Notes de premsa

Reus destaca les primeres accions de l’Estratègia de Projecció Exterior per atraure inversions i visitants a la ciutat

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 26/11/2025
Presentació primeres accions de l’Estratègia de Projecció Exterior

Aquest dimecres, 26 de novembre, l’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, i la regidora de Projecció de Ciutat, Noemí Llauradó, acompanyades pels regidors de Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement, Josep Baiges, i d’Empresa, Formació i Ocupació, Òscar Subirats, han donat a conèixer les primeres accions dutes a terme en el marc de l’Estratègia de Projecció Exterior de la ciutat, un projecte que pretén convertir Reus en un referent i un pol d'atracció del sud de Catalunya per a la creació i implantació de noves activitats econòmiques, comercials i de serveis, i la celebració d’esdeveniments, a més de mantenir i expandir les actuals i d’atraure visitants d’arreu. D’aquesta manera, la voluntat és establir una imatge de Reus que la posicioni a escala internacional com a una de les principals ciutats per a visitar i invertir.

Aquesta iniciativa, presentada a Reus el passat mes de març, s’alinea amb l’estratègia de captació d’inversió estrangera a Catalunya 2026-2030, impulsada recentment per la Generalitat. El pla fixa com a objectiu superar els 6.000 milions d’euros d’inversió, amb el 50% fora de l’àrea metropolitana, i generar fins a 45.000 nous llocs de treball vinculats a la inversió internacional.

La primera acció en què s’ha treballat és un dossier de ciutat en quatre idiomes, un document que serveix com a carta de presentació de Reus per a possibles inversors i que s’actualitza amb els canvis i millores que passen a la ciutat. Paral·lelament, també s’està editant un vídeo de presentació de ciutat, que permet donar a conèixer el municipi en format audiovisual, i la web investin.reus.cat amb tota la informació referent a aquest projecte.

Dins de les accions del projecte, destaquen el disseny de plans de prospecció d’inversions: un catàleg de locals comercials disponibles, la identificació d’edificis amb potencial hoteler i l’agenda de visites amb inversors. Tot plegat amb un objectiu clar: obrir portes i generar oportunitats reals per a nous projectes empresarials.

També el vessant formatiu i social. Mas Carandell ha desplegat un programa Aftercare per a empreses locals, que identifica necessitats formatives i ofereix acompanyament, i que vincula la promoció econòmica amb la igualtat d’oportunitats. A més, des de Mas Carandell s’ha impulsat un estudi de cadena de valor dels sectors estratègics de la ciutat, amb espais de cocreació per diagnosticar necessitats, definir reptes i desenvolupar projectes.

El projecte Reus Espais Vius també és una peça clau en el desenvolupament econòmic de la ciutat. Actualment, es troba en la tercera fase i compta amb 23 locals adherits, gairebé la meitat ja ocupats, 17 llocs de treball creats i 11 projectes emprenedors en marxa.

L’Oficina d’Atenció a l’Empresa, amb un full de ruta definit i la seva ubicació al Vapor Vell, i l’Escola d’Oficis, pensada per millorar la qualificació professional en sectors estratègics i donar resposta a les necessitats de personal qualificat de les empreses locals, són altres iniciatives que s’estan impulsant en el marc d’aquest projecte.

L’Estratègia de Projecció Exterior de la ciutat implica la participació de les diverses àrees, òrgans i empreses de l’Ajuntament que ja treballen en aquest sentit: les regidories de Projecció de Ciutat, Empresa, Formació i Ocupació i Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement; els organismes autònoms de Reus Promoció i Mas Carandell, i l’empresa municipal REDESSA, com també les entitats privades representants dels diferents sectors econòmics clau de Reus.

El projecte, liderat per l’Agència de Promoció de Ciutat Reus Promoció, es va posar en marxa l’any passat amb el suport d’una consultora especialitzada. L’objectiu va ser elaborar una diagnosi detallada de la ciutat en aquest àmbit i definir una imatge unificada per a la seva projecció exterior, per tal de destacar els punts forts i els elements diferenciadors. En aquell procés també es van establir els eixos i les línies estratègiques, que són promoció de Reus i atracció d’inversions, cooperació i gestió compartida, anàlisis d’impacte al territori i centre d’innovació urbana a Reus.

Presentació primeres accions de l’Estratègia de Projecció Exterior

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.