Junta de Govern Local 2017-12-15

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 05/06/2024
E.g., 05/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 15/12/2017

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

Núm: 19-2017

Caràcter: Ordinària
Data: 15/12/2017
Horari: 09:15 a 9:28h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Noemí Llauradó Sans
Marc Arza Nolla
Montserrat Caelles Bertran
Daniel Rubio Angosto
Joaquim Enrech Garola

Jaume Renyer Alimbau, secretari general

S'han excusat:

Montserrat Vilella Cuadrada
Hipòlit Monseny Gavaldà
Jordi Cervera Martínez
Montserrat Flores Juanpere

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de les sessió anterior.

2. Informació de l'Alcaldia.

3. Serveis d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Pròrroga del contracte dels serveis auxiliars de diverses dependències municipals (Lot 1).

4. Serveis d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Pròrroga del contracte dels serveis auxiliars de dependències esportives de Reus Esport i Lleure SA (Lot 2).

5. Serveis d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Pròrroga del contracte dels serveis auxiliars de dependències de Reus Serveis Municipals SA (Lot 3).

6. Serveis d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Pròrroga del contracte dels serveis auxiliars de dependències de Reus Serveis Municipals SA, divisió operativa Serveis Funeraris Reus i Baix Camp (Lot 4).

7. Ensenyament i Política Lingüística. Ampliació de l'import màxim de l'encàrrec a la FAE per la gestió de diverses escoles bressol municipals (gener-agost 2017) i liquidació de l'encàrrec.

8. Ensenyament i Política Lingüística. Encàrrec a Reus Mobilitat i Serveis, SA del manteniment d'edificis i instal·lacions de centres educatius (any 2018).

DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ

Oberta la sessió, la presidència proposa, i així s'acorda per unanimitat, declarar d'urgència el següent assumpte per a ser inclòs a l'ordre del dia:

9. Serveis Financers. Aprovació de la concertació de dos operacions de crèdit a curt termini amb les entitats Caixabank i Banc de Sabadell per import de 3.000.000 € cadascuna.

1. Aprovació de l'acta de les sessió anterior.

S'aprova, per unanimitat, l'acta del dia 24 de novembre de 2017.

2. Informació de l'Alcaldia.

El Sr. Pellicer informa que està previst que la propera sessió del Ple tingui lloc el proper dia 28 de desembre.

Així mateix informa del següent:

De la participació en el "El gran recapte" del Banc d'Aliments.

De la IV edició de la "Nit del Bestiari Festiu". Gala de lliurament dels premis al Teatre Bartrina.

De l'acte institucional per celebrar la setmana de la discapacitat al Palau Bofarull.

De la celebració del "Dia Nacional de Romania" al restaurant Nuevo Centro.

De la recepció institucional al Palau Municipal, al cònsol honorari d'Israel a Catalunya, Sr. Yosef David Sànchez-Molina Rubín.

Del reconeixement dels treballadors jubilats de l'Ajuntament al Saló de Plens.

De la constitució de l'Associació de Polígons Industrials de Reus (APIR) a REDESSA.

De la rebuda dels membres de la FEDERACIÓ INTERNACIONAL DE ROLLER SKATE a l'Ajuntament.

3. Serveis d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Pròrroga del contracte dels serveis auxiliars de diverses dependències municipals (Lot 1).

"Atès que per Decret número 2016000956 de l'Alcalde de data 29 de gener de 2016 es va adjudicar a BERCOSE SL la prestació dels serveis auxiliars de diverses dependències municipals (Lot 1).

Atès que en data de 19 de febrer de 2016 es va formalitzar el corresponent contracte administratiu amb BERCOSE SL.

Atès que la durada del contracte, d’acord amb els termes previstos a la clàusula D del plec i el pacte segon del contracte s’estableix per un termini inicial de dos anys a comptar a partir del dia 1 de març de 2016 i es pot prorrogar fins a una anualitat més per mutu acord de les parts, manifestat expressament abans de la finalització de la seva vigència inicial. La durada total del contracte, incloses les pròrrogues, no podrà excedir els tres anys de conformitat amb el que disposa l'article 303 del TRLCSP.

Vist l’informe del gerent de Serveis Generals de data 29 de setembre de 2017 en el qual s’ha informat favorablement la pròrroga del contracte per una altra anualitat amb efectes a partir del dia 1 de març de 2018.

Vist que en data 26 d'octubre de 2017, BERCOSE SL ha presentat escrit al Registre d'entrada a l'Ajuntament de Reus amb número 52142 en el qual manifesta la seva conformitat en prorrogar el contracte de referència.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona apartat segon del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant TRLCSP), en virtut de la qual aquesta competència correspon a l’Alcalde.

Vist que aquesta competència va ser delegada en la Junta de Govern Local en virtut del Decret d’Alcaldia numero 7032, de data 15 de juny de 2015.

Primer. Aprovar la pròrroga del contracte subscrit amb BERCOSE SL referit a la prestació dels serveis auxiliars de diverses dependències municipals (Lot 1), per un període d’un any, amb efectes a partir del dia 1 de març de 2018.

Segon. Atorgar els recursos legals oportuns."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment

4. Serveis d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Pròrroga del contracte dels serveis auxiliars de dependències esportives de Reus Esport i Lleure SA (Lot 2).

"Atès que per Decret número 2016000956 de l'Alcalde de data 29 de gener de 2016 es va adjudicar a BERCOSE SL el Lot 2 dependències esportives de Reus Esport i Lleure SA «RELLSA» corresponent a la contractació dels serveis auxiliars.

Atès que en data de 19 de febrer de 2016 es va formalitzar el corresponent contracte administratiu amb BERCOSE SL.

Atès que la durada del contracte, d’acord amb els termes previstos a la clàusula D del plec i el pacte segon del contracte s’estableix per un termini inicial de dos anys a comptar a partir del dia 1 de març de 2016 i es pot prorrogar fins a una anualitat més per mutu acord de les parts, manifestat expressament abans de la finalització de la seva vigència inicial. La durada total del contracte, incloses les pròrrogues, no podrà excedir els tres anys de conformitat amb el que disposa l'article 303 del TRLCSP.

Vist l’informe del gerent apoderat de Reus Esport i Lleure SA de data 12 de setembre de 2017 en el qual s’ha informat favorablement la pròrroga del contracte per una altra anualitat amb efectes a partir del dia 1 de març de 2018.

Vist que en data 17 d'octubre de 2017 BERCOSE SL ha presentat escrit al Registre d'entrada a l'Ajuntament de Reus amb número 50538 en el qual manifesta la seva conformitat en prorrogar el contracte de referència.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona apartat segon del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant TRLCSP), en virtut de la qual aquesta competència correspon a l’Alcalde.

Vist que aquesta competència va ser delegada en la Junta de Govern Local en virtut del Decret d’Alcaldia numero 7032, de data 15 de juny de 2015.

Primer. Aprovar la pròrroga del contracte subscrit amb l'empresa BERCOSE SL referit el Lot 2 dependències esportives de Reus Esport i Lleure SA «RELLSA» corresponent a la contractació dels serveis auxiliars, per un període d’un any amb efectes a partir del dia 1 de març de 2018.

Segon. Atorgar els recursos legals oportuns."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment

5. Serveis d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Pròrroga del contracte dels serveis auxiliars de dependències de Reus Serveis Municipals SA (Lot 3).

"Atès que per Decret número 2016000956 de l'Alcalde de data 29 de gener de 2016 es va adjudicar a BERCOSE SL el Lot 3 dependències de Reus Serveis Municipals SA corresponent a la contractació dels serveis auxiliars.

Atès que en data de 19 de febrer de 2016 es va formalitzar el corresponent contracte administratiu amb BERCOSE SL.

Atès que la durada del contracte, d’acord amb els termes previstos a la clàusula D del plec i el pacte segon del contracte s’estableix per un termini inicial de dos anys a comptar a partir del dia 1 de març de 2016 i es pot prorrogar fins a una anualitat més per mutu acord de les parts, manifestat expressament abans de la finalització de la seva vigència inicial. La durada total del contracte, incloses les pròrrogues, no podrà excedir els tres anys de conformitat amb el que disposa l'article 303 del TRLCSP.

Vist l’informe del gerent de Reus Serveis Generals de data 25 d'octubre de 2017 en el qual s’ha informat favorablement la pròrroga del contracte per una altra anualitat amb efectes a partir del dia 1 de març de 2018.

Vist que en data 9 de novembre de 2017, BERCOSE SL ha presentat escrit al Registre d'entrada a l'Ajuntament de Reus amb número 54309 en el qual manifesta la seva conformitat en prorrogar el contracte de referència.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona apartat segon del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant TRLCSP), en virtut de la qual aquesta competència correspon a l’Alcalde.

Vist que aquesta competència va ser delegada en la Junta de Govern Local en virtut del Decret d’Alcaldia numero 7032, de data 15 de juny de 2015.

Primer. Aprovar la pròrroga del Lot 3 dependències de Reus Serveis Municipals SA corresponent a la contractació dels serveis auxiliars, per un període d’un any amb efectes a partir del dia 1 de març de 2018.

Segon. Atorgar els recursos legals oportuns."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment

6. Serveis d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Pròrroga del contracte dels serveis auxiliars de dependències de Reus Serveis Municipals SA, divisió operativa Serveis Funeraris Reus i Baix Camp (Lot 4).

"Atès que per Decret número 2016000956 de l'Alcalde de data 29 de gener de 2016 es va adjudicar a BERCOSE SL el Lot 4 dependències de Reus Serveis Municipals SA, divisió operativa Serveis Funeraris Reus i Baix Camp corresponent a la contractació dels serveis auxiliars.

Atès que en data de 19 de febrer de 2016 es va formalitzar el corresponent contracte administratiu amb BERCOSE SL.

Atès que la durada del contracte, d’acord amb els termes previstos a la clàusula D del plec i el pacte segon del contracte s’estableix per un termini inicial de dos anys a comptar a partir del dia 1 de març de 2016 i es pot prorrogar fins a una anualitat més per mutu acord de les parts, manifestat expressament abans de la finalització de la seva vigència inicial. La durada total del contracte, incloses les pròrrogues, no podrà excedir els tres anys de conformitat amb el que disposa l'article 303 del TRLCSP.

Vist l’informe de la directora-gerent de Reus Serveis Funeraris Reus i Baix Camp de data 12 de setembre de 2017 en el qual s’ha informat favorablement la pròrroga del contracte per una altra anualitat amb efectes a partir del dia 1 de març de 2018.

Vist que en data 17 d'octubre de 2017 BERCOSE SL ha presentat escrit al Registre d'entrada a l'Ajuntament de Reus amb número 50536 en el qual manifesta la seva conformitat en prorrogar el contracte de referència.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona apartat segon del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant TRLCSP), en virtut de la qual aquesta competència correspon a l’Alcalde.

Vist que aquesta competència va ser delegada en la Junta de Govern Local en virtut del Decret d’Alcaldia numero 7032, de data 15 de juny de 2015.

Primer. Aprovar la pròrroga del contracte subscrit amb l'empresa BERCOSE SL referit el Lot 4 dependències de Reus Serveis Municipals SA, divisió operativa Serveis Funeraris Reus i Baix Camp corresponent a la contractació dels serveis auxiliars, per un període d’un any amb efectes a partir del dia 1 de març de 2018.

Segon. Atorgar els recursos legals oportuns."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment

7. Ensenyament i Política Lingüística. Ampliació de l'import màxim de l'encàrrec a la FAE per la gestió de diverses escoles bressol municipals (gener-agost 2017) i liquidació de l'encàrrec.

"Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 9 de setembre de 2016, s’aprovà encarregar a la Fundació per a l’Acció Educativa (en endavant, FAE), la gestió de les escoles bressols municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló, El Marfull, L’Olivera i el Lligabosc, per al curs escolar 2016-2017, que abasta el període comprès entre els dies 1 de setembre de 2016 i fins al dia 31 d’agost de 2017, ambdós inclosos.

Atès que l’acord abans esmentat s’aprovà per un import global màxim de 1.806.570,02 €, dels quals la xifra de 595.897,23 € s’imputà a la partida 30919-32311-250 del pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2016. La xifra restant, d’un import de 1.210.672,79 €, corresponent al període de gener a agost de 2017 s’imputà al pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2017.

Atès que mitjançant acord de la Junta de 14 de juliol de 2017, s’aprovà modificar l’esmentat encàrrec amb la FAE, en el sentit d’ampliar l’import de l’encàrrec en 25.000 € del període gener a agost de 2017 i l’import global màxim del curs 2016-17 es xifrà en 1.831.570,02 €

Vist l’informe emès pel serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, de data 20 de novembre de 2017 en els quals s'informa que és necessari ampliar l’encàrrec corresponent al període gener a agost de 2017 per import de 6.925,35 €, com a conseqüència que l’import finalment facturat ha estat superior al previst en l'encàrrec i la posterior ampliació del seu import. Així mateix, a l’esmentat informe tècnic també es liquida l’encàrrec del curs 2016-17 per un import total de 1.828.722,53 €, dels quals 586.124,41 € s'imputaren a l'exercici 2016 i 1.242.598,06 € s'imputen a l'exercici 2017

Vist l’informe emès per intervenció municipal de data 12 de desembre de 2017 pel qual s’informa favorablement la modificació de l’encàrrec.

Vist el decret de l'alcaldia de data 15 de juny de 2015 pel qual es delega en la Junta de Govern Local l'aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l'alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l'alcaldia de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades i en les adjuntes a l'alcaldia la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000€.

Atès, que la quantia de l’encàrrec determina que la seva aprovació recau en la Junta de Govern Local, per delegació de l’Alcaldia, per la qual cosa també ha de ser l'òrgan competent per a la seva modificació.

Primer. Aprovar l'ampliació de l’import màxim amb el qual es retribueix l’encàrrec a la FAE per la gestió de les escoles bressol municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló, El Marfull, L’Olivera i El Lligabosc, per al període gener-agost de 2017, que es xifra en 1.242.598,12 €, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 30919-32310-250 del pressupost municipal de despeses 2017.

Segon. Aprovar la liquidació de l’encàrrec a la FAE per la gestió de l’escoles bressols municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló , El Marfull, L’Olivera i el Lligabosc per al curs escolar 2016-17, segons s’exposa a l’informe tècnic esmentat als antecedents i vistos els detalls econòmics de les despeses reals emeses per la FAE, per un import de 1.828.722,53 € que es desglossa de la següent manera:

-Un import de 586.124,41 . € correspon a l’execució de l’encàrrec pel període del 1 de setembre al 31 de desembre de 2016.
-Un import de 1.242.598,12€ que correspon al període d’1 de gener a 31 d’agost de 2017, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 30919-32310-250 del pressupost municipal de despeses 2017.

Tercer. Notificar aquest acord a la FAE, als efectes pertinents."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment

8.Ensenyament i Política Lingüística. Encàrrec a Reus Mobilitat i Serveis, SA del manteniment d'edificis i instal·lacions de centres educatius (any 2018).

"Atès que l’article 25.2.n) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local reconeix als municipis competències pròpies en la conservació, manteniment i vigilància dels edificis de titularitat local destinats a centres docents públics d’educació infantil, d’educació primària o d’educació especial.

Atès que la Disposició addicional quinzena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, atribueix als municipis competències en matèria de conservació, manteniment i vigilància dels edificis destinats a centres públics d’educació infantil, d’educació primària o d’educació especial i de forma una mica més específica als articles 159.3.d) i 164 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació, que preveu que el manteniment dels edificis destinats a les escoles corresponen al municipi on es troben situats.

Atès que l’Ajuntament ha de desenvolupar, doncs, tasques de manteniment dels edificis de titularitat local destinats a centres docents públics, concepte que abasta tant les escoles públiques com les escoles bressol públiques de titularitat municipal, i també resta inclòs el manteniment de les pistes i equipaments esportius d’aquests centres, així com el conjunt de tasques corresponents a la jardineria i neteja de patis i el conjunt de tasques corresponents a l'adequació dels espais a les noves necessitats organitzatives del curs dels esmentats centres educatius.

Atès que la regidoria delegada d´Ensenyament i Política Lingüística no disposa dels recursos humans i tècnics necessaris per tal de dur a terme aquestes actuacions de manteniment.

Atès que l’any 2009, l’Ajuntament de Reus encarregà a l’Entitat Pública Empresarial INNOVA (EPEL INNOVA) la realització i gestió del servei de manteniment, conservació i reparació d’edificis i instal·lacions del conjunt de les escoles d’educació infantil i primària públiques i de les escoles bressol municipals de la ciutat de Reus (i es formalitzà el conveni regulador de l’esmentat encàrrec el dia 16 de febrer de 2009), encàrrec que s’ha anat mantenint per anualitats successives els anys 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 i 2017 inicialment a EPEL INNOVA i amb posterioritat a AMERSAM, que ha canviat la seva denominació social per la de Reus Mobilitat i Serveis, SA, i que fou objecte de dues ampliacions en el sentit d’incloure-hi el manteniment de les pistes i equipaments esportius dels esmentats centres educatius, a partir de l’ anualitat de 2012 i anualitats successives, i la realització del conjunt de tasques corresponents a la jardineria i neteja de patis dels esmentats centres educatius, a partir del mes de setembre de 2012 i anualitats successives.

Atès que l’encàrrec a Reus Mobilitat i Serveis, SA, corresponent al manteniment d’edificis i instal·lacions, de les pistes i equipaments esportius i de jardineria i neteja de patis , dels edificis de titularitat local destinats a centres docents públics, concepte que abasta tant les escoles públiques com les escoles bressol públiques de titularitat municipal, finalitzà a darreries de l’any 2017.

Atès que es fa necessari disposar per a l'anualitat de 2018, dels serveis de manteniment i conservació dels edificis i instal·lacions, dels patis infantils i de les pistes esportives i els treballs de jardineria i de neteja de patis (de gener a abril) dels edificis i instal·lacions de titularitat local destinats a centres docents públics i del conjunt de tasques corresponents a l'adequació dels espais a les noves necessitats organitzatives del curs dels esmentats centres educatius.

Vist el plec de peticions, de data 30 d’octubre de 2017 amb núm. de registre de sortida 2017029659 ,elaborat per l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística i la Regidoria d’Arquitectura i Urbanisme per l’encàrrec de gestió a Reus Mobilitat i Serveis per l’anualitat 2018.

Vista la proposta econòmica, de data 16 de novembre de 2017 amb núm. de registre d’entrada 2017056401, rebuda per part de Reus Mobilitat i Serveis per a la gestió de l’esmentat encàrrec. Vist l’informe emès el dia 22 de novembre de 2017 pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística i de la Regidoria d'Arquitectura i Urbanisme, en el qual es posa de manifest que el desenvolupament dels treballs les anualitats precedents s’han executat d’acord al plans de treballs presentats per Reus Mobilitat i Serveis, SA, per la qual cosa es proposa encarregar de nou a la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, els diferents treballs esmentats al paràgraf anterior.

Atès que dins l’objecte social de la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, s’inclouen “totes aquelles activitats i serveis relacionats amb la circulació, el transport, la mobilitat, els espais públics, la via pública, els edificis, equipaments i instal·lacions de caràcter públic, inclosa la redacció de projectes i estudis, l’execució d’obres, l’establiment i ampliació de serveis, la remodelació d’aquestes obres i serveis, i la seva millora, manteniment i renovació, per encàrrec de l’Ajuntament i de les seves entitats dependents...”

Atès que la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA té la consideració de mitjà propi i servei tècnic de l’Ajuntament de Reus i/o d’ aquells poders adjudicadors per als que realitzi la part essencial de la seva activitat, els quals li podran fer encàrrecs de gestió i/o d’execució d’obres, de serveis i d’ adquisició de subministraments, així com adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte social, a l’ empara del disposat als articles 4.1 n) i 24.6 del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.

Atès que el cost total màxim per l’execució d’aquest encàrrec, es preveu que serà d’un import màxim de 548.000,00€, IVA inclòs, amb càrrec a l’aplicació pressupostària que s’haurà d’habilitar amb el crèdit adequat i suficient del pressupost municipal de despeses corresponent a l’exercici 2018.

Atès que aquest encàrrec es realitza amb tramitació anticipada perquè tot i no haver projecte de pressupost municipal per l’any 2018, si que en els pressuposts de l'exercici actual i anteriors, sempre hi ha hagut la partida pressupostària corresponent; tot i així, l’encàrrec no podrà entrar en vigor si no hi ha el crèdit corresponent.

Vista la proposta de conveni (obrant a l’expedient de referència) elaborada per a la regulació d’aquest encàrrec.

Vist l’informe emès per la Intervenció Municipal de data 12 de desembre 2017 emès en relació al present encàrrec, vers el qual s’informa favorablement.

Vistos els principis d’eficàcia i eficiència previstos a l’article 129 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i el d’optimització dels recursos disponibles que han d’informar la pràctica administrativa.

Atès que, de conformitat amb el que preveu l’article 4, apartat 1.n) del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, resten fora de l’àmbit de la citada llei «els negocis jurídics en virtut del qual s’encarregui a una entitat que, de conformitat amb l’indicat a l’article 24.6, tingui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic de la mateixa, la realització d’una determinada prestació».

Vist, així mateix, el que disposa l’article 86 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Vist el decret de l’alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern Local, l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’ alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l’alcaldia de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades i en les adjuntes a l’alcaldia, la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió, quan el seu import no superi els 25.000 euros.

Atès doncs, que la quantia de l’encàrrec determina que la seva aprovació recau en la Junta de Govern Local, per delegació de l’ Alcaldia.

Primer. Encarregar a la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, per a l'anualitat 2018, la realització dels següents treballs, als centres educatius que a continuació es relacionen:

- la conservació i manteniment d’edificis i instal·lacions.
- la conservació i manteniment de les pistes i equipaments esportius.
- la conservació i manteniment de jardineria i neteja de patis (de gener a abril)
- tasques corresponents a l'adequació dels espais a les noves necessitats organitzatives del curs dels esmentats centres educatius.

L’encàrrec abasta les escoles i l’institut escola públiques, les escoles bressol de titularitat municipal, i el centre d’educació especial, que són els següents:

Escoles Bressol Municipals
Escola Bressol Municipal El Lligabosc
Escola Bressol Municipal El Marfull - Mas Pintat
Escola Bressol Municipal El Margalló
Escola Bressol Municipal La Ginesta
Escola Bressol Municipal L’Olivera
Escola Bressol Municipal Montsant
Centres Públics d'Infantil i Primària
Centre Educació Especial Font del Lleó
Escola Cèlia Artiga
Escola Ciutat de Reus (SEZ segons conveni)
Escola Dr. Alberich i Casas
Escola Eduard Toda
Escola Els Ganxets
Escola General Prim
Escola Isabel Besora
Escola Joan Rebull
Escola La Vitxeta
Escola Montsant
Escola Mowgli
Escola Marià Fortuny (CFA segons conveni)
Escola Misericòrdia
Escola Pompeu Fabra
Escola Prat de la Riba
Escola Rosa Sensat
Escola Rubió i Ors
Escola Teresa Miquel i Pàmies
Escola Sant Bernat Calbó (segons protocol ICF)
Institut Escola Pi del Burgar

Aquesta relació es podrà modificar i es podrà adequar, previ acord entre l’Ajuntament i la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA per atendre les necessitats sorgides.

L’objecte de l’esmentat encàrrec abasta els aspectes inclosos a l’informe conjunt emès per l’Àrea d'Ensenyament i Política Lingüística i per la Regidoria d'Arquitectura i Urbanisme de data 22 de novembre de 2017 SSTT ARQ i el pla de treball del servei de manteniment de les escoles públiques i escoles bressol municipals de Reus per a l’exercici 2018, de data 16 de novembre de 2017.

Segon. La societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, podrà contractar, parcialment, a tercers, la realització dels treballs objecte del present encàrrec. No obstant executarà més del 50% de l’encàrrec amb mitjans propis Els contractes que hagi de realitzar l'entitat restaran subjectes al Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic en els termes que siguin procedents d'acord amb la naturalesa de l'entitat, així com pels tipus i la quantia dels contractes

El personal afecte a la prestació de les tasques encarregades, dependrà a tots els efectes de Reus Mobilitat i Serveis, SA o de l’empresa a qui aquesta li encarregui l’execució de les mateixes, segons correspongui, havent de complir aquesta, en tot moment, les obligacions derivades de la legislació laboral, de seguretat i salut en el treball i previsions socials essent responsable directe de tots els pagaments i indemnitzacions que es puguin derivar de l’incompliment de les seves obligacions generals o particulars relatives a la seguretat social i ordenació de treball, quedant l’Ajuntament de Reus exonerat de qualsevol tipus de responsabilitat, solidària o subsidiària, d’aquest tipus en que pugui incórrer la referida empresa o el seu personal.

Tercer. Aprovar la despesa inherent als treballs esmentats en el primer punt del present acord, que es fixa en un import màxim de 548.000,00 € IVA inclòs, amb càrrec al pressupost municipal de despeses per a l’any 2018, en el qual s’haurà d’habilitar crèdit adequat i suficient. Aquest import màxim global resulta del desglòs de les despeses per conceptes i per centres que consta a l'expedient. El desglòs de les despeses és merament indicatiu i no limitatiu, de tal manera que en l'execució de l'encàrrec es poden superar les xifres parcials que consten en l'esmentat desglòs, sempre i quan no es superi la xifra global de l'encàrrec.

Juntament amb la factura final de prestació del servei, s'haurà d'emetre informe del seu cost real detallat i agregat per conceptes i per centres.

Si la liquidació de l'encàrrec s'ha d'efectuar per un import inferior al que s'aprovà en el moment de la seva formulació, l'òrgan competent haurà d'aprovar aquesta liquidació, amb la prèvia emissió del corresponent informe per part del departament tramitador on es justifiqui aquesta diferencia.

La liquidació per un import superior requerirà la prèvia aprovació de l'ampliació de l'encàrrec.

Quart. Correspon a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l’encàrrec efectuat.

L’entitat receptora de l’encàrrec previst en aquesta resolució tindrà l’obligació de facilitar a l’Ajuntament la informació que preveu l’article 3.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, d’accés a la informació pública i bon govern.

Cinquè. Aprovar el conveni amb la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, amb el contingut i en els termes que consten a l’expedient de referència, pel qual es regulen els termes de l’encàrrec realitzat amb l’esmentada societat.

Sisè. Facultar a la regidora delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, Sra. M. Dolors Sardà Lozano, per a la formalització de l’esmentat conveni.
Reus, 15 de desembre de 2017."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment

Assumptes sobrevinguts

A continuació, es passa a tractar l'assumpte admès al començament de la sessió i que s'ha declarat d'urgència, atès que es compleix el quòrum necessari exigit per l'article 103.3 del Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya:

9. Serveis Financers. Aprovació de la concertació de dos operacions de crèdit a curt termini amb les entitats Caixabank i Banc de Sabadell per import de 3.000.000 € cadascuna.

"Amb la finalitat de cobrir les necessitats de la tresoreria de l’Ajuntament, provocada pel desfasament temporal entre l'entrada dels ingressos i la realització de pagaments que es produeix en alguns mesos de l'any, i atesa l’amortització per finalització del termini de d’un any de les dues operacions de tresoreria contractades per l’Ajuntament el passat desembre de 2016, amb venciments el 12 de desembre de 2017 la de Caixabank per 2.500.000 euros, i el 19 de desembre de 2017, la de BBVA per 4.000.000 euros, resulta necessari contractar dues operacions de tresoreria per un termini màxim d'un any, amb les entitats Caixabank i Banc de Sabadell per imports de 3.000.000 d’euros cadascuna de les dues entitats.

Segons l'article 51 del Reial decret legislatiu 2/2004 pel que s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, el qual disposa que "Per a atendre necessitats transitòries de tresoreria, les Entitats locals podran concertar operacions de crèdit a curt termini, que no excedeixi d’un any, sempre que en el seu conjunt no superin el 30 per 100 dels seus ingressos liquidats per operacions corrents en l’exercici anterior...” En similars termes s’expressa l’article 199 del mateix text legal.

Vist l'expedient de sol·licitud de diverses operacions de tresoreria, amb les ofertes presentades per les entitats, atesos els informes preceptius d’intervenció i tresoreria favorables.

Es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents, acords:

Primer. Aprovar per Junta de Govern Local la concertació d’una operació de crèdit a curt termini amb l’entitat Caixabank a través d’una pòlissa de crèdit de les previstes a l'article 51 del decret legislatiu 2/2004, pel que s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, per un import de TRES MILIONS d’euros (3.000.000 €) per a cobrir desfasaments transitoris de tresoreria.

Les condicions i característiques de l'operació són les següents:
- Import:
TRES MILIONS d’euros (3.000.000 €)
- Interès:
Segons ressol. prudència financera Novembre 2017. Euribor 3 mesos + 0,435% i amb liquidació d’interessos trimestral
- Termini:
Com a màxim 12 mesos des de la signatura
- Comissió Obertura:
0,00 %.
- Comissió de Disponibilitat:
0,10 % anual
- Comissió de cancel·lació
Exempta
- Garantia
Les pròpies de l’acreditat amb afectació de tributs.
- Formalització:
Secretari de l’Ajuntament

Segon. Aprovar per Junta de Govern Local la concertació d’una operació de crèdit a curt termini amb l’entitat Banc de Sabadell, a través d’una pòlissa de crèdit de les previstes a l'article 51 del decret legislatiu 2/2004, pel que s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, per un import de TRES MILIONS d’euros (3.000.000 €), per a cobrir desfasaments transitoris de tresoreria.

Les condicions i característiques de l'operació són les següents:
- Import:
TRES MILIONS d’euros (3.000.000 €)
- Interès:
Segons resolució Prudència Financera. EURIBOR 3M + 0,41 %. Liquidació trimestral.
- Termini:
Com a màxim 12 mesos des de la signatura
- Comissió de Disponibilitat:
0,015 % trimestral
- Amortització
Al venciment
- Garantia
Les pròpies de l’acreditat amb afectació de tributs.
- Intervenció:
Secretari de l’Ajuntament

Tercer. Formalitzar els esmentats crèdits segons les normes vigents per a les operacions de tresoreria a curt termini.

Quart. Facultar l'alcalde i, en el seu cas, el regidor delegat d’Hisenda i Recursos Generals, per a què, indistintament un o l'altre, en representació de l'Ajuntament, subscriguin tots els documents públics i privats que siguin necessaris per formalitzar l’anterior operació."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment

I, sense més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari general, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L'alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.