Notes de premsa

L’Ajuntament de Reus consolida la transformació digital amb un 75% dels tràmits rebuts per via telemàtica

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 22/10/2020
Captura de pantalla de la càpsula informativa sobre tràmits telemàtics

sta de l’Ajuntament de Reus per la transformació digital ha donat un impuls definitiu a la relació de la ciutadania amb l’administració a través de canals telemàtics. El percentatge de tràmits telemàtics que rep l’Ajuntament s’ha estabilitzat en el 75% entre els mesos de juliol i setembre, amb uns 7.800 tràmits telemàtics mensuals. La mitjana de tot l’any 2020 és del 67%. Les dades representen un increment espectacular respecte els darrers anys: 13% el 2018 i 24% el 2019. En xifres totals, el número de tràmits telemàtics s’ha multiplicat per 6 ens dos anys: el 2018 se’n van registrar 8.300; el 2019, 15.600; i entre els mesos de gener i setembre de 2020, 47.500.

La consolidació de transformació digital de l’administració és possible gràcies a projectes d’obertura cap a la ciutadania i foment de les relacions electròniques, com el fet que la majoria de tràmits municipal estan disponibles per via telemàtica. També destaquen les línies de treball següents:

  • La definició de la carpeta ciutadana com el canal únic i integral de relació.
  • La posada en marxa del sistema de tràmits telefònics per facilitar la relació amb l'administració de la ciutadania sense capacitació digital.
  • L'aposta de la signatura remota que permet la validació de tràmits amb un correu electrònic i un sms.
  • L'impuls de l'Idcatmòbil perquè tota la ciutadania disposi d'una identitat digital fer tràmits telemàtics, només amb un sms i una contrasenya.
  • La recollida de correus electrònics i números de telèfon de la ciutadania per facilitar les comunicacions electròniques.

Nova càpsula informativa de l’Espai d’Aprenentatge Digital
El projecte de Transformació Digital de la regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals té oberta la línia d’accions Autonomia Digital Ciutadana, orientada a la cohesió social en l’àmbit de les noves tecnologies. Una de les accions és l’Espai d’Aprenentatge Digital, a través del qual, el Servei de Tecnologies de la Informació i les Telecomunicacions i l'Oficina d'Atenció Ciutadana promouen iniciatives de divulgació perquè la ciutadania pugui aprendre a relacionar-se amb normalitat amb l’administració electrònica.

Fruit d’aquest projecte, l’Ajuntament ha publicat al seu canal de Youtube una nova càpsula informativa per explicar a la ciutadania de manera entenedora com fer un tràmit telemàtic. El nou tutorial se suma als tres que actualment ja hi ha disponibles a la versió web de l’Espai d’Aprenentatge Digital dedicats a l’Idecat mòbil, la signatura remota  i el tràmit telefònic.

Captura de pantalla de la càpsula informativa sobre tràmits telemàtics
Videos Relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.