joaquim Enrech Garola (Suplent: Carles Pellicer Punyed)
- Sr. Juan Gallardo Algueró (Suplent: Sra. Alícia Alegret Martí)
- Sr. Ariel Abel Santamaria Matas

Règim de reunions: Una al mes.

5. Moció de l’Alcaldia. Nomenar representants de l’Ajuntament al Consorci Inversions Públiques

S’acorda:

Primer: Renovar els càrrecs municipals que representen l’Ajuntament de Reus al Consorci d’Inversions Públiques, fins a l’acabament del mandat municipal, segons l’acord adoptat pel Ple en sessió de 6 de febrer del 2009.

- El Sr. Ernest París Just, en representació del grup municipal d’ICV-EUiA
- El Sr. Juan Gallardo Algueró, en representació del grup municipal del PPC
- El Sr. Eduard Ortiz Castellón, com a regidor-conseller de l'EPEL-INNOVA

Segon: Notificar el present acord als càrrecs, els grups municipals i els ajuntaments d’Amposta, Tortosa i Deltebre.

Tercer: Donar trasllat de l’acord primer, al Registre dels ens locals de Catalunya, de la Direcció General d’Administració Local de la Generalitat de Catalunya, referent a la renovació de càrrecs.

Quart: Facultar el Sr. Alcalde per a la signatura de la documentació necessària per a l’efectivitat dels presents acords.

6. Moció de l’Alcaldia. Nomenament d’un membre del Consell Municipal de Discapacitats.

S’acorda:

Designar al següent membre del Consell Municipal de la Discapacitat:

- Sra. Elisa Abellán de l’Entitat Villablanca – Grup Pere Mata i la Sra. Neus Cardenas com a suplent.

7. Moció de l’Alcaldia. Aprovació inicial de les bases per a la concessió de subvencions a persones amb situacions econòmiques desfavorides.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment les bases que han de regir la concessió de subvencions, pel procediment de concurrència competitiva, per a les persones en situacions socioeconòmiques desfavorides de la ciutat de Reus.

Segon: Sotmetre les bases anteriors al tràmit d’informació pública per un termini de 20 dies des de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província. Així mateix, s’inserirà en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya una referència de l’anunci de publicació del text. En cas que no es formulin al·legacions o reclamacions en l’esmentat tràmit, les bases restaran definitivament aprovades.

Tercer: Facultar al Molt Il·lustre Senyor Alcalde i al regidor delegat de l’Àrea de Recursos Generals i Hisenda, Sr. Carles Salas i Martí, per tal que, qualsevol d’ells indistintament, formalitzin els documents necessaris per tal de fer efectius els acords anteriors.

SERVEIS GENERALS I HISENDA

8. Recursos Humans. Modificació catàleg de llocs de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Reus.

S’acorda:

Primer: Aprovar la modificació de diferents llocs de treball del cos de la Guàrdia Urbana per tal de donar compliment a l'acord pres pel Ple en sessió del dia 30/05/2008 sobre l'equiparació salarial del personal de la Guàrdia Urbana amb els Mossos d'Esquadra assignant els nivells de complement de destinació i específic en la forma establerta per l'esmentat catàleg tot amb efectes 1 de gener de 2010.

Personal funcionari: modificació
Núm. Denominació Grup Nivell C. Específic
84 Inspector/a Guàrdia Urbana A2 24 38.590,72
111 Sotsinspector/a Guàrdia Urbana C1 22 38.243,94
126 Sergent Guàrdia Urbana C1 20 31.906,70
164 Caporal Guàrdia Urbana C2 18 28.608,86
171 Agent Guàrdia Urbana C2 16 24.804,36
183 Agent (un any) C2 15 23.587,20
203 Agent Guàrdia Urbana entrada C2 14 22.432,62

Segon: Aprovar l'amortització d'un lloc de treball i la creació d'un nou lloc de treball del catàleg del personal funcionari i assignar els nivells de complement de destinació i específic en la forma establerta per l'esmentat catàleg, tot amb efectes 1 de maig de 2010.

Personal funcionari: amortització
Núm. Denominació Grup Nivell C. Específic C. Horari
102 a Cap UGEO i de la Unitat d'Informació per la Gestió A2 22 8.963,27 4.819,32
102 b Cap UGEO i de la Unitat d'Informació per la Gestió A2 22 8.963,27 4.819,32

Personal funcionari: creació
Núm. Denominació Grup Nivell C. Específic C. Horari
67 a Cap UGEO i de la Unitat d'Informació per la gestió A1 22 10.303,33 4.819,32
67 b Cap UGEO i de la Unitat d'Informació per la Gestió A1 22 10.303,33 4.819,32

Tercer: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

SERVEIS TERRITORIALS

9. Gestió Urbanística. Aprovació del text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a un tram del Barranc de la Blanca, al polígon industrial Agro-Reus .

S’acorda:

Primer: Aprovar el text refós de la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a un tram del Barranc de la Blanca, al polígon industrial Agro-Reus.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya perquè resolgui sobre la seva aprovació definitiva.

10. Gestió Urbanística. Aprovació del Programa de Participació Ciutadana per a la formulació del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Reus.

S’acorda:

Primer: Iniciar formalment el treballs de redacció del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Reus i el procés d’Avaluació Ambiental corresponent.

Segon: Aprovar el Programa de Participació Ciutadana en la formació del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, que recull les mesures i els moments de l’exercici d’aquest dret pels veïns.

Tercer: De conformitat amb l’article 22.3 del Decret 305/2006, sotmetre a informació pública el Programa de participació, pel termini d’un mes, tot ordenant la publicació de l’edicte al tauler d’anuncis, a la web municipal, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, i a un diari dels de major abast provincial.

Quart: Durant el termini d’informació pública, l’expedient es podrà consultar en els Serveis Administratius de Serveis Territorials, Negociat de Gestió Urbanística, de l’Ajuntament de Reus, de 9 hores a 13.30, de dilluns a divendres, Carrer Sardà i Cailà (Edifici Mercat Central) 1ª planta., i tothom que estigui interessat podrà consultar la documentació i presentar-hi alternatives, suggeriments, i/o al·legacions.

11. Gestió Urbanística. Creació del Consell Assessor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Reus i aprovació inicial del seu Reglament de funcionament.

S’acorda:

Primer: Crear el Consell Assessor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Reus.

Segon: Aprovar inicialment el seu Reglament de funcionament, segons el text que s’annexa al present acord.

Tercer: Sotmetre l’expedient a informació pública, per un termini de trenta dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província, per tal que es puguin formular les reclamacions, suggeriments i/o al·legacions, que s’estimin pertinents, de conformitat amb l’establert a l’article 178.1) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.

Així mateix, cal inserir-ho en el tauler d’ anuncis de la Corporació i en l’espai de la web municipal.

Durant el termini d’informació pública, l’expedient es podrà consultar en els Serveis Administratius de Serveis Territorials, Negociat de Gestió Urbanística, de l’Ajuntament de Reus, de 9 hores a 13.30, de dilluns a divendres, Carrer Sardà i Cailà (Edifici Mercat Central) 1ª planta.

Quart: Transcorregut el termini de informació pública, sense que s’hagi formulat cap reclamació, suggeriment o al·legació, s’entendrà aprovat definitivament el Reglament del Consell Assessor d'Urbanisme sense necessitat d’adoptar nou acord plenari.

Entrarà en vigor, en el termini de quinze dies hàbils de la publicació complerta del text del Reglament en el Butlletí Oficial de la Província, havent-se de fer referència en el DOGC d’aquesta publicació.

Cinquè: Comunicar els anteriors acords a la Secretaria General i al Departament de Participació Ciutadana.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ

12. Proposta d’ICV-EUiA, pel manteniment de les escoles taller, cases d’ofici i tallers ocupacionals.

La proposta queda sobre la taula.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

13. Moció del PPC i de CiU, per a la creació d’un espai museístic que albergui els passos de Setmana Santa.

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

14. Moció de CiU, sobre la recuperació i el manteniment dels elements arquitectònics presents a l’actual estació de ferrocarril de la ciutat.

A proposta del grup proposant, la Moció es reconverteix en un prec.

15. Moció de CiU, pel manteniment dels mercats de marxants de la ciutat.

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

16. Moció de la CORI, per a la instal·lació d’urinaris públics al terme de Reus, especialment en els llocs tradicionals pel passeig de la gent gran.

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

17. Moció de la CORI, perquè l’Ajuntament de Reus, equipari els sous dels treballadors dels instituts municipals i de les empreses contractades pel propi Ajuntament de Reus.

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

No n’hi ha

PRECS I PREGUNTES

Reus, 11 de juny de 2010

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.