Junta de Govern Local 2005-05-06

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 23/06/2024
E.g., 23/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 6/05/2005

CTE DELS ACORDS ADOPTATS PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 6 DE MAIG DE 2005

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de 22 d’abril de 2005.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a la FASS per a la redacció del projecte de reforma del Centre residencial “La Pastoreta”.

S’acorda:

Primer: Encarregar a la FASS (entitat que ja va presentar un avantprojecte de les obres a realitzar al departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya) la redacció del projecte executiu corresponent per tal que pugui ser aprovat, en el seu dia, per l’Ajuntament de Reus.

Segon: Habilitar els fons necessaris per tal de fer front al cost d’aquest projecte.

Tercer: Designar com a membres de la Comissió de seguiment del conveni abans esmentat, de l’elaboració del projecte i d’execució de les obres, en representació de l’Ajuntament de Reus, als senyors: Lluís Nualart Berbel i Joan M. Benet Arqué.

Quart: Es faculta a l’Alcaldia per tal que pugui aprovar, si s’escau, el pressupost presentat per la FASS.

4.- Moció de l’Alcaldia. Convenis de col·laboració amb INNOVA Grup d’Empreses Municipals de Reus SL, per a l’execució de diverses actuacions incloses al PAM.

S’acorda:

Primer: Aprovar els convenis de col·laboració amb l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” relatius a l’arranjament i manteniment 2ª fase del parc urbà i roserar Mas Iglesias Àmbit II i l’arranjament i manteniment de diversos carrers de la ciutat (Vilallonga, Pobla de Mafumet, Rourell, Nou S. Josep, Constantí, A. Ma. Claret, Orient, Riera Miró, Siurana, Ebre, del Brugent, del Cinca, del Segre, Francolí, Llobregat, de la Sénia, Pirineus, Alcubierre i Gredos).

Segon: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

5.- Salut Pública. Convocatòria bases per a l’atorgament de subvencions per les entitats, que portin a terme actuacions relatives a Salut Pública, de Reus any 2005.

S’acorda:

Primer: Aprovar les bases per a l’atorgament de subvencions per les persones físiques i jurídiques i per les entitats que organitzin actuacions relatives a salut pública a la ciutat de Reus.

Segon: Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament establerta, entenent-se definitivament aprovat en el cas que en el termini establert per a aquest tràmit no es formulin al·legacions ni reclamacions.

Tercer: Aprovar la convocatòria de concurs públic per la concessió de subvencions per a les entitats que organitzin actuacions relatives a salut pública a la ciutat de Reus per a l’any 2005, d’acord amb l’annex al present acord.

6.- Solidaritat i Cooperació. Bases per a l’atorgament de subvencions per a les entitats que portin a terme actuacions relatives a Projectes de Cooperació al Desenvolupament.

S’acorda:

Primer: Aprovar les bases per a l’atorgament de subvencions per a les entitats que portin a terme actuacions relatives a projectes de cooperació al desenvolupament.

Segon: Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament establerta, entenent-se definitivament aprovat en el cas que en el termini establert per a aquest tràmit no es formulin al·legacions ni reclamacions.

Tercer: Aprovar la convocatòria de concurs públic per la concessió de subvencions per a les entitats que portin a terme actuacions relatives a projectes de cooperació al desenvolupament per a l’any 2005.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

7.- Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte de les obres de pavimentació i serveis de la prolongació del carrer Sierra Nevada.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres de pavimentació i serveis de la prolongació del C/Sierra Nevada, amb un pressupost de licitació de 73.332,51 euros (IVA inclòs), més la quantitat de 31.277,21 euros (IVA inclòs) per expropiacions, fent un pressupost total de 104.609,72 euros (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi bàsic de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

Tercer: Comunicar l’adopció d’aquest acord als afectats per les expropiacions forçoses dels terrenys, en la seva qualitat d’interessats de conformitat amb el que disposa, l’art. 31 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i l’article 37.2 del ROAS.

8.- Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte de les obres de remodelació dels vials de la urbanització El Pinar (Fase I i II).

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres de remodelació dels vials de la urbanització El Pinar (Fase I i II), amb un pressupost de 1.441.032,86 euros (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

9.- Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte bàsic i executiu de les obres de construcció de l’aparcament públic subterrani de l’àrea 3.10 Hens.

S’acorda:

Primer: Declarar la urgència en la tramitació de l’expedient per raons d’interès públic.

Segon: Aprovar inicialment el projecte bàsic i executiu de les obres de construcció de l’aparcament públic subterrani de l’àrea 3.10 Hens, amb un pressupost de contracta de 2.538.486,64 euros (IVA inclòs).

Tercer: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 15 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

L’aprovació definitiva d’aquest projecte queda condicionada a l’emissió dels pertinents informes favorables per part de les Administracions corresponents, relatius al tràmit d’activitats.

10.- Gestió i Urbanística. Interposició de recurs d’alçada contra l’apartat primer de l’acord adoptat en data 13 d’abril de 2005 per la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona, relatiu al text refós de la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana, pel que afecta als polígons I i IV del sector G.1 “Mas Iglesias” i a les àrees 4.72 i 4.73 “Mas Iglesias”.

S’acorda:

Interposar recurs d’alçada davant el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya contra l’apartat primer de l’acord adoptat en data 13 d’abril de 2005 per la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona, mitjançant el qual no es dóna conformitat al text refós de la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana, pel que afecta als polígons I i IV del sector G.1 “Mas Iglesias” i a les àrees 4.72 i 4.73 “Mas Iglesias”, en base a les consideracions indicades a la part expositiva d’aquest acord.

11.- Gestió Urbanística. Recepció provisional de les obres d’urbanització del Pla de millora urbana de l’àrea 3.12 “Fundició Porta”, promogut per SOSTRE 2000, SL.

S’acorda:

Primer: Rebre provisionalment les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del Pla de millora urbana de l’àrea 3.12 “Fundició Porta”.

Segon: Retornar les fiances d’imports 133.228,15 € i 15.904,55 €, dipositades en dates 23.1.2003 i 18.2.2004, respectivament, per SOSTRE 200, SL, mitjançant avals de “La Caixa” núm. 9340030508903-24 i 934003057357397, sempre i quan sigui dipositada prèviament una nova fiança d’import 5.301,52 €, corresponent al 4% de l’obra rebuda provisionalment.

12.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte d’urbanització de l’àrea 4.39 “Ctra. Salou”, promogut per PROMOTORA ALEGO, SL.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament el Projecte d’urbanització de l’àrea 4.39 “Ctra. Salou”, promogut per PROMOTORA ALEGO, SL.

Segon: Trametre un exemplar del projecte i còpia de l’expedient administratiu a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona.

13.- Gestió Urbanística. Aprovació de la rectificació del Projecte de compensació de l’àrea 4.39 “Ctra. Salou”, promogut per PROMOTORA ALEGO, SL.

S’acorda:

Primer: Aprovar la rectificació del Projecte de compensació de l’àrea 4.39 “Ctra. Salou”, d’acord amb la nova redacció presentada el 14 de març de 2005 per PROMOTORA ALEGO, SL, que incorpora com a càrrega preexistent l’activitat del local de la finca aportada 2, requerint al promotor que aporti documentació registral actualitzada de les càrregues de les finques aportades.

Segon: Atorgar audiència als interessats afectats per les rectificacions proposades al Projecte de compensació de l’àrea 4.39 “Ctra. Salou” durant el termini d’un mes perquè puguin examinar-les i formular els al·legacions que estimin convenients.

Tercer: Transcorregut l’esmentat termini sense que s’hagin formulat al·legacions, s’entendrà definitivament aprovada la rectificació del projecte.

14.- Patrimoni del Sòl. Inici de l’expedient de venda, mitjançant concurs, de diverses finques de propietat municipal.

S’acorda:

Primer: Iniciar expedient i aprovar la venda mitjançant concurs de les finques següents:

1).- c/. de les Roses núm. 45
2).- c/. de les Roses núm. 43
3).- c/. de les Roses núm. 41
4).- c/. de les Roses núm. 39
5).- c/. de les Roses núm. 44
6).- c/. de les Roses núm. 42
7).- c/. de les Roses núm. 40
8).- c/. de les Roses núm. 38
9).- c/. Cèlia Artiga Esplugues núm. 27
10).- c/. Amistat núm. 13
11).- c/. Rovira i Virgili núm. 10
12).- c/. Rovira i Virgili núm. 16
Segon: Aprovar els Plecs de Condicions particulars que hauran de regir l’esmentat concurs.

Tercer: Sotmetre els esmentats Plecs de Condicions, a tràmit d’informació pública per un termini de 20 dies, per tal que es puguin formular reclamacions i al·legacions. Si no es formula cap reclamació ni al·legació els esmentats plecs s’entendran aprovats definitivament, i s’acreditarà mitjançant certificació de la Secretaria General.

Quart: Convocar mitjançant anunci al BOP i al DOGC concurs públic, una vegada realitzat el tràmit de donar compte a la Direcció General d’Administració Local del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya, en relació a la notificació de la venda de les finques abans esmentades.

Cinquè: Manifestar expressament que l’import obtingut de la venda de les finques esmentades, no es destinarà a finançament de despeses corrents, de conformitat amb l’establert a l’art. 40.2 del Reglament de Patrimoni de les Entitats Locals de Catalunya.

15.- Patrimoni del Sol. Acceptar la proposta de la Diputació de Tarragona, consistent en deixar sense efecte el conveni subscrit en data 07.08.98.

S’acorda:

Primer: Acceptar la proposta de la Diputació de Tarragona i deixar sense efecte vàlid el conveni signat entre ambdues institucions el dia 07.08.98 abans referit.

Segon: Facultar al Sr. Alcalde i al Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme Sr. Jordi Bergadà i Masquef, perquè qualsevol d’ells indistintament, pugui subscriure tots els documents necessaris per a l’execució d’aquest acord.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

16.- Intervenció. Aprovació de la relació de factures.

S’acorda:

Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 2.250.805,16 € (dos milions dos-cents cinquanta mil vuit-cents cinc euros amb setze cèntims).

17.- Assessoria Jurídica. Renúncia de les parades 167 i 168 del Mercat Central.

S’acorda:

Primer: Acceptar la renúncia formulada per JULIVERT MEU SL dels drets que li corresponen com a concessionària de les parades 167 i 168 del Mercat Central.

Segon: Adjudicar les parades 167 i 168 del Mercat Central a la societat anònima municipal “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM” (AMERSAM), que gaudirà en relació a aquell de la condició de concessionària, sent la seva relació amb l’Ajuntament de caràcter jurídico-administratiu.

18.- Contractació i Patrimoni. Adjudicació de les obres d’urbanització dels carrers Miró i Santa Helena, entre el carrer Ample i carrer Joan Martell.

Atès que es va convocar concurs públic amb procediment obert i caràcter ordinari per a la contractació de les obres d’urbanització dels carrers Miró i Santa Helena, entre el carrer Ample i carrer Joan Martell, d’acord amb el plec de clàusules administratives particulars aprovat per acord de la Junta de Govern Local de 5.12.03.

Atès que en data 31.01.05 es va fer l'acte d'obertura de pliques.

Vist que el concurs públic és una forma de selecció del contractista que respon al criteri d'adjudicació a la proposta que, en el seu conjunt, resulti més avantatjosa per la Corporació, de conformitat amb l'establert a l'article 74.3 del RDl 2/2000, de 16 de juny, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques (en endavant TRLCAP).

Vist l’informe emès en data 18.03.05 pel Cap del Servei d’Enginyeria–Reposició, que ha valorat les pliques presentades per les empreses LUIS BATALLA, SAU; BOIXSA 2000, SA, i COBRA INSTALACIONES Y SERVICIOS, SA, atenent els criteris fixats a la clàusula 19 del plec de clàusules administratives particulars, i s'ha formulat la proposta d'adjudicació de la Mesa de Contractació en data de 4.04.05 a favor de l’empresa LUIS BATALLA, S.A.U., per ser la que ha obtingut major puntuació.

Vist que l’article 7 del Reial Decret 1627/97, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen disposicions mínimes de seguretat i salut a les obres construcció, indica que cada contractista elaborarà un pla de seguretat i salut al treball en el qual s’analitzin, estudiïn, desenvolupin i complementin les previsions que contingui l’estudi, en funció del sistema d’execució de l’obra.

Vist que en dates de 26 d’octubre de 1999, i 15 de novembre de 2002 es van formalitzar uns Convenis Urbanístics entre l’Ajuntament de Reus i PROMOTORA ALEGO, SL, i l’Ajuntament i ARQUISETZE SL, respectivament, pels quals les promotores autoritzen que l’Ajuntament contracti i executi les obres d’urbanització esmentades, i es comprometen a assumir les càrregues urbanístiques que els corresponen en l’execució de l’obra urbanitzadora, havent de fer efectiu l’ingrés corresponent en el termini d’un mes des del requeriment que efectuï l’Ajuntament en el moment d’execució de les obres.

Vist que la promotora PROMOTORA ALEGO, SL va dipositar aval a la Caixa Municipal per import de 15.626’31 euros, i la promotora ARQUISETZE SL va dipositar aval per import de 30.290’40 euros per tal de garantir els compromisos adquirits en virtut dels convenis urbanístic esmentats, i atès que aquests imports tenen únicament caràcter de pressupost estimat.

Vist que per informe de data 23.11.04 del cap del Servei d’Enginyeria es fa constar que els imports que han de ser imputats a les empreses esmentades en concepte de càrrega urbanística són de 47.101’41 euros a la PROMOTORA ALEGO, SL, i de 52.458’91 euros a l’empresa ARQUISETZE SL.

Vistos els articles 81, i 88 del TRLCAP, a proposta de la Comissió Informativa de Serveis Generals del dia 22.04.05, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten del Decret de l’Alcaldia de data 17.06.03, s’acorda:

Primer: Adjudicar a l'empresa LUIS BATALLA, S.A.U., l'execució de les obres d’urbanització dels carrers Miró i Santa Helena, entre el carrer Ample i carrer Joan Martell, per un import de 143.370,- euros (IVA inclòs).

L'empresa adjudicatària haurà de dipositar, a la Caixa Municipal, en el termini de 15 dies naturals a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest Acord, una garantia definitiva per import de 5.734’80 euros, tal i com estableixen els articles 36 i 41 del TRLCAP.

El contractista haurà de presentar en el termini de 15 dies naturals, a comptar des de la notificació d’aquest acord el pla de seguretat, per la seva oportuna aprovació, abans de l’inici de les obres.

Segon: Formalitzar el contracte administratiu en un termini de 30 dies naturals, al Departament de Con
ractació i Patrimoni, a l'empara dels articles 54 i 76 del RDl 2/2000 de 16 de juny, a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest Acord.

Tercer: Acordar la devolució de la garantia provisional als licitadors no adjudicataris, en els termes previstos a l’article 65 del RD 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la Llei de contractes de les administracions públiques.

Quart: Comunicar aquest acord a PROMOTORA ALEGO, SL, i a ARQUISETZE SL., en la seva qualitat d’obligats a assumir les càrregues urbanístiques corresponents en l’execució d’aquestes obres.
Cinquè: Atorgar els recursos legals oportuns.

19.- Contractació i Patrimoni. Aprovació del plec de clàusules administratives particulars que ha de regir la contractació mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter urgent, de les obres d’urbanització de l’entorn de la caserna de la Guàrdia Urbana, i convocar concurs públic.

S’acorda:

Primer: Declarar la urgència en la tramitació de l’expedient per raons d’interès públic.

Segon: Aprovar el plec de clàusules administratives particulars, que ha de regir la contractació mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter urgent, de les obres d’urbanització de l’entorn de la caserna de la Guàrdia Urbana, amb un tipus de licitació de 274.983,01 € (IVA inclòs), i sotmetre’l a tràmit d’exposició al públic per un termini de 10 dies hàbils en els butlletins oficials corresponents.

Tercer: Convocar simultàniament concurs públic amb procediment obert en els butlletins oficials corresponents, a l'empara de l'article 78 del TRLCAP, amb el benentès que en el supòsit que es formulin al·legacions al plec de clàusules, la licitació s’ajornarà fins que, un cop resoltes, s’anunciï de nou la licitació.

20.- Contractació i Patrimoni. Aprovació del plec de clàusules administratives particulars i tècniques que haurà de regir la contractació mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter urgent, de la gestió, en la modalitat de concert, del servei d’ajuda domiciliària, i convocar concurs públic.

S’acorda:

Primer: Declarar la urgència en la tramitació de la contractació de la gestió, en la modalitat de concert, del servei d’ajuda domiciliària (SAD).

Segon: Aprovar el plec de clàusules administratives particulars i tècniques que han de regir el concurs públic per a la contractació de la gestió del servei d’ajuda domiciliària (SAD), sota la modalitat de concert, amb una despesa estimada per la primera anualitat de 475.000,- euros (IVA inclòs).

Tercer: Exposar al públic l’esmentat plec, per un termini de 10 dies hàbils, per tal que es puguin presentar les al·legacions que es considerin oportunes. En cas que no es produeixi cap reclamació en el termini assenyalat, l’esmentat plec s’entendrà definitivament aprovat, sense necessitat d’un nou acord.

Quart: Anunciar simultàniament concurs públic en els butlletins oficials corresponents, a l'empara de l'article 78 del TRLCAP, amb el benentès que en el supòsit que es formulin al·legacions al plec de clàusules, la licitació s’ajornarà fins que, un cop resoltes, s’anunciï de nou la licitació.

Assumptes sobrevinguts.

No n’hi ha.

Reus, 11 de maig de 2005

El secretari general

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.