L'Arxiu Municipal participa a la Journée d'étude. Parcours des réfugiés espagnols en France. Mise en ligne et valorisation des archives.
Cerca al Blog de l'Arxiu
L'Arxiu Municipal de Reus ha participat en la Journée d'étude. Parcours des réfugiés espagnols en France. Mise en ligne et valorisation des archives.
Al llarg dels anys s'han dut a terme iniciatives institucionals per facilitar la reconstrucció dels itineraris recorreguts pels refugiats espanyols, els registres documentals dels quals es troben en diversos arxius de França. Aquests esforços han donat lloc a diferents projectes, com son els de digitalització, indexació i publicació en línia de documents relacionats amb la Retirada i la Segona Guerra Mundial, en particular entre els anys 1939 i 1944.
Aquesta Jornada d'estudi se celebra com a part del projecte Exilis 1936-1946 i s'ha dut a terme al Memorial del Camp de Ribesaltes. El seu objectiu ha estat el de presentar diversos projectes en curs i futurs, duts a terme per serveis d'arxius públics i institucions associades.
Des de l'Arxiu Municipal hem explicat la nostra experiència en la recerca dels deportats reusencs als camps nazis, quins arxius hem consultat (catalans, espanyols, francesos, i alemanys) per resseguir les vides dels reusencs deportats. També hem fet èmfasi en la localització dels seus familiars i com en recollim el testimoni oral i, en alguns casos documental.
Envia
Imprimeix



















977 010 010