Ple ordinari 2014-07-18

Cerca sessions de Ple

E.g., 24/04/2024
E.g., 24/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 18 Juliol, 2014

Acta 09/2014

EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 18 DE JULIOL DE 2014

1. Aprovació de les actes dels dies 28 i 31 de març de 2014.

El Sr. Alcalde demana als assistents si volen fer alguna observació a les actes dels dies 28 i 30 de març de 2014.

2. Informació de l’Alcaldia

MOCIONS DE L'ALCALDIA

3. Assessoria Jurídica. Nomenament de representants en òrgans municipals complementaris.

S'acorda:

Únic. Nomenar el Sr. Xavier Farriol Roigés, en substitució del Sr. Antoni Pigrau Solé, d’entre els membres del Consell Municipal de Medi Ambient designats a proposta de la Universitat Rovira i Virgili.

COMISSIÓ D'HONORS I DISTINCIONS

4. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la Confraria de Nostre Pare Jesús del Calvari de Reus.

S'acorda:

Concedir a la Confraria de Nostre Pare Jesús del Calvari de Reus, la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

5. Assessoria Jurídica. Aprovació inicial del Reglament de venda ambulant a la ciutat de Reus.

S'acorda:

Primer. Aprovar inicialment el Reglament de Venda Ambulant de la ciutat de Reus, el qual consta incorporat a l’expedient.

Segon. Sotmetre l’expedient a informació pública pel termini de 30 dies per tal que es puguin presentar les al·legacions que s’estimin convenients. En cas que no es presenti cap al·legació en el termini indicat, l’aprovació inicial esdevindrà definitiva.

6. Assessoria Jurídica. Resolució d’al·legacions i aprovació definitiva de l’Ordenança de civisme a la ciutat de Reus.

S'acorda:

Primer. No admetre per extemporani l’escrit d’al·legacions presentat per la Sra. Adriana Ribas, coordinadora d’Amnistia Internacional Catalunya.

Segon. Estimar part de les al·legacions i reclamacions formulades respecte l’Ordenança de civisme a la ciutat de Reus, aprovada inicialment pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió de data 28 de febrer de 2014, en els termes següents:

1. Incorporar el nou redactat de l’article 10.4 de l’ esmentada Ordenança, proposat pels grups municipals CIU i PP de Catalunya, que resta de la següent manera:

“4. No és permès, per motius de seguretat pública i per evitar la pertorbació de la tranquil·litat i la convivència, romandre a la via pública ni accedir o romandre als autobusos municipals, a les instal·lacions, equipaments o locals on es prestin serveis municipals, a les persones que portin vestimentes de qualsevol tipus i forma o accessoris que impedeixin o dificultin la identificació per mitjans visuals. Aquesta prohibició no regirà en el supòsit que es tracti d’actes festius, tradicionals o culturals que es desenvolupen a la via pública o bé obeeixi a l’exercici d’una determinada professió.”

2. Incorporar un apartat 4 a l’article 18 de l’Ordenança, proposat pels grups municipals CIU i PP de Catalunya, que resta de la següent manera:

“4. Els agents de l’autoritat municipal podran sol·licitar, si escau, la documentació a les persones que exerceixin la mendicitat i adoptar, en cada cas, les mesures que siguin necessàries en coordinació amb els Serveis Socials municipals, per tal de socórrer i/o ajudar la persona que ho necessiti en allò que sigui possible.”

3. Incorporar les paraules “preferentment” i “excepcionalment, a l’article 22.1 in fine de l’0rdenança, proposat pel grup municipal del PSC, de manera que el seu redactat resta de la següent manera:

“1. Les persones que passegin animals i els propietaris i/o posseïdors d’animals de companyia hauran d’evitar que aquests facin les seves defecacions a la via pública o en qualsevol espai d’ús públic, així com que facin les seves miccions a les façanes dels edificis o al mobiliari urbà. En cas que no es pugui evitar la defecació, s’hauran de recollir immediatament els excrements. Les defecacions es col·locaran en bosses de plàstic o en altres embolcalls impermeables i tancats i es dipositaran preferentment al contenidor de rebuig o excepcionalment a la paperera més propera.”

4. Incorporar un nou apartat 6è a l’article 22 de l’0rdenança, proposat pel grup municipal del PSC, amb el següent redactat.

“6. Per tal de fomentar el civisme, l’Ajuntament farà temporalment campanyes de sensibilització entre els propietaris dels animals.”

5. Incorporar un nou redactat de l’article 34.b) de l’Ordenança, proposat pels grups municipals CIU i PP de Catalunya, que resta d’aquesta manera:

“b) Estendre roba bruta o rentada o altres objectes que agredeixin l’estètica urbana que, per la seva situació i orientació, els facin visibles des de la via pública, en les obertures de les cases i baranes de terrats i balcons.”

6. Incorporar la paraula “animals” a l’article 34.h) de l’Ordenança proposada per PACMA, de manera que l’apartat resta amb el següent redactat:

“h) Llençar pedres o altres objectes a les persones, animals, vehicles o edificis.”
7. Incorporar nou redactat de l’article 34.j) de l’Ordenança, proposat pels grups municipals CIU i PP de Catalunya, de manera que resta d’aquesta manera:

“j) Agafar materials o elements dipositats en contenidors de recollida situats a la via pública, quan d’aquests es desprengui que pot existir una posterior venda o bescanvi, com pot ser ferralla, cartrons, roba, vidre o altres.”

8. Incorporar un nou apartat u) a l’article 34 de l’0rdenança.

“u) Queda prohibit el manteniment o les reparacions mecàniques de vehicles a la via pública i espais d’esbarjo comú, excepte que aquestes actuacions les facin els serveis professionals d’emergència.”

9. Incorporar el nou redactat de l’article 44.a), apartat 14 de l’Ordenança, proposat pels grups municipals CIU i PP de Catalunya, que resta d’aquesta manera:

“14. Romandre a la via pública o accedir o romandre als autobusos municipals, a les instal·lacions, equipaments o locals on es prestin serveis municipals, portant vestimentes de qualsevol tipus i forma o accessoris que impedeixin o dificultin la seva identificació per mitjans visuals, d’acord amb el previst a l’article 10.4.”

Tercer. Desestimar la resta d’al·legacions, propostes de redacció, de supressió o modificació de l’articulat de l’Ordenança, d’acord amb les raons expressades a la part expositiva d’aquest acord.

Quart. Aprovar definitivament l’Ordenança de civisme a la ciutat de Reus, amb la incorporació de les modificacions expressades a l’apartat segon.

Cinquè. Notificar els presents acords als interessats que han comparegut durant el tràmit d’informació pública.

Sisè. Publicar l’acord d’aprovació definitiva i el text íntegre de l’Ordenança en el Butlletí Oficial de la Província i i inserir-los en el tauler d’edictes de l’Ajuntament i anunciar en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya la referència del Butlletí Oficial de la Província en què se n’hagi publicat íntegrament el text.

Setè. Trametre els presents acords i el text de l’Ordenança a l’Administració de l’Estat i de la Generalitat de Catalunya.

7. Assessoria Jurídica. Resolució d’al·legacions i aprovació definitiva de l’Ordenança sobre l’ús de les vies i els espais públics.

S'acorda:
Primer. Estimar part de les al·legacions i reclamacions formulades respecte l’Ordenança sobre l’ús de les vies i els espais públics, aprovada inicialment pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió de data 28 de febrer de 2014, en els termes següents:
1. Afegir un nou paràgraf a l’article 26, que queda redactat de la següent manera:

“Article 26. Condicions

1. Per a l’obtenció de la llicència serà indispensable tenir la llicència corresponent d’activitat o haver realitzat l’oportuna comunicació. Un cop obtinguda la llicència per a la instal·lació de la terrassa i, en el cas que la corresponent llicència deixi de tenir efecte, automàticament també quedarà sense efecte la d’ocupació de via pública.

2. En el cas que, com a conseqüència de la funció inspectora de l’Ajuntament, es clausuri l’activitat, automàticament també quedarà sense efecte la llicència d’ocupació de via pública.

3. L’horari de tancament de les terrasses serà fixat per decret.

4. El titular de la llicència és el responsable que a la terrassa no se superin els valors guia d’immissió i emissió de sorolls.”

2. Suprimir l’apartat 2 de l’article 27, per tant l’apartat 3 passarà a ser el 2.

3. Substituir de l’article 28.3.a) la paraula “tendals” per “para-sols”, de manera que el seu redactat queda de la següent manera:

“a) Els para-sols seran de roba de lona o similar i d’un sol color. Es prohibeix la utilització de lona plastificada o plàstic.”

4. Substituir de l’article 29.1: L’escala “1:500” per “1:50”, i suprimir les expressions “el tipus de terrassa” i l’últim punt de la documentació a aportar és a dir “el document de compromís”, de manera que el seu redactat queda de la següent manera:

“1. La petició d’autorització d’ús d’un espai de sòl a la via pública mitjançant terrasses s’haurà de formular en el model oficial corresponent i s’haurà d’adjuntar, a més, la següent documentació:
- Croquis acotat de la terrassa.
- Plànol d’emplaçament a escala 1:50, amb indicació de la superfícies que s’ha d’ocupar, el número de mòduls constituïts per una taula i quatre cadires cada un d’ells. En el plànol s’haurà d’assenyalar el conjunt del mobiliari urbà que pogués existir a la zona d’influència de la terrassa.
- Fixació de la durada de l’ocupació segons el que s’ha previst a l’article 25.”

5. Substituir el títol del capítol IV per “Llicències de tanques, bastides i treballs verticals”.

6. Afegir a l’article 31.1 les paraules “treballs verticals”, i a l’apartat 2 “bastida i treballs verticals” i “que s’haurà de muntar, així com el tipus de protecció i les seves característiques.”, de manera que el seu redactat queda de la següent manera:

“1. La instal·lació de tanques i/o bastides, la realització de treballs verticals en totes les construccions d’edificis, la remodelació de façanes, els enderrocaments, així com la instal·lació de tanques al voltant de tot el material destinat a les obres requerirà la prèvia obtenció de la llicència municipal corresponent.

2. L’interessat haurà de sol·licitar la corresponent llicència i adjuntar la documentació que es requereixi, previ l’informe dels serveis tècnics municipals on es constatarà el tipus de tanca, bastida i treball vertical que s’haurà de muntar així com el tipus de protecció i les seves característiques, segons les necessitats de la via, de la circulació i dels vianants.”

7. Afegir a l’article 33.1 les paraules “treballs verticals”, a l’article 33.2 les paraules “i/o bastida”, així com “pas alternatiu”, a l’article 33.4 les paraules “treballs verticals.”, a l’article 33.5 les paraules “i/o tanca” i a l’article 33.6 les paraules “l’exterior de la bastida i l’àmbit d’actuació dels treballs verticals.”, de manera que el redactat d’aquest article 33 queda de la següent forma:

“ Article 33 Condicions

1. Les bastides, tanques i/o treballs verticals es senyalitzaran amb el corresponent cartell d’ocupació de via pública per bastida, tanca i/o treball vertical, on s’inclourà el número de llicència d’acord amb el model establert per l’Ajuntament.

2. L’espai ocupat per la tanca i/o bastida haurà de deixar un espai lliure de voravia que en cap cas serà inferior a 0,90 m. Si no és possible, es facilitarà el pas mitjançant una vorera provisional o pas alternatiu degudament protegits i senyalitzats seguint les indicacions dels serveis tècnics municipals.

3. Les tanques i les bastides instal·lades no podran ocupar més espai de via pública que l’autoritzat. En el cas d’incompliment, sense perjudici de les sancions que procedeixin, l’Ajuntament obligarà al contractista de l’obra a enderrocar-la o desmuntar-lo i construir-la dins els límits autoritzats. Subsidiàriament, es podrà procedir a l’execució forçosa.

4. Les bastides i/o treballs verticals estaran protegits amb els mitjans adequats que obliga la normativa vigent per tal de preservar la seguretat dels béns i de les persones.

5. Es construirà la bastida i/o tanca de tal manera que presenti en tot moment estabilitat i que no tingui cap element que pugui produir danys als vianants o als vehicles. Així mateix, haurà de deixar lliures tots els passos de vianants existents a la zona afectada per les obres i requerirà la instal·lació de senyalització suficient i escaient per prevenir accidents a vianants i vehicles.

6. L’exterior de la bastida i l’àmbit d’actuació dels treballs verticals estarà protegit per lones fins a la superfície de la calçada i si no fos possible per les necessitats dels comerços o les activitats existents a les plantes baixes, les bastides disposaran d’una marquesina per protegir els vianants o els vehicles dels despreniments de materials que es poguessin produir durant els treballs.”

8. Afegir a l’article 37 el text “comunicació verificada favorablement pel Departament corresponent, en els casos que sigui necessària…”. de manera que el seu redactat resta de la següent forma:

“b) Llicència d’activitat o comunicació verificada favorablement pel Departament corresponent en els casos que sigui necessària, segons la normativa vigent o, en el cas que no ho sigui, la llicència preceptiva per a l’ús del local o recinte.”

9. Incorporar el nou redactat de l’article 54:

“1. Quan per la realització d’alguna actuació calgui efectuar un tall de carrer i/o reserva d’espai, l’interessat haurà d’obtenir prèviament la corresponent llicència.

2. El tall de carrer i/o reserva d’espai, s’autoritzaran a la calçada, i es destinaran per fer tasques de càrrega i descàrrega i/o facilitar tasques de mobilitat de maquinària o altres, i es limitaran mitjançant senyalització vertical i/o horitzontal que s’establiran a la llicència.”

Segon. Desestimar la resta de propostes de redacció o de supressió o modificació de l’articulat de l’Ordenança, pels motius anteriorment descrits en la part expositiva.

Tercer. Aprovar definitivament l’Ordenança sobre l’ús de les vies i els espais públics, amb la incorporació de les modificacions que figuren a l’apartat primer.

Quart. Notificar els presents acords a les persones que han comparegut durant el tràmit d’informació pública.

Cinquè. Publicar l’acord d’aprovació definitiva i el text íntegre de l’Ordenança en el Butlletí Oficial de la Província i inserir-los en el tauler d’edictes de l’Ajuntament i anunciar en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya la referència del Butlletí Oficial de la Província en què se n’hagi publicat íntegrament el text.

Sisè. Trametre els presents acords i el text de l’Ordenança a l’Administració de l’Estat i de la Generalitat de Catalunya.

8. Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits de la Corporació.

S'acorda:

Primer. Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, de l'Institut Municipal de Museus, de l’Agència de Promoció de Ciutat, i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, el resum del qual per capítols és el següent:

I) MODIFICACIÓ DE CRÈDITS
AJUNTAMENT DE REUS
SUPLEMENTS DE CRÈDITS
CAPITOL II DESPESES BENS CORRENTS I SERVEIS 72.282,24
CAPITOL IV TRANSFERENCIES CORRENTS 44.069,00
TOTAL ALTES DE DESPESES 116.351,24

BAIXES DE DESPESES
CAPITOL II DESPESES BENS CORRENTS I SERVEIS 26.082,24
CAPITOL III DESPESES FINANCERES 90.269,00
TOTAL BAIXES DE DESPESES 116.351,24

II) APLICACIÓ ROMANENT LIQUIDACIÓ EXERCICI 2013 OOAA
INSTITUT MUNICIPAL D’ACCIÓ CULTURAL
ALTES DE DESPESES
CAPITOL II DESPESES BENS CORRENTS I SERVEIS 95.618,00
TOTAL ALTES DE DESPESES 95.618,00

ALTES D’INGRESSOS
CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 95.618,00
TOTAL ALTES D’INGRESSOS 95.618,00
INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS
ALTES DE DESPESES
CAPITOL II DESPESES BENS CORRENTS I SERVEIS 9.791,32
TOTAL ALTES DE DESPESES 9.791,32

ALTES D’INGRESSOS
CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 9.791,32
TOTAL ALTES D’INGRESSOS 9.791,32
AGÈNCIA DE PROMOCIÓ DE CIUTAT
ALTES DE DESPESES
CAPITOL II DESPESES BENS CORRENTS I SERVEIS 239.228,66
TOTAL ALTES DE DESPESES 239.228,66

ALTES D’INGRESSOS
CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 239.228,66
TOTAL ALTES D’INGRESSOS 239.228,66
INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA
ALTES DE DESPESES
CAPITOL I DESPESES DE PERSONAL 44.677,88
CAPITOL II DESPESES BENS CORRENTS I SERVEIS 48.678,77
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 3.108,82
TOTAL ALTES DE DESPESES 96.465,47
ALTES D’INGRESSOS
CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 96.465,47
TOTAL ALTES D’INGRESSOS 96.465,47

Segon. Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, de l'Institut Municipal de Museus, de l’Agència de Promoció de Ciutat, i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

9. Intervenció. Aprovació del Compte General de la Corporació corresponent a l'exercici 2013.

S'acorda:

Aprovar el Compte General de la Corporació, corresponent a l'exercici de 2013 format pels Comptes i documentació esmentats anteriorment, de la forma en què s'han redactat, i el resum del qual és:

AJUNTAMENT
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 15.946.973,95
Saldos de dubtós cobrament 8.126.027,34
Excés de finançament afectat 6.722.572,03
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 1.098.374,58
Resultat Pressupostari 4.429.994,53
Incorporació de romanents de crèdits 5.148.062,29
Balanç de situació a 31.12.2013
Total Actiu i Passiu 326.786.544,39
Compte de Resultats: Saldo creditor 13.504.245,66

INSTITUT MUNICIPAL D'ACCIÓ CULTURAL
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 116.424,71
Saldos de dubtós cobrament 361,04
Excés de finançament afectat 20.445,67
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 95.618,00
Resultat Pressupostari 43.924,71
Balanç de situació a 31.12.2013
Total Actiu i Passiu 654.782,42
Compte de Resultats: Saldo deutor - 101.143,34
AGÈNCIA DE PROMOCIÓ DE CIUTAT “REUS PROMOCIÓ”
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 262.992,03
Saldos de dubtós cobrament 13.409,65
Excés de finançament afectat 10.353,72
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 239.228,66
Resultat Pressupostari 241.721,34
Balanç de situació a 31.12.2013
Total Actiu i Passiu 685.541,89
Compte de Resultats: Saldo creditor 145.845,31

INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 33.760,24
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 23.968,92
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 9.791,32
Resultat Pressupostari 33.674,64
Balanç de situació a 31.12.2013
Total Actiu i Passiu 170.919,08
Compte de Resultats: Saldo creditor 36.304,28

INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRÍAS
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 5.097,58
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 4.463,30
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 634,28
Resultat Pressupostari 4.310,28
Balanç de situació a 31.12.2013
Total Actiu i Passiu 131.303,11
Compte de Resultats: Saldo deutor -5.988,80
INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIO I EMPRESA
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 252.806,98
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 70.796,80
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 182.010,18
Resultat Pressupostari -138.084,75
Balanç de situació a 31.12.2013
Total Actiu i Passiu 1.284.161,94
Compte de Resultats: Saldo deutor -353.159,91

ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, GRUP CONSOLIDAT
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 110.727.625,87
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 30.961,80

ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 7.228.207,70
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 138,40

HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS S.A.M.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 62.510.163,83
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 96.546,84
GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA S.A.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 14.239.031,40
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 50.708,61

CENTRE M.Q. REUS, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 6.317.187,65
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 128.584,09

CENTRE OFTALMOLÒGIC DE REUS, S.L.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 846.241,42
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 60.912,20

GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL, A.I.E.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 2.424.793,92
Compte de pèrdues i guanys: Equilibrat 0,00

SAGESSA, ASSISTÈNCIA SANITÀRIA I SOCIAL S.A.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 13.150.549,16
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 57.728,72

LABORATORI DE REFERÈNCIA CAMP DE TARRAGONA I TERRES DE L’EBRE, S.L.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 2.592.829,18
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 2.523,35

REUS TRANSPORT PÚBLIC, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 2.862.735,58
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 1.517,43

REUS, ESPORT I LLEURE, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 11.838.773,98
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -367.697,94

INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SA, GRUP CONSOLIDAT
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 513.807.903,22
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -5.218.651,55

INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS S.A.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 305.349.661,89
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 3.843.568,65

AIGÜES DE REUS, S.A.M.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 32.704.147,19
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 8.239,93

GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 55.736.912,81
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 13.032,14

APARCAMENTS I MERCATS DE REUS S.A.M.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 37.170.549,07
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 590.702,60

GESTIÓ DE SERVEIS FUNERARIS DE REUS, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 5.548.281,19
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 387.077,20
REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC S.A.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 118.118.904,16
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -2.180.605,48

TECNOPARC REUS S.A.
Balanç de situació a 31.12.2013. Total Actiu i Passiu 8.695.898,85
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 19.333,41
CONSORCI DEL TEATRE BARTRINA
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 36.336,63
Saldos de dubtós cobrament 911,13
Excés de finançament afectat 10.308,97
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 25.116,53
Resultat Pressupostari 33.008,49
Balanç de situació a 31.12.2013
Total Actiu i Passiu 219.771,51
Compte de Resultats: Saldo creditor 26.344,31
CONSORCI DEL TEATRE FORTUNY
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 4.788,52
Saldos de dubtós cobrament 2.713,96
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 2.074,56
Resultat Pressupostari -16.909,31
Balanç de situació a 31.12.2013
Total Actiu i Passiu 411.378,31
Compte de Resultats: Saldo deutor -21.268,87

Segon. Donar compte al Ple de l’informe d’estabilitat pressupostària de l’exercici 2013, segons disposa l’art. 16 del RD 1463/2007, per al seu coneixement i efectes, així com dels informes del compliment de la regla de despesa, de la sostenibilitat financera, dels comptes anuals corresponents a les societats mercantils dependents, entitat pública EPEL INNOVA.

Tercer. Remetre l’expedient a la fiscalització de la Sindicatura de Comptes, en virtut de les seves competències, així com al Tribunal de Comptes, d’acord amb la normativa vigent.

10. Intervenció. Resolució de les al·legacions presentades contra l'acord del Ple de data 13 de juny de 2014 de modificació de la plantilla de personal, de la relació de llocs de treball i la sol·licitud de reclassificació del lloc de treball de viceinterventor.

S'acorda:

Primer. Desestimar íntegrament les al·legacions formulades en data 27 de juny de 2014 pel senyor Pere Alegre i Llaberia, en nom propi i en representació de la Secció Sindical de la Confederació General del treball a l’Ajuntament de Reus, contra l’acord de 13 de juny de 2014, de modificació de la Plantilla i la Relació de Llocs de Treball i de la Classificació del Lloc de treball de Viceinterventor. L’acord inicial resta aprovat amb caràcter definitiu en els mateixos termes.

Segon. Notificar aquest acord a tota part interessada.

No obstant, el Ple resoldrà allò que consideri més adient.

11. Recursos Humans. Regulació de la productivitat que es meritarà els anys 2014 i 2015 i la seva forma de pagament.

S'acorda:

Primer. Deixar sense efectes l’article 19 Plus d’assistència del conveni col·lectiu de l’Ajuntament.

Segon. Es pagarà un avançament a compte de la liquidació de la productivitat de 160.-€ mensuals a tot el personal que li era aplicable l’article 19 del conveni col·lectiu que es deixa sense efecte en el punt anterior.

Tercer. Que tal com es va aprovar el projecte d’implementació d’avaluació del compliment segons ple de 6 de juliol de 2012 per tal de distribuir la productivitat que es va decidir en el ple de 30 de maig de 2008 : El 53% de la productivitat destinada a retribuir l’especial rendiment, activitat extraordinària i l’interès i iniciativa amb els que el personal desenvolupa el seu treball, es calcularà amb criteris d’absentisme i el 47% restant de la productivitat, es distribuirà com a conseqüència de l’avaluació del desenvolupament tal com es va efectuar en els exercicis de 2012 i 2013.

Quart. Seguint amb el criteri de meritació, tal com es va fer amb la productivitat de 2012 i 2013, l’Ajuntament de Reus es compromet a liquidar la productivitat de 2014 a més tardar en febrer de 2015, i liquidar la productivitat de 2015 a més tardar en febrer de 2016.

Cinquè. Que atenent a diversos criteris, entre altres les disponibilitats pressupostàries, l’Ajuntament de Reus realitzarà un avançament a compte de les productivitats entre els mesos de novembre i desemebre tant del 2014 com del 2015 i que es concretarà com a data màxima el 15 d’octubre de 2014 i de 2015 per cada anualitat.

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

12. Gestió Urbanística. Suspensió de l'atorgament de llicències per a centres de culte pel termini d'un any.

S'acorda:

Primer. Suspendre durant el termini d'un any l'atorgament de llicències d'edificació de nous centres de culte, d’ampliació dels existents, d'instal·lació o ampliació d'activitats i d’obertura i ús de centres de culte, amb la finalitat d'estudiar-ne una modificació puntual del Pla general d'ordenació urbana que reguli la instal·lació dels centres de culte en el municipi.

L'àmbit d'aquesta suspensió abasta tot el terme municipal de Reus, llevat dels terrenys qualificats d’equipaments de propietat municipal, als que es va assignar l’ús religiós en el Pla especial urbanístic d’equipaments, aprovat definitivament pel Ple d’aquest Ajuntament en data 27 d’octubre de 2006 i que es grafien en el plànol annex.

Aquesta suspensió s'extingirà en tot cas per les causes previstes a l'article 103.4 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme.

Segon. Publicar aquest acord de suspensió al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, a un dels diaris de major difusió a la província, al tauler electrònic d'anuncis i a la pàgina web municipal.
13. Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la Modificació puntual del Pla general d'ordenació urbana de Reus que afecta a l'àrea 6.1 Mas Mainer.

S'acorda:

Primer. Assumir la proposta de Modificació puntual del Pla general d'ordenació urbana de Reus que afecta a l'àrea 6.1 Mas Mainer, presentada per UNIFAMILIAR SANT JORDI, SL, i aprovar-la inicialment.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents. D'acord amb el que preveu la Disposició Addicional Desena del Text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, l'esmentat termini s'ampliarà en un mes en el cas que aquest coincideixi totalment o parcialment amb el mes d'agost.

Tercer. Sol·licitar informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials i concedir audiència, si s'escau, als ajuntaments el terme municipal dels quals confini amb l’àmbit d’aquesta modificació puntual.

SERVEIS A LA PERSONA

14. Benestar Social. Adhesió de l'Ajuntament a la Xarxa d'habitatges d'inserció.

S'acorda:

Primer. Aprovar l’adhesió de l’Ajuntament de Reus a la Xarxa d’Habitatges d’Inserció per al 2014 de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.

Segon. Facultar a l’Alcalde i a la regidora delegada de l’Àrea de Benestar Social per tal que, qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin els documents que esdevinguin necessaris per fer possible aquesta adhesió.

Tercer. Notificar aquest acord a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

15. Moció del PSC-PM, referent a la creació d'un Pacte de Ciutat per la Infància.
S'acorda:

Primer. A partir del treball que s’està realitzant en el marc del Pla Local per a la infància i adolescència per la igualtat d’oportunitats es crearà un Pacte de Ciutat per la infància que aglutini el sector privat, sindicats, partits polítics, entitats del tercer sector i administració local per impulsar un full de ruta que articuli una estratègia de protecció dels infants, promovent mesures i objectius per reduir la pobresa infantil i a favor de la inclusió social a la ciutat.

Segon. Que l’Ajuntament de Reus s’adhereixi al “Pacto de estado por la infancia” que promou Unicef.

Tercer. Fer arribar aquests acords al govern de l’Estat, al Congrés dels Diputats i a Unicef España.

16. Moció d'ARA REUS, per l'agilització dels tràmits de noves activitats.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

17. Moció d'ARA REUS, per realitzar una auditoria econòmica i de gestió del període 2011-2014.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

18. Assessoria Jurídica. Acceptació del càrrec de patró de la Fundació Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (CESICAT).

S'acorda:

Primer. Fer constar l’acceptació per part d’aquest Ajuntament , del càrrec de patró de la Fundació CENTRE DE SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ DE CATALUNYA (CESICAT), a resultes del nomenament efectuat pel propi Patronat en la sessió de data 13 de juny de 2014.

Segon. Designar al Sr. Marc Arza Nolla, per tal que representi l’Ajuntament de Reus en el Patronat de la Fundació CENTRE DE SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ DE CATALUNYA (CESICAT).

Tercer. Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde, Carles Pellicer Punyed, i al regidor delegat d'Innovació, Empresa i Ocupació, Sr. Marc Arza Nolla, per tal que qualsevol d'ells, indistintament, formalitzin els documents necessaris per fer efectiva aquesta acceptació.

Quart. Notificar aquest acord a la Fundació CENTRE DE SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ DE CATALUNYA (CESICAT) i donar-ne trasllat al regidor Sr. Marc Arza Nolla. “

PRECS I PREGUNTES

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.