Ple ordinari 2010-10-15

Cerca sessions de Ple

E.g., 16/06/2024
E.g., 16/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 15 Octubre, 2010

Acta núm. 09/2010

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 15 D’OCTUBRE DE 2010

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del 17 de setembre de 2010.

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Autorització d'operació de crèdit a llarg termini d'AMERSAM.

S’acorda:

Primer: Autoritzar a la societat Aparcaments i Mercats de Reus, S.A.M. (AMERSAM) la concertació de la següents operació de crèdit a llarg termini:

1) Finalitat: Treballs de construcció de la primera fase del Nou Mercat del Camp.
2) Entitat financera: Caixa d’Estalvis del Penedès.
3) Import: 3.000.000,00 euros.
4) Termini: 20 anys
5) Tipus d’interès: fix del 3,25% els 12 primers mesos i variable d’euribor anual + 2% la resta.
6) Comissió d’obertura: 0,25%
7) Comissió de cancel·lació anticipada: 1%
8) Confort letter.

Segon: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

4. Assessoria Jurídica. Aprovació de la forma de gestió del servei públic de televisió local i aprovació inicial del reglament regulador del servei.

S’acorda:

Primer: Establir que la gestió directa del servei públic de televisió digital local es portarà a terme a través de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA a la qual s’encarrega la seva prestació, de conformitat amb el que preveu la Llei 22/2005, de 29 de desembre, de la comunicació audiovisual de Catalunya.

Segon: El finançament del servei i els objectius i les accions específiques que correspondran a l’EPEL INNOVA, als efectes de concretar i desenvolupar les missions definides en el Reglament d’organització i funcionament del servei, s’establiran en el contracte programa que, previs els tràmits legalment establerts, es formalitzarà amb aquesta entitat municipal.

Tercer: Aprovar inicialment el Reglament d’organització i funcionament del servei públic de televisió digital local de l’Ajuntament de Reus, en el qual es defineixen les missions d’aquest servei públic dirigides a la satisfacció de les necessitats de la comunitat local i la seva forma organitzativa.

Quart: De conformitat amb el que es preveu en el Reglament d’organització i funcionament del servei públic de la televisió digital local es constitueix, com a òrgan de participació, el Consell de la Televisió Local de l’Ajuntament de Reus, de naturalesa consultiva i assessora, que estarà integrat pels següents membres:

- L’Alcalde
- Un representant de cada grup polític municipal
- Un màxim de cinc representants d’entitats o associacions representatives de la ciutat i d’entitats sense ànim de lucre

Cinquè: Iniciar, amb caràcter provisional, abans del dia 1 de novembre de 2010 les emissions del servei públic de televisió digital local. A tal efecte i, mentre no es designin els màxims responsables de la gestió del servei en forma legalment establerta, s’encarrega provisionalment la seva direcció, coordinació i supervisió a la Direcció de Comunicació Corporativa d’aquest Ajuntament.

Sisè: L’efectivitat dels acords primer i segon, anteriors, resta condicionada a la modificació dels estatuts socials de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA.

Setè: Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació al públic durant un termini de trenta dies, per a la formulació, si s’escau, de reclamacions i al·legacions.

SERVEIS GENERALS

5. Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits de l'Ajuntament.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, el resum del qual per capítols és el següent:

AJUNTAMENT DE REUS

ALTES DE DESPESES

CAPITOL II DESPESES DE BENS CORRENTS I SERVEIS 188.840,63
CAPITOL IV TRANSFERENCIES CORRENTS 90.622,40
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 14.819.785,96
CAPITOL VII TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 696.634,21
CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 10.000,00
TOTAL ALTES DE DESPESES 15.805.883,20

BAIXES DE DESPESES

CAPITOL II DESPESES DE BENS CORRENTS I SERVEIS 113.618,63
CAPITOL IV TRANSFERENCIES CORRENTS 57.000,00
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 483.636,49
TOTAL BAIXES DE DESPESES 654.255,12

ALTES D’INGRESSOS

CAPITOL IV TRANSFERENCIES CORRENTS 108.844,40
CAPITOL VI ALIENACIO D’INVERSIONS REALS 1.852,21
CAPITOL VII TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 30.831,47
CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 10.100,00
CAPITOL IX PASSIUS FINANCERS 15.000.000,00
TOTAL ALTES D’INGRESSOS 15.151.628,08

Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

6. Hisenda. Gestió Jurídica. Expedient de modificació de diverses ordenances reguladores de tributs i preus públics municipals.

S’acorda:

Primer: Aprovar la modificació de les Ordenances fiscals que tot seguit es relacionen: general de gestió, recaptació i inspecció dels tributs i preus públics municipals; de l’impost sobre activitats econòmiques; de l’impost sobre béns immobles; de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica; de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana; de la taxa per la prestació de serveis d’intervenció administrativa de les activitats; de la taxa per l’expedició de documents administratius; de la taxa per utilització o aprofitament del vol, sòl o subsòl de la via pública; de la taxa per la utilització de béns i instal·lacions municipals i dels preus públics pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables als municipals i pels serveis especials de neteja, recollida i gestió d’altres residus municipals singulars o especials, així com la modificació de la classificació de les vies públiques per a determinar els coeficients de situació a aplicar a l’Impost sobre activitats econòmiques i altres tributs municipals.

Segon: Exposar al tauler d’anuncis de la Corporació el present acord provisional i els textos modificats de les ordenances esmentades als anteriors apartats, annexos al mateix, durant un termini de trenta dies hàbils, amb publicació de l’anunci d’exposició en el Butlletí Oficial de la Província i en un diari dels de major difusió provincial, a l’efecte que els interessats puguin examinar l’expedient i presentar les reclamacions que creguin oportunes.

Tercer: Adoptar els acords definitius que procedeixin una vegada finalitzat el termini d’exposició pública i a la vista de les reclamacions presentades, i si aquestes no es formulessin, entendre definitivament adoptat el present acord fins aleshores provisional.

Quart: Publicar l’acord definitiu o el provisional elevat automàticament a tal categoria així com els textos modificats de les ordenances relacionades en el present acord.

7. Tresoreria. Concertació d’un préstec entre l’Ajuntament i diferents entitats bancàries.

S’acorda:

Primer: Aprovar la concertació d’un préstec a formalitzar entre l’Ajuntament de Reus i Caja Mediterraneo, les principals característiques financeres del qual són les següents:

– Import del capital del préstec: Dos milions d’euros (2.000.000)
– Interès: Euribor trimestral més 2,75 %.
– Termini operació: 15 anys d’amortització pel sistema francès.
– Comissió d’obertura : 0,50 %
– Formalització: Secretari de l’Ajuntament
Segon: Aprovar la concertació d’un préstec a formalitzar entre l’Ajuntament de Reus i Cajamar, les principals característiques financeres del qual són les següents:

- Import del capital del préstec: Tres milions d’euros (3.000.000)
- Interès: Euribor anual més 2,00 %.
- Termini operació: 15 anys d’amortització pel sistema francès.
- Comissió d’obertura : 0,25 %
- Formalització: Secretari de l’Ajuntament
- Prèvia cancel·lació pòlissa de crèdit de 3.000.000 d’Euros

Tercer: Aprovar la concertació d’un préstec a formalitzar entre l’Ajuntament de Reus i Catalunya Caixa, les principals característiques financeres del qual són les següents:

- Import del capital del préstec: Cinc milions d’euros (5.000.000)
- Interès: Euribor anual més 2,75 %.
- Termini operació: 15 anys d’amortització pel sistema francès.
- Comissió d’obertura : 0,65 %
- Formalització: Secretari de l’Ajuntament

Quart: Aprovar la concertació d’un préstec a formalitzar entre l’Ajuntament de Reus i Banco Santander S.A., les principals característiques financeres del qual són les següents:

- Import del capital del préstec: Cinc milions d’euros (5.000.000)
- Interès: Euribor anual més 2,15 %.
- Termini operació: 15 anys d’amortització pel sistema francès.
- Comissió d’obertura : 0,40 %
- Formalització: Secretari de l’Ajuntament

Cinquè: La concertació dels préstecs suposarà la cancel·lació simultània de les operacions vigents de tresoreria de cadascuna d’aquestes entitats abans del 31 de desembre de 2010.

Sisè: Facultar l’Alcalde i, en el seu cas, el regidor delegat de Recursos Generals i Hisenda, per a què, indistintament un o l’altre, en representació de l’Ajuntament de Reus, subscriguin tots els documents públics i privats que siguin necessaris per a formalitzar aquesta operació.

SERVEIS TERRITORIALS

8. Gestió Urbanística. Aprovació provisional del Pla de millora urbana per a la instal·lació d’ascensors al Barri Fortuny de Reus.
S’acorda:

Primer: Donar resposta a l’escrit d’al·legacions presentat en data 21 de maig de 2010 per la Comunitat de Propietaris del c/ Astúries, núm. 1, en el sentit que amb l’aprovació d’aquest Pla de millora urbana no s’obligarà a la instal·lació d’ascensors, atès que el seu objectiu és motivar, facultar, facilitar i regular urbanísticament la possible instal·lació futura dels ascensors en totes les comunitats del barri.

Segon: Aprovar provisionalment el Pla de millora urbana per a la instal·lació d’ascensors al Barri Fortuny de Reus, promogut per aquest Ajuntament.

Tercer: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

9. Gestió Urbanística. Aprovació del text refós del Pla parcial urbanístic del sector G.14B “Camí de la Plana i Gaudí-Mar”.

S’acorda:

Primer: Aprovar el text refós del Pla parcial urbanístic del sector G.14B “Camí de la Plana i Gaudí-Mar”, presentat per Centre Comercial Perifèric, SL.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya perquè resolgui sobre la seva aprovació definitiva.

10. Medi Ambient. Gestió Ambiental. Aprovació de la classificació municipal de les activitats no incloses a la llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats i convalidació de la ponència municipal d’avaluació ambiental d’acord amb la mateixa llei.

S’acorda:

Primer: Aprovar la nova classificació de les activitats no incloses a la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats, de conformitat amb el quadre diligenciat que consta a l’expedient.

Segon: Atorgar a la Ponència Municipal d’Avaluació Ambiental creat per acord del Ple de la Corporació de 26 de novembre de 1999, amb la composició acordada per acord plenari de 6 de juliol de 2007, les funcions i la determinació atribuïdes per la Llei 20/2009 al nou òrgan ambiental previst a l’article 38 de la citada Llei.

11. Medi Ambient. Gestió Ambiental. Aprovació del mapa estratègic del soroll i rectificació d’error material al mapa de capacitat acústica.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el mapa estratègic del soroll del municipi de Reus, consistent en l’estudi acústic i els mapes de soroll i de conflicte de Reus, en compliment del que va establir la Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica.

Segon: Sotmetre l’acord d’aprovació inicial i el projecte de mapa estratègic del soroll a informació pública mitjançant un anunci que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de la Província, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, en un mitjà de comunicació escrita diari i en el tauler d’anuncis de la corporació, per un termini de trenta dies hàbils a comptar de l’endemà de l’última de les publicacions de l’anunci en el Butlletí Oficial de la Província o en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Així mateix, sotmetre l’acord d’aprovació i el projecte de mapa estratègic del soroll a audiència dels interessats pel mateix termini. Tot això a l’efecte de poder ser examinats i, si escau, formular les reclamacions, les al·legacions i els suggeriments que es considerin pertinents. En el cas que no se’n presenti cap, l’acord d’aprovació inicial esdevindrà definitiu.

Tercer: Rectificar l’error d’edició detectat al mapa de capacitat acústica aprovat definitivament en data 15.10.2007, consistent en l’ assignació d’ una qualificació de zona de sensibilitat acústica baixa, zona C, a la Plaça de la Sang i al Camí de Valls.

Quart: Donar trasllat, d’aquest acord i del mapa estratègic del soroll al Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya.

SERVEIS PERSONALS

12. Cultura. Ratificació del consentiment previ per tal que el Museu d’Arqueologia Salvador Vilaseca sigui secció del Museu d’Arqueologia de Catalunya.

S’acorda:

Primer: Ratificar l’acord adoptat pel ple de l’Ajuntament en sessió del dia 1 de desembre de 2006 i, en aquest sentit, expressar el consentiment a què el Museu Salvador Vilaseca, que gestiona l’organisme autònom municipal Institut Municipal de Museus de Reus, esdevingui Museu Secció del Museu d’Arqueologia de Catalunya.

Segon: Comunicar aquest acord a l’Institut Municipal de Museus i a la Direcció General de Patrimoni Cultural del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya, per tal que es prossegueixin els tràmits de la declaració del Museu Salvador Vilaseca com a Museu Secció del Museu d’Arqueologia de Catalunya.

13. Educació. Nomenaments i substitucions dels representants municipals de diversos consells escolars de centres educatius.

S’acorda:

Primer: Nomenar representant municipal del consell escolar de la nova escola Reus 21, ubicada provisionalment al carrer de Josep Vidal Llecha,1, la Sra. Raquel Prius Sardà.

Segon: Nomenar representant municipal de l’EBM Montsant la Sra. Encarna Rega Molina que substitueix la Sra. Noemí Martí Casabona.

Tercer: Nomenar representant municipal de l’Aula “Ralet, ralet...” Mas Abelló i de l’ Aula “Ralet, ralet...” Mestral, la Sra. Núria Bruno Mas que substitueix el Sr. Carles Martínez Garcia.

Quart: Nomenar representant municipal de l’escola Sant Pau la Sra. Rosa Mari Rodríguez Valiente que substitueix la Sra. Noemí Martín Casabona.

Cinquè: Nomenar representant municipal de l’escola Joan Rebull el Sr. Jordi Suàrez Baldris que substitueix la Sra. Noemí Martín Casabona.

Sisè: Nomenar representant municipal de l’Institut d’Horticultura i Jardineria la Sra. Margarita Flores Balsebre que substitueix el Sr. Carles Martínez Garcia.

Setè: Nomenar representant municipal de l’Institut Baix Camp la Sra. Teresa Batet Calaf que substitueix la Sra. Margarita Flores Balsebre.

Vuitè: Nomenar representant municipal de l’Institut Josep Tapiró la Sra. Sílvia Parés Ribé que substitueix el Sr. Carles Martínez Garcia.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

14. Moció de CiU, per a la implantació a Reus d’una escola de Comerç.

S’acorda:

Que l’Ajuntament de Reus iniciï un procés per a que la ciutat pugui disposar d’una Escola de Comerç, mitjançant la concertació amb els agents educatius, econòmics i comercials implicats.

15. Moció de la CORI, perquè es retiri la decisió de suprimir les parades d’autobusos de l’interior de la ciutat, pel que fa a les línies interurbanes.

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

16. Moció de la CORI, perquè tots els ciutadans de Reus puguin ser accionistes directes d’INNOVA SA.

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

No n’hi ha.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 7 de gener de 2011

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.