Ajut europeu amb fons Next Generation a les obres del primer tram del raval de Santa Anna

Cerca al Blog de Next Generation

E.g., 18/04/2024
E.g., 18/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

inici_obres_al_raval_de_santa_anna-2-20211004110011.jpeg
Dilluns 23 Maig, 2022

L’actuació ja en curs al primer tram del raval de Santa Anna, en el marc del projecte de transformació de tot el raval en una zona de vianants, forma part de les actuacions que l’Ajuntament de Reus va presentar a la primera convocatòria del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del programa d’ajuts a municipis per a la implantació de ZBE i la transformació sostenible i digital del transport urbà en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) i amb finançament de la Unió Europea a través de l’instrument dels fons Next Generation.

El passat 20 de maig es va fer pública la concessió de l’ajut, per un import total de 4,7 milions d’euros, que tindrà un impacte destacat en el desenvolupament d’aquest i altres projectes associats a la transformació de la mobilitat que l’Ajuntament té previstos: la implantació de zones de baixes emissions, l'execució de plans de pacificació del trànsit, l'impuls de la xarxa de carrils bici, la conversió de vials en zones de vianants, i la implantació del projecte de bicicleta compartida. Aquests projectes cofinançats amb els ajuts europeus comptaran una aportació municipal de 2,6 milions d'euros.

L’actuació al primer tram del raval de Santa Anna

L'Ajuntament de Reus va adjudicar les obres de transformació en zona de vianants del tram del raval Santa Anna entre la plaça de Prim i el carrer de Santa Anna a l'empresa Izer Ingenieria y Economia, per un import de 374.650,80 euros. Les obres es van iniciar el passat 4 d'octubre.

El projecte de transformació del raval de Santa Anna en zona de vianants ha convertit el vial en una illa de vianants de plataforma única; una plaça allargada amb la presència d'elements de mobiliari urbà que fomenten l'ús per a la ciutadania a peu, creen zones d'estada i que, alhora, són vestíbul de les botigues i del patrimoni arquitectònic del carrer, i contribueixen a naturalitzar l'entorn amb l'increment d'espais verds. La idea principal de la intervenció ha estat guanyar un espai per als vianants. El raval de Santa Anna es transformarà en un recorregut cívic que converteixi els actuals llocs de pas en llocs d'estada i de relació de la ciutadania.

El projecte ha mantingut les voreres i vorades existents, i ha proposat un paviment confortable, d'asfalt polit amb àrids de pedra de color rosada per les zones on hagin de circular vehicles de manera ocasional. La circulació dels vehicles de residents es resol amb el control d'accés mitjançant lectura de matrícula. També s'ha fet la redistribució de les zones de càrrega i descarrega afectades.

Un dels principals atractius del raval és el mobiliari urbà. Els nous elements es configuren a partir de parklets, elements de fusta amb jardineria i plataforma d'estada -de fàcil instal·lació i manteniment-, que permeten canviar la imatge del vial i generar nous espais de relació. Es creen així llocs d'estada i de convivència, que es configuren com a vestíbuls dels establiments comercials i patrimonials, i contribueixen a incentivar l'activitat econòmica i a promocionar el patrimoni arquitectònic. Aquests espais d'estada, es dissenyen també amb jardineria, fet que contribueix a naturalitzar l'entorn amb l'increment d'espais verds.

La qualitat ambiental també s'ha millorat amb la instal·lació de làmpades Led de baix consum, més eficients i ecològiques. I també la il·luminació, amb l’objectiu d'augmentar el confort i la seguretat.

El projecte de la segona fase definirà la continuïtat de la primera, amb les mateixes característiques: guanyar espai per als vianants i transformar el traçat en un recorregut cívic que converteixi els actuals llocs de pas en llocs d'estada i de relació de la ciutadania. La transformació del carrer de Salvador Espriu en zona de vianants preveurà garantir l’accessibilitat de l’aparcament privat que hi ha en aquest vial. El projecte executiu definirà la descentralització del control d’accés a l’equipament al carrer de l’Amargura per tal de facilitar l’entrada i sortida de clients i limitar l’accés a la resta de vehicles.

 Logo Next Generation ZBE

inici_obres_al_raval_de_santa_anna-2-20211004110011.jpeg

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.