Notes de premsa

L’Ajuntament comença a instal·lar el sistema de videovigilància al barri Mas Abelló

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 20/10/2017

L’Ajuntament de Reus té previst iniciar aquest dilluns, 23 d’octubre els treballs d’instal·lació de les càmeres de videovigilància a la via pública al barri Mas Abelló. Es preveu que els treballs acabin aquesta mateixa setmana i que el sistema comenci a funcionar a principis del mes de novembre. L’Ajuntament va adjudicar a l’empresa Telnet Sistemas 2008 SL el contracte de subministrament i instal·lació del sistema, una mesura de seguretat que pretèn, alhora, incrementar la sensació de seguretat dels veïns del barri i evitar fets incívics i delictius.

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, afirma que «el sistema de videovigilància ha de contribuïr a la seguretat i al benestar dels veïns del barri. La gran capacitat de dissuadir que té aquest sistema es complementa el sevei de proximitat que presta i continuarà prestant la Guàrdia Urbana”.

El contracte es va adjudicar per un import de 43.747,92 euros. L’empresa adjudicatària té previst acabar els treballs a finals de mes. L’adjudicació contempla tant el subministrament del material com la instal·lació i configuració del sistema, d'acord a l'arquitectura proposada i els requeriments tècnics, compatible amb el sistema municipal de gestió de càmeres a la via pública.

L'arquitectura del sistema de videovigilància es basa en la ubicació de cinc càmeres IP, amb capacitat de gravació, ubicades en un bàcul d'enllumenat públic de 6 metres d'alçada, o en una nova columna a instal·lar de 8 metres, que estaran ubicades en el carrer de la Mare de Déu de Puigcerver per tal de realitzar la videovigilància dels carrers perpendiculars següents:

  • Passatge de la Mare de Déu de les Angustias.
  • Passatge de la Mare de Déu de la Paloma.
  • Passatge de la Mare de Déu de Guadalupe.
  • Passatge de la Mare de Déu de la Cabeza.
  • Passatge de la Mare de Deu del Saliente.

La distància màxima que ha de cobrir cada càmera és de 100 metres en línia recta de cada carrer indicat, garantint el perfecte visionat i la identificació fins a aquesta distància en condicions de grans contrastos lumínics o de baixa o nul·la lluminositat. Els licitadors hauran de justificar com es compleix aquest requisit, ja sigui de dia o de nit, tenint en compte que aquests carrers estan il·luminats per enllumenat públic.

Cada càmera es connectarà mitjançant un equip sense fils a un altre equip de telecomunicacions, que estarà enllaçat, també sense fils, amb la torre de telecomunicacions de la comissaria de la Guàrdia Urbana.

Les càmeres gravaran les imatges de forma local per un període curt; però la gravació i emmagatzematge a llarg termini (durant les 24 hores del dia i fins a un màxim de 30 dies i no es gravarà àudio) així com la seva visualització a la sala de control de Guàrdia Urbana, es realitzarà a través del programari de videovigilància de que ja disposa actualment l'Ajuntament de Reus per la gestió de càmeres IP a la via pública.

L’Ajuntament de Reus disposa de l'autorització pertinent de la Comissió de Control de Dispositius de Videovigilància de Catalunya, i de la Direcció General de l'Administració de Seguretat del departament d'interior de la Generalitat de Catalunya per a la instal·lació i gestió del sistema de videovigilància a la via pública.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.