Notes de premsa

L’Ajuntament fa un recompte exhaustiu de les persones sense llar a la ciutat amb la implicació de 140 voluntaris

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 14/12/2016
Foto del recompte de les persones sense llar
Foto del recompte de les persones sense llar
Foto del recompte de les persones sense llar
Foto del recompte de les persones sense llar
Foto del recompte de les persones sense llar

L’Ajuntament de Reus, a través del Pla Local d’Inclusió Social, i en col·laboració amb la Fundació Arrels, ha reunit aquest dimarts 13 de desembre uns 140 voluntaris d’entitats socials per participar en un recompte de les persones sense llar que hi ha a la ciutat. L’objectiu del recompte és l’elaboració d’un cens que permeti conèixer aspectes com els perfils i els entorns on les persones sense sostre presenten major vulnerabilitat. El treball ha de permetre a l’Ajuntament definir recursos i millorar les polítiques d’atenció a les persones sense llar. El recompte es va tancar amb quatre persones localitzades.

Montserrat Vilella, regidora de Benestar Social, afirma que “el recompte de persones sense sostre no ve donat per una necessitat en relació a la quantitat de persones que es troben en aquesta situació a Reus, sinó per la voluntat del govern municipal de millorar la qualitat dels serveis que se’ls presten”.

Fins ara, la regidoria de Benestar Social comptava amb recomptes propis dels Serveis Socials municipals o fets en col·laboració amb entitats. Ara és la primera vegada que es fa un recompte exhaustiu —un sol dia tot el nucli urbà de la ciutat—, i amb uns criteris i metodologia nova de la Fundació Arrels que ja s’han aplicat a altres ciutats com Barcelona, Lleida o Badalona. La Fundació Arrels compta amb 30 anys d’experiència en el treball i l’assessorament en relació a les persones sense llar.

L’Ajuntament i la Fundació Arrels han optat per demanar la participació ciutadana i de les entitats socials amb un doble objectiu: sensibilitzar la ciutadania i reunir la quantitat de persones necessària per realitzar el treball de manera exhaustiva i eficaç. Montserrat Vilella, regidora de Benestar Social, va agrair personalment la gran participació dels voluntaris en la iniciativa i es va comprometre a aprofitar el sue esforç en la millora de les accions municipals d’atenció a les persones sense llar.

La implicació ciutadana en el recompte tenia una requisit municipal previ: el treball dels voluntaris es limitava al recompte, l’atenció dels sense sostre és posterior i la fan els professionals dels Serveis Socials municipals.

El treball amb els voluntaris sobre el terreny s’ha realitzat en petits grups, sempre coordinats per tècnics de Serveis Socials i de membres de la Fundació Arrels. Prèviament, l’1 de desembre, els coordinadors de cada grup van participar en una sessió de formació sobre com es desenvoluparia el recompte. Així mateix, aquest dimecres 13 de desembre, tots els participants han rebut instruccions de com fer el recompte, sense molestar les persones que es troben dormint al carrer.

El recompte també ha comptat amb la col·laboració de la Guàrdia Urbana i voluntaris de Protecció Civil.

La col·laboració amb la Fundació Arrels ha permès comptar amb una aplicació per a dispositius mòbils que marca sobre el plànol de la ciutat la localització de les persones sense llar identificades; una eina que facilita el recompte, així com el coneixement i la gestió posterior de la informació recollida.

El recompte de persones sense llar té l’origen en la campanya europea per acabar amb el sensellarisme; en la moció aprovada l’any 2015 al Parlament de Catalunya amb que s’instava al Govern de la Generalitat a fer recomptes periòdics; i en les jornades de treball la jornada sobre atenció a persones sense sostre organitzada el passat mes de juny per l'Ajuntament i la Fundació Arrels.

Foto del recompte de les persones sense llar
Foto del recompte de les persones sense llar
Foto del recompte de les persones sense llar
Foto del recompte de les persones sense llar
Foto del recompte de les persones sense llar

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.