L'Arxiu celebra Sant Jordi amb un nou punt de llibre.
Cerca al Blog de l'Arxiu
Aquest Sant Jordi, l’Arxiu treu un nou punt de llibre, aquest cop relacionat amb la celebració del centenari de l’Escola Rubió i Ors. En aquesta ocasió s’hi combinen diversos elements: la imatge d’una rosa que es troba a l’edifici construït com a seu de l’escola Rubió i Ors – que aquest curs celebra el seu centenari – i que més tard fou seu de l’Arxiu de la ciutat. Per tant, la rosa, l’Arxiu i una escola centenària de la ciutat.
En el punt de llibre s'hi pot trobar una de les roses que són presents en el mur que envolta l’edifici del c. Rafael Casanova, 6. Aquesta construcció, va ser projectada com a seu de l’Escola Rubió i Ors (1922-1924) per l’arquitecte municipal Pere Caselles i Tarrats. Posterorment l’arquitecte Antoni Sardà Moltó hi plantejà unes reformes entre els anys 1936 i 1964. L’any 1993 l’escola inaugurà un nou edifici segons el projecte de l’arquitecte Anton Pàmies, a la plaça de l’Abat Oliba, i l’antiga seu es convertí en l’Arxiu de la ciutat fins que l’any 2010 l’Arxiu es traslladà al nou equipament situat al c. Sant Antoni M. Claret, 3. Al revers del mateix punt hi ha un codi Qr amb la conferència realitzada el passat dia 26 de març a l’Arxiu, a càrrec d’Anton Pàmies Martorell : "Centenari de l'escola Rubió i Ors: 1924-2024. Una escola pública en dos edificis:1924-1992."
A partir d’avui mateix dimarts 22 d'abril totes les persones interessades poden passar per les dependències de l’Arxiu (c. Sant Antoni M. Claret, 3) i recollir-ne un exemplar. El dia de Sant Jordi, també es podrà trobar a la parada de l’Ajuntament, a la plaça del Mecadal. El punt de llibre ha estat editat per l’Arxiu Municipal de Reus i l’Arxiu Comarcal del Baix Camp.
Envia
Imprimeix





977 010 010