Notes de premsa

El Programa Transversal de Gènere promou un taller a les escoles per la igualtat entre homes i dones

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 16/06/2008

nes de playmòbil per aprendre a construir un món sense diferències entre homes i dones. Aquesta és la eina que serveix de base per treballar en els tallers «Juguem a pares i mares?», adreçat als escolars de Reus i que aquest any ha impulsat el Programa Transversal de Gènere de l’Ajuntament de Reus. Dotze escoles s’han apuntat a la iniciativa.

El taller s’organitza al voltant del joc que es desenvolupa, en grups reduïts d’alumnes, amb joguines de playmòbil. Cada grup crea una família i ha de resoldre situacions quotidianes i familiars en diferents àmbits. A casa, qui fà el treball domèstic? A l’escola, què fan nois i noies en el temps de joc i de lleure? Com es reparteixen els oficis? I a la televisió, què ens ensenya la publicitat i la programació?
Tot plegat s’observa, s’analitza i es posa en comú i això permet treballar aspectes com ara la resolució de conflictes, la presa de decisions i l’educació de les emocions. Dóna elements per analitzar els estereotips de gènere que els infants tenen interioritzats i ajuda a educar en els nous rols de masculinitat i feminitat, des del punt de vista de les oportunitats que amdós géneres tenen davant de situacions i rols que sempre s’han considerat del gènere contrari.
Els tallers treballen tant en el plànol conceptual, com en el de les actituds i els procediments. A escala conceptual, es reconeixen els estereotips sexistes i es construeixen alternatives que puguin fomentar relacions més igualitàries en els diferents àmbits (la família, la feina, l’oci...). Es posen damunt de la taula drets i deures en la igualtat d’oportunitats. S’identifiquen les diferències personals, separant-les de les de gènere. S’identifiquen els diferents tipus de conductes i reaccions davant dels conflictes. Es motiva als infants perque siguin autònoms en les activitats quotidianes o perquè siguin capaços de trencar amb els estereotips. S’incentiva el fet de tenir una actitud positiva davant de la resolució de conflictes i la presa de decisions, aportant idees, escoltant i respectant les diferents opinions; la corresponsabilització en les tasques domèstiques i escolars i l’interès i la predisposició per adoptar nous rols i llenguatges.
El taller s’acompanya d’un dossier de treball a l’aula, amb propostes i referències bibliogràfiques per ampliar la informació i poder continuar d’aquesta manera el treball iniciat amb el taller de coeducació.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.