Ple ordinari 2011-04-15

Cerca sessions de Ple

E.g., 16/06/2024
E.g., 16/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 15 Abril, 2011

Acta núm. 03/2011

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 15 D’ABRIL DE 2011

1. Aprovació acta sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del dia 4 de març de 2011.

2. Informació de l’Alcaldia

3. Moció de l’alcaldia. Autorització operació de crèdit a llarg termini a GUPSA

S’acorda:

Primer. Autoritzar la modificació de les condicions de l’operació de crèdit a llarg termini que va ser autoritzada a GESTIÓ URBANÍSTICA PUBLICA SA mitjançant Acord del Ple Municipal de data 22 de desembre de 2010.

Segon. Autoritzar la concertació de la línia d’avals de promotor per a garantir els imports lliurats a compte pels adquirents d’habitatges.

Tercer. Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

4. Moció de l’Alcaldia. Ratificar Decret núm. 953, de 30.03.2011, que autoritza la concertació de dos préstecs a AREMSA, i modificació de les condicions inicials

S’acorda:

Primer. Ratificar el Decret d’Alcaldia núm. 953 del 30 de març de 2011 amb les modificacions introduïdes i descrites en l’informe referenciat i que es reprodueixen.

Segon. Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

5. Moció de l’alcaldia. Aprovació dels comptes anuals EPEL INNOVA 2010. Aprovació dels comptes anuals consolidats EPEL INNOVA 2010

5a)
S’acorda:

Primer. Aprovar el balanç de situació de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA a 31 de desembre de 2010, per un import total, tant en el seu actiu com en el seu passiu, de vuit milions quatre-cents onze mil vuit-cents setanta-quatre euros amb noranta-dos cèntims (8.411.874,92 €)

Segon. Aprovar el compte de Pèrdues i Guanys de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, a 31 de desembre de 2010, amb un resultat positiu de dos-cents vint euros amb quaranta-set cèntims ( 220’47€).

Tercer. Aprovar la proposta de distribució de resultats de l’exercici destinant vint-i-dos euros amb cinc cèntims (22,05€), (10%) a reserva legal i cent noranta-vuit euros amb quaranta-dos cèntims (198,42€), (90%) a reserva voluntària.

Quart. Aprovar l’informe de gestió, la memòria, l’estat de canvis en el patrimoni net amb saldo final de 5.270.331,82 euros i l’estat de fluxos d’efectiu que ha tingut una variació de 246,48 euros, de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, corresponent a l’exercici de 2010, de la forma que s’han redactat.

Cinquè. De conformitat amb el que disposen els articles 2.b) i 365 i següents del reglament del Registre Mercantil presentar els comptes i la resta de documental exigit per al seu dipòsit al Registre Mercantil.

5 b)
S’acorda:

Primer. Aprovar els comptes anuals consolidats de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, a 31 de desembre de 2010 que inclouen els comptes de les següents societats i entitats del grup: ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, REUS TRANSPORT PÚBLIC, SA, REUS ESPORT I LLEURE, SA, HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS, SAM, GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA, SA, (GECOHSA), SAGESSA, ASSISTÈNCIA SANITARIA I SOCIAL SA, ( GRUP SAGESSA), GRUP D’ATENCIÓ PRIMÀRIA DE SALUT SA, AGRUPACIÓ D’INTERÈS ECONÒMIC GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL AIE, (GINSA), CENTRE MQ REUS SA, CENTRE OFTALMOLÓGIC DE REUS SL, GINSA, SERVEIS INTEGRALS DE GESTIÓ SA, LABORATORI DE REFERÈNCIA DEL CAMP DE TARRAGONA I TERRES DE L’EBRE, SL, es a dir, el balanç de situació consolidat que importa tant en el seu actiu com el seu passiu cent vint-i-un milions sis-cents quatre mil cent seixanta-quatre euros amb nou cèntims (121.604.164,09 €), el compte de pèrdues i guanys consolidat amb un resultat positiu de sis-cents dinou mil nou-cents vint-i-set euros amb vint-i-quatre cèntims (619.927,24 €), l’estat de canvis en el patrimoni net consolidat amb saldo final de 17.316.836,57 euros, l’estat de fluxos d’efectiu consolidat que ha tingut una variació de -56.821,04 euros i la memòria del consolidat de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA corresponent a l’exercici de 2010.

Segon. Aprovar l’informe de gestió consolidat de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA corresponent a l’exercici de 2010, de la forma en que s’ha redactat.

Tercer. A l’empara del que disposen els articles 2.b) i 365 i següents del Reglament del Registre Mercantil i 42.6 del Codi de Comerç presentar els comptes i la resta de documental exigit per al seu dipòsit al Registre Mercantil.

6. Moció de l’alcaldia. Aprovació de la modificació de l'ordenança municipal sobre aliments i establiments alimentaris

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació de l’apartat b) de l’article 5 de l’ordenança municipal sobre aliments i establiments alimentaris que queda redactat de la següent manera:

“ Art. 5. Respecte dels aliments no envasats hauran d’observar-se les següents normes:
(...)
b) No podran ser exposats al públic a les portes de l’establiment ni en el seu exterior, exceptuant-ne les fruites i verdures, respecte de les quals es podrà autoritzar la instal·lació d’expositors mòbils arran de façana dels establiments sempre que s’ajustin a les següents condicions:

- Només s’autoritzaran en voreres d’una amplada superior a 2 metres, sempre que es deixi un espai lliure de pas d’ 1,80 metres.

En els carrers de vianants aquest espai lliure es calcularà a partir de la línia imaginària del possible pas de vehicles de serveis municipals o d’emergències .

Tot i deixant un espai lliure mínim d’1,80 metres, els expositors no podran ocupar més de 2 metres des de la façana al centre de la vorera.
- L’alçada mínima de la part baixa de l’expositor respecte del terra serà de 0,85 metres.

- Les fruites i verdures hauran d’estar protegides del sol i de possibles objectes que puguin caure des d’alçades superiors.

- Hi haurà d’haver de forma visible un cartell recomanant rentar les fruites i verdures abans del seu consum.

- Els materials dels expositors seran, en tot cas, no porosos i de fàcil neteja.

- Els expositors hauran de ser retirats al tancament de l’establiment, deixant l’espai que ocupaven net de qualsevol resta vegetal. “

Segon. Sotmetre a informació pública aquesta modificació de l’ordenança per un termini de 30 dies, per tal que les persones interessades puguin presentar reclamacions i suggeriments. En cas de no formular-se’n l’acord inicial esdevindrà aprovat definitivament.

7. Moció de l’alcaldia. Dissolució de l’agrupació d’interès econòmic REUS CENTRE COMERCIAL SEGLE XXI, A.I.E.

S’acorda:

Ratificar l’acord de dissolució de “REUS CENTRE COMERCIAL SEGLE XXI, A.I.E “ adoptat en l’Assemblea de socis d’aquesta agrupació d’interès econòmic.

8. Moció de l’alcaldia. Autorització venda de 100 accions de REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC, SA. (REDESSA)

S’acorda:

Autoritzar a INNOVA, GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS. S.A., la venda al Consell Comarcal del Priorat de 50 accions (núm. 4.551 a 4.600, ambdós inclusius) i també la venda a l’Ajuntament de Montroig del Camp de 50 accions (núm. 4.501 a 4.550), al tipus de la par, totes elles ordinàries i nominatives, amb un valor nominal de 60,10 euros cadascuna.

9. Moció de l’alcaldia. Ratificació del decret de l’Alcaldia núm. 523 de 23.02.11, relatiu a les funcions de la plaça de vicesecretari

S’acorda:

Primer. Incorporar a la fitxa corresponent al lloc de treball de vicesecretaria, que figura al catàleg de llocs de treball de la corporació, ultra la funció de substitució del secretari general en cas de vacant, absència o malaltia les següents:

-Exercir funcions d'assessoria i d'emissió d'informes i dictàmens de caràcter jurídic sol·licitats per l'Alcaldia i altres òrgans de Govern Municipal i per la Secretaria General.

-Assessorament, en el seu cas, de tots els organismes públics i empreses públiques municipals.

-Dissenyar les línies de prevenció, assessorament i defensa jurídica de l'Ajuntament en col·laboració amb els responsables de les Àrees d’Assessoria Jurídica i Defensa Jurídica.

-Assessorar en els processos de redacció de normes que puguin afectar a l'Ajuntament de Reus i participar, en el seu cas, en els processos de negociació sobre el seu contingut, d’acord amb allò que disposin els òrgans de govern municipal.

-Representar a l'Ajuntament de Reus davant altres administracions en els assumptes relacionats amb l'assessorament i la defensa jurídica, d’acord amb allò que disposin els òrgans de govern municipal.

-Actuar com a vocal en la mesa de contractació permanent d’aquest Ajuntament.

Segon. Incorporar també a la fitxa corresponent al lloc de treball de vicesecretaria com a requeriments específics a valorar per a la provisió del lloc de treball la formació, la docència, les publicacions en els àmbits de coneixement relacionats amb les funcions que corresponen aquest lloc de treball, així com bon coneixement de la llengua catalana amb coneixements de llenguatge administratiu i d’altres idiomes de la UE.

Tercer. Sotmetre aquest decret a la ratificació del Ple en la propera sessió tingui lloc.

10. Moció de l’alcaldia. Adhesió de l’Ajuntament de Reus a l’Associació “Red de Ciudades por la Bicicleta”

S’acorda:

Primer. Manifestar la voluntat de l’Ajuntament de Reus d’adherir-se a l’Associació Red de Ciudades por la Bicicleta .

Segon. Aprovar els estatuts de l’Associació i manifestar el seu compromís de complir-los.

Tercer. Habilitar el crèdit que correspongui en el pressupost municipal per tal de fer front a la quota de l’exercici 2011 per un import de 3.000€

Quart. Designar al Sr. Eduard Ortiz Castellón com la persona física representant de l’ajuntament de Reus en l’Associació.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

11. Nomenament Fill Il·lustre de Reus, a títol pòstum, al Sr. Modest Gené Roig

S’acorda:

Nomenar al Sr. Modest Gené Roig, Fill Il·lustre de Reus -a títol pòstum-, pels mèrits i circumstàncies que en ell concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

12. Concessió de la Medalla de la Ciutat al Sr. Josep Murgades Barcelò

S’acorda:

Concedir al Sr. Josep Murgades Barceló la Medalla de la ciutat, pels mèrits i circumstàncies que en ell concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

13. Concessió de la Medalla de la Ciutat a la Llotja de Reus

S’acorda:

Concedir a la Llotja de Reus la Medalla de la ciutat, pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

14. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Sr. Francesc Palacín Artiga
S’acorda:

Concedir al Sr. Francesc Palacín Artiga la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ell concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

15. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a Mn. Anton Roquer Hugué

S’acorda:

Concedir a mossèn Anton Roquer Hugué la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ell concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

16. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a l’Associació Amics del Cavall de les comarques de Tarragona

S’acorda:

Concedir a l’Associació d’Amics del Cavall de les comarques de Tarragona la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

17. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la Colla Sardanista Rosa de Reus

S’acorda:

Concedir a la Colla Sardanista Rosa de Reus la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

18. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al gegant CARRASCLET

S’acorda:

Concedir al gegant CARRASCLET la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ell concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

19. Hisenda–Intervenció. Liquidació de l’escenari d’estabilitat pressupostària pel que fa a l’exercici 2010

S’acorda:

Primer. Elevar al Ple l’informe de la Intervenció de data 5 d’abril de 2011, relatiu a l’avaluació del compliment de l’estabilitat Pressupostària, d’acord amb el que disposa l’article 22.2 del RD 1463/2007, que aprova el reglament de desenvolupament de la Llei d’estabilitat pressupostària en la seva aplicació a les entitats locals.

Segon. Donar per completat i liquidat de forma anticipada l’escenari plurianual aprovat pel Ple de l’Ajuntament en data 28 de febrer de 2011, atès que s’han complert anticipadament els objectius fixats en aquest en assolir durant l’exercici 2010, l’estabilitat pressupostària en termes de comptabilitat nacional.

Tercer. Comunicar la liquidació de l’escenari aprovat pel Ple de l’Ajuntament en data 28 de gener de 2011, com a conseqüència del seu compliment anticipat, als òrgans competents en matèria de tutela financera de la Generalitat de Catalunya, segons el que disposa la normativa vigent i als efectes oportuns.

20. Hisenda – Intervenció. Proposta d’autorització d’operació de crèdit a llarg termini a REDESSA i constitució d’aval solidari per part de l’Ajuntament de Reus

S’acorda:

Primer. Autoritzar a la societat REDESSA la concertació de la següent operació de crèdit a llarg termini:
1) Finalitat: Obres de construcció de l’edifici del Tecnoparc.
2) Entitats financeres:

a. Instituto de Crédito Oficial (ICO): 13.300.000,00 €
b. Institut Català de Finances (ICF): 13.300.000,00 €
c. BBVA: 11.000.000,00 €

3) Entitat avalista: Ajuntament de Reus (tant de l’operació de crèdit com de l’operació de cobertura de tipus d’interès sobre el total de l’import).
4) Import: 37.600.000,00 euros.
5) Termini: 20 anys, inclòs el període de carència.
6) Carència: el període de carència serà d’un any, a comptar des de la data de formalització del préstec.
7) Tipus d’interès: Euribor a 1 any, més un marge del 4,25% anual.
8) Comissió d’obertura: 1,50 %
9) Comissió d’agència: 5.000 € anuals
10)Promesa de garantía hipotecària de l’immoble del Tecnoparc
11)Manteniment de la participació accionarial de Redessa
12)No realitzar distribucions als accionistes fins a la cancel·lació del préstec.

Segon. Constituir un aval solidari de l’Ajuntament de Reus respecte l’operació financera autoritzada en el punt primer anterior.

Tercer. Constituir un aval solidari de l’Ajuntament de Reus respecte l’operació de cobertura financera que acompanya a l’operació autoritzada a l’apartat primer.

Quart. Autoritzar a l’Alcalde o al Regidor delegat d’Hisenda a la signatura dels documents necessaris per a l’execució del present acord.

Cinquè. Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

21. Hisenda – Gestió econòmica i pressupostària. Expedient de modificació de crèdits de l'Ajuntament i del organismes autònoms administratius

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en els pressupostos de l’Ajuntament de Reus, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, de l’Institut Municipal de Museus, de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, el resum del qual per capítols és el següent:

AJUNTAMENT DE REUS

I) Aplicació romanent liquidació exercici 2010 Ajuntament de Reus

Altes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 861.446,77
Capítol IV Transferències corrents 175.632,42
Capítol IX Passius financers 629.394,54
Total altes de despeses 1.666.473,73

Altes d’ingressos
Capítol VIII Actius financers 1.666.473,73
Total altes d’ingressos 1.666.473,73

II) Modificació de crèdits pressupost 2011 Ajuntament de Reus

Altes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 788.420,67
Capítol IV Transferències corrents 100.689,68
Capítol VI Inversions reals 542.024,68
Total altes de despeses 1.431.135,03
Baixes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 832.539,47
Capítol VI Inversions reals 370.000,00
Total baixes de despeses 1.202.539,47

Altes d’ingressos
Capítol III Taxes i altres ingressos 25.775,07
Capítol IV Transferències corrents 30.795,81
Capítol VII Transferències de capital 63.873,15
Capítol VIII Actius financers 108.151,53
Total altes d’ingressos 228.595,56

III) Aplicació romanent liquidació exercici 2011 OOAA

INSTITUT MUNICIPAL D’ACCIÓ CULTURAL

Altes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 74.327,77
Capítol IV Transferències corrents 36.000,00
Capítol VI Inversions reals 7.330,57
Total altes de despeses 117.658,34

Altes d’ingressos
Capítol VIII Actius financers 117.658,34
Total altes d’ingressos 117.658,34

PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ

Altes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 25.000,00
Capítol VI Inversions reals 10.309,39
Total altes de despeses 35.309,39

Altes d’ingressos
Capítol VIII Actius financers 35.309,39
Total altes d’ingressos 35.309,39

INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS

Altes de despeses
Capítol VI Inversions reals 12.714,07
Total altes de despeses 12.714,07

Altes d’ingressos
Capítol VIII Actius financers 12.714,07
Total altes d’ingressos 12.714,07

INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRIAS

Altes de despeses
Capítol I Despeses de personal 3.565,84
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 34.664,23
Capítol IV Transferències corrents 11.085,00
Capítol VI Inversions reals 7.858,00
Total altes de despeses 57.173,07

Altes d’ingressos
Capítol VIII Actius financers 57.173,07
Total altes d’ingressos 57.173,07

INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA

Altes de despeses
Capítol I Despeses de personal 71.869,78
Capítol VI Inversions reals 48.035,14
Total altes de despeses 119.904,92

Secció 1.01 Altes d’ingressos

Capítol VIII Actius financers 119.904,92
Total altes d’ingressos 119.904,92

Segon. Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la llei d’hisendes locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, de l’Institut Municipal de Museus, de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

22. Servei d’aprovisionaments, contractació i patrimoni. Modificació del contracte relatiu a la gestió i execució dels serveis de neteja de l’espai públic i de recollida de residus municipals a la ciutat de Reus

S’acorda:

Primer. Aprovar el conjunt de modificacions proposades a l’informe del Departament de Medi Ambient, (que s’adjunta a aquest acord) en relació al contracte de gestió del servei públic de neteja de l’espai públic i de recollida de residus municipals, una vegada han estat acceptades per l’empresa adjudicatària Fomento de Construcciones y Contratas, SA.

Segon. Formalitzar la modificació del contracte en document administratiu.

SERVEIS TERRITORIALS

23. Assessoria jurídica. Aprovació inicial del Reglament del Consell Municipal de Medi Ambient

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment el Reglament del Consell Municipal de Medi Ambient.

Segon. Donar tràmit d’informació pública per un període de trenta dies perquè es pugui presentar reclamacions i suggeriments, d’acord amb el que estableix l’article 178.1 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. En cas de no haver-hi cap reclamació o suggeriment, l’acord inicial esdevindrà definitiu.

24. Gestió urbanística. Aprovació provisional del Pla parcial urbanístic del sector B.8 "Cementiri"

S’acorda:

Primer. Assumir el contingut de l’informe dels tècnics redactors del projecte en resposta a les al·legacions formulades, el qual consta incorporat al nou projecte presentat i que s’annexa com a fonament d’aquest acord, i donar per contestades les al·legacions en els termes que resulten de l’esmentat document.

Segon. Aprovar provisionalment el Pla parcial urbanístic del sector B.8 "Cementiri", promogut per Gestió Urbanística Pública, SA.

Tercer. Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

25. Gestió urbanística. Aprovació provisional del Pla parcial urbanístic del sector A.1 "camí del Burgar"

S’acorda:

Primer. Assumir el contingut de l’informe del tècnic redactor del projecte en resposta a les al·legacions formulades, el qual consta incorporat al nou projecte presentat i que s’annexa com a fonament d’aquest acord, i donar per contestades les al·legacions en els termes que resulten de l’esmentat document.

Segon. Aprovar provisionalment el Pla parcial urbanístic del sector A.1 "Camí del Burgar", promogut per Gestió Urbanística Pública, SA.

Tercer. Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

26. Gestió urbanística. Aprovació provisional del Pla parcial urbanístic del sector A.2.a) "carretera de Montblanc, sud"

S’acorda:

Primer. Assumir el contingut de l’informe del tècnic redactor del projecte en resposta a les al·legacions formulades, el qual consta incorporat al nou projecte presentat i que s’annexa com a fonament d’aquest acord, i donar per contestades les al·legacions en els termes que resulten de l’esmentat document.

Segon. Aprovar provisionalment el Pla parcial urbanístic del sector A.2.a) "carretera de Montblanc, sud", promogut per Gestió Urbanística Pública, SA.

Tercer. Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

27. Gestió urbanística. Aprovació definitiva de la proposta de delimitació de la Trama Urbana Consolidada (TUC) del municipi de Reus

S’acorda:

Primer. Estimar les al·legacions formulades per Promocions Mumor, SL; la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector H.11 "Bellissens Oest"; Kassadesing 2005, SL; la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector E.2 "camí de Valls" i Arrahona Àmbit, SLU i desestimar les al·legacions formulades per la senyora Susana Heras Gilsanz en base a que el Pla parcial urbanístic del sector G.14B està definitivament aprovat per la CTUT de 25.11.2010 i en tràmit de gestió; en quant al sector H.11, aquest també compta amb planejament derivat definitivament aprovat per la CTUT el 18.03.2010 i també es troba en tràmit de gestió urbanística; i pel que fa a l’Àrea Residencial Estratègica del Passeig Nord, compta amb Pla Director Urbanístic definitivament aprovat que estableix l’ordenació detallada del sector amb el grau de precisió propi d’un pla urbanístic derivat i concreta el traçat i les característiques de, com a mínim, les obres d’urbanització bàsiques, amb el contingut propi dels projectes d’urbanització.

Segon. Aprovar definitivament la proposta de delimitació gràfica de la Trama Urbana Consolidada del municipi de Reus, als efectes previstos en el Decret Llei 1/2009, de 22 de desembre, d'ordenació dels equipaments comercials.

Tercer. Trametre el present acord junt amb l'expedient administratiu i la proposta de delimitació a la Direcció General d’Urbanisme als efectes de la seva aprovació.

28. Gestió urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus a l'illa delimitada entre els carrers de Montserrat, de l'Hospital, de la Presó i la plaça d'Evarist Fàbregas i Pàmies

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació puntual de la revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus a l'illa delimitada entre els carrers de Montserrat, de l'Hospital, de la Presó i la plaça d'Evarist Fàbregas i Pàmies.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer. Demanar informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials i concedir audiència als ajuntaments l'àmbit territorial dels quals confini amb el del municipi.

29. Gestió urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus, per a l'obtenció de sòl de sistemes generals i l'admissió de l'ús d'aparcament de vehicles pesants en sòl no urbanitzable, a la carretera de Constantí pk. 1,2.

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació puntual de la revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus, per a l'obtenció de sòl de sistemes generals i l'admissió de l'ús d'aparcament de vehicles pesants en sòl no urbanitzable, a la carretera de Constantí pk. 1,2.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer. Demanar informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials i concedir audiència als ajuntaments l'àmbit territorial dels quals confini amb el del municipi.

SERVEIS PERSONALS

30. Participació ciutadana. Modificació del Reglament del Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació Internacional

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació del reglament que regula el Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació Internacional, en el sentit d’introduir un article 4bis que estableixi com es perdrà la condició de membre del Consell esmentat, en els termes que seguidament es transcriuen:

“Article 4bis.
1- Les associacions i entitats sense ànim de lucre perdran la condició de membre del Consell:
- Per voluntat pròpia de l’entitat.
- Per dissolució de l’entitat.
- Per la pèrdua d’algun dels requisits previstos a l’article 3 d’aquest reglament per formar part del Consell.
- Per la realització, per part de l’entitat o del seu representant, d’activitats i/o manifestacions contràries als principis i objectius del Consell.
- Per l’absència injustificada de tres sessions consecutives al plenari del Consell.
2- L’Alcaldia dictarà la resolució de pèrdua de la condició de membre del Consell, a proposta de la regidoria competent en matèria de cooperació i prèvia audiència de l’entitat afectada. D’aquesta resolució se’n donarà compte al Ple.”

Segon. Sotmetre aquest acord al tràmit d’informació pública en la forma que es determina a l’article 178 del Decret legislatiu 2/2003, i la resta de la normativa que desenvolupa aquest precepte, per a la presentació de reclamacions i suggeriment. Si en l’esmentat termini no se’n formulen, l’acord d’aprovació inicial esdevindrà definitiu.

Manifest de solidaritat amb el poble del Japó

L’Ajuntament de Reus s’adhereix a la declaració del dia de Sant Jordi d’enguany com a Dia de la solidaritat amb el Japó, acordada pel Govern de la Generalitat de Catalunya.

Reus, 10 de juny de 2011
El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.