Notes de premsa

Els punts per fomentar la cultura digital als barris ajuden a fer més de 9.500 tràmits online amb l’administració

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 31/01/2023
Lliurament material informàtic campanya Jo sumo pel meu barri
Cartell campanya Jo + pel meu barri

El projecte per fomentar la cultura digital als barris de Reus impulsat per la regidoria de Relacions Cíviques i subvencionat per Reale Foundation, sota la campanya « Jo + pel meu barri» fa balanç després de gairebé dos anys de funcionament. Gràcies al suport econòmic de  Reale Foundation s’han habilitat fins a 16 punts d’atenció i assessorament digital. En concret, el setembre de 2021 se’n van habilitar 8 i durant l’any 2022, 8 punts més,  tots als locals socials  d‘entitats veïnals des d’on s’han portat a terme un total de 9.520 tràmits. Durant aquest període s’han celebrat també un total de 32 cursos de formació en grup per tal de preparar els socis de les entitats  de cara a oferir atenció a la ciutadania dels seus barris.

Als 32 cursos formatius impartits als esmentats punts digitals de les 16 entitats veïnals,  mitjançant persones formadores  qualificades i persones voluntàries, s’ha preparat als veïns i veïnes per a realitzar tràmits en línia amb l’Ajuntament i la resta d’administracions, així com a solucionar futures consultes de dubtes en matèria d’informàtica.  Així mateix, dues persones voluntàries que prèviament han rebut formació especialitzada  han fet atenció setmanal a cadascun dels locals equipats digitalment per Reale.  A més dels cursos formatius, també s’ha elaborat una guia de suport per a les persones voluntàries.

El pressupost global del projecte ha estat de 96.186, 27 euros, dels quals Reale Foundation n’ha aportat 60,000 euros que han estat destinats a la compra de material informàtic, la contractació de dues persones formadores del voluntariat de les entitats i, una campanya de difusió i comunicació.

La regidora de Relacions Cíviques, Montserrat Caelles, ha valorat positivament l’impacte de la campanya. “Estem molt satisfets de la campanya de digitalització que hem portat a terme amb les entitats veïnals gràcies a Reale Fundation. Ho estem, no només pel que significa de suport a la ciutadania dels barris en una matèria tan necessària com és la formació digital, sinó també per l’empoderament de les pròpies associacions de veïns que, des d’ara tenen una eina més que els valoritza davant els seus conciutadans i que els fa necessaris en el seu dia a dia.”

El projecte té continuïtat ja que l’objectiu és la corresponsabilitat social i que les persones voluntàries continuïn assessorant als veïns i veïnes de la zona amb el suport del personal de la regidoria de Relacions Cíviques davant qualsevol dubte o imprevist que no puguin resoldre. «Aquest és un servei que ha  nascut per quedar-se», conclou la regidora Caelles.

Consultes més freqüents

 

Les consultes de les persones que s’han apropat als punts digitals s’han dividit en dues categories:

  • Tràmits en línea personalitzats (87,5% de les consultes)
  • La meva salut: consulta mèdica, cita prèvia i passaport Covid (49,33%)
  • Carpeta ciutadana Ajuntament: canvi domicili, empadronament, targeta daurada… (13,78%)
  • Documentació electrònica: clave PIN, IdCAT, certificat digital (8,89%)
  • Altres: CV, renovació del DNI, consultes bancàries, ensenyament (7,56%)
  • Seguretat social: cita prèvia, cursos SEPE, vida laboral (7,11%).
  • Aplicacions mòbils per accedir a pàgines i/o consultes (5,33%)
  • Assistència i ajuts socials (5,33%)
  • Ministeri interior certificats (2, 67%)

Espais d’aprenentage col·lectiu (12,5% de les consultes)

  • Ús internet (28%)
  • App’s (20%)
  • Carpeta ciutadana (20%)
  • Canva (16%)
  • Temes bancaris (12%)
  • Ministeri Assumpte Socials (4%)

Els objectius del projecte han estat els següents:

  • Promoure el voluntariat social de les entitats veïnals
  • Promoure la cohesió social dins la nova era digital.
  • Promoure la formació digital entre les entitats en benefici dels veïns i veïnes d’un barri.
  • Contribuir a la millora de les capacitats digitals de les persones, en especial les més vulnerables, complementant així de manera coordinada altres accions que es porten a terme des de l’Ajuntament com són els espais d’aprenentatge digital.
  • Potenciar els locals de les associacions de veïns com a espais de relació, servei i treball col·laboratiu en cadascun dels barris.
  • Potenciar la creació de serveis de les entitats veïnals al barri
  • Contribuir a l’empoderament de les entitats
  • Fomentar les relacions veïnals i la coresponsabilitat social

Els locals socials on s’han habilitat els punts d’atenció corresponen a les següents zones de la ciutat: Barri Carrilet; Pastoreta; Fortuny; Montserrat; Sol i Vista/ Pelai; Xalets Quintana; Sardana / Prim; Niloga/Ample; Muralla; Santuari; Monestirs; Blancafort; Juroca i Immaculada. El projecte s’ha dirigit a un total de 52.480 persones, que correspon al 50% de la població de Reus.

 

 

Lliurament material informàtic campanya Jo sumo pel meu barri
Cartell campanya Jo + pel meu barri

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.