Ple ordinari 2014-11-14

Cerca sessions de Ple

E.g., 28/03/2024
E.g., 28/03/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 14 Novembre, 2014

Acta núm.: 14/2014

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 14 DE NOVEMBRE DE 2014

1. Aprovació de les actes dels dies 18.07.14, 15.09.14 i 22.09.14.

S’aproven les actes per unanimitat.

2. Informació de l’Alcaldia

L’alcalde dóna compte de les resolucions de l’Alcaldia en matèria d’organització municipal següents:

“Decret núm. 11402.

Primer. Cessar com a membres de la Junta de Govern Local els següents regidors:

• Sra. Alicia Alegret Martí
• Sr. Sebastià Domènech Bosch
• Sr. Marcos Masso Caballe

Segon. Donar compte al Ple de la Corporació d’aquesta resolució i seguir els tràmits previstos al reglament orgànic municipal.”

“Decret núm. 11403.

Primer. Revocar el nomenament com a tinents d’alcalde dels següents regidors:

• Sra. Alícia Alegret Martí
• Sr. Sebastià Domènech Bosch

Segon. Designar com a tinents d’alcalde els següents regidors:

•Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
•Sr. Joaquim Enrech Garola

Tercer. De conformitat amb el que s’estableix en el decret núm. 1967, abans esmentat, i en els apartats anteriors els tinents d’alcalde, que em substituiran en el cas de vacant, absència o malaltia per l’ordre del seu nomenament són els següents:

•Sra. Teresa Gomis de Barbarà
•Hipòlit Monseny Gavaldà
•Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
•Sr. Joaquim Enrech Garola”

“Decret núm. 11404.

Primer:

Cessar com a Regidora Adjunta a l’Alcaldia de Seguretat la Sra. Alicia Alegret Martí.

Cessar com a Regidora delegada de l’Àrea de Promoció Econòmica la Sra. Alicia Alegret Martí.

Cessar com a Regidor delegat de l’Àrea de Medi Ambient el Sr. Marcos Masso Caballe.

Cessar com a Regidor delegat de l’Àrea d’Esports el Sr. Sebastià Domènech Bosch.

Cessar com a Regidora delegada de Convivència i Immigració adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social la Sra. Dolors Compte Llusà.

Cessar com a Regidora delegada de Família i Gent Gran adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social la Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon.

Cessar com a Regidora delegada de Formació per la Integració adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística la Sra. Montserrat Duch Cartaña.

Segon: Aquesta Alcaldia assumeix l’exercici de les competències que bé amb caràcter de delegació genèrica, bé amb caràcter de delegació específica, foren delegades per els regidors referenciats en l’apartat PRIMER anterior.

Tercer: D’aquesta resolució se’n donarà compte al Ple de la Corporació i resta condicionada al que es preveu en el Reglament orgànic municipal i la resta de legislació aplicable.”

“Decret núm. 11405.

Primer. Revocar la delegació conferida a la regidora Sra. Alícia Alegret Martí respecte a la presidència de la comissió informativa de Serveis Generals i Econòmics.

Segon. Deixar sense efectes el nomenament dels regidors Sr. Joaquim Enrech Garola i Marcos Massó Cavallé, i de les regidores Sra. Alícia Alegret Martí i Dolors Compte LLusà com a vicepresidents/es, respectivament, de les comissions informatives de Serveis Generals i Econòmics, de Serveis de Territori i Urbanisme, de la comissió especial de comptes i de la comissió informativa de Serveis a la Persona.

Tercer. Delegar la Presidència de la comissió informativa de Serveis Generals i Econò-mics en el regidor Sr. Joaquim Enrech Garola.

Quart. Nomenar vicepresidents/es, de les comissions Informatives que seguidament s’indiquen als següents regidors/es:

•Comissió informativa de Serveis Generals i Econòmics: Sra. Teresa Gomis de Barbarà.
•Comissió informativa de Serveis de Territori i Urbanisme: Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà.
•Comissió informativa de Serveis a la Persona: Sra. Montserrat Vilella Cuadrada.”

“Decret núm. 11406.

Primer. Deixar sense efectes el nomenament dels següents regidors/es per desen-volupar les seves funcions en règim de dedicació parcial:

•Sr. Marcos Massó Cavallé
•Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon
•Sra. Montserrat Duch Cartaña
•Sra. Dolors Compte Llusà

Segon. Aquesta resolució sortirà efectes a partir del dia d’avui. “

“Decret núm. 11407.
Primer. Cessar del lloc de treball que ocupen com a personal eventual amb efectes 13 de novembre de 2014 a les persones que es detallen seguidament:

• Sr. Carlos Vicente Gimeno Represas com a delegat de serveis.
• Sr. Francisco Luis Tiñena Beseran com a assessor de programes especials.
• Sr. Frederic Recasens Rafí com a delegat de serveis.

Segon. Donar compte al Ple.”

MOCIONS DE L'ALCALDIA

3. Assessoria Jurídica. Delegació a favor de l'Alcaldia de la competència sancionadora en matèria de tinença de gossos potencialment perillosos

A proposta de la presidència el tema es retira de l’ordre del dia.

4. Formació per a la integració. Aprovació de l'addenda al conveni firmat amb el Departament d'Ensenyament per al desenvolupament del Pla Educatiu d'Entorn. Curs 2014-2015

S’acorda:

Primer. Avocar per a l’aprovació de l'addenda al conveni que seguidament s’indica, la competència que fou delegada a la Junta de Govern Local mitjançant reunió de data 20 de juny de 2011.

Segon. Declarar la urgència de l’assumpte que seguidament s’aprova, als efectes previstos a l’article 133 paràgraf segon del Reglament Orgànic Municipal.

Tercer. Aprovar l’addenda de col·laboració entre l’Administració de la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de Reus per al Pla Educatiu d’Entorn per al període comprès entre els curs acadèmic 2014-2015.

Quart. Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la regidora delegada de Formació per la Integració adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, Sra. Montserrat Duch Cartañà, per tal que, qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin l’esmentat conveni.

Cinquè. Donar trasllat del present acord al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, als efectes pertinents.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

5. Intervenció. Donar compte de l'informe trimestral a data 30/09/2014 sobre el Pla d'Ajust previst al RDL 4/2012

Es dóna compte de l’informe que tot seguit es reprodueix:

“INFORME DEL INTERVENTOR GENERAL, DE SEGUIMIENTO DEL PLAN DE AJUSTE PREVISTO EN EL RDL 4/2012, APROBADO POR EL AYUNTAMIENTO DE REUS EN FECHA 27 DE MARZO DE 2012 A FECHA 30 DE SEPTIEMBRE 2014

1. Carácter preceptivo del informe:

De acuerdo con el articulo 10 del RDL 7/2012, de 9 de marzo, por el que se crea el Fondo para la financiación de los pagos a proveedores, en relación con el articulo 10 de la Orden HAP/2105/2012 de 1 de octubre, que desarrolla la periodicidad y el contenido del informe de intervención de seguimiento del Plan de ajuste, se redacta el presente informe por parte del órgano Interventor de la entidad local.

2. Antecedentes: Plan de Ajuste de 27 de marzo de 2012.

El Pleno del Ayuntamiento de Reus aprobó en fecha 27 de marzo de 2012 el Plan de Ajuste previsto en el RDL 4/2012, tras la certificación de fecha 14 de marzo de 2012 de la Intervención general relativa a las obligaciones que cumplían con los requisitos del articulo 2 del citado Real Decreto.

Una vez validado el plan de Ajuste por parte del Ministerio de Hacienda y autorizada la operación de crédito correspondiente, finalmente, de acuerdo con la deuda existente en el momento de la formalización de las operaciones, la operación de crédito ascendió a 36.619.729,85 €.

Modificación del ámbito subjetivo de las entidades que consolidan a efectos de estabilidad presupuestaria y, en consecuencia, en las entidades afectadas por el Plan de ajuste.

La Intervención General de la Administración del Estado ha resuelto clasificar a las entidades dependientes del Ayuntamiento de Reus durante el mes de marzo de 2013.

Hasta la fecha y en defecto de clasificación, las Bases de ejecución del presupuesto del Ayuntamiento de Reus establecían un perímetro de consolidación a efectos de contabilidad nacional. La clasificación de la IGAE ha modificado ese perímetro con la clasificación de Innova SA como perteneciente al sector Administraciones públicas, así como la incorporación de otras entidades dependientes que no consolidan en términos del TRLRHL.

Esta clasificación afecta al ámbito subjetivo de seguimiento del Plan de Ajuste, al incorporar a la sociedad Innova SA, quedando el ámbito subjetivo como sigue:

Entidad Clasificación BEP Clasificación IGAE Consolidación a efectos de seguimiento del Plan de ajuste
Ayuntamiento de Reus AAPP AAPP Si
IMAC AAPP AAPP Si
IMFE AAPP AAPP Si
Agencia promoció de ciutat AAPP AAPP Si
IMMR AAPP AAPP Si
Institut de Puericultura AAPP AAPP Si
EPEL Innova AAPP AAPP Si
Hospital USJR AAPP AAPP Si
Gecohsa AAPP AAPP Si
SAGESA SA AAPP AAPP Si
Reus Transport públic AAPP AAPP Si
Rellsa AAPP AAPP Si
GINSA AIE AAPP AAPP Si
Centre MQ AAPP Pendiente de clasificar Si
Centre Oftalmològic de Reus AAPP Pendiente de clasificar Si
Laboratori RCT AAPP Pendiente de clasificar Si
Innova SA Sociedades no financieras AAPP Si
Fundació Sagessa Salut No incluída AAPP Si
Fundació Recerca Docència No incluída AAPP Si
Fundació IMFE No incluída AAPP Si

En la misma línea que en el informe del anterior trimestre, en la información trimestral correspondiente a este TERCER trimestre del ejercicio 2014 se ha incluido el Consorcio del Teatre Bartrina, las fundaciones SAGESSA SALUT, la RECERCA DOCENCIA I FORMACIÓ y la IMFE, a pesar de que no forman parte del ámbito subjetivo del RDL 4/2012, constan clasificadas por la IGAE como entidades dependientes del Ayuntamiento de Reus y pertenecientes al sector Administraciones públicas.

Como ya indicábamos en los informes de anteriores periodos, la incorporación de Innova SA al ámbito subjetivo del Plan de ajuste tiene importantes consecuencias en relación al nivel de deuda que supone la integración de esta sociedad íntegramente municipal.

El Pleno del Ayuntamiento de Reus en sesión del día 31 de marzo de 2014 acordó, de acuerdo con la DA 9ª de la Ley 7/1985, LRBRL, a una reestructuración del Grupo empresarial Local.

Esa reestructuración comportaba:

• Disolución de EPEL Innova
• Fusión por absorción de Innova SA (a partir de la fusión Reus Serveis Municipals SA) respecto de Aigües de Reus SA y Gesfursa. El efecto jurídico de la fusión se produce en fecha 1 de octubre de 2014, teniendo efectos contables en fecha 1 de enero de 2014.
• Fusión por absorción de Redessa respecto de Gupsa y Tecnoparc Reus SA. El efecto jurídico de la fusión se produce en fecha 1 de julio de 2014, teniendo efectos contables en fecha 1 de enero de 2014.

A partir de los efectos jurídicos de las respectivas fusiones, se comunica a la Base de datos General del Inventario de Entes de las Entidades Locales, para eliminar las entidades disueltas y para reclasificar aquellas que han sufrido un cambio en su estructura financiera, en especial afecta a Reus Serveis Municipals SA, siendo su efecto más destacable que los ingresos a precios significativos financian en más del 50% de sus costes de producción, por lo que esta entidad debería dejar de formar parte del sector AAPP.

Asimismo la Fundación SAGESSA SALUT incorpora al análisis de grupo, endeudamiento bancario, no es el caso del Consorcio del Teatre Bartrina.

El Pleno del Ayuntamiento de Reus en sesión de fecha 13 de junio de 2014, acordó acogerse a las medidas previstas en la Resolución de 13 de mayo de 2014, de la Secretaria General de Coordinación Autonómica y Local. En concreto se acogió a la modificación de reducción máxima del tipo de interés aplicable a las operaciones de crédito firmadas al amparo del RDL 4/2012, manteniendo los periodos de amortización y carencia inicialmente subscritos. El MHAP comunicará la valoración del Plan de Ajuste o en su defecto operará el silencio positivo. El Ayuntamiento de Reus confirmó el Plan de Ajuste existente.

En fecha 26 de junio, les informamos de la disolución de la Entidad Pública Local Empresarial INNOVA, aprobado inicialmente por el Pleno del Ayuntamiento de Reus en sesión de fecha 31 de marzo de 2014 y que durante su exposición pública no se ha presentado reclamación ni alegación y por lo tanto es definitivo. Así mismo se produce la amortización anticipada del Préstamo del RD4/2012, por importe de 879.432,41 euros correspondiente al préstamo que el Ayuntamiento realizó a la entidad de acuerdo con el importe certificado de su deuda con proveedores.

3. Información relativa a la ejecución del Plan de Ajuste de 27 de marzo de 2012

El articulo 10 de la Orden HAP/2105/2012 de 1 de octubre, por la que se desarrollan las obligaciones de suministro de información previstas en la Ley Orgánica 2/2012, de 27 de abril, de Estabilidad Presupuestaria y Sostenibilidad Financiera, establece la obligación de remisión antes del día 15 posterior a la finalización del trimestre natural, tratándose de entidades incluidas en el ámbito subjetivo del artículo 111 del RDL 2/2004, que aprueba el texto refundido de la Ley reguladora de las haciendas locales, de un informe del órgano interventor en relación al cumplimento del Plan de Ajuste, con el siguiente contenido mínimo:

a) Resumen trimestral del estado de ejecución del presupuesto. Se incluye información referida a la previsión de liquidación del ejercicio, considerando la ejecución trimestral acumulada.

b) Ejecución de las medidas de ingresos y gastos previstas en el Plan y, en su caso, de las medidas adicionales adoptadas.

c) Comparación de los detalles informativos anteriores con las previsiones contenidas en el Plan para ese año y explicación, en su caso, de las desviaciones.

De acuerdo con las previsiones del Plan de Ajuste, los datos aportados se expresan en miles de euros, y se presentan con carácter consolidado, referido al grupo de entidades que no se financian mayoritariamente con ingresos de mercado, según la clasificación establecida por el Pleno del Ayuntamiento de Reus, con la incorporación al grupo objeto de análisis de la fundaciones Sagessa Salut, Recerca, IMFE y el Consorcio del Teatre Bartrina y con los datos del periodo, de la EPEL Innova.

3.1 Resumen trimestral del estado de ejecución del presupuesto.

3.1.1- Ingresos

Datos del Plan de Ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 3n trimestre 2014 Proyección anual estimada Desviación estimación anual/plan ajuste

Ingresos Corrientes: 272.110,42 277.055,15 1,81% 222.056,60 286.345,39 5,23%
Ingresos de Capital: 0,00 5.389,71 0,00% 155,59 5.492,55 0,00%
Ingresos no financieros 272.110,42 282.444,86 3,79% 222.212,19 291.837,94 7,25%
Ingresos financieros 0,00 6.655,04
0,00% 161,47 325,05 0,00%
Ingresos totales: 272.110,42 289.099,90 6,24% 222.373,66 292.162,99 7,37%

Las variaciones más significativas se producen en el apartado de ingresos no financieros de capital y en los ingresos financieros, ya se informó con motivo de la aprobación del Plan de Ajuste que las operaciones de capital se planificarían según se vayan acordando en los respectivos presupuestos anuales.

La proyección de los ingresos corrientes a 31 de diciembre significa un incremento de la previsión del 5,23% respecto del Plan de ajuste, este dato se explica por la incorporación de más entidades al ámbito subjetivo del Plan de Ajuste. Lógicamente este incremento de los ingresos corrientes viene acompañada de un aumento de los gastos corrientes y de capital (no financieros) del 5,23 % (corrientes ) y un 7,25% en términos de gasto no financiero.

Ajustes propuestos en el Plan en materia de ingresos

Respecto los ajustes propuestos en materia de ingresos, el Presupuesto general aprobado del ejercicio de esta desviación responde a la variación de la actividad de las empresas municipales asociadas al concierto sanitario.

3.1.2 - Gastos

Datos del Plan de ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial+modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 3 trimestre 2014 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan de ajuste

Gastos Corrientes: 255.622,37 253.455,10 -0,84% 181.932,06 261.758,12 2,40%
Gastos de Capital: 0,00 12.655,59 0,00% 5.422,41 13.495,61 0,00%
Gastos no financieros: 255.622,37 266.110,69 4,10% 187.354,47 275.253,73 7,68%
Gastos financieros: 16.362,37 23.357,44 42,75% 11.799,37 23.311,18 42,46%
Gastos totales: 271.984,74 289.468,13 642% 199.153,84 298.564,91 9,77%

Las variaciones más significativas se producen en el apartado de gastos no financieros de capital y en los gastos financieros, ya se informo con motivo de la aprobación del Plan de Ajuste que las operaciones de capital se planificarían según se vayan acordando los respectivos presupuestos anuales.

La variación de los gastos corrientes y el seguimiento de las medidas ya se ha explicado en el apartado de ingresos.

Periodo medio de pago a proveedores (PMP)

El periodo de pago medio a proveedores se situó, a 30/09/2014, en 87,8 días, la evolución del periodo del Plan de ajuste es la siguiente:

Ayuntamiento Grupo Consolidado
PMP a 30/09/2012 174 176 Variación Aytos Var. Grupo Consolidado
PMP a 31/12/2012 137 166 -21% -6%
PMP a 31/03/2013 156 156 14% -6%
PMP a 30/06/2013 113 113 -28% -28%
PMP a 30/09/2013 (RDL 8/2013) 53 97 -53% -14%
PMP a 31/12/2013 74 103 40% 6%
PMP a 31/03/2014 52 78 -30% -24%
PMP a 30/06/2014 25 83,7 -52% 7%
PMP a 30/09/2014 20 87,7 -20% 4,78%

Se desagrega la información del PMP entre Ayuntamiento y el Grupo consolidado AAPP a efectos de contabilidad nacional. Se observa que al PMP del grupo consolidado se incrementa a raíz del PMP del Grupo sanitario, condicionado por los pagos del CATsalut, ya que en fecha 30/09/2014 no se produjo el pago del 50% de la facturación a cobrar en el mes de agosto, hecho que condicionó los pagos a proveedores del mes de setiembre, así como la previsión de cobro del 50% de la facturación en el mes de octubre..

Hay que significar que en la explicación de los motivos que originaron la situación de desequilibrio en la tesorería del Ayuntamiento, se encontraba, entre otras causas, por el retraso generalizado de la deuda que otras administraciones públicas, especialmente la autonómica.

La deuda de la Generalitat de Catalunya con el Ajuntament de Reus, ascendia a 12.597.079 €, a fecha 30/08/2014.

Evidentemente esta deuda está condicionando el PMP de l’Ajuntament de Reus, tema que se reitera en cada informe de seguimiento trimestral del Plan de ajuste.

1.3 Deuda

En relación al saldo y movimiento de la deuda, la información facilitada es la siguiente:

Datos del Plan de ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) 3 trimestre 2014 Proyección anual estimada Desviación de estimación anual/plan ajuste

Deuda viva a 31 diciembre 161.814,00 294.673,88 281.318,59 273.004,67 68,72%
A corto plazo: 16.403,58 173,30 978,03 3.000,00
-81,71%
A largo plazo: 145.410,42 294.500,58 280.340,56 270.004,67 85,68%
Operación deuda RDL 4/2012 37.391,29 36.584,17 34.588,96 33.473,15 -10,47%
Resto operaciones deuda a largo plazo 108.019,13 257.916,41 245.751,60 236.531,52 118,97%
Anualidades operaciones deuda largo plazo 21.194,82 31.510,03 16.994,26 32.247,94
52,15%
Cuota total amortización del ppal. 16.362,37 22.794,00 13.005,48 23.618,47 44,35%
Operación deuda RDL 4/2012 4.673,91 2.286,55 1.115,77 3.111,02 -33,43%
Resto operaciones deuda a largo plazo 11.688,46 20.507,45 11.889,71 20.507,45 75,45%
Cuota total intereses: 4.832,45 8.716,03 3.988,78 8.629,47 78,57%
Operación deuda RDL 4/2012 1.869,56 2.216,00 1.521,69 2.216,00 18,53%
Resto operaciones deuda a largo plazo 2.962,89 6.500,03
2.467,09
6.413,47 116,45%

La principal desviación se produce al prever el Plan de ajuste una cuota de liquidación anual, mientras que la periodicidad de liquidación de los préstamos finalmente ha sido trimestral. Como ya se ha mencionado anteriormente en el periodo anterior se produjo la amortización anticipada del préstamo que el Ayuntamiento había suscrito con la EPEL Innova, como consecuencia de su disolución (Acuerdo de Pleno de 31 de marzo 2014), comunicado a la Base Datos de Entidades Locales, en fecha 26 de junio.

En fecha 29 de agosto se produjo la primera amortización ordinaria de capitales del préstamo del Plan de Ajuste.

Respecto al resto de magnitudes, cabe destacar el hecho explicado en el apartado 2 del informe, al considerar que la modificación del ámbito subjetivo de las entidades consideradas AAPP a efectos de contabilidad nacional determina la inclusión de Innova SA y las Fundaciones relacionadas y el Consorcio del Teatre Bartrina, y que incorporan al grupo una deuda bancaria total a 1/1/2013 de 133,31 millones de euros.

4. Magnitudes financieras y presupuestarias

Se informa respecto la capacidad y necesidad de financiación de la Corporación. Se aprecia una aumento de la capacidad de financiación respecto a las previsiones del Plan de Ajuste, hecho debido en parte a la incorporación de nuevas sociedades en el perímetro de consolidación y a la vez incorporar éstas un bajo nivel de inversión a la vez que un elevado cashflow.

Magnitudes Financieras y Presupuestarias Datos del Plan ajuste 3 trimestre 2014 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan ajuste

Ahorro bruto 16.488,05 43.300,37 24.156,38 46,50%
Ahorro neto 125,67 35.496,76 537,91 328,03%
Saldo de operaciones no financieras 16.488,05 39.535,89 16.966,77 2,90%
Ajustes SEC 0,00 -1241,48
847,16
0,00%
Capacidad o necesidad de financiación 16.488,05 38.294,41 17.813,93 8,04%

5. Conclusiones

De acuerdo con los estados de ejecución y las proyecciones realizadas, El Plan de Ajuste, a fecha 30 de setiembre de 2014, se está ejecutando, en términos agregados, de acuerdo con las previsiones contenidas en el propio Plan.

No se aprecian desviaciones significativas en relación a las medidas adoptadas, si bien en relación al nivel de deuda, es muy destacable el impacto producido por la modificación del ámbito subjetivo y las inclusiones de Innova SA y la Fundación Sagessa Salut, en las previsiones de deuda. Impacto que debe verse reconducido por las medidas adoptadas de reorganización empresarial, en aras al mantenimiento de un nivel de endeudamiento ajustado a lo previsto en el art. 53 del TRLRHL.

No se cumple con carácter general, de acuerdo con los motivos expuestos, con el plazo de pago a proveedores previsto en el Plan de Ajuste, que era de 60 días, fecha de registro, o 30 días desde fecha reconocimiento de la obligación) , situándose a fecha 30/09/2014 en 87,7 días, si bien el referido al Ayuntamiento de Reus cumple con el PMP legal, siendo la condicionalidad de los pagos del CATsalut lo que ha elevado el PMP del Grupo consolidado por los motivos expuestos con anterioridad.

Este informe, debe ser elevado al Pleno para su conocimiento, de acuerdo con lo previsto en el articulo 10 del RDL 7/2012.

Reus, el día 14 de octubre de 2014.

El Interventor general

Baldomero Rovira López

Atès que l’àmbit subjectiu del RDL 4/2012, únicament contempla el grup Ajuntament, Organismes autònoms dependents de l’Ajuntament i els ens vinculats o dependents de l’ens matriu que realitzin serveis o produeixin bens que no es financen majoritàriament amb ingressos comercials, com ja s’explica en l’informe trimestral lliurat al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques.

En els mateixos termes, el mateix ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, admetia que l’ens local matriu, conforme amb la seva capacitat d’autoorganització, adoptés les mesures que estimés oportunes pel reintegrament a les seves comptes de l’import derivat de l’operació d’endeutament atribuït a aquests ens dependents no inclosos en el perímetre de consolidació del Pla d’ajust.

Les societats que s’inclouen en aquest subgrup, que alhora van ser objecte d’operació d’endeutament en els termes anteriors i d’acord el RDL 4/2012 i RDL 7/2012 són: Amersam, Gupsa i Aremsa. Mitjançant la referida Instrucció de servei d’Intervenció número 6/2012, es va sol·licitar la informació econòmica i financera a aquestes societats, en aquest cas referida al quart trimestre de l’exercici, com a projecció del tancament.

El resum i avaluació d’aquestes dades, en els termes que preveu la normativa del Pla d’ajust és el següent, en la projecció a final d’exercici. En aquesta data les fusions acordades en data 31 de març de 2014, ja seran efectives: Aremsa fusionada amb Innova SA i Gesfursa i Gupsa fusionada amb Redessa SA, i per tant s’analitzen les dades econòmica financeres com a divisions de l’empresa absorbent.

Projecció a 31/12/2014 Aremsa Gupsa Amersam

Resultat exercici (amb interessos Pla ajust) 1.755.748,34 -281.100,88 154.217,00
Cash flow (sense interessos Pla ajust) 3.446.742,36 254.874,04 1.810.287,90

Quotes Préstec -757.944,55 -486.244,64 -1.280.296,47
Pla d'ajust RDL 4/2012 (interessos) -154.866,89 -53.805,68 -79.031,90
Pla d'ajust RDL 4/2012 (dev. De capital) -173.769,82 -60.373,14 -88.788,96
Devolució de capital préstecs vigents -429.307,84 -372.065,82 -1.112.475,61
Saldo 2.688.797,81 -231.370,60 529.991,43

Deute pendent total (inclou RDL 4/2012) 3.659.324,20 10.397.303,71 15.521.183,09
A curt 778.337,44 506.790,77 1.307.921,06
A llarg 2.880.986,76 9.890.512,94 14.213.262,03

De la informació del tancament provisional inclosa en l’anterior quadre, podem concloure, en la mateixa línia que ja indicàvem en l’anterior informe trimestral, que les empreses Aremsa i Amersam presenten un equilibri econòmic i financer en termes d’estabilitat. En el cas de GUPSA, considerada com a divisió de Redesssa hauria de portar a terme mesures suplementàries d’ajust i/o realització d’actius per tal de presentar capacitat de finançament en termes SEC al tancament de l’exercici.

Aquesta informació s’eleva al Ple per al seu coneixement i efectes oportuns, d’acord amb el previst en l’article 10 del RDL 7/2012.

Reus, el dia 3 de novembre de 2014.

L’Interventor general

Baldomero Rovira López”

6. Intervenció. Sol·licitud d'ampliació del termini de reintegrament de les liquidacions definitives corresponents als anys 2008 i 2009 prevista a la Disposició addicional única del Reial Decret Llei 12/2014

S’acorda:

Primer: Sol·licitar al MHAP l'ampliació de 120 mensualitats del termini de reintegrament actual, ja ampliats dels 60 períodes inicials a 120, dels saldos deutors corresponents a les liquidacions definitives dels anys 2008 i 2009, que a data 31/12/2014 ascendiran, conjuntament considerats a 5.930.152,28€.

Segon: Autoritzar a l'Interventor general perquè amb anterioritat al 30 de novembre comuniqui mitjançant signatura electrònica, al MHAP el present acord de Ple a l'apartat que el MHAP ha habilitat al portal web de l'Oficina Virtual de les Entitats Locals del MHAP.

SERVEIS A LA PERSONA

7. Ensenyament i Política Lingüística. Renovació de membres del Consell Escolar Municipal

S’acorda:

Primer. Cessar i agrair als membres que han format el Consell Escolar Municipal de Reus durant el període 2012-2014 la seva dedicació i esforços vers la planificació i gestió educativa de la ciutat i que tot seguit s'assenyalen :

Sra. Raquel Montes Pavon Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Montserrat Duch Cartañà Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Ma. Betlem Oriol i Andreu Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Ana Maria Gisper Voltas Representant del sector Ajuntament de Reus
Sr. Antoni Ballester Rodríguez Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Carmen Jimenez Hurtado Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Ma. Pia Bosch Domingo Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Ana Belen Castaño Sanchez Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Josepa Fernández Cardona Representant del sector Ajuntament de Reus

Sr. Xavier Masdeu Cardona Representant del sector pares i mares
Sra. Angels Reche Cavallé Representant del sector pares i mares
Sra. Carme Dengra Sánchez Representant del sector pares i mares
Sr. Lluís Pallejà Català Representant del sector pares i mares
Sra. Sabina Bardou Torredemer Representant del sector pares i mares
Sr. Miquel Angel Prats Fabra Representant del sector pares i mares
Sr. Vicenç Torrens Bordonaba Representant del sector pares i mares
Sr. Emilio Gomez Gomez Representant del sector pares i mares
Sr. Xavier Canela Cardoner Representant del sector pares i mares

Sra. Beatriu Monseny Belda Representant del sector professorat
Sra. Marta Grinyó Ferrando Representant del sector professorat
Sr. Albert Avila González Representant del sector professorat
Sra. Dolors Varea Santiago Representant del sector professorat
Sra. Dolors Sugrañes Liñana Representant del sector professorat
Sra. Ma. del Mar Latorre Enríquez Representant del sector professorat
Sr. Enric Aragonés Delgado Torres Representant del sector professorat
Sr. Joaquim Vilafranca i Pijoan Representant del sector professorat
Sra. Lluïsa Ballabriga Clarassó Representant del sector professorat
Sra. Anna Sierra Barrabés Representant del sector professorat

Sr. Oscar Batista Pérez Representant del sector alumnes
Sr. Andrei Ioan Boar Representant del sector alumnes
Sra. Ana Cámara Rodríguez Representant del sector alumnes

Sra. Remei Girona Tell Representant del sector directors/es
Sr. Fernando Ortega Justícia Representant del sector directors/es
Sra. Pepa Bello Pastor Representant del sector directors/es
Sr. Josep Lluís Queralt Representant del sector directors/es

Sr. Antoni Montserrat Duch Representant del sector titulars
Sr. Nacho Royo Sans Representant del sector titulars

Sra. Yolanda Durán Morales Representant del sector PAS
Sra. Irene Llanas Rivera Representant del sector PAS
Sra. Teresa Papió Batlle Representant del sector PAS
Sra. Montserrat Roig Pàmies Representant del sector PAS
Sra. Antonia Ventura Torondel Representant del sector PAS
Sra. Micaela Vicens Gavaldà Representant del sector PAS

Sra. Eva Viana Aguilera Representant del sector de Llars d’Infants
Sr. Miquel Alcaraz Fernández Representant del sector de Llars d’Infants

Segon. Nomenar els membres que han estat escollits, proposats i/o designats per formar el Consell Escolar Municipal per al període a 2014-2016, d’acord amb l’art. 6 del Reglament del Consell Escolar Municipal de Reus :

•Representants de l’Ajuntament de Reus :

Sra. Raquel Montes Pavon Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Montserrat Duch Cartañà Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Ma. Betlem Oriol i Andreu Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Ana Maria Gisper Voltas Representant del sector Ajuntament de Reus
Sr. Antoni Ballester Rodríguez Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Anna Belén Castañó Sanchez Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Maria Aragonés Vellvé Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Marta González Arbona Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Josepa Fernández Cardona Representant del sector Ajuntament de Reus

• Representants de pares/mares d’alumnes :

Sr. Lluís Pallejà Català Representant del sector pares i mares
Sra. Ester Alberich Forns Representant del sector pares i mares
Sra. Nieves Ruiz Laguna Representant del sector pares i mares
Sr. Francesc Llop Jiménez Representant del sector pares i mares
Sra. Yolanda Anguera Alpert Representant del sector pares i mares

• Representants dels professors/es:

Sra. Beatriu Monseny Belda Representant del sector professorat
Sra. Marta Guaita Esteruelas Representant del sector professorat
Sra. Gemma Casals Lliteras Representant del sector professorat
Sra. Modesta Condeminas Castella Representant del sector professorat
Sra. Júlia J. Peropadre Ramos Representant del sector professorat
Sr. Joaquim Vilafranca Pijoan Representant del sector professorat
Sr. Josep Allueva Latorre Representant del sector professorat
Sra. Dolors Sugrañes Liñana Representant del sector professorat
Sra. Maria del Mar Latorre E. Representant del sector professorat

• Representants dels alumnes :

Sra. Ariadna Belmonte Pujol Representant del sector alumnes

• Representants dels directors i titulars de centres:

Sra. Montserrat Alzamora Sas Representant del sector directors/es
Sra. Elvira Moyano Cervelló Representant del sector directors/es
Sra. Pilar Ruibal de Flores Calero Representant del sector directors/es
Sr. Humbert Ferré Cervera Representant del sector directors/es
Sr. Antoni Montserrat Duch Representant del sector titulars
Sr. Nacho Royo Sans Representant del sector titulars

• Representants del personal d’administració i serveis:

Sra. Montserrat Amigó Pla Representant del sector PAS
Sra. Irene Llanas Rivera Representant del sector PAS
Sra. Pilar Reche Herranz Representant del sector PAS

• Representants de llars d’infants :

Sra. Núria Saló Jubany Representants del sector de llars d’Infants
Sra. Antonia Aguilar Gordillo Representant del sector de Llars d’Infants

8. Benestar Social. Creació de la Taula de Pobresa Energètica a la ciutat de Reus
S’acorda:
Primer. Constituir la Taula sobre la pobresa energètica a la ciutat de Reus com espai planificador d’intervencions que garanteixi l’adequada protecció i atenció d’aquelles persones i/o famílies de la ciutat que no puguin fer front per si soles a les despeses derivades del consum dels subministraments bàsics de la seva llar (aigua, electricitat i gas).
Segon. Designar com a membres a participar a la Taula de la pobresa energètica a la ciutat dels següents:
A) Per part de l'Ajuntament:
• El/la regidor/a competent en matèria de Benestar Social, que actuarà com a President/a de la Taula.
• El/la regidor/a competent en matèria de Medi Ambient.
• El/la regidor/a competent en matèria d'Empresa .
• El/la regidor/a competent en matèria d’Arquitectura i Urbanisme.
• Tècnics municipals de les principals àrees implicades (Serveis Socials, medi ambient, arquitectura.), designats pels respectius Regidors.
• Un/a representant de la divisió operativa d'Aigües de Reus de l'Empresa Reus Serveis Municipals SA. designat per l'òrgan competent de l'empresa.
• Un/a representant dels grups polítics amb representació municipal, designat pel/per la President/a, a proposta del grup municipal corresponent.
Un/a funcionari/a de la Corporació municipal, que exercirà les funcions de secretari/a de la Taula.
B) Per part de les entitats:
• Un/a representant de l'entitat Càrites Interparroquial.
• Un/a representant de l'entitat Creu Roja.
• Un/a representant del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, de l’Agència Catalana de Consum, de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, de l’Institut Català d’Energia i de l’Agència Catalana de l’Aigua.
• Un/a representant de les principals empreses distribuïdores d’energia.
• Un/a membre designat per la Càtedra d’Inclusió Social de la Universitat Rovira i Virgili.
• Un/a membre designat per la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya.
Aquests representants hauran d’ésser designats per acord de l’òrgan competent de les respectives entitats o institucions, de conformitat amb els respectius estatuts o, en el cas que aquests no ho determinin, de conformitat amb la normativa que els sigui aplicable a les citades entitats. L’esmentat acord s’haurà de justificar documentalment a l’Ajuntament per integrar-se a la taula. Cada entitat podrà designar un representant titular i un suplent, que substituirà el primer en cas d’absència, vacant o malaltia.
La presidència convocarà i presidirà les reunions de la Taula.
Tercer. Facultar a la regidora delegada de l'Àrea de Benestar Social, Sra. Montserrat Vilella Cuadrada, per tal que formalitzi els documents necessaris per tal de fer efectiu els acords anteriors.
Facultar-la, així mateix, per tal que pugui modificar la composició de la Taula.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

9. Proposta d’ARA REUS de rebuig al tracte econòmic de l’administració central de l’Estat i al projecte de pressupostos generals de l’estat, proposats per a l’exercici 2015

S’acorda:

Primer. Que el plenari de la ciutat de Reus mostri la seva disconformitat i rebuig al projecte de llei de Pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2015 per tractar-se d’uns pressupostos centralistes i antisocials, que van en contra la reactivació econòmica, que situen Catalunya a la cua en inversió relativa i que no responen a les necessitats de Catalunya.

Segon. Comunicar els presents acords al Govern de la Generalitat de Catalunya, als partits polítics amb representació al Parlament de Catalunya i al Congrés dels Diputats.

10. Proposta de la CUP per garantir una mobilitat digne als i a les estudiants universitàries que estudien fora de la ciutat

S’acorda:

Primer. Realitzar un estudi sobre les necessitats reals de les persones universitàries pel que fa al transport entre Reus i les diferents ciutats de destinació.

Segon. Instar a les administracions i empreses competents a la planificació de les línies per garantir la intermodalitat i unes freqüències horàries que tinguin en compte aquestes necessitats de mobilitat.

Tercer. Compartir aquesta problemàtica amb les institucions afectades (Generalitat, ajuntaments, universitats...) per tal de fer un front comú per garantir l’aplicació d’aquestes mesures per part de les empreses que presten els serveis de transport públic.

11. Proposta de la CUP sobre el conveni de privatització de la sanitat pública al Tarragonès i Baix Penedès i la creació del Consorci de Sanitat Pública

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

12. Proposta de la CUP de suport a la iniciativa legislativa popular de la Llei del sistema educatiu de Catalunya

Sotmesa la proposta a votació és rebutjada.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

13. Moció d’ARA REUS per la redacció del pla urgent d’adjudicació dels pisos dels Mas Bertran i de la plaça de la Patacada

S’acorda:

Primer. Que l’Ajuntament de Reus acceleri l’adjudicació dels pisos de Mas Bertran.

Segon. Que s’informi a tots els grups municipals de l’estat d’adjudicació dels pisos de Mas Bertran i de la Plaça de la Patacada.

Tercer. Que quan es convoqui la roda de premsa per informar de les adjudicacions es reconegui públicament la tasca i el suport que han donat a la mesura tots els grups municipals.

14. Moció del PSC en relació a la defensa de les polítiques de lluita contra la violència vers les dones

Sotmesa la proposta a votació és rebutjada.

15. Moció del PSC en relació al desdoblament del Cap Sant Pere

S’acorda:

Instar al govern de la Generalitat que compleixi els compromisos d’inversió del pressupost de l’any 2014 per tal de poder remodelar l’antic Hospital Universitari Sant Joan de Reus, a fi i efecte de que es pugui desdoblar el CAP Sant Pere.”

16. Moció del PSC de suport a l’esport base

S’acorda:

Primer. Instar al Govern de l’Estat i als organismes competents que aturin, posant en marxa una nova moratòria, i revisin el pla d’inspeccions massives a l’esport de base que va començar l’1 de novembre de 2014, i què ha estat considerat en el sector com una causa general que els sanciona socialment de manera injusta, sense que hagi causa objectiva que ho demandi, ni denúncies massives que obliguin a adoptar aquestes mesures.

Segon. Instar al Govern de l’Estat a revisar i proposar les alternatives necessàries per regular convenientment les activitats remunerades que es realitzen dins de l’àmbit de les entitats esportives, en el marc del Pla de Suport Econòmic i de Millora de l’Esport Base, d’acord amb la legalitat vigent en l’àmbit laboral i les peculiaritats de cada modalitat esportiva, alhora que no exclogui a ningú per la seva situació; així també, proposar les mesures oportunes per assegurar el manteniment de la xarxa consolidada de voluntariat esportiu, que realitza una tasca altruista i la compensació econòmica de la qual per les despeses ocasionades per l’activitat que realitzen, en cap cas pot ser considerada com a salari.

Tercer. Instar al Govern de la Generalitat de Catalunya i al Govern de l’Estat, amb participació de les federacions esportives i el teixit associatiu del sector, a acordar un Pla de Suport Econòmic i de Millora de l’Esport Base, incorporant la prestació dels diferents de serveis que realitzen els clubs i entitats esportives sense ànim de lucre..

Quart. L’Ajuntament donarà suport, dins les seves possibilitats, a totes les entitats del municipi, i les acompanyarà amb els recursos tècnics disponibles per a la seva regularització si la situació particular ho requereix.”

Assumptes sobrevinguts

No n’hi ha.

Precs i preguntes

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.