La posada en marxa de l’Oficina Virtual Tributària culmina el projecte de reorganització de la Hisenda municipal per guanyar en agilitat, eficàcia i eficiència

Cerca al Blog de Next Generation

E.g., 26/04/2024
E.g., 26/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous 09 Març, 2023

L'Ajuntament de Reus ha posat en marxa l'Oficina Virtual Tributària (ovt.reus.cat), el nou servei que permet tant a la ciutadania com a l’administració guanyar en eficàcia, eficiència i optimització de recursos, i que culmina el projecte de reorganització interna i de transformació digital de la Hisenda municipal.

L'Oficina Virtual Tributària és l’oficina virtual pròpia de l’Ajuntament de Reus especialitzada en el contribuent, i possibilita l'accés de la ciutadania a través d'Internet als principals tràmits de recaptació i de gestió tributària que ofereix l'Ajuntament.

El nou servei és fruit, alhora, del procés de transformació digital de la Hisenda municipal i a la implantació del nou sistema d’informació per a la gestió tributària i de recaptació municipal; així com dels canvis organitzatius i de revisió de processos interns que la regidoria d’Hisenda ha implantat en els darrers anys.

Mariluz Caballero, regidora d’Hisenda, afirma: “Millorem en eficàcia, eficiència i optimització de temps i recursos en la gestió tributària; millorem en facilitat, comoditat i proximitat en la relació amb els contribuents; assolim la transformació digital en l’àmbit tributari; i fem un salt històric que ens fa referents en la gestió i l’atenció tributària”.

Integrada amb la Carpeta Ciutadana i la Seu electrònica municipal, l’oficina permet a la ciutadania realitzar gestions mitjançant un accés segur i en temps real des d'Internet; i presta serveis amb igual garantia i seguretat que si es prestessin des de l'oficina presencial, però amb un servei disponible 24 hores al dia i 365 dies l'any.

De manera senzilla i intuïtiva, l'Oficina Virtual Tributària permet a la ciutadania conèixer l'estat dels seus impostos i tràmits administratius amb la Hisenda municipal, pagar els seus rebuts de manera immediata i gestionar el seu compte tributari.

L’oficina permet guanyar en proximitat i eficiència gràcies a l’autogestió i a la proactivitat que ofereix l’eina:

  • Autogestió: Permet al contribuent fer directament i de manera immediata tota la tramitació sense que l’Ajuntament hi intervingui de manera directa. De manera molt resumida: el contribuent entra i s’emporta el tràmit fet, la qual cosa redueix al mínim el temps de la tramitació, que ens alguns cadsos pot passar d’1,5 mesos a 5 minuts.
  • Proactivitat: Gràcies a l’adaptació tecnològica, l’Ajuntament farà d’ofici tràmits com devolucions o beneficis fiscals; i n’agilitzarà d’altres en els quals el contribuent s’estalviarà aportar documentació d’altres administracions i organismes que l’Ajuntament pot obtenir gràcies als acords de col·laboració signats.

Els tràmits que es poden realitzar a través de l'oficina s'han agrupat segons els criteris següents:

  • Pagar: Pagar impostos, taxes, matriculació d’un vehicle nou, obtenir certificat de pagament, sol·licitar domiciliació, sol·licitar fraccionament ja sigui en executiu o en voluntària; i sol·licitar o modificar el Pla Personalitzat de Pagament.
  • Rebuts: Es poden veure rebuts pendents, rebuts pagats, multes i sancions tributàries, comprovar el detall d'un rebut carregat al compte, entre altres.
  • Béns: Consultar béns en propietat, veure dades cadastrals, calcular plusvàlues o descarregar i pagar rebuts, entre altres.
  • Sol·licituds i seguiment: Consultar la situació d'embargaments, consultar sol·licituds presentades, consultar expedients, o realitzar presentacions, sol·licituds, recursos i documentació.
  • Informació: Calendari fiscal, simulador de plusvàlues, simulador d'Impost de Construccions i obres, etc...
  • Les meves dades: consulta i modificació de dades, consulta de notificacions, consulta o modificació de la domiciliació, comprovar apoderaments, entre altres.

Nou sistema d’informació per a la gestió tributària
L'Oficina Virtual Tributària és fruit de la implantació del nou sistema d’informació per a la gestió tributària i de recaptació municipal, el nou sistema ha de contribuir a millorar l’eficiència de l’Ajuntament en la gestió tributària i en la relació amb els contribuents; i ha d'avançar en la implantació total de l’administració electrònica i assolir la transformació digital en l’àmbit tributari.

El contracte del subministrament, implantació i serveis d’explotació es va adjudicar per un import de 3.025.000 euros en 10 anys, i compta amb finançament europeu de 394.956,01 euros a través de l'instrument dels fons Next Generation EU en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l'Estat espanyol, i d'acord amb la convocatòria del Ministeri de Política Territorial per a la transformació digital i modernització de les administracions de les entitats locals.

La implantació d’aquest projecte de modernització de l’administració, pel que a funcionament i servei a la ciutadania, dona compliment també a un compromís adquirit pel Govern de Reus en el Pla d’Acció Municipal Reus-2019-2023 i és un dels projectes de transformació digital més grans i complexos dins d’una administració.

Logotips Next Generation Hisenda

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.