Junta de Govern Local 2018-03-09

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 05/06/2024
E.g., 05/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 9/03/2018

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

Núm: 4/2018

Caràcter: Ordinària
Data: 09/03/2018
Horari: 09:20h a 9:35h
Lloc: Palau Municipal

Hi assiteixen:

Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Montserrat Vilella Cuadrada (s'incorpora en el moment en que consta a l'acta)
Noemí Llauradó Sans
Hipòlit Monseny Gavaldà
Marc Arza Nolla
Daniel Rubio Angosto
Montserrat Flores Juanpere

Josep Maria Sabaté Vidal, secretari en funcions

S'han excusat:

Jordi Cervera Martínez
Joaquim Enrech Garola
Montserrat Caelles Bertran

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l'Alcaldia

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals d'aprovació de factures, certificacions d'obres, serveis i subministraments.

4. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del projecte dels Estatuts i les Bases d'Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector C.8 ''La Comarcal'', presentat per SNH-PARTICIPACIONES, SL.

5. Intervenció. Posar de manifest la voluntat d’incorporar al patrimoni municipal els immobles llogats a l'empresa municipal Reus Serveis Municipals SA, una vegada extingits els respectius contractes.

Assumptes sobrevinguts, si s'escau.

DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ

Oberta la sessió, la presidència proposa, i així s'acorda per unanimitat, declarar d'urgència els següents assumptes per a ser inclosos a l'ordre del dia:

6. Benestar Social. Aprovació de l'encàrrec a la Fundació per l'Atenció Social del Servei d'ajuda a domicili per a l'any 2018.

7. Assessoria Jurídica. Encàrrec a Reus Transport Públic, SA per a la realització del servei de vigilància, neteja i atenció d'usuaris de l'estació d'autobusos de Reus 2018.

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

S'aprova, per unanimitat, l'acta de la sessió de la Junta de Govern local del dia 23 de febrer de 2018.

2. Informació de l'Alcaldia

El Sr. Pellicer informa del següent:

• De la presentació del logotip de "Reus, Ciutat de la Música 2018".
• De la presentació de la Unitat de Mediació de la Guàrdia Urbana.
• De distints actes institucionals amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de les Dones. Lectura de la declaració Institucional al Saló de Plens de l'Ajuntament i al Teatre Bartrina.

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals d'aprovació de factures, certificacions d'obres, serveis i subministraments.

"Donar compte dels següents decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals que figuren a l’expedient D-HISMUN 1489/2017 d’aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments:

Decret núm.
Data
Expedient
Import
2017009091
28-07-2017
2017/15
5.718,09
2017013213
14-11-2017
2017/48
4.019,56
2017013356
15-11-2017
2017/47
9.446,48
2017013358
15-11-2017
2017/47
13.383.75
2017013713
21-11-2017
2017/47
160.992,03
2017013814
23-11-2017
2017/50
133.293,58
2017013852
24-11-2017
2017/51
119.637,85
2017014056
29-11-2017
2017/55
932.203,15
2017014067
29-11-2017
2017/47
339.655,86
2017014188
01-12-2017
2017/47
75.719,30
2017014189
01-12-2017
2017/54
3.092,40
2017014190
01-12-2017
2017/47
4.686,85
2017014340
11-12-2017
2017/47
9.367,02
2017014341
11-12-2017
2017/47
7.985,32
2017014342
11-12-2017
2017/52
33.929,97
2017014506
12-12-2017
2017/50
34.211,14
2017014740
15-12-2017
2017/78
1.082,74
2017014826
19-12-2017
2017/49
3.342,02
2017014827
19-12-2017
2017/82
952.897,96
2017014828
19-12-2017
2017/57
8.924,48
2017014916
19-12-2017
2017/88
18.150,00
2017014917
19-12-2017
2017/62
20.275,17
2017014918
19-12-2017
2017/75
94.209,36
2017014970
21-12-2017
2017/60
36.876,93
2017014971
21-12-2017
2017/90
48.324,07
2017015025
21-12-2017
2017/58
4.840,00
2017015084
22-12-2017
2017/67-68-70-71
72-73-74
411.723,32
2017015156
22-12-2017
2017/53
189,77
2017015160
22-12-2017
2017/89
116.556,90
2017015161
22-12-2017
2017/49
169.496,25
2017015164
22-12-2017
2017/95
128.119,99
2017015229
28-12-2017
2017/76
15.198,99
2017015231
28-12-2017
2017/84
80.950,59
2017015256
28-12-2017
2017/77
4.201,81
2017015258
28-12-2017
2017/63
1.670,23
2017015278
29-12-2017
2017/80
88.646,63
2017015279
29-12-2017
2017/96
2.139,96

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats dels anteriors decrets.

4. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del projecte dels Estatuts i les Bases d'Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector C.8 "La Comarcal", presentat per SNH-PARTICIPACIONES, SL.

"Vist el Pla parcial urbanístic del sector C.8 ''La Comarcal'', aprovat definitivament per la Comissió Territorial d'Urbanisme del Camp de Tarragona en sessió de 27 de febrer de 2015 i publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 6902, de 30 de juny de 2015, a l'efecte de la seva executivitat immediata, el qual establia per a l'execució del sector el sistema d'actuació de reparcel·lació en la modalitat de cooperació.

Atès que la Comissió Territorial d'Urbanisme del Camp de Tarragona, en la sessió de 15 de juny de 2017, va donar conformitat al text refós de la modificació puntual del Pla parcial urbanístic del sector C.8 ''La Comarcal'', promoguda per SNH-PARTICIPACIONES, SL, en compliment de l'acord d'aprovació definitiva de data 4 de maig de 2017 (DOGC núm. 7441, de 25 d'agost de 2017). Aquesta modificació puntual, entre d'altres, inclou el canvi de modalitat del sistema d'actuació de reparcel·lació, que passa de cooperació a compensació bàsica.

Atès que el Ple d'aquest Ajuntament, en data 28 de desembre de 2017, va aprovar la retirada de la condició atorgada pel Ple de l'Ajuntament de data 27 d'octubre de 2006 a la societat Reus Desenvolupament Econòmic, SA (per absorció de Gestió Urbanística Pública, SA) per operar com a administració actuant per al desenvolupament i execució del sector C.8 ''La Comarcal'' i de l'encàrrec de la formulació i execució dels corresponents instruments de gestió urbanística i de la tramitació i aprovació dels instruments de gestió i de recepció del sòl de cessió obligatòria i gratuïta corresponent al percentatge aplicable sobre l’aprofitament urbanístic, que passa a correspondre a l'Ajuntament de Reus.

Vista la sol·licitud presentada en data 26 de gener de 2018 per Reus Desenvolupament Econòmic, SA, mitjançant la qual retorna a aquest Ajuntament el projecte dels Estatuts i de les Bases d'Actuació de la Junta de Compensació de l'esmentat sector de planejament, presentat en data 19 de juliol de 2017 per SNH-PARTICIPACIONES, SL, als efectes de donar-li la tramitació oportuna.

Atès que la societat que presenta el projecte d'estatuts i bases és propietària de terrenys la superfície dels quals supera el quòrum exigit per l’article 130.3 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, per a la iniciativa del sistema d’actuació urbanística per reparcel·lació en la seva modalitat de compensació bàsica.

Vistos els informes tècnics i jurídics emesos al respecte.

D’acord amb l’establert a l’article 119 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme i disposicions reglamentàries concordants; i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015).

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

1r. Aprovar inicialment el projecte dels Estatuts i les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector C.8 ''La Comarcal'', presentat per SNH-PARTICIPACIONES, SL.

2n. Sotmetre-ho a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.

3r. Fer constar que contra el present acord no procedeix interposar cap tipus de recurs, atès que es tracta d’un acte de tràmit no qualificat."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

S'incorpora a la sessió la regidora Sra. Montserrat Vilella Cuadrada.

5. Intervenció. Posar de manifest la voluntat d’incorporar al patrimoni municipal els immobles llogats a l'empresa municipal Reus Serveis Municipals SA, una vegada extingits els respectius contractes.

"Atès que aquest Ajuntament és titular del 100% del capital social de la societat REUS SERVEIS MUNICIPALS, S.A (abans INNOVA GRUP D'EMPRESES MUNICIPALS, S.L. i INNOVA GRUP D'EMPRESES MUNICIPALS, S.A.), la qual té la consideració de mitjà propi i servei tècnic de l'Ajuntament, de conformitat amb el que disposa l'art. 4.1n), en relació al 24.6 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de contractes del Sector Públic.

Atès que aquest Ajuntament va efectuar diferents encàrrecs a la societat REUS SERVEIS MUNICIPALS, S.A. que es varen formalitzar en els corresponents convenis de col·laboració, en virtut dels quals l'esmentada empresa municipal ha efectuat diferents obres de construcció o reforma en diversos equipaments destinats a la prestació de serveis públics o activitats d'interès general.

Atès que de conformitat amb els convenis a que fa referència el paràgraf anterior la societat REUS SERVEIS MUNICIPALS, S.A. ha esdevingut bé propietària, bé titular d'un dret de superfície respecte els següents immobles:

- Centre Cívic La Patacada, Casal de la Dona, antics rentadors
- Edifici d'ampliació de l'Escola bressol municipal «La Ginesta»
- Centre Cívic Migjorn
- Escola bressol municipal el Lligabosc
- 3 locals ubicats a la plaça Patacada, 4
- Local B (núm. 6-8), local C (núm. 2-4) i local D (núm. 6-8) del carrer Rosselló.
- Escola bressol municipal l'Olivera
- Escola bressol municipal el Marfull
- Escola bressol municipal el Margalló

Atès que l'Ajuntament ostenta un dret d'arrendament respecte als immobles abans referenciats de conformitat amb els contractes formalitzats amb REUS SERVEIS MUNICIPALS, S.A. la qual cosa permet que les activitats i serveis que en ells es presten siguin gestionades, actualment, bé pel propi Ajuntament bé per entitats que en depenen.

Atès que l’Empresa Municipal Reus Serveis Municipals, SA ha demanat que l’Ajuntament de Reus, adopti un acord Municipal vinculant, amb una declaració formal, de caràcter general, de compromís de retornar al patrimoni Municipal els immobles llogats a l’empresa Reus Serveis Municipals SA, quan venci el termini establert en els contractes de lloguer subscrits, per tal de poder amortitzar la vida útil dels béns immobles a 20 anys, enlloc de 50 anys, tenint en consideració la repercussió en el balanç comptable de la Societat.

Atès que és voluntat d'aquest Ajuntament garantir la continuïtat dels serveis i activitats que es realitzen en els immobles referenciats els quals contribueixen a satisfer les necessitats i aspiracions de la ciutadania, per la qual cosa es considera convenient que, un cop extingits els contractes d'arrendament, esdevinguin de propietat municipal sense perjudici que, de conformitat amb el que disposa l'article 34 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, els actes administratius es produiran per l'òrgan competent,ajustant-se als requisits i al procediment establert.

Vist el que s'estableix en el decret de l'Alcaldia núm. 7032 de data 15/06/15

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

Primer: Posar de manifest la voluntat d'aquest Ajuntament que els immobles referenciats en la part expositiva d'aquesta resolució esdevinguin de propietat municipal.

Segon: Iniciar, una vegada extingits els contractes d'arrendament que l'Ajuntament té formalitzats amb l'empresa municipal REUS SERVEIS MUNICIPALS, S.A, els tràmits legalment establerts per a fer efectiu el que s'estableix en l'apartat Primer, anterior."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

A continuació, es passen a tractar els assumptes admesos al començament de la sessió i que s'han declarat d'urgència, atès que es compleix el quòrum necessari exigit per l'article 103.3 del Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya:

6. Benestar Social. Aprovació de l'encàrrec a la Fundació per l'Atenció Social del Servei d'ajuda a domicili per a l'any 2018.

"Atès que d’acord amb la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de l’Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de dependència, defineix el Servei d’Atenció Domiciliària com el conjunt d’actuacions portades a terme en el domicili de les persones en situació de dependència amb la finalitat d’atendre les seves necessitats de la vida diària, prestades per entitats o empreses, acreditades per a l’exercici d’aquesta funció.

Atès que la Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de Serveis Socials, l’art. 21.2.j) esmenta l’atenció domiciliària sota el títol “Prestacions de Servei” i l’apartat cinquè de la disposició addicional primera afirma que la cartera de Serveis Socials haurà d’incloure l’atenció domiciliària, i el Decret 142/2010, d’11 d’octubre, pel qual s’aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 (vigent actualment), i on consta el Servei d’ajuda a domicili com a prestació garantida, i que és un conjunt de tasques que es realitzen a la llar de persones o famílies que es troben, per motius físics o socials, en situacions de mancança d'autonomia temporal o permanent per poder realitzar les tasques habituals de la vida quotidiana.

Atès que el Servei d’atenció a domicili inclou els serveis següents:

- Servei d’ajut a la llar
- Servei d’auxiliar de la llar
- Servei de seguiment de persones grans, majors de 80 anys.

Atès que la Regidoria de l’Àrea de Benestar Social no ostenta els recursos adients per a l’execució d’aquest servei.

Atès que des de la Regidoria de l’Àrea de Benestar Social s’ha redactat un document de condicions tècniques en el qual es defineix el conjunt de drets i obligacions de les parts.

Atès que la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL té, entre d’altres finalitats fundacionals, la prestació, gestió i promoció de tota classe d'activitats referents o relacionades amb serveis domiciliaris d’assistència, ajuda i suport i qualssevol altres serveis o activitats directament relacionades amb les necessitats de les persones al llarg del seu cicle vital, segons consta als seus estatuts elevats a escriptura pública davant el notari de Reus, Sr. Pedro Carrion Garcia de Parada.

Vist que la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL té la consideració de mitjà propi i servei tècnic respecte de, entre altres poders adjudicadors, l’Ajuntament de Reus, que li pot fer encàrrecs de gestió i adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte i activitats fundacionals, en els termes previstos a la normativa vigent en matèria de contractes del sector públic.

Considerant que l’ens esmentat disposa dels recursos adients per desenvolupar la gestió d’aquestes accions.

Considerant que la durada de l’encàrrec del Servei d’Ajuda a Domicili hauria de ser per a l'anualitat 2018.

Vista la proposta econòmica per al desenvolupament per la prestació del Servei d’Ajuda a Domicili presentada per la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL on s’especifica els preus unitaris que són els següents:

- Servei d’Atenció a la Llar (SALL) ..........................16,44 euros/hora
- Servei d’Auxiliar de la Llar (SAUX)........................ 14,49 euros/hora
- Servei de Seguiment Majors de 80 anys ............16,44 euros/hora
- Nocturns, diumenges i festius ............................... 20,55 euros/hora
(increment del 25% del preu)

Atès que aquests preus són tancats durant la vigència de l'encàrrec per l'anualitat 2018.
Atès que la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL està exempta d’IVA, per aquest servei.

Considerant que el Servei d'Ajuda a Domicili (SAD) es divideix en SAD's destinats a casos de dependència i SAD's destinats a casos socials. En referència a l'objectiu d'aquest Servei i la necessitat de la ciutadania, són constants els casos que han de causar alta en el Servei.

Vist l'informe emès per la Cap de Servei de Serveis Socials de data 1 de març de 2018 en el qual es proposa que s'encarregui a la FUNDACIÓ PER A L'ATENCIÓ SOCIAL el Servei d'Ajuda a Domicili per a l'any 2018, per un import d'1.382.405,57 € (exempt d'IVA), que s'imputarà a l'aplicació pressupostària 30422-23115-250.

Atès que l'esmentat informe justifica l'import de l'esmentat encàrrec i manifesta que el crèdit disponible actualment amb el pressupost prorrogat és d'1.382.405,57 €, per la qual cosa l'esmentat informe expressa que l'import de l'encàrrec podrà ésser ampliat si es disposa d'un major crèdit pressupostari.

Vist l'informe de fiscalització prèvia limitada de la Intervenció municipal de data 7 demarç de 2018.

Atès que l’esmentat encàrrec exigeix el tractament de dades personals, per la qual cosa la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL, ostenta, en relació a aquest encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, ha d’ajustar la seva actuació en aquest àmbit a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD).

Atès que, de conformitat amb el que preveu amb la normativa vigent en matèria de contractes del sector públic, resten fora de l’àmbit de la citada llei “els negocis jurídics en virtut dels quals s’encarregui a una entitat que, de conformitat amb l’indicat a l’article 24.6, tingui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic del mateix, la realització d’una determinada prestació”.
Vist, així mateix, el que disposa l'article 86 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Considerant els principis d’eficàcia i d’eficiència previstos a l’article 129 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques., i el d’optimització dels recursos disponibles que han d’informar la pràctica administrativa.

Atès que els regidors delegats ostenten competències per aprovar aquells encàrrecs l’import dels quals no superi els 25.000 euros, d'acord al decret de l'Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016, (BOPT número 47 de 9 de març de 2016).

Vist el decret de l’alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern local l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.
Atès, doncs, que correspon a la Junta de Govern Local l’aprovació d’aquells encàrrecs d’import superior a 25.000€, per delegació de l’alcaldia.

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

PRIMER: ENCARREGAR a la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL, el Servei d’Ajuda a Domicili per a l'anualitat 2018.

L'encàrrec s'executarà en els termes previstos en aquest acord i en el document de condicions tècniques elaborat pel Departament de Serveis Socials, que consta a l'expedient.

La FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL executarà en més del 50% l'encàrrec amb mitjans propis. Els contractes que hagi de realitzar l'entitat restaran subjectes a la normativa vigent en matèria de Contractes del Sector Públic en els termes que siguin procedents d'acord amb la naturalesa de l'entitat, així com pels tipus i la quantia dels contractes.

SEGON: APROVAR la despesa derivada del present encàrrec, d'un import de 1.382.405,57€ (exempt d’IVA), que s'imputen a l'aplicació pressupostària 30422-23115-250 del pressupost municipal de despeses per a l'any 2018.

Aquesta dotació podrà ser ampliable en funció de les necessitats i de les disponibilitats pressupostàries.

Si la liquidació de l'encàrrec s'ha d'efectuar per un import inferior al que s'aprovà en el moment de la seva formulació, l'òrgan competent haurà d'aprovar aquesta liquidació, amb la prèvia emissió del corresponent informe per part del departament tramitador on es justifiqui aquesta minoració.

TERCER: APROVAR els preus unitaris del Servei d'Ajuda a Domicili de conformitat amb els diversos serveis prestats, que seran els següents:

- Servei d’Atenció a la Llar (SALL) ..........................16,44 euros/hora
- Servei d’Auxiliar de la Llar (SAUX)........................ 14,49 euros/hora
- Servei de Seguiment Majors de 80 anys ............16,44 euros/hora
- Nocturns, diumenges i festius ............................... 20,55 euros/hora
(increment del 25% del preu)

Atès que aquests preus són tancats durant la vigència de l'encàrrec per l'anualitat 2018.
La FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL està exempta d’ IVA, per aquest servei.

QUART: El pagament d’aquest encàrrec es realitzarà mitjançant factura mensual emesa per la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL. L'import de cada factura correspondrà als serveis efectivament prestats.

CINQUÈ: APROVAR el contracte d’encarregat de tractament de dades entre aquest Ajuntament i la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL per al tractament de les dades de caràcter personal inherents a les accions de col·laboració derivades de l’encàrrec aprovat en el segon punt d’aquesta resolució, i facultar a la regidora delegada de l'Àrea de Benestar Social, Sra. Montserrat Vilella Cuadrada per tal que formalitzi l’esmentat contracte.

SISÈ: Correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l’encàrrec efectuat.

Les persones responsables d'aquest encàrrec seran els treballadors municipals de l’Àrea de Benestar social responsables del servei.

SETÈ: Facultar la regidora delegada de l’Àrea de Benestar per tal que formalitzi, si s’escau, els documents necessaris per fer efectiu aquest acord.

VUITÈ: L'entitat receptora de l'encàrrec prevista en aquest acord tindrà l'obligació de facilitar a l'Ajuntament la informació que preveu l'article 3.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, d'accés a la informació pública i bon govern.

NOVÈ: Notificar aquest acord a la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL als efectes escaients."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

7. Assessoria Jurídica. Encàrrec a Reus Transport Públic, SA per a la realització del servei de vigilància, neteja i atenció d'usuaris de l'estació d'autobusos de Reus 2018.

"Atès que l’Ajuntament de Reus va cedir gratuïtament a la Generalitat de Catalunya (mitjançant escriptura pública de data 27.02.1989, formalitzada davant el Notari Sr. José de Torres Giménez, amb el número de protocol 341) el domini d’un solar de 6.682 m2 situat entre el carrer Escultor Rocamora, l’avinguda Jaume I – Ctra. Salou i l’avinguda President Macià, per a la construcció d’una estació d’autobusos, amb l’obligació de mantenir el seu destí en el termini de 30 anys, la qual va ser construïda per la pròpia Generalitat.

Atès que l’Ajuntament de Reus és concessionari de l’explotació del servei públic de l’estació d’autobusos, segons Resolució del Conseller de Política Territorial i Obres Públiques, de data 25.10.1984, per un termini de 75 anys, per la qual cosa està obligada a mantenir les obres, instal·lacions i mitjans adscrits a la concessió en bon estat de conservació i funcionament, i prestar el servei amb la continuïtat necessària, i està facultada per subscriure els acords necessaris, amb tercers, per la correcta prestació del servei.

Atès que l’empresa Reus Transport Públic, SA ha portat a terme el control, neteja, atenció d’usuaris i assistència tècnica en la gestió de l’estació d’autobusos durant els darrers anys.

Atès que per decret d’Alcaldia número 2017006463, de data 17.05.2017, es va aprovar l’encàrrec a favor de l’empresa municipal Reus Transport Públic, SA per a la realització del servei de vigilància, neteja i atenció d’usuaris de l’estació d’autobusos de Reus, per un import de 68.350,68 € per tot l’any 2017 i es va resoldre subscriure un conveni de col·laboració entre aquest Ajuntament i Reus Transport Públic, SA, als efectes de regular el règim de prestació d’aquest servei, conveni que es formalitzà el dia 18 de maig de 2017.

Considerant la voluntat de mantenir el present encàrrec, aquest Ajuntament sol·licità proposta descriptiva del servei per a l'any 2018, en termes similars als del 2017.

Vista la proposta de servei de vigilància, neteja i atenció d’usuaris de l’estació d’autobusos de Reus per a l’exercici 2018 efectuada per Reus Transport Públic, SA, a petició de l’Ajuntament, amb una previsió de despesa de 68.350,68 €.

Vist l’informe emès, en data 2 de març de 2018, on es proposa encarregar a la societat Reus Transport Públic, SA, el servei de control, neteja, atenció d’usuaris i assistència tècnica en la gestió de l’estació d’autobusos de Reus per a l’any 2018, per un import de 68.350,68 €.

Atès que l’empresa Reus Transport Públic, SA ostenta la consideració de mitjà propi i servei tècnic, se li pot fer encàrrecs de gestió i adjudicar-li contractes en relació a les activitats relacionades al seu objecte social, a l’empara del que disposa la normativa de contractes del sector públic.

Atès que l’objecte de la citada societat municipal, de conformitat amb l’article 2 dels seus estatuts, el constitueixen quantes activitats estiguin encaminades a l’organització, gestió i prestació del servei públic de transport col·lectiu de viatgers i el servei de transport adaptat a les persones de mobilitat reduïda així com totes aquelles activitats complementàries relacionades amb aquest servei públic, així com d’altres serveis complementaris relacionats amb la circulació, el transport, la mobilitat i la via pública.

Atès que, de conformitat amb el que preveu la normativa vigent en matèria de contractes del sector públic, resten fora de l’àmbit de la citada llei “les comandes de gestió que regula la legislació vigent en matèria de règim jurídic del sector públic”.

Vist el decret de l’Alcaldia número 2499, de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades la competència per a l’aprovació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000 €.
Vist el decret de l’alcaldia número 7032, de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern local l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.
Atès doncs que correspon a la Junta de Govern Local l’aprovació d’aquells encàrrecs d’import superior a 25.000 €, per delegació de l’alcaldia.

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal Reus Transport Públic, SA, la realització del servei de control, neteja, atenció d’usuaris i assistència tècnica en la gestió de l’estació d’autobusos de Reus, per a l'any 2018, per un import de 68.350,68 €.

Segon: Aprovar el conveni amb Reus Transport Públic, SA, amb el contingut i en els termes que consten a l’expedient de referència.

Tercer: Aprovar la despesa prevista per a l’execució dels esmentats serveis xifrada en 68.350,68 € a càrrec de l’aplicació pressupostària 40634 – 93322 - 22799 del pressupost municipal de despeses per a l’any 2018.

Quart: Facultar al regidor delegat de l’Àrea de Via Pública per a la formalització de l‘esmentat conveni i l’adopció dels documents necessaris per a la seva plena efectivitat.

Cinquè: Notificar aquest acord a Reus Transport Públic, SA als efectes escaients."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari en funcions estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.