Ple ordinari 2010-12-22

Cerca sessions de Ple

E.g., 16/06/2024
E.g., 16/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres 22 Desembre, 2010

núm. 11/2010

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE
L’AJUNTAMENT DE REUS DE 22 DE DESEMBRE DE 2010

1.1. Aprovació de les actes de les sessions anteriors.

S’aproven l’acta de la sessió ordinària del dia 15 d’octubre de 2010 i a l’acta de la sessió extraordinària del dia 2 de novembre de 2010.

1.2. Rectificació error material acta de data 23.07.2010, en relació a l’acord d’autorització d’una operació de crèdit a AMERSAM.

S’acorda:

Corregir l’error material advertit en l’acta de la sessió del Ple del dia 23 de juliol de 2010 en la qual consta l’acord d’autorització de la concertació d’una operació de crèdit a llarg termini a la Societat Aparcaments i Mercats de Reus, SAM (AMERSAM), afegint el punt 8 de les condicions de l’esmentada operació de crèdit amb el següent contingut:

“8) Confort letter préstec personal núm. 60602-213-150083-P0000-89 ”.

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Nomenament de nous membres de diversos òrgans de participació sectorial.

S’acorda:

Primer. Designar els següents membres del Consell Municipal de Discapacitats:

- Sr. Benjamí Anglès Juanpere, com a representant de l’Associació d’Alzheimer de Reus i Baix Camp, en substitució de la Sra. Maria Jesús Lerin Sicilia. I la Sra. Maria Concepción Ramos García, com a suplent, en substitució de la Sra. Miriam Gómez Monje.

Segon. Designar el següent membre del Consell Municipal de Serveis Socials:

- Sra. Micaela Vicens Gavalda, com a representant del Consell Escolar Municipal, en substitució del Sr. Enric Ruiz Mora.

4. Moció de l’Alcaldia. Modificació condicions préstec amb l’Institut Català de Finances per a la construcció d’un nou arxiu.

S’acorda:

Primer. Modificar les condicions del préstec que l’Institut Català de Finances va concedir a aquest Ajuntament per import de dos milions vuit-cents cinquanta-cinc mil euros (2.855.000 €) en data 28 de desembre de 2007, autoritzat mitjançant pòlissa intervinguda pel notari Sr. Juan Antonio Andújar Hurtado, en els termes que es descriuen a continuació:

- Capitalitzar els imports impagats corresponents a l’anualitat de l’exercici 2009.
- Allargar el venciment de l’operació en quatre anys addicionals, fixant com a data de venciment final del préstec, el dia 31 de desembre de 2019.
- Allargar el termini de disposició del préstec en 24 mesos.
- Atorgar un període de carència fins al 31 de desembre de 2015.
- Modificar el tipus d’interès, incrementant el diferencial al tipus del 2,15%.

El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya abonarà igualment aquest préstec a l’Institut Català de Finances, en pagament de la subvenció que aquell ha concedit a l’Ajuntament de Reus en els termes previstos al pacte quart del conveni formalitzat el dia 13 de setembre de 2006.

Segon. Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde, al regidor delegat de l’Àrea de Recursos Generals i Hisenda, Sr. Carles Salas Martí, o al legal representant del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació en qui aquest delegui mitjançant el corresponent decret de delegació, per a signar tots els documents públics o privats que siguin necessaris per a l’execució d’aquest acord.

5. Moció de l’Alcaldia. Autorització a GUPSA per formalitzar una operació de crèdit a llarg termini i concertació d'una línia d’avals de promotor.

S’acorda:

Primer. Autoritzar a la societat Gestió Urbanística Pública, S.A. (GUPSA) la concertació de la següent operació de crèdit a llarg termini:

1) Finalitat: Promoció de 46 habitatges de protecció oficial en règim de venda de la Patacada
2) Entitat atorgant: Cajamar Cajarural Sociedad Cooperativa de Crédito
3) Import: 4.892.797,78 euros
4) Garantia hipotecària
5) Termini: 360 mesos, inclòs el període de carència de 12 mesos
6) Tipus d’interès: 2,449% amb revisions a euríbor a 12 mesos + 1,2%
7) Tipus d’interès sòl: 0%
8) Comissions: 0%

Segon. Autoritzar a la concertació d’una línia d’avals de promotor, que garantirà els imports lliurats a compte pels adquirents d’habitatges que facin efectiu el lliurament a compte que s’exigirà en el moment de l’adjudicació d’un habitatge. Les condicions de l’aval són:

1) Import: 1.223.199,44 euros
2) Termini: indefinit
3) Comissió d’obertura: 0,5%
4) Comissió trimestral de risc: 0,5%

Tercer. Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

6. Moció de l’Alcaldia. Autorització a AMERSAM per formalitzar una operació de crèdit a llarg termini.

S’acorda:

Primer. Autoritzar a la societat Aparcaments i Mercats de Reus, SAM (AMERSAM) la concertació de la següents operació de crèdit a llarg termini:

1) Finalitat: Treballs de construcció de la primera fase del Nou Mercat del Camp.
2) Entitat atorgant de l’ajut en forma de préstec: Institut Català de Finances.
3) Entitat financera avaladora: La Caja de Ahorros y Monte de Piedad de Zaragoza, Aragón y Rioja
4) Import: 500.000,00 euros.
5) Termini: 10 anys, inclòs el període de carència.
6) Carència: el període de carència serà d’un any, a comptar des de la data de formalització del préstec.
7) Tipus d’interès: 0%.

Segon. Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

7. Moció de l’Alcaldia. Ampliació del capital social d’INNOVA SA. Subscripció i desemborsament noves accions.

S’acorda:

Primer. Aprovar l’augment de capital social de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SA en la quantitat de un milió setanta mil euros (1.070.000,00 €) mitjançant l’emissió de 107 noves accions ordinàries i nominatives amb un valor nominal de deu mil euros cadascuna resultant, per tant, una xifra de capital social de seixanta-cinc milions quatre-cents cinquanta mil euros (65.450.000,00 €).

Segon. Subscriure i desemborsar 107 noves accions ordinàries i nominatives amb un valor nominal de DEU MIL euros cadascuna de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SA, per un import total de 1.070.000 euros mitjançant l’aportació no dinerària dels drets d’edificabilitat consistents en 14.840 m2 de sostre de Zona de desenvolupament i Serveis, obtinguts com a resultat de la signatura del Conveni urbanístic per al desenvolupament del Sector H.11 “Bellisens Oest”, subscrit el 17 de gener de 2006.

Les noves accions formaran una sola sèrie amb numeració correlativa del número 6439 al 6545, ambdós inclosos.

Tercer. Aprovar la corresponent modificació de l’article 5 dels estatuts socials, en base als acords anteriors.

Quart. Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde, Lluís Miquel Pérez Segura tant àmpliament com en dret sigui de menester per tal que, en nom i representació d’aquest Ajuntament formalitzi els documents públics o privats que siguin necessaris pel compliment i execució dels anteriors acords i per la seva inscripció en els registres públics corresponents.

8. Moció de l’Alcaldia. Modificació de l’article 13 dels estatus d’INNOVA SA.

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació de l’article 13è dels estatuts socials de l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SA, eliminant del seu primer paràgraf el següent literal: “nombre imparell de consellers”, resultant llavors el següent text:

“ARTICLE 13è.- Composició del Consell d’Administració

La Societat serà regida i administrada per un Consell d’Administració que estarà format per un mínim de tretze (13) i un màxim de vint-i-set (27) membres, designats per la Junta General a proposta del President del Consell d’Administració i/o l’Alcalde de Reus, qui elevarà aquesta proposta prèvia consulta amb els diferents grups polítics municipals, a fi de garantir que la seva composició respecti, al màxim i en tot moment, la proporcionalitat dels diferents grups polítics representats al Ple.

Els membres del Consell d’Administració podran ser o no regidors de l’Ajuntament de Reus. En cas de no ser regidors, el càrrec de conseller haurà de recaure en persones “independents” i professionalment qualificades. En cas que hi hagi membres “independents”, el seu nombre mínim serà de 3 i el seu nombre màxim de 5. La resta hauran de ser regidors de l’Ajuntament de Reus en el moment del seu nomenament i un d’ells, necessàriament, haurà de ser l’Alcalde de Reus.

El nomenament dels membres del Consell d’Administració es sotmetrà a votació i la seva elecció, cessament o substitució requerirà la majoria simple del Ple exercint com a soci únic les funcions de la Junta General de la societat, en el cas que els consellers a nomenar o cessar siguin regidors, i de 2/3 parts del nombre legal de membres del Ple de l’Ajuntament de Reus, exercint com a soci únic les funcions de la Junta General de la societat, en el cas que els consellers a nomenar o cessar siguin “independents”.”

Segon. Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació pública durant el termini de 30 dies, als efectes del seu examen i presentació d’al·legacions i suggeriments, entenent-se definitivament aprovat en el cas que no se’n presentin.

Tercer. Facultar al Molt Il·lustre Sr. Lluís Miquel Pérez Segura, alcalde-president de l’Excm. Ajuntament de Reus per tal de formalitzar els documents públics i privats que siguin necessaris per a l’efectivitat dels anteriors acords.

9. Moció de l’Alcaldia. Modificació dels articles 4 i 8 dels estatuts de l’EPEL INNOVA.

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació dels articles 4t (relatiu a l’objecte) i 8è (relatiu al concepte, composició i reunions del Consell d’Administració) dels estatuts socials de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, els quals resten amb el següent contingut:

“Article 4t.- Objecte

L’entitat té per objecte:

a) L’assessorament i prestació de serveis de distribució, informàtics, comptables, laborals, administratius, jurídics, logístics, gerencials, d’assessorament i supervisió tècnica d’obres i instal·lacions, de contractació agrupada d’obres, subministraments i serveis, de gestió d’empresa, de l’estructura d’aquesta, d’estratègies comercials i industrials, d’organització interna i externa, racionalització i planificació de l’empresa, de la producció i dels recursos de les seves Societats o entitats filials o participades, de l’Ajuntament de Reus i entitats dependents d’aquest.

b) l'adquisició, tinença i gestió d'accions i participacions d’altres societats o entitats en l'àmbit municipal que li es propi;

c) La promoció, licitació, contractació i supervisió d’obres de construcció, rehabilitació i millora de tot tipus d’edificacions i instal·lacions destinades a serveis, oficines i usos públics dins l’àmbit del patrimoni immobiliari municipal, considerant com a municipal no només el patrimoni del propi Ajuntament sinó, també,el de qualsevol de les seves entitats dependents, i, també, d’aquells béns respecte als quals l’Ajuntament ostenti qualsevol dret o obligació.

d) l’adquisició, tinença, administració, gestió, explotació, neteja, seguretat, manteniment de béns mobles i immobles (rústics o urbans) en l'àmbit del referit patrimoni municipal, i també, d’aquells béns respecte als quals l’Ajuntament ostenti qualsevol dret o obligació.

e) la gestió de serveis o activitats econòmiques que li encarregui l’Ajuntament de Reus en l’àmbit territorial (arquitectura, urbanisme, mobilitat, via pública i medi ambient), de serveis personals (benestar social, sanitat, educació, foment de l’ocupació, esport, cultura i lleure) i de serveis generals (provisió i gestió de recursos generals, sistemes d’informació, servei de comunicació audiovisual i societat del coneixement, promoció econòmica).

Aquesta entitat té la consideració de mitjà propi i servei tècnic de l’Ajuntament de Reus, el qual li podrà fer encomanes de gestió i d’execució d’obres, de serveis i d’adquisició de subministraments, així com adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte social, a l’empara del disposat als articles 4.1.n) i 24.6 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic.

Aquests encàrrecs seran d’execució obligatòria d’acord amb les instruccions fixades unilateralment per l’Ajuntament de Reus, el qual fixarà també la corresponent retribució i, en conseqüència, no podrà participar en cap licitació pública convocada per aquest Ajuntament.

L’encàrrec de gestió i de funcions en cap cas suposarà la cessió de la titularitat de la competència ni dels elements substantius del seu exercici, i correspondrà a l’òrgan competent de l’entitat l’adopció dels actes definitius o complementaris que donin suport o en els quals s’integri la concreta activitat objecte de l’encàrrec.
Queden excloses de l’objecte social aquelles activitats que per al seu exercici la Llei exigeixi requisits especials que no quedin complerts per a l’entitat.

Si les disposicions legals exigeixen, per a l’exercici de les activitats compreses en l’objecte social, algun títol professional, autorització administrativa, o inscripció en Registres públics, aquestes activitats s’hauran de realitzar per mitjà de persona que posseeixi aquesta titulació professional i, si s’escau, no podran iniciar-se abans que s’hagin complert els requisits administratius exigits.

Les activitats integrants de l’objecte social podran ser desenvolupades per l’EPEL totalment o parcialment de forma indirecta, mitjançant la titularitat d’accions o de participacions en altres entitats amb objecte idèntic, anàleg o complementari.”

“CAPITOL II - EL CONSELL D’ADMINISTRACIÓ

Article 8è.- Concepte, composició i reunions

El Consell d’Administració assumeix el govern, l’alta direcció i la determinació de les línies d’actuació de l’entitat.

Està format per:

a) Amb veu i vot:

• El President de l’entitat pública empresarial

• I un màxim d’11 consellers, que hauran de ser regidors de l’ Ajuntament de Reus, i que seran nomenats i, si s’escau, cessats, per l’alcalde de Reus, coincidint amb la renovació de la corporació municipal o sempre que calgui per vacant o cessament.

En el cas que, per encàrrec de l’Ajuntament correspongui a aquesta entitat la prestació del servei públic de televisió digital local, la composició total del Consell d’Administració haurà de ser ratificada pel Ple de l’Ajuntament per majoria qualificada de dos terços, amb l’informe previ i preceptiu del Consell de la Televisió Local de l’Ajuntament de Reus d’acord amb el que preveuen al respecte la llei 22/2005, de 29 de desembre, de la comunicació audiovisual de Catalunya i el reglament municipal d’organització i funcionament del servei.

b) Amb veu però sense vot:

• Un secretari, que haurà de ser funcionari de l’ Ajuntament de Reus, al qual s’exigeixi per al seu ingrés titulació superior en Dret el qual exercirà les funcions de fe pública i assessorament legal dels òrgans unipersonals i col·legiats de la Entitat. En cas de vacant, absència o malaltia del secretari, exercirà les seves tasques un funcionari de l’Ajuntament de Reus designat pel president, que també compleixi els requisits esmentats.

• El Director General

El Consell es reunirà obligatòriament i, com a mínim, dos cops a l’any. La convocatòria correspondrà al seu President, ja sigui a iniciativa pròpia o quan així ho demani almenys una tercera part dels seus membres.

El Consell d'Administració també quedarà vàlidament constituït quan concorrin a la reunió, presents o representats, la meitat més un dels seus components. La representació s'haurà de consignar per escrit i haurà de recaure necessàriament en un Conseller que assisteixi a la sessió.

El Consell estarà presidit pel President.

El Consell podrà, delegar en un o més Consellers total o parcialment les seves atribucions, fixant en cada cas les condicions de tal delegació, de conformitat amb el què s'estableix en els presents Estatuts.“

Segon. Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació pública durant el termini de 30 dies, als efectes del seu examen i presentació d’al·legacions i suggeriments, entenent-se definitivament aprovat en el cas que no se’n presentin.

Tercer. Facultar al Molt Il·lustre Sr. Lluís Miquel Pérez Segura, alcalde-president de l’Excm. Ajuntament de Reus per tal de formalitzar els documents públics i privats que siguin necessaris per a l’efectivitat dels anteriors acords.

10. Moció de l’Alcaldia. Donar Compte de les condicions financeres de l'operació de crèdit aprovada en el Ple Municipal de data 15/10/2010.

Es dóna compte:

Primer. Validar les condicions financeres dintre del marc de l’acord del Ple de data 15 d’octubre de 2010 referent al préstec a formalitzar entre l’Ajuntament de Reus i Catalunya Caixa, ja que suposa un menor cost financer per a aquest ajuntament, les principals característiques financeres del qual són les següents:

– Import del capital del préstec: Cinc milions d'euros (5.000.000 €)
– Interès: Euribor anual més 3 %.
– Termini operació: 10 anys, amb amortització restant al 5è.
– Comissió d’obertura : 0,75 %
– Formalització: Secretari de l’Ajuntament

Segon. Aquest decret es donarà compte al proper ple de l’Ajuntament de Reus que se celebri per a general coneixement.

Tercer. Facultar l'Alcalde i, en el seu cas, el regidor delegat de Recursos Generals i Hisenda, per a què, indistintament un o l'altre, en representació de l'Ajuntament de Reus, subscriguin tots els documents públics i privats que siguin necessaris per a formalitzar aquesta operació.

11. Moció de l’Alcaldia. Modificació puntual de l’Ordenança Municipal sobre l’ús de les vies i els espais públics.

S’acorda:

Primer. Modificar l’ordenança municipal sobre l’ús de les vies i els espais públics tal i com es determina a continuació:

1. S’afegeix un article 98 bis al Títol III, regulador del comportament o conducta dels ciutadans, amb el següent contingut:

“Resta prohibit accedir o romandre en les instal·lacions, equipaments o locals on s’ofereixin serveis municipals a la ciutadania, a les persones que portin vel integral, passamuntanyes, casc integral o altres vestimentes o accessoris que impedeixin la seva identificació i el bon ús de les instal·lacions, equipaments o locals esmentats d’acord amb la seva normativa reguladora pròpia.”

2. Es modifica l’article 126, del Títol VI, regulador de les infraccions i sancions, amb el següent contingut:

“d) S’estableix com a infracció lleu de l’ordenança accedir o romandre en les instal·lacions, equipaments o locals on s’ofereixin serveis municipals a la ciutadania, a les persones que portin vel integral, passamuntanyes, casc integral o altres vestimentes o accessoris que impedeixin la seva identificació i el bon ús de les instal·lacions, equipaments o locals esmentats d’acord amb la seva normativa reguladora pròpia.”

Segon. Sotmetre a informació pública aquesta modificació de l’ordenança per un termini de 30 dies, mitjançant edites inserits al BOP, al DOGC i al tauler d’edictes de la Corporació, a fi que per part de les persones interessades s’hi puguin formular al·legacions i suggeriments. En cas de formular-se’n s’entendrà definitivament aprovat l’acord fins aleshores provisional.

12. Moció de l’Alcaldia. Aprovació del Pla de politiques de gènere.

S’acorda:

Primer. Aprovar el Pla de polítiques de gènere de l’Ajuntament de Reus, per al període comprès entre els anys 2010 a 2014.

Segon. Comunicar aquest acord a l’Institut Català de les Dones.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

13. Recursos Humans. Declaració de compatibilitat de l’exercici del lloc de treball ocupats per dos funcionaris d’aquesta Corporació.

13.a)
S’acorda:

Primer. Declarar la compatibilitat de l’exercici del lloc de treball ocupat pel treballador al servei d’aquesta Corporació Sr. David Dueñas i Cid, amb la corresponent activitat de docència sol·licitada.

Segon. Aquesta declaració ve subjecte al compliment de les condicions previstes en els articles 324, 325, 326, 329, 330, 335, 343 del Reglament del personal al servei de les entitats locals i més concretament el personal autoritzat no podrà realitzar les activitats següents:

a) Aquelles que tinguin per clients persones físiques o jurídiques amb interessos econòmics a la ciutat de Reus.
b) Aquelles que el seu resultat hagi de ser sotmès a autorització, llicència, permís, ajuda financera o control de l’Ajuntament de Reus.
c) Les que es relacionin directament amb la que realitza en la unitat o servei a què estigui adscrit el personal autoritzat.
d) Aquelles que requereixin o puguin requerir la coincidència d’horari o la presència física del personal amb el que tingui atribuït en l’Ajuntament.
e) Les què el assumptes en què intervingui o hagi intervingut en els dos darrers anys o en els que hagi d’intervenir per raó del lloc públic.
f) Aquelles que es tractin de gestories, mediació, representació i defensa d’interessos de particulars davant l’Ajuntament de Reus o dels seus organismes autònoms.

El personal no podrà invocar la seva condició pública, ni fer-ne ús, per a l’exercici de cap activitat.

Tercer. Els efectes dels anteriors acords seran des de la data d’avui.

13.b)
S’acorda:

Primer. Declarar la compatibilitat de l’exercici del lloc de treball ocupat pel funcionari al servei d’aquesta Corporació Sr. Carlos Marco Domènech, amb la corresponent activitat privada sol·licitada.

Segon. Aquesta declaració ve subjecte al compliment de les condicions previstes en els articles 324, 325, 326, 329, 330, 335, 343 del Reglament del personal al servei de les entitats locals i més concretament el personal autoritzat no podrà realitzar les activitats següents:

a) Aquelles que tinguin per clients persones físiques o jurídiques amb interessos econòmics a la ciutat de Reus.
b) Aquelles que el seu resultat hagi de ser sotmès a autorització, llicència, permís, ajuda financera o control de l’Ajuntament de Reus.
c) Les que es relacionin directament amb la que realitza en la unitat o servei a què estigui adscrit el personal autoritzat.
d) Aquelles que requereixin o puguin requerir la coincidència d’horari o la presència física del personal amb el que tingui atribuït en l’Ajuntament.
e) Les què el assumptes en què intervingui o hagi intervingut en els dos darrers anys o en els que hagi d’intervenir per raó del lloc públic.
f) Aquelles que es tractin de gestories, mediació, representació i defensa d’interessos de particulars davant l’Ajuntament de Reus o dels seus organismes autònoms.

El personal no podrà invocar la seva condició pública, ni fer-ne ús, per a l’exercici de cap activitat.

Tercer. Els efectes dels anteriors acords seran des de la data d’avui.

14. Hisenda. Intervenció. Expedient del Pressupost General de la Corporació exercici 2011.

S’acorda:

Primer. Aprovar el pressupost de l'AJUNTAMENT i les seves Bases d'Execució, corresponents a l'exercici de 2011 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :
INGRESSOS

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Impostos directes 43.104.560,00
Capítol II Impostos indirectes 3.524.810,00
Capítol III Taxes i altres ingressos 23.723.227,29
Capítol IV Transferències corrents 20.698.116,02
Capítol V Ingressos patrimonials 4.490.000,00

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VII Transferències de capital 7.548.956,00
Capítol IX Passius financers 8.870.000,00

TOTAL INGRESSOS
111.959.669,31

DESPESES

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 31.939.768,27
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 37.742.804,68
Capítol III Despeses financeres 3.600.000,00
Capítol IV Transferències corrents 13.388.140,36

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 5.153.708,05
Capítol VII Transferències de capital 11.265.247,95
Capítol VIII Actius financers 0,00
Capítol IX Passius financers 8.870.000,00

TOTAL DESPESES
111.959.669,31

Segon. Aprovar de conformitat a l'establert en l'apartat precedent, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat Pressupost.

Tercer. Aprovar el pressupost de l'INSTITUT MUNICIPAL D'ACCIÓ CULTURAL i les seves Bases d'Execució corresponent a l'exercici de 2011 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent:

INGRESSOS

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 24.824,00
Capítol IV Transferències corrents 1.615.294,90
Capítol V Ingressos patrimonials 340,00

TOTAL INGRESSOS
1.640.458,90

DESPESES

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 521.846,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 782.625,06
Capítol IV Transferències corrents 335.907,84
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 80,00

TOTAL DESPESES
1.640.458,90

Quart. Aprovar de conformitat amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Cinquè. Aprovar el pressupost de l'INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA i les seves Bases d'Execució corresponent a l'exercici de 2011 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

INGRESSOS

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 75.122,37
Capítol IV Transferències corrents 4.264.637,90
Capítol V Ingressos patrimonials 1.000,00

TOTAL INGRESSOS
4.340.760,27

DESPESES

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 3.172.942,97
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 979.818,95
Capítol III Despeses financeres 200,00
Capítol IV Transferències corrents 185.268,35

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 2.530,00

TOTAL DESPESES
4.340.760,27

Sisè. Aprovar d'acord amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Setè. Aprovar el pressupost de l’ INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS i les seves Bases d'Execució, corresponent a l'exercici de 2011 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

INGRESSOS

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 59.500,00
Capítol IV Transferències corrents 885.912,75
Capítol V Ingressos patrimonials 10,00

TOTAL INGRESSOS
945.422,75

DESPESES

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 633.534,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 308.858,75
Capítol IV Transferències corrents 3.000,00

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 30,00

TOTAL DESPESES
945.422,75

Vuitè. Aprovar d'acord amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Novè. Aprovar el pressupost del PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ i les seves Bases d'Execució, corresponent a l'exercici de 2011 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

INGRESSOS

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 307.460,00
Capítol IV Transferències corrents 609.803,18
Capítol V Ingressos patrimonials 75,00

TOTAL INGRESSOS
917.338,18

DESPESES

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 295.400,61
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 591.897,57
Capítol IV Transferències corrents 30.000,00

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 40,00

TOTAL DESPESES
917.338,18

Desè. Aprovar de conformitat a l'establert en l'apartat anterior, la plantilla de personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Onzè. Aprovar el pressupost de l'INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRIAS i les seves Bases d'Execució corresponent a l'exercici de 2011 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

INGRESSOS

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 50,00
Capítol IV Transferències corrents 154.007,00
Capítol V Ingressos patrimonials 1.010,00

TOTAL INGRESSOS
155.067,00

DESPESES
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 102.957,10
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 34.979,00
Capítol IV Transferències corrents 16.915,00

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 215,90

TOTAL DESPESES
155.067,00

Dotzè. Aprovar d'acord amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Tretzè. Aprovar els pressupostos de les societats municipals i el programa d’actuació, inversions i finançament, corresponent a l’exercici 2011, segons es relaciona a continuació:

PRESSUPOST D’EXPLOTACIÓ

Consolidat Grup EPEL INNOVA 189.374.267,00
- EPEL INNOVA 7.342.080,00
- Hospital Sant Joan, S.A.M 129.766.468,00
- Gestió Comarcal Hospitalària, S.A. 21.512.965,00
- Centre M.Q. Reus, S.A. 11.685.835,00
- Centre Oftalmològic Reus, S.L. 728.071,00
- Gestió Integral Sanitària i Assistencial, A.I.E. 6.516.380,00
- GINSA SA 60,00
- SAGESSA, Assistència Sanitària i Social, S.A. 11.654.293,00
- Grup d’Atenció Primària de Salut, S.A. (GAPS) 60,00
- Laboratori RCT SA 4.423.901,00
- Reus Transport Públic, S.A. 3.728.759,00
- Reus Esport i Lleure, S.A. 4.512.835,00

Consolidat Grup INNOVA
Ingressos 58.870.639,00
Despeses 57.908.501,00
Beneficis 962.138,00
- INNOVA
Ingressos 17.309.290,00
Despeses 17.304.569,00
Beneficis 4.721,00
- Aigües de Reus, S.A.M
Ingressos 11.208.852,00
Despeses 10.763.260,00
Beneficis 445.592,00
- Gestió Ambiental i Abastament, S. A
Ingressos 4.863.508,00
Despeses 4.840.188,00
Beneficis 23.320,00
- Sanejament Ambiental,S.A
Ingressos 1.746.749,00
Despeses 1.731.557,00
Beneficis 15.192,00
- Gestió Urbanística Pública,S.A. (GUPSA)
Ingressos 2.118.089,00
Despeses 1.879.779,00
Beneficis 238.311,00
- Aparcaments i Mercats de Reus, S.A.M.
Ingressos 8.622.064,00
Despeses 8.615.902,00
Beneficis 6.162,00
- Gestió de Serveis Funeraris Reus, S.A.
Ingressos
3.791.029,00
Despeses 3.693.223,00
Beneficis 97.806,00
- Reus Desenvolupament Econòmic, S.A.
Ingressos 13.824.200,00
Despeses 13.693.165,00
Beneficis

131.035,00

Consolidat Grup INNOVA-EPEL
Ingressos 236.198.288,00
Despeses 235.236.150,00
Beneficis 962.138,00

Detall de les inversions a portar a terme per part de les societats:

PRESSUPOST DE CAPITAL

Grup INNOVA 53.349.463,00
INNOVA 20.000,00
Aigües de Reus Empresa Municipal SA 60.000,00
Gestió Ambiental i Abastament SA 60.000,00
Sanejament Ambiental SA 50.000,00
Aparcaments i Mercats de Reus SAM 7.300.000,00
Gestió de Serveis Funeraris Reus SA 1.003.413,00
Reus Desenvolupament Econòmic SA 43.895.417,00
Gestió Urbanística Pública, S.A. (GUPSA) 960.633,00

Grup EPEL INNOVA 4.280.061,00
Hospital de Sant Joan de Reus 1.745.803,00
Gestió Comarcal Hospitalària 274.832,00
Centre MQ Reus 266.080,00
Centre Oftalmològic de Reus 57.372,00
Gestió Integral Sanitària i Assistencial AIE 16.503,00
SAGESSA,Assistència Sanitària i Social, SA 184.471,00
Laboratori RCT SA 55.000,00
Reus Transport Públic, S.A. 620.000,00
Reus Esport i Lleure, S.A. 1.060.000,00

Catorzè. Aprovar la consolidació dels pressupostos de caràcter administratiu i de les societats, que és la següents:

INGRESSOS

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Impostos Directes 42.012.279,00
Capítol II Impostos Indirectes 3.524.810,00
Capítol III Taxes i altres ingressos 228.958.222,93
Capítol IV Transferències corrents 36.980.902,43
Capítol V Ingressos patrimonials 4.701.915,00

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Alienació patrimoni 301.723,00
Capítol VII Transferències de capital 9.147.283,54
Capítol VIII Actius financers 0,00
Capítol IX Passius financers 61.956.944,00
- Subvencions de capital transferides a l’exercici 1.564.614,00
- Variació fons de maniobra 7.136.121,46

TOTAL
396.284.815,36

DESPESES

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Despeses personal 130.056.467,95
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 146.771.945,28
Capítol III Interessos 12.822.468,00
Capítol IV Transferències corrents 4.575.194,23

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 60.286.127,95
Capítol VII Transferències de capital 5.169.830,95
Capítol VIII Actius financers 0,00
Capítol IX Passius financers 21.023.623,00
- Amortitzacions i provisions 14.617.020,00
- Benefici 962.138,00

TOTAL
396.284.815,36

Quinzè. Exposar al públic els esmentats pressupostos per un termini de 15 dies hàbils, a l'efecte que puguin ser examinats i presentar reclamacions davant el Ple de conformitat al què disposen els arts. 112.3 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i 169 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora d’Hisendes Locals.

Setzè. Elevar la present aprovació a definitiva si durant el termini d'exposició al públic no es presentessin reclamacions.

15. Hisenda. Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits de la Corporació

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, el resum del qual per capítols és el següent:

AJUNTAMENT DE REUS

ALTES DE DESPESES

Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 71.661,73
Capítol IV Transferències corrents 15.658,62
Capítol VI Inversions reals 1.572.254,89
Capítol VII Transferències de capital 25.000,00

TOTAL ALTES DE DESPESES
1.684.575,24

BAIXES DE DESPESES

Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 34.494,62
Capítol VI Inversions reals 245.000,00
Capítol VII Transferències de capital 25.000,00

TOTAL BAIXES DE DESPESES
304.494,62

ALTES D’INGRESSOS

Capítol III Taxes i altres ingressos 37.910,47
Capítol VI Alienació d’inversions reals 5.812,89
Capítol VIII Actius financers 14.915,26
Capítol IX Passius financers 1.321.442,00

TOTAL ALTES D’INGRESSOS

1.380.080,62
Segon. Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

16. Hisenda. Ratificació del decret de l’Alcaldia núm. 4644, relatiu al projecte “@ctiva CPD”.

S’acorda:

Primer. Aprovar la concertació d’un préstec amb la Dirección General de Transferencia de Tecnología y Desarollo Empresarial, de la Secretaría General de Innovación del Ministerio de Ciencia y Innovación, el qual s’inscriu en L’Ordre CIN/1589/2010, de 9 de juny (BOE 146 de 16-6-2010) en el que s’estableix una convocatòria per a l’any 2010 relativa a la concessió d’ajuts corresponents al subprograma d’actuacions científic-tecnològics per a les entitats públiques instal·lades en els Parcs Científics i Tecnològics, dintre de la línia instrumental d’actuació d’Infraestructures Científic-Tecnològiques, en el marc del Pla Nacional d’Investigació Científica, Desenvolupament i Innovació Tecnològica 2008-2011, les principals característiques financeres del qual són les següents:

– Import del capital del préstec: Un milió tres-cents vint-i-un mil quatre-cents quaranta-dos euros (1.321.442,00)
– Interès: 1,17 %
– Termini operació: 15 anys d'amortització
– Carència: 3 anys

Segon. Aquest acord serà sotmès al ple per a la seva ratificació.

Tercer. Facultar l'Alcalde i, en el seu cas, el regidor delegat de Recursos Generals i Hisenda, per a què, indistintament un o l'altre, en representació de l'Ajuntament de Reus, subscriguin tots els documents públics i privats que siguin necessaris per a formalitzar aquesta operació, un cop realitzada l’esmentada ratificació, fent les consignacions pressupostàries necessàries per fer front al pagament de la càrrega financera anual d’aquesta operació.

17. Hisenda. Serveis Financers. Autorització a AMERSAM per formalitzar una operació de crèdit a llarg termini amb aval solidari de l’Ajuntament.

S’acorda:

Primer. Autoritzar a la societat Aparcaments i Mercats de Reus, SAM (AMERSAM) la concertació de la següent operació de crèdit a llarg termini:

1) Finalitat: Treballs de construcció de la primera fase del Nou Mercat del Camp.
2) Entitat financera: CAJAMAR Caja Rural Sociedad cooperativa de crédito.
3) Entitat: Ajuntament de Reus
4) Import: 3.000.000,00 euros.
5) Termini: 20 anys, inclòs el període de carència.
6) Carència: el període de carència serà d’un any, a comptar des de la data de formalització del préstec.
7) Tipus d’interès: 5,5 tipus fix els 12 primers mesos, i variable Euribor anual + 2%, amb un mínim del 5,5%.

Segon. Constituir un avala solidari de l’Ajuntament de Reus respecte l’operació financera autoritzada en el punt primer anterior.

Tercer. Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

SERVEIS TERRITORIALS

18. Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus a l'àmbit del Parc de la Maquinària.

S’acorda:

Primer. Aprovar provisionalment la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus a l'àmbit del Parc de la Maquinària.

Segon. Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

19. Patrimoni del Sòl. Cessió gratuïta a la Generalitat de Catalunya de l’immoble situat al C/ dels Pagesos núm. 2, destinat a la ubicació d’instal·lacions complementàries (heliport) del Centre de Trucades d’Urgència i del Sistema General de Seguretat i Emergències.

S’acorda:

Primer. Cedir gratuïtament a la Generalitat de Catalunya, Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, l’immoble referit al paràgraf tercer de la part expositiva d’aquest acord (5.000 m2), per tal de destinar-lo a la ubicació d’instal·lacions complementàries (heliport) del Centre de Trucades d’Urgència i del Sistema de Seguretat i Emergències.

Aquest terreny de 5.000 m2 de superfície és la resta de la finca situada al C/ dels Pagesos, núm. 2, (registral 36.281 abans indicada) que no va ser objecte de cessió per acord del Ple de data 19.12.08. Per tant, amb la cessió d’aquests 5.000 m2 mitjançant aquest acord s’ha complert la cessió de la totalitat de la finca situada al C/ dels Pagesos, núm. 2 (registral 36.281, amb referència cadastral 7854901 CF4575D 0001 GU) a la Generalitat de Catalunya, Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació.

De conformitat amb l’establert a l’art. 50 del Reglament del Patrimoni dels Ens Locals de Catalunya, el compliment exacte de la finalitat i destinació de l’immoble cedit, es subjecta a condició resolutòria expressa, per la qual cosa, en cas d’incompliment de l’ús previst, revertirà automàticament de ple dret al patrimoni de l’ens local cedent. Els terminis de compliment del destí esmentat i del seu manteniment, seran els que resulten amb caràcter general de l’art. 50 del Reglament del Patrimoni dels Ens Locals de Catalunya.
En cas d’incompliment d’aquests terminis, serà suficient l’Acta notarial de constància dels fets que així ho acrediti, acompanyada de la pròpia escriptura de cessió, per tornar a inscriure l’immoble al Registre de la Propietat, a favor de la Corporació, per dret de reversió.

La Generalitat de Catalunya Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, haurà d’assumir el compromís de respectar el destí de la finca cedida en el document públic de cessió.

Segon. Tots els impostos i taxes derivats de la construcció, instal·lació i obres que s’acrediti per la construcció del centre, gaudiran de totes les exempcions i bonificacions previstes en el Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i a les Ordenances Fiscals municipals.

Tercer. Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde Sr. Lluís-Miquel Pérez i Segura, i al Regidor Delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, perquè qualsevol d’ambdós, indistintament, en nom i representació de l’Ajuntament, subscrigui l’escriptura pública i altres documents de cessió, una vegada hagi estat degudament acceptada per l’entitat cessionària.

Quart. Les despeses notarials i registrals de la cessió, seran a càrrec de la Generalitat de Catalunya. Les despeses fiscals seran segons Llei.

Cinquè. Constatar que (atès que amb aquesta cessió de 5.000 m s’ha complert la cessió de tota la finca, tal i com s’indica a l’apartat segon de l’ordinal “primer”) la formalització de la cessió – la d’aquest acord i la realitzada mitjançant l’Acord de data 19.12.08- es podrà realitzar en un sol document o en dos documents, a elecció del cessionari.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

20. Moció de tots els grups municipals. De recolzament a les gestions encaminades a ubicar l’empresa IKEA en el terme municipal de la ciutat.

A proposta del grup proposant, la Moció es retira de l’ordre del dia.

Reus, 10 de març de 2011

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.