Junta de Govern Local 2015-07-10

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 30/04/2024
E.g., 30/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 10/07/2015

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS

Núm.: 13/2015

Caràcter: ordinària
Data: 10.07.2015
Horari:12:20h a 12:25h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:
Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Marc Arza Nolla
Sra. Maria Dolors Sardà Lozano
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Jaume Renyer Alimbau, secretari general
Baldomer Rovira López, interventor

ORDRE DEL DIA

1. Informació de l’Alcaldia
2. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Aprovar la revisió de preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 1) de les escoles i escoles bressol municipals.
3. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Aprovar la revisió de preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 2) dels edificis i dependències municipals.
4. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Aprovar la revisió de preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 3) dels edificis i dependències esportives de RELLSA.
5. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Aprovar la revisió de preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 4) dels edificis i dependències de REUS SERVEIS MUNICIPALS SA -Divisió serveis funeraris Reus i Baix Camp.

6. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Desestimar la petició realitzada per l'empresa CESPA SA en relació al contracte del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 2, edificis i dependències municipals, Lot 3, edificis i dependències esportives de RELLSA, i Lot 4, edificis i dependències de REUS SERVEIS MUNICIPALS SA -Divisió serveis funeraris Reus i Baix Camp).

Desenvolupament de la sessió:

1. Informació de l’Alcaldia

No n’hi ha.

2. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovar la revisió de preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 1) de les escoles i escoles bressol municipals.

“Atès que per Acord de la Junta de Govern Local, de data 13 de desembre de 2013, es va adjudicar a l’empresa ISS FACILITY SERVICES SAU el servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic de les escoles i escoles bressol (Lot 1), per la quantitat anual de 1.421.494,29 euros (més l'IVA que li correspongui) corresponent al servei ordinari de neteja i pels preus que resulten de la seva proposició econòmica de data 9 d’agost de 2013, pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i subministrament de material higiènic.

Atès que el contracte administratiu es va formalitzar el 15.04.2014.

Atès que per diligència del Secretari General de 4 de març de 2015 es va fer constar al contracte que s'ha pres coneixement del canvi de denominació de l’empresa ISS FACILITY SERVICES, SAU, que ha passat a denominar-se ISS SOLUCIONES DE LIMPIEZA DIRECT SA, segons comunica en la instància presentada al registre d'entrada a l'Ajuntament de Reus, en data 27 de febrer de 2015.

Atès que en el pacte SISÈ del referit contracte s’estipula que a partir de la segona anualitat, i/o en cas de pròrroga, els preus s’actualitzaran aplicant el 85% del percentatge de variació anual de l’IPC (Índex de Preus al Consum) general estatal, que publica l’INE (Institut Nacional d’Estadística) referit al mes de signatura del contracte.

Vist que, segons les dades facilitades per l’Institut Nacional d’Estadística, la variació negativa de l’índex de preus de consum pel període d’abril de 2014 d’abril de 2015 ha estat del -0,6%.

Atès que, de l’aplicació del criteri anterior, la disminució a aplicar amb data valor d’01.05.2015 és del -0,51%, d’acord amb l’article 90.3 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant TRLCSP), resultant un preu revisat de 1.414.244,67€ corresponent al servei ordinari de neteja i uns preus unitaris revisats que resulten de la seva proposició econòmica de data 09.08.2013 pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i al subministrament de material higiènic, següents (més l'IVA que li correspongui en tots els casos):

Imports inicials Variació Preus revisats
Servei ordinari: 1.421.494,29 € -7.249,62 € 1.414.244,67 €

Serveis extraordinaris:
Preu hora netejador/a diürn 11,50 € -0,058650 € 11,44 €
Preu hora netejador/a nocturn 12,45 € -0,063495 € 12,39 €
Preu hora netejador/a festiu diürn 12,55 € -0,064005 € 12,49 €
Preu hora netejador/a festiu nocturn 13,55 € -0,069105 € 13,48 €
Preu hora especialista diürn 12,25 € -0,062475 € 12,19 €
Preu hora especialista nocturn 13,20 € -0,067320 € 13,13 €
Preu hora especialista festiu diürn 13,25 € -0,067575 € 13,18 €
Preu hora especialista festiu nocturn 14,25 € -0,072675 € 14,18 €

Material higiènic:
Sabó de mans 3,87 € -0,019737 € 3,85 €
Paper de mans 4,24 € -0,021624 € 4,22 €
Paper higiènic 1,34 € -0,006834 € 1,33 €
Recàrrega ambientador 3,16 € -0,016116 € 3,14 €

Vist el règim jurídic aplicable a la revisió de preus dels contractes que estableixen els articles 89 a 94 del TRLCSP.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona, apartats segon i catorzè, del TRLCSP, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015, S’ACORDA:

1) APROVAR la revisió dels preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic de les escoles i escoles bressol municipals (Lot 1), subscrit amb l’empresa ISS SOLUCIONES DE LIMPIEZA DIRECT SA, d’acord amb el detall indicat a la part expositiva d’aquest Acord, amb efectes des del dia 01.05.2015.

2) ATORGAR els recursos legals oportuns.”

Sotmesa la proposta a votació, s’aprova per assentiment.

3. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovar la revisió de preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 2) dels edificis i dependències municipals.

“Atès per Acord de la Junta de Govern Local, de data 13 de desembre de 2013, es va adjudicar a l’empresa CESPA COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA la contractació del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 2) dels edificis i dependències municipals, per la quantitat anual de 512.839,41 euros (més l'IVA que li correspongui) corresponent al servei ordinari de neteja i els preus unitaris que resulten de la seva proposició econòmica de data 21.08.2013 pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i al subministrament de material higiènic.

Atès que el contracte administratiu es va formalitzar el 04.02.2014.

Atès que en el pacte SISÈ del referit contracte s’estipula que a partir de la segona anualitat, i/o en cas de pròrroga, els preus s’actualitzaran aplicant el 85% del percentatge de variació anual de l’IPC (Índex de Preus al Consum) general estatal, que publica l’INE (Institut Nacional d’Estadística) referit al mes de signatura del contracte.

Vist que, segons les dades facilitades per l’Institut Nacional d’Estadística, la variació negativa de l’índex de preus de consum pel període de febrer de 2014 a febrer de 2015 ha estat del -1,1%.

Atès que, de l’aplicació del criteri anterior, la disminució a aplicar amb data valor d’01.03.2015 és del -0,94%, d’acord amb l’article 90.3 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant TRLCSP), resultant un preu revisat de 508.044,36€ (més l'IVA que li correspongui) corresponent al servei ordinari de neteja i i uns preus unitaris revisats que resulten de la seva proposició econòmica de data 21.08.2013 pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i al subministrament de material higiènic, següents (més l'IVA que li correspongui en tots els casos):

import inicial variació en € import revisat
Servei ordinari: 512.839,41 € -4.795,05 € 508.044,36 €

Serveis extraordinaris:
Preu hora netejador/a diürn 11,21 € -0,104814 € 11,11 €
Preu hora netejador/a nocturn 14,01 € -0,130994 € 13,88 €
Preu hora netejador/a festiu diürn 22,41 € -0,209534 € 22,20 €
Preu hora netejador/a festiu nocturn 28,02 € -0,261987 € 27,76 €
Preu hora especialista diürn 11,66 € -0,109021 € 11,55 €
Preu hora especialista nocturn 14,57 € -0,136230 € 14,43 €
Preu hora especialista festiu diürn 23,32 € -0,218042 € 23,10 €
Preu hora especialista festiu nocturn 29,15 € -0,272553 € 28,88 €

Material higiènic:
Sabó de mans (litre) 0,8338 € -0,007796 € 0,8260 €
Paper de mans (rotlle) 2,3000 € -0,021505 € 2,2785 €
Paper higiènic (rotlle) 0,8885 € -0,008307 € 0,8802 €

Vist el règim jurídic aplicable a la revisió de preus dels contractes que estableixen els articles 89 a 94 del TRLCSP

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona, apartats segon i catorzè, del TRLCSP, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015, S’ACORDA:

1) APROVAR la revisió dels preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic dels edificis i dependències municipals (Lot 2), subscrit amb l’empresa CESPA, COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA, d’acord amb el detall indicat a la part expositiva d’aquest Acord, amb efectes des del dia 01.03.2015.

2) ATORGAR els recursos legals oportuns.”

Sotmesa la proposta a votació, s’aprova per assentiment.

4. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Aprovar la revisió de preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 3) dels edificis i dependències esportives de RELLSA.

“Atès per Acord de la Junta de Govern Local, de data 13 de desembre de 2013, es va adjudicar a l’empresa CESPA COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA el servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 3) dels edificis i dependències esportives de RELLSA, per la quantitat anual de 184.388,03 euros (més l'IVA que li correspongui) corresponent al servei ordinari de neteja i els preus unitaris que resulten de la seva proposició econòmica de data 21.08.2013 pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i al subministrament de material higiènic.

Atès que el contracte administratiu es va formalitzar el 04.02.2014.

Atès que en el pacte SISÈ del referit contracte s’estipula que a partir de la segona anualitat, i/o en cas de pròrroga, els preus s’actualitzaran aplicant el 85% del percentatge de variació anual de l’IPC (Índex de Preus al Consum) general estatal, que publica l’INE (Institut Nacional d’Estadística) referit al mes de signatura del contracte.

Vist que, segons les dades facilitades per l’Institut Nacional d’Estadística, la variació negativa de l’índex de preus de consum pel període de febrer de 2014 a febrer de 2015 ha estat del -1,1%.

Atès que, de l’aplicació del criteri anterior, la disminució a aplicar amb data valor d’01.03.2015 és del -0,94%, d’acord amb l’article 90.3 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant TRLCSP), resultant un preu revisat de 182.664,00€ (més l'IVA que li correspongui) corresponent al servei ordinari de neteja i uns preus unitaris revisats que resulten de la seva proposició econòmica de data 21.08.2013 pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i al subministrament de material higiènic, següents (més l'IVA que li correspongui en tots els casos):

import inicial variació en € import revisat
Servei ordinari: 184.388,03 € -1.724,03 € 182.664,00 €

Serveis extraordinaris:
Preu hora netejador/a diürn 11,21 € -0,104814 € 11,11 €
Preu hora netejador/a nocturn 14,01 € -0,130994 € 13,88 €
Preu hora netejador/a festiu diürn 22,41 € -0,209534 € 22,20 €
Preu hora netejador/a festiu nocturn 28,02 € -0,261987 € 27,76 €
Preu hora especialista diürn 11,66 € -0,109021 € 11,55 €
Preu hora especialista nocturn 14,57 € -0,136230 € 14,43 €
Preu hora especialista festiu diürn 23,32 € -0,218042 € 23,10 €
Preu hora especialista festiu nocturn 29,15 € -0,272553 € 28,88 €

Material higiènic:
Sabó de mans (litre) 0,8338 € -0,007796 € 0,8260 €
Paper de mans (rotlle) 2,3000 € -0,021505 € 2,2785 €
Paper higiènic (rotlle) 0,8885 € -0,008307 € 0,8802 €
Recàrrega ambientador (unitat) 10,76 € -0,100606 € 10,66 €

Vist el règim jurídic aplicable a la revisió de preus dels contractes que estableixen els articles 89 a 94 del TRLCSP

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona, apartats segon i catorzè, del TRLCSP, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015, S’ACORDA:

1) APROVAR la revisió dels preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic dels edificis i dependències esportives de RELLSA (Lot 3), subscrit amb l’empresa CESPA COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA, d’acord amb el detall indicat a la part expositiva d’aquest Acord, amb efectes des del dia 01.03.2015.

2) ATORGAR els recursos legals oportuns.”

Sotmesa la proposta a votació, s’aprova per assentiment.
5. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Aprovar la revisió de preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 4) dels edificis i dependències de REUS SERVEIS MUNICIPALS SA -Divisió serveis funeraris Reus i Baix Camp.

“Atès per Acord de la Junta de Govern Local, de data 13 de desembre de 2013, es va adjudicar a l’empresa CESPA COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA el servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 3) dels edificis i dependències de GESFURSA, per la quantitat anual de 44.882,60 euros (més l'IVA que li correspongui) corresponent al servei ordinari de neteja i els preus unitaris que resulten de la seva proposició econòmica de data 21.08.2013 pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i al subministrament de material higiènic.

Atès que el contracte administratiu es va formalitzar el 04.02.2014.

Atès que en el pacte SISÈ del referit contracte s’estipula que a partir de la segona anualitat, i/o en cas de pròrroga, els preus s’actualitzaran aplicant el 85% del percentatge de variació anual de l’IPC (Índex de Preus al Consum) general estatal, que publica l’INE (Institut Nacional d’Estadística) referit al mes de signatura del contracte.

Vist que, segons les dades facilitades per l’Institut Nacional d’Estadística, la variació negativa de l’índex de preus de consum pel període de febrer de 2014 a febrer de 2015 ha estat del -1,1%.

Atès que, de l’aplicació del criteri anterior, la disminució a aplicar amb data valor d’01.03.2015 és del -0,94%, d’acord amb l’article 90.3 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant TRLCSP), resultant un preu revisat de 44.462,95€ (més l'IVA que li correspongui) corresponent al servei ordinari de neteja i i uns preus unitaris revisats que resulten de la seva proposició econòmica de data 21.08.2013 pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i al subministrament de material higiènic, següents (més l'IVA que li correspongui en tots els casos):

import inicial variació en € import revisat
Servei ordinari: 44.882,60 € -419,65 € 44.462,95 €

Serveis extraordinaris:
Preu hora netejador/a diürn 11,21 € -0,104814 € 11,11 €
Preu hora netejador/a nocturn 14,01 € -0,130994 € 13,88 €
Preu hora netejador/a festiu diürn 22,41 € -0,209534 € 22,20 €
Preu hora netejador/a festiu nocturn 28,02 € -0,261987 € 27,76 €
Preu hora especialista diürn 11,66 € -0,109021 € 11,55 €
Preu hora especialista nocturn 14,57 € -0,136230 € 14,43 €
Preu hora especialista festiu diürn 23,32 € -0,218042 € 23,10 €
Preu hora especialista festiu nocturn 29,15 € -0,272553 € 28,88 €

Material higiènic:
Sabó de mans (litre) 0,8338 € -0,007796 € 0,8260 €
Paper de mans (rotlle) 2,3000 € -0,021505 € 2,2785 €
Paper higiènic (rotlle) 0,8885 € -0,008307 € 0,8802 €
Recàrrega ambientador (unitat) 10,76 € -0,100606 € 10,66 €

Vist el règim jurídic aplicable a la revisió de preus dels contractes que estableixen els articles 89 a 94 del TRLCSP

Que per Acord plenari de 31 de març de 2014 es va aprovar la fusió per absorció de les societats INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SA (societat absorvent) i AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL SA, GESTIÓ DE SERVEIS FUNERARIS DE REUS SA (societats absorbides), amb la denominació social de REUS SERVEIS MUNICIPALS SA.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona, apartats segon i catorzè, del TRLCSP, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015, S’ACORDA:

1) APROVAR la revisió dels preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 4) dels edificis i dependències de REUS SERVEIS MUNICIPALS SA -Divisió serveis funeraris Reus i Baix Camp, subscrit amb l’empresa CESPA COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA, d’acord amb el detall indicat a la part expositiva d’aquest Acord, amb efectes des del dia 01.03.2015.

2) ATORGAR els recursos legals oportuns.”

Sotmesa la proposta a votació, s’aprova per assentiment.

6. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Desestimar la petició realitzada per l'empresa CESPA SA en relació al contracte del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 2, edificis i dependències municipals, Lot 3, edificis i dependències esportives de RELLSA, i Lot 4, edificis i dependències de REUS SERVEIS MUNICIPALS SA -Divisió serveis funeraris Reus i Baix Camp).

“Que per Acord de la Junta de Govern Local, de data 13 de desembre de 2013, es van adjudicar a l’empresa CESPA, COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA la contractació del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic dels lots que es detallen a continuació:

Lot 2 edificis i dependències municipals, per la quantitat anual de 512.839,41 euros (més l'IVA que li correspongui) corresponent al servei ordinari de neteja i pels preus unitaris que resulten de la seva proposició econòmica de data 21.08.2013 pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i al subministrament de material higiènic.

Lot 3 edificis i dependències esportives de RELLSA, per la quantitat anual de 184.388,03 euros (més l'IVA que li correspongui) corresponent al servei ordinari de neteja i pels preus unitaris que resulten de la seva proposició econòmica de data 21.08.2013 pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i al subministrament de material higiènic.

Lot 4 edificis i dependències de REUS SERVEIS MUNICIPALS SA -Divisió serveis funeraris Reus i Baix Camp, per la quantitat anual de 44.882,60 euros (més l'IVA que li correspongui) corresponent al servei ordinari de neteja i pels preus unitaris que resulten de la seva proposició econòmica de data 21.08.2013 pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i al subministrament de material higiènic.

Atès que en data 4 de febrer de 2014, es van formalitzar els corresponents contractes administratius (lot 2 edificis i dependències municipals, lot 3, edificis i dependències esportives de RELLSA, i lot 4, edificis i dependències de REUS SERVEIS MUNICIPALS SA -Divisió serveis funeraris Reus i Baix Camp) amb l'esmentada empresa, establint-se que les prestacions dels mateixos s'iniciarien a partir del dia 1 de març de 2014.

Vist que en data 06 d'agost de 2014, l'empresa CESPA SA, ha presentat instància al Registre General d'Entrada de l'Ajuntament, per la qual exposa una sèrie de motius i causes que, al seu entendre, provoquen un desequilibri econòmic total en els contractes esmentats.

Vist que els motius en els quals es basa l'empresa per justificar el desequilibri econòmic dels contractes, són estrictament costos de personal directe del servei.

Vist l'informe jurídic emès pel Cap de Compres i Patrimoni de data 3 de març de 2015.

Vist que d’acord amb els termes previstos a la disposició addicional segona, paràgraf segon i paràgraf catorzè, del RD Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (TRLCSP), la competència en matèria de contractació correspon al Ple de la Corporació, s’acorda:

1. Desestimar la petició realitzada per l'empresa CESPA SA en relació al contracte del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic (Lot 2, edificis i dependències municipals, Lot 3, edificis i dependències esportives de RELLSA, i Lot 4, edificis i dependències de REUS SERVEIS MUNICIPALS SA -Divisió serveis funeraris Reus i Baix Camp).

2. Atorgar els recursos legals oportuns.

Sotmesa la proposta a votació, s’aprova per assentiment.

I, sense més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió, de la qual com a secretari general estenc aquesta acta amb el vistiplau del president.

L’alcalde El secretari general

Carles Pellicer Punyed Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.