Ple ordinari 2012-02-10

Cerca sessions de Ple

E.g., 29/04/2024
E.g., 29/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 10 Febrer, 2012

núm. 02/2012

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL
PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 10 DE FEBRER DE 2012

1. Presa de possessió com a regidor de l’Ajuntament de Reus del Sr. Marc Arza Nolla.

El Sr. Marc Arza Nolla pren possessió del càrrec com a nou membre de la Corporació, el qual fa la promesa de complir fidelment les obligacions del càrrec, amb lleialtat al Rei i guardar i fer guardar la Constitució com a norma fonamental de l’Estat, així com l’Estatut de Catalunya.

2. Informació de l’Alcaldia.

MOCIONS DE L’ALCALDIA

3. Moció de l’Alcaldia. Nomenament i cessament de membres i representants en distints òrgans, organismes i entitats.

S’acorda:

Primer: Nomenar i cessar, en el seu cas, distints membres dels següents òrgans municipals complementaris:

Consell Municipal de la Gent Gran

Nomenar membre del Consell Municipal de la Gent Gran la Sra. Rosa M. Ferré Hernández en representació de l’Associació de Jubilats i Pensionistes de Reus.

Consell Escolar Municipal de Reus

Cessar la Sra. Carmen Sánchez Aybar, com a membre del Consell Escolar Municipal de Reus, representant del sector Professorat, nomenada pel Sindicat de l’Ensenyament ASPEPC-SPS.
Nomenar la Sra. Dolors Sugrañes Liñana, membre del Consell Escolar Municipal de Reus, representant del Sector Professorat, nomenada pel Sindicat de l’Ensenyament ASPEPC-SPS.

Cessar la Sra. Raquel Montes Pavón, membre del Consell Escolar Municipal, representant de l’Ajuntament de Reus, a proposta del Grup Municipal PSC-PM.

Agrair a les senyores Carmen Sánchez Aybar i Raquel Montes Pavón, la seva dedicació i esforços esmerçats des del Consell Escolar Municipal vers la gestió educativa de la ciutat de Reus.

Segon: Nomenar el regidor Sr. Marc Arza Nolla com a membre i/o representant d’aquest Ajuntament en els següents òrgans, organismes autònoms, consorcis, fundacions i entitats:

- Comissió Informativa de Serveis Generals i Econòmics
- Comissió Informativa de Serveis de Territori i Urbanisme
- Consell General de l’Institut Municipal de Formació i Empresa
- Consorci d’Inversions Públiques
- Consell General del Consorci de Promoció Turística, Comercial i cultural de Reus “Reus Vitalitat”
- Patronat de la Fundació IMFE Mas Carandell, Fundació Privada
- Patronat de la Fundació Rego
- Patronat i Comitè Executiu de la Fundació Oficial de la Fira de Reus
- Patronat de la Fundació Cultural de Reus Pedrol Rius
- Patronat de la Fundació Universitat Rovira i Virgili
- Patronat de la Fundació Centre Tecnològic en Tecnologies de la Nutrició i la Salut
- Patronat de la Llotja de Contractació
- Barcelona Aeronàutica i de l’Espai (BAIE)
- Assemblea General de l’Agrupació per a la Promoció del Port de Tarragona, AIE

Tercer: Nomenar membre del Comité Executiu del Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona el regidor Sr. Miquel Domingo Rodríguez.

Quart: Proposar al patronat de la Fundació del Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya el nomenament com a patró el regidor Sr. Marc Arza Nolla.

Cinquè: Proposar el regidor Sr. Marc Arza Nolla, amb NIF xxxxxxxxxxx, data de naixement xxxxxxxxx, amb domicili a xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx i nacionalitat espanyola, com a membre del Consell d’Administració de Reus Borsa 2010, AIE en representació d’aquest Ajuntament.

4. Moció de l’Alcaldia. Modificació de la plantilla i del catàleg dels llocs de treball del personal directiu.

S’acorda:

Modificar la plantilla i l’acord plenari de data 09-09-2011 relatius al personal directiu canviant la denominació del lloc de treball de «director/a general de Serveis» que passa anomenar-se «gerent de serveis generals» i la del lloc de treball de «gerent d’àmbit de serveis generals» que passa anomenar-se «gerent d’àmbit de serveis econòmics».

5. Moció de l’Alcaldia. Nomenament del gerent de Serveis Generals.

S’acorda:

Primer: Nomenar el Sr. Joan Carles Ferraté Messeguer gerent de Serveis Generals d’aquest Ajuntament, amb les retribucions corresponents al lloc de treball de nivell 30 (titular de la secretaria general) d’aquest Ajuntament. A l’esmentada retribució se li aplicarà, transitòriament una reducció del 8%.

Segon: Els efectes del nomenament anterior seran a partir del dia 13 de febrer de 2012. Com a personal directiu el gerent de serveis generals podrà ser separat lliurement del seu càrrec en qualsevol moment i cessa automàticament quan acaba el mandat corporatiu.

Tercer: Les atribucions del gerent de Serveis Generals són les especificades en el referit acord plenari de 20 de juny de 2011 corresponent-li dirigir, coordinar i impulsar l’actuació de l’administració municipal en les diferents àrees, serveis i entitats dependents d’acord amb la normativa vigent i les directrius de l’equip de govern, impulsar i coordinar l’execució dels acords adoptats pels òrgans de govern de l’Ajuntament, dirigir i coordinar el personal directiu, organitzar i distribuir els recursos humans i tecnològics i financers de la Corporació per complir els objectius fixats pels òrgans de govern, i exercir les funcions de representació i negociació que se li encomanin.

Quart: El directiu designat queda sotmès al règim d’incompatibilitats establert a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i normes concordants.

Cinquè: Delegar en l’Alcaldia la competència per a fixar, mitjançant decret, les condicions de la compatibilitat i dedicació, si s’escau, del gerent de serveis generals, entre l’Ajuntament, les empreses municipals, organismes autònoms o altres entitats dependents o amb participació de l’Ajuntament.

Sisè: Es publicarà el nomenament al Butlletí Oficial de la Província.

Setè: En cas de dictar-se les normes de desenvolupament de la Llei 7/2007, de 12 d’abril de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, es procedirà a l’adequació del règim jurídic d’aquest personal a la nova regulació.

6. Moció de l’Alcaldia. Modificació dels estatuts d’EPEL INNOVA.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la modificació dels articles 7, 8, 9, 10, el títol del Capítol V, 13, 14, 16, 19 dels Estatuts de l’Entitat que resten amb el següent contingut:

“Article 7è. Òrgans de govern i d’administració

El govern, l’administració i la representació de l’entitat està a càrrec dels següents òrgans:

1. El Consell d'Administració
2. La Presidència
3. La Vice-presidència
4. La Gerència”

“Article 8è. Concepte, composició i reunions

El Consell d’Administració assumeix el govern, l’alta direcció i la determinació de les línies d’actuació de l’entitat.

Està format per:

Amb veu i vot:

El President de l’entitat pública empresarial

I un màxim d’11 consellers, que hauran de ser regidors de l’ Ajuntament de Reus, i que seran nomenats i, si s’escau, cessats, per l’alcalde de Reus, coincidint amb la renovació de la corporació municipal o sempre que calgui per vacant o cessament.

En el cas que, per encàrrec de l’Ajuntament correspongui a aquesta entitat la prestació del servei públic de televisió digital local, la composició total del Consell d’Administració haurà de ser ratificada pel Ple de l’Ajuntament per majoria qualificada de dos terços, amb l’informe previ i preceptiu del Consell de la Televisió Local de l’Ajuntament de Reus d’acord amb el que preveuen al respecte la llei 22/2005, de 29 de desembre, de la comunicació audiovisual de Catalunya i el reglament municipal d’organització i funcionament del servei.

Amb veu però sense vot:

Un secretari, que haurà de ser funcionari de l’ Ajuntament de Reus, al qual s’exigeixi per al seu ingrés titulació superior en Dret el qual exercirà les funcions de fe pública i assessorament legal dels òrgans unipersonals i col·legiats de la Entitat. En cas de vacant, absència o malaltia del secretari, exercirà les seves tasques un funcionari de l’Ajuntament de Reus designat pel president, que també compleixi els requisits esmentats.

El Gerent

El Consell es reunirà obligatòriament i, com a mínim, dos cops a l’any. La convocatòria correspondrà al seu President, ja sigui a iniciativa pròpia o quan així ho demani almenys una tercera part dels seus membres.

El Consell d'Administració també quedarà vàlidament constituït quan concorrin a la reunió, presents o representats, la meitat més un dels seus components. La representació s'haurà de consignar per escrit i haurà de recaure necessàriament en un Conseller que assisteixi a la sessió.

El Consell estarà presidit pel President.

El Consell podrà, delegar en un o més Consellers total o parcialment les seves atribucions, fixant en cada cas les condicions de tal delegació, de conformitat amb el què s'estableix en els presents Estatuts.”

“Article 9è. Funcions del Consell d’Administració

El Consell té atribuïdes les següents funcions:

1. Aprovar la memòria de la gestió anual realitzada.
2. Proposar i elevar al Ple de l’ Ajuntament de Reus, per a la seva aprovació, la previsió anual d’ingressos i despeses.
3. Proposar i elevar al Ple de l’Ajuntament de Reus, per a la seva aprovació, els comptes anuals.
4. Proposar i elevar al Ple de l’Ajuntament de Reus la modificació dels Estatuts de l’Entitat.
5. Nomenar a la persona que ocupi la Gerència, a proposta del President.
6. Aprovar la formalització d’emprèstits, crèdits, avals o altres garanties, o qualsevol instrument financer al servei de les seves finalitats fins a un import que no excedeixi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost de cada exercici.
7. Ser informat de les actuacions de la resta d’òrgans i de la gestió ordinària de l’Entitat, i efectuar-ne el seguiment.
8. Acceptar o refusar les donacions, herències i deixes a favor de l’ Entitat.
9. Proposar a l’Ajuntament de Reus fundar o participar en el capital de societats.
10. Aprovar el programa d’actuació anual de l’entitat i fixar els indicadors de seguiment i control.
11. Controlar la resta de funcions que tingui assignades l’Entitat.
12. Conferir i revocar poders a persones determinades, amplis i generals, per als seus llocs concrets o per a regir branques determinades del negoci social, amb facultats per a substituir en tot o en part les seves atribucions.
13. Resoldre els dubtes que se suscitin sobre la interpretació d'aquests Estatuts.
14. Exercir aquelles altres competències que, essent inherents a les comeses pròpies de l’ Entitat, la Llei 7/1985 atribueix al Ple de l’ entitat local amb el caràcter de delegable i no hagin estat assignades a un altre òrgan.
15. Exercir les competències establertes per a la Junta General de socis respecte a les societats de les quals l’entitat es soci únic, d’acord amb els respectius Estatuts i la legislació que les és pròpia.
Pel que fa a convocatòries, constitució, procediment, deliberacions, votacions i adopció d’acords quan el Consell actuï com a Junta General, s’estarà a la legislació societària aplicable i als respectius estatuts.

La numeració de les facultats precedents és enunciativa i no limitativa.”

“Article 10è. La Presidència

El President de l’Entitat serà l’Alcalde de Reus o bé el membre del Ple de l’Ajuntament en qui hagi delegat. El membre delegat haurà d’ésser nomenat mitjançant decret de l’Alcalde.
- Corresponen al President les atribucions següents:El President és la representació màxima de l’Entitat i n’exerceix la representació institucional i subscriu, en l’esmentada qualitat, qualsevol tipus de documents que siguin necessaris per a la consecució de les seves finalitats.
- Formar l’ordre del dia i convocar, presidir, suspendre i aixecar les reunions del Consell d’Administració, dirigir les deliberacions i decidir els empats amb vot de qualitat.
- Exercir tot tipus d’accions, reunions i peticions en defensa dels drets i interessos de l’Entitat davant de qualsevol autoritat o tribunal de qualsevol jurisdicció.
- Proposar al Consell d’Administració el nomenament i el cessament de la persona que ocupi la Gerència.
- Nomenar, en el seu cas, la persona que hagi d’ocupar la vicepresidència.

Així mateix, i quan la presidència l’ostenti l’ Alcalde de Reus, el Consell d’ Administració podrà delegar en el mateix totes les facultats del Consell que resultin legalment i estatutàriament delegables.
Totes les competències no previstes en els presents Estatuts per a d’altres òrgans seran competència del President. “

“Capítol V La Gerència”

“Article 13è. El Gerent

El nomenament del Gerent serà proposat pel President de l’Entitat i aprovat pel Consell d’Administració.

Aquest càrrec haurà de recaure en una persona que reuneixi les condicions legals establertes. La provisió d’aquest lloc de treball seguirà el procediment de lliure designació.”

“Article 14è. Funcions del Gerent

Correspondrà al Gerent executar els acords dels òrgans de govern; a tal efecte, el Gerent exercirà la direcció i orientació de les línies d’actuació de l’Entitat.

La Gerència assumirà les següents funcions:

1. Responsable de la direcció i la coordinació dels serveis i mitjans de l’Entitat.
2. Representar l’Entitat davant les administracions públiques, institucions, entitats i particulars, a excepció de la representació Institucional i al més alt nivell.
3. Executar i fer complir els actes dels òrgans de govern i adoptar les disposicions particulars que exigeixi el seu millor compliment.
4. Organitzar, dirigir, administrar i inspeccionar els programes i els serveis de l’Entitat de conformitat amb les directius dels òrgans de govern, en els seus aspectes econòmics, administratius, de gestió i de producció.
5. Elaborar, d’acord amb la Presidència, la previsió d’ingressos i despeses de l’exercici i els comptes anuals i presentar-ho al Consell d’Administració.
6. Adoptar les disposicions de règim interior necessàries per al funcionament de l’Entitat.
7. Exercir les funcions de Cap de Personal.
8. Aplicar el règim disciplinari al personal laboral, en el cas del personal funcionari, elevar les actuacions a l’òrgan competent de l’Ajuntament de Reus.
9. Resoldre els supòsits d’excedència o altres situacions previstes en la legislació laboral vigent o elevar les actuacions a l’òrgan competent de l’Ajuntament de Reus en el cas de personal funcionari.
10. Desenvolupar la gestió econòmica, disposar de recursos econòmics i ordenar els pagaments.
11. Contractar obres, serveis i subministraments.
12. Altres funcions que li encomani el Consell d’Administració i la Presidència.”

“Article 16è. Duració del mandat dels òrgans de govern

Sense perjudici de les facultats reconegudes a l'Alcalde en aquests estatuts de nomenar i cessar durant el mandat els òrgans de govern unipersonals i els consellers, aquests, cessaran, en qualsevol cas, coincidint amb la renovació de la Corporació Municipal. Tanmateix, continuaran en les seves funcions sols per a l’administració ordinària fins a la renovació dels membres.

Les previsions anteriors no seran aplicables al càrrec de Gerent, l’exercici del qual seguirà les determinacions pròpies de la relació que el vinculi amb l’Entitat.”

“Article 19è. Funcionament de les sessions dels òrgans col·legiats

- El Consell d’Administració es reunirà obligatòriament com a mínim dos vegades a l’any.
- El Consell d’Administració es reunirà en sessió extraordinària sempre que ho consideri necessari la Presidència o a petició d’una tercera part dels membres.
- La fixació de les dates de les sessions les determinarà la Presidència.
- A les sessions dels òrgans col·legiats hi assistiran, amb veu i sense vot, la persona que ocupi la Gerència i la persona que exerceixi el càrrec de Secretari. A criteri de la Presidència, podran ser convocats altres responsables de l’Entitat o persones alienes, que informaran o assessoraran l’òrgan col·legiat sobre els assumptes per als quals es requereixi la seva presència.
- En tot allò no previst en aquests Estatuts, regiran les prescripcions establertes per la legislació local sobre el funcionament dels òrgans col·legiats i el reglament orgànic municipal de l’Ajuntament de Reus.”

Segon: Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació pública durant el termini de 30 dies, als efectes del seu examen i presentació d’al·legacions i suggeriments, entenent-se definitivament aprovat en el cas que no se’n presentin.

Tercer: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president de l’Excm. Ajuntament de Reus per tal de formalitzar els documents públics i privats que siguin necessaris per a l’efectivitat dels anteriors acords.

7. Moció de l’Alcaldia. Modificació dels estatuts d’INNOVA SA.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la modificació dels articles 9è, 11è lletra c), 15è, 17è, 19è i 22è dels estatuts socials, de l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SA, que resten amb el següent text:

“ARTICLE 9è.- Òrgans socials

Els òrgans socials de la Societat són: (1) la Junta General, les competències de la qual seran exercides pel Ple de l’Ajuntament de Reus; (2) el Consell d'Administració; i, (3) el Gerent.

Tot això sense perjudici dels altres càrrecs que la Junta General o, si s'escau, el Consell d'Administració, puguin designar per disposició dels presents Estatuts Socials o de la legislació que resulti d'aplicació a la Societat.

Pel que fa referència a la Junta General i al Consell d’Administració, els mateixos es regiran, en el que no es prevegi en aquests Estatuts, pel disposat a la Llei de Societats de Capital i altra normativa que resulti d'aplicació a la Societat.

ARTICLE 11è. - Competències de la Junta General

La Junta General,a més de les competències legals, tindrà les competències següents:

(c) Nomenament del Gerent,;

ARTICLE 15è.- President del Consell d'Administració

El càrrec de President del Consell d'Administració serà exercit per l'Alcalde de Reus.

Correspondrà al President del Consell d'Administració: (a) convocar les sessions del Consell; (b) elaborar l'Ordre del Dia de cada sessió del Consell; (c) presidir i dirigir les deliberacions, decidint en cas d'empat amb el seu vot de qualitat; (d) preparar conjuntament amb el Gerent i el Secretari les propostes, memòries, comptes i inventaris que calgui presentar al Consell; i (e) crear les Comissions Assessores de la Presidència (en tot cas amb facultats no decisòries) que cregui convenients en funció de l'interès social i dotar-les d'un reglament de funcionament intern en els termes que cregui més convenients.

De la mateixa manera, el President del Consell d'Administració podrà estar assistit en les seves funcions per una Comissió de Coordinació amb l'Ajuntament, també amb caràcter consultiu i no decisori, els membres de la qual seran designats, cessats, renovats o substituïts pel propi President del Consell d'Administració.

ARTICLE 17è.- De la creació d'altres òrgans socials per part del Consell d'Administració

El Consell d'Administració podrà designar d'entre els seus membres un o dos consellers delegats, atorgant-los en cada cas les facultats que cregui convenients.

De nomenar-se algun conseller delegat, el primer nomenat serà sempre el president del Consell d’Administració- Alcalde de Reus i tindrà totes les facultats legalment i estatutàriament delegables;

L’acord de delegació permanent de totes les facultats delegables del Consell en el conseller delegat, així com la delegació permanent d’algunes o totes les facultats delegables del Consell en el conseller delegat no president i la designació del conseller que hagi d'ocupar aquest càrrec requerirà per a la seva validesa, el vot favorable de 2/3 parts dels membres del Consell d'Administració, i no tindrà efectes fins a la seva inscripció al Registre Mercantil.

El Consell també podrà nomenar un vice-president, càrrec que recaurà en algun dels seus membres. Les funcions de la vice-president seran les que li delegui el president i, en tot cas, les de substituir-lo en els casos d’absència, malaltia i altres supòsits legals.

Així mateix el Consell podrà conferir poders a favor de les persones que tingui per convenients , així com limitar-los o revocar-los en qualsevol moment.

El Consell d’Administració per al desenvolupament de les seves funcions podrà crear tantes comissions “ad-hoc”, com estimi per convenient, que estaran formades per un mínim de 3 i un màxim de 5 membres del Consell d’Administració.

El Consell d’Administració també podrà nomenar una Comissió de Control i Seguiment, sense facultats executives, que estarà formada per un mínim de 5 i un màxim de 9 membres, que seran designats pel Consell d’Administració, sense necessitat que els integrants siguin consellers de la societat.

El reglament intern d’aquesta comissió de control i de qualsevol altre comissió que es constitueixi, serà aprovat, en el seu cas, pel Consell d’Administració de l’entitat.”

ARTICLE 19è.- Règim d'adopció d'acords

El Consell quedarà vàlidament constituït quan concorrin a la reunió, presents o representats, la meitat més un dels seus membres. En qualsevol cas, per a la vàlida constitució del Consell d'Administració serà necessària la presència del President o del Vicepresident i del Secretari o Vicesecretari del Consell. La representació es conferirà mitjançant carta adreçada al President.

La votació per escrit i sense sessió serà vàlida sempre que cap membre del Consell d'Administració s'oposi a la mateixa.

Els acords s’adoptaran per majoria de vots presents o representats. En cas d’empat, decidirà el vot personal del President.

El Gerent assistirà a les reunions del Consell amb veu però sense vot.

ARTICLE 22è.- El Gerent

El Gerent serà designat per la Junta General a proposta del Consell d'Administració de la Societat, i realitzarà les funcions que el Consell d'Administració o els òrgans delegats d'aquest amb facultats suficients puguin encarregar-li.

Segon: L’efectivitat de l’anterior acord resta condicionada a l’aprovació per part de la Junta General de la societat de la modificació del articles esmentats.

Tercer: Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació pública durant el termini de 30 dies, als efectes del seu examen i presentació d’al·legacions i suggeriments, entenent-se definitivament aprovat en el cas que no se’n presentin.

Quart: Facultar indistintament al Molt Il·lustre Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president de l’Excm. Ajuntament de Reus i a la Regidora adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització, Sra. Teresa Gomis de Barbarà, per tal de formalitzar els documents públics i privats que siguin necessaris per a l’efectivitat dels anteriors acords.

8. Moció de l’Alcaldia. Designació dels directors del Patronat Municipal de Turisme i Comerç i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell”.

S’acorda:

Primer: Designar novament al Sr. Josep Maria Cabré Llaberia com a director del Patronat Municipal de Turisme i Comerç i autoritzar la pròrroga del seu contracte fins al dia 31 de juliol de 2015.

Segon: Designar novament al Sr. Lluís Maria Andreu Bertran com a director de l’Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell” i autoritzar la pròrroga del seu contracte fins al dia 31 de juliol de 2015.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

9. Assessoria Jurídica. Aprovació inicial de les Normes de participació i funcionament del Mercat d’antiquaris, brocanters i col·leccionistes de Reus.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment les Normes de participació i funcionament del mercat d’antiquaris, brocanters i col·leccionistes de Reus, que s’instal·la tots els dissabtes de l’any a la zona central del Passeig Sunyer i del Passeig Prim de Reus, en el tram comprès entre la Plaça de les Oques i la Plaça de la Pastoreta.

Segon: Sotmetre a informació pública les esmentades normes de participació i funcionament per un termini de 30 dies, per tal que les persones interessades puguin presentar reclamacions i suggeriments. En cas de no formular-se’n l’acord inicial esdevindrà aprovat definitivament.

Tercer: La gestió i recaptació de la taxa per a l’ utilització o aprofitament de la via pública per part dels paradistes del referit mercat correspondrà al Patronat Municipal de Turisme i Comerç de Reus. L’import recaptat per aquest concepte formarà part dels ingressos del Patronat.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

10. Proposta del PSC-PM, relativa al deute dels ajuntaments.

S’acorda:

Primer: Instar al Govern de la Generalitat a liquidar aquest deute de forma urgent i prioritària.

Segon: Donar trasllat d’aquest acord al Govern de la Generalitat, als ajuntaments i a les entitats municipalistes.

11. Proposta de la CUP, en contra de les mesures de correcció del dèficit públic del govern espanyol.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

12. Proposta de la CUP, per instar al govern espanyol a modificar la Llei Hipotecària per a regular la dació en pagament.

S’acorda:

Primer: Declarar Reus com a ciutat activa i compromesa en la prevenció de desnonaments per dificultats econòmiques i en defensa del dret de l’habitatge.

Segon: Instar al govern espanyol que, tal i com porten proposant la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca i altres organitzacions socials, aprovi una modificació de la regulació hipotecària que inclogui la figura de la dació en pagament, de manera que en els casos de residència habitual, si el banc executa la hipoteca i es queda amb l’habitatge, la totalitat del deute (principal, més interessos i despeses judicials) quedi liquidada, tal i com succeeix en altres estats de la UE o als EUA.

Tercer: Instar el Govern espanyol a aprovar una normativa de regulació del sobreendeutament i la modificació de la Llei de consum.

Quart: Donar coneixement d’aquests acords al Consell de Ministres del govern espanyol, al Ministeri d’Economia i el Ministeri de Justícia espanyols, als grups parlamentaris del Congrés i el Senat espanyols, al Parlament de Catalunya, a la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca i a les associacions de veïns i veïnes de Reus.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

13. Moció de la CUP, per a la creació del Consell Municipal Agrari.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

14. Moció d’ARA REUS, per fer una auditoria energètica.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

15. Moció d’ARA REUS, per la promoció de la ciutat mitjançant l’esport.

S’acorda:

Primer: Que s’estudiï la incorporació als pressupostos de 2012, la dotació d’una partida destinada a la promoció esportiva de la ciutat de Reus.

16. Moció d’ARA REUS, per la creació d’una taula de treball per redreçar la política municipal.

Aquesta moció s’ha retirat de l’ordre del dia.

Assumptes sobrevinguts

No n’hi ha.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 17 d’abril de 2012

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.