Notes de premsa

Reus posa en marxa un sistema pilot per a la localització de persones amb deteriorament cognitiu mitjançat GPS

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 23/07/2008

a de Benestar de l’Ajuntament de Reus, la Caixa i Creu Roja signen un conveni per posar en marxa un sistema pilot per a la localització de persones que pateixen un deteriorament cognitiu moderat o lleu. És l’anomenat SIMAP, el Sistema Intel·ligent de Monitorització d’Alertes Personals.

El programa facilita localitzadors GPS a aquestes persones amb l’objectiu de fomentar la seva autonomia, potenciar les seves capacitats individuals i la seva integració social. Aquest sistema també vol facilitar la continuïtat d’aquestes persones en el seu entorn habitual i d’altra banda, proporcionar a la família i als cuidadors les eines i el suport adequat perquè puguin viure l’experiència de cuidar amb tranquil·litat i confiança.
El SIMAP es posa en marxa en una primera fase fins al 31 de desembre ded 2008, amb un total de deu places i amb un cost estimat de 8.447 euros, que aportarà íntegrament la Caixa.
La Creu Roja s’encarregarà de les tasques de prestació del servei a través de la xarxa de telefonia mòbil i d’un dispositiu GPS que permet la localització remota i de forma permanent de les persones que el portin. Un tècnic de Creu Roja s’encarregarà també d’informar, formar i tramitar la documentació, i de fer aquelles tasques necessàries pel bon funcionament del programa.
Què inclou el SIMAP?
El SIMAP és un servei d’atenció 24 hores connectat permanentment a una Central Receptora d’Alarmes situada a la Creu Roja, des d’on es dóna atenció permanent. Els dispositius de localització funcionen les 24 hores, tots els dies de l’any. Existeix la possibilitat de donar una configuració personalitzada i una delimitació de zones segures i zones perilloses per a l’usuari. L’aparell també detecta i avisa si detecta increments de velocitat a més de 35 km/hora. D’altra banda, els cuidadors poden conèixer l’última localització del seu familiar a través d’sms o mms.
Conveni pel servei de menjar a domicili
L’Ajuntament de Reus, la Caixa i Creu Roja també signen avui el conveni pel servei de menjar a domicili a la gent gran, un servei que també està encaminat a facilitar que les persones grans puguin continuar a casa seva el màxim temps possible i amb les millors condicions, assegurant que tinguin una alimentació adequada a la seva edat i a la seva situació de salut.
El cost estimat inicialment és de 29.740 euros. La Caixa aportarà 15.000 euros i la resta corre a càrrec de la Creu Roja. Superat aquest import, l’Ajuntament es compromet a aportar una quanitat màxima de 3.160 euros.
L’any 2007, un total de 29 persones, amb el suport de Serveis Socials, van tenir accés al Servei de Menjar a Domicili que s’emmarca en el Programa d’Atenció Domiciliària. L’Ajuntament subvenciona el servei depenent del nivell de renda.
Reus, 23 de juliol de 2008
Servei Integral d’Atenció a la Gent Gran
L’Àrea de Benestar treballa des de fa anys per donar a la gent gran de la ciutat un Servei Integral d’Atenció i és en aquest marc global on s’inscriuen els dos convenis que avui s’han signat. Més enllà d’això, el Servei Integral d’Atenció a la Gent Gran té com a finalitat primordial impulsar accions i posar a disposició dels ciutadans un conjunt de serveis destinats a millorar les condicions de vida de la gent gran en àmbits que van de l’atenció personal, al foment de la participació i la mobilització psicosocial...
Atenció personal
Amb informació, atenció, seguiment i gestió de recursos (tràmits de residència, centre de dia, estades temporals, hospital de dia, sociosanitaris, teleassistència, servei domiciliari, valoracions dependència, PIAS,...).
I en aquest àmbit, l’Ajuntament de Reus ha reforçat el treball preventiu amb el sector de població major de 80 anys, un segment de població que per edat necessita generalment atencions adicionals. En aquest cas, és el personal de Serveis Socials el que s’adreça a totes les persones d’aquesta edat, que consten empadronades soles o bé amb parella d’edat avançada. Aquesta primera visita permet entrar en contacte amb la realitat d’aquesta persona i donar-li a conèixer quins són els serveis que l’Ajuntament li pot oferir, d’acord amb les seves necessitats concretes. De vegades, les seves necessitats es limiten a un contacte periòdic per fer seguiment de la seva situació. D’altres vegades, es vehiculen altres serveis del programa d’atenció domiciliària. En el 2007, 1.257 persones van rebre el suport del programa d’atenció als més grans de 80 anys.
Els majors de 65 anys i les seves famílies són els principals usuaris del programa d’atenció domiciliària que engloba el Servei d’Ajudia a Domicili (SAD) que dóna cobertura a 964 persones, i altres serveis com el menjar a domicili, la teleassistència, el transport adaptat o els arranjament en domicilis particulars, dels quals se’n beneficien prop de 500 usuaris.
Mobilització psicològica física i social
A aquest objectiu responen les activitats que es desenvolupen als Casals Municipals de la Gent Gran com tallers d’entrenament de la memòria, caminades i gimnàstica, tallers de salut, informàtica, balls de saló, excursions i sortides...
Participació
La participació es fomenta a través dels Casals municipals de la Gent Gran, el Consell Municipal de la Gent Gran que integra 23 entitats, la Festa de la Gent Gran que supera el miler d’assistents o el programa de Voluntariat, en el qual han participat 53 persones.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.