Ple ordinari 2013-11-22

Cerca sessions de Ple

E.g., 05/06/2024
E.g., 05/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 22 Novembre, 2013

Acta 15/2013

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT
DE REUS DE 22 DE NOVEMBRE DE 2013

1. Aprovació de l’acta de la sessió de data 19.07.2013.

S’aprova l’acta del dia 19 de juliol de 2013.

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Ratificar l'Acord de la Junta de Govern Local de data 15 de novembre de 2013 on s'acorda el requeriment previ del servei de neteja dels centres escolars, les dependències municipals, les dependències de Reus Esport i Lleure SA (RELLSA) i les dependències de Gestió de Serveis Funeraris SA (GESFURSA).

S'acorda:

Únic. Ratificar l'acord de la Junta de Govern Local de data 15 de novembre de 2013 on s'acorda el requeriment previ a l'adjudicació del contracte del servei de neteja dels centres escolars, les dependències municipals, les dependències de Reus Esport i Lleure SA (RELLSA) i les dependències de Gestió de Serveis Funeraris SA (GESFURSA).

MOCIONS DE L’ALCALDIA

4. Moció de l’Alcaldia. Substitució d’un membre del Consell Municipal de la Gent Gran.

S’acorda:

Únic. Designar el Sr. Cesareo Quiroga Castaño en substitució del Sr. Enrique Lozano Perpen com a membre del Consell Municipal de la Gent Gran amb motiu del traspàs d’aquest darrer.

5. Moció de l’Alcaldia. Aprovació de l’acta de les operacions de delimitació entre els termes municipals de Reus i de la Canonja.

S’acorda:

Primer. Aprovar l’acta de les operacions de delimitació entre els termes municipals de la Canonja i de Reus, realitzades el dia 15 d’octubre de 2013.

Segon. Notificar aquest acord a l’Ajuntament de la Canonja i a la Direcció General d’Administració Local del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya.

6. Moció de l’Alcaldia. Donar compte d’una resolució de l'Alcaldia en matèria d’organització municipal.

Es dóna compte del decret de l’Alcaldia número 4599, de 12 novembre de 2103, següent:

Primer. Nomenar al Sr. Francisco Luis Tiñena Beseran, Assessor de Programes Especials, en funcions de confiança i assessorament de l’Alcaldia.

El/la nomenat/da tindrà la condició de personal eventual d’acord amb la legislació aplicable, i la seva cessació serà lliure i correspondrà a l’Alcaldia. Malgrat això, i en el seu cas, cessarà automàticament quan cessi l’Alcalde o acabi el seu mandat.

Al lloc de treball ocupat pel Sr. Tiñena, li corresponen les retribucions establertes per a un nivell A1/22, amb especial dedicació.

Els efectes del nomenament seran a partir del dia 1 de desembre de 2013.

Segon. Aquest nomenament, el règim de retribucions fixat i la dedicació, es publicaran en el BOP i DOGC.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

7. Assessoria Jurídica. Modificació de les normes de participació i funcionament del mercat d’antiquaris, brocanters i col·leccionistes de Reus.

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació de les Normes de participació i funcionament del mercat d’antiquaris, brocanters i col·leccionistes de Reus, que s’instal·la tots els dissabtes de l’any a la zona central del Passeig Sunyer i del Passeig Prim de Reus, en el tram comprès entre la Plaça de les Oques i la Plaça de la Pastoreta, en concret del seu article 14, resultant aprovada amb el següent redactat: “El titular de l’autorització haurà de satisfer la taxa o preu públic corresponent d’acord amb el que estableixin les ordenances aplicables.”

Segon. Sotmetre a informació pública les esmentades normes de participació i funcionament per un termini de 30 dies, per tal que les persones interessades puguin presentar al·legacions i suggeriments. En cas de no formular-se’n l’acord inicial esdevindrà aprovat definitivament.

8. Recursos Humans. Aprovar els criteris que han de regir la concessió del complement de productivitat per a l'any 2013.

S’acorda la següent distribució del complement de productivitat:

En la nòmina del mes de novembre de 2013 s’abonaran 350 euros a compte del total de la productivitat pactada per l’any 2013 per al personal al servei de la corporació. El més de gener de 2014 s’abonarà una altra quantitat a compte de 900 euros i una liquidació definitiva de la productivitat del 2013 al mes de febrer del 2014 d’un promig de 450 euros euros una vegada confeccionades les fitxes de valoració.

Aquestes quantitats es cobraran en proporció a la jornada laboral realitzada i al temps treballats.

9. Assessoria Jurídica. Autorització a TECNOPARC REUS SA, per a la concertació d’un préstec a llarg termini.

S’acorda:

Primer. Autoritzar a la societat TECNOPARC REUS SA a la renovació de la següent operació de crèdit a llarg termini:

1) Finalitat: Renovació del préstec per impossibilitat d’amortització.
2) Prestador: REUS CIUTAT DE NEGOCIS, SL
3) Import: 175.000,00 euros dels 200.000 euros del préstec, en la mesura que l’import de 25.000 euros ja s’ha retornat a la data d’adopció del present acord.
4) Termini: 2 anys, comptats des del dia 24 de març de 2013. Venciment el dia 23 de març de 2015.
5) Tipus d’interès: Fix anual de 5 punts percentuals.

Segon: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

10. Assessoria Jurídica. Aprovació de les tarifes del servei de transport urbà de viatgers per a l’any 2014.

S’acorda:

Primer. Informar favorablement la proposta de noves tarifes del servei de transport públic urbà de viatgers a la Ciutat de Reus per a l’any 2014 proposada per la societat municipal REUS TRANSPORT PÚBLIC SA, de la qual resulten les tarifes següents:

- Bitllet senzill, tarifa especial Aeroport de Reus……………………… 3,00 €

Segon. Elevar la proposta, amb l’informe d’aquest Ajuntament i el corresponent estudi econòmic a la Comissió de Preus de Catalunya, als efectes d’aprovació de l’esmentada tarifa.

11. Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits del pressupost de la Corporació.

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus, el resum del qual per capítols és el següent:

CRÈDITS EXTRAORDINARIS
CAPITOL II DESPESES DE BENS CORRENTS I SERVEIS 18.384,61
CAPÍTOL IV TRANSFERENCIES CORRENTS 147.853,60
SUBTOTAL CRÈDITS EXTRAORDINARIS 166.238,21
SUPLEMENTS DE CRÈDITS
CAPITOL II DESPESES DE BENS CORRENTS I SERVEIS 314.770,58
CAPÍTOL IV TRANSFERENCIES CORRENTS 33.717,56
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 20.738,23
CAPITOL VII TRANSFERENCIES DE CAPITAL 34.866,44
SUBTOTAL SUPLEMENTS DE CRÈDITS 404.092,81
TOTAL ALTES DE CREDITS 570.331,02
BAIXES DE CRÈDITS
CAPITOL II DESPESES DE BENS CORRENTS I SERVEIS 82.826,37
CAPITOL III DESPESES FINANCERES 452.638,21
CAPITOL VII TRANSFERENCIES DE CAPITAL 34.866,44
TOTAL BAIXES DE CREDITS 570.331,02

Segon. Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

12. Intervenció. Donar compte de l’Informe d’Intervenció trimestral sobre el Pla d’Ajust, previst al RDL 4/2012. Tercer trimestre 2013.

Es dóna compte de l’informe que tot seguit es reprodueix:

“INFORME DEL INTERVENTOR GENERAL, DE SEGUIMIENTO DEL PLAN DE AJUSTE PREVISTO EN EL RDL 4/2012, APROBADO POR EL AYUNTAMIENTO DE REUS EN FECHA 27 DE MARZO DE 2012 A FECHA 30 DE SEPTIEMBRE DE 2013
1. Carácter preceptivo del informe

De acuerdo con el articulo 10 del RDL 7/2012, de 9 de marzo, por el que se crea el Fondo para la financiación de los pagos a proveedores, en relación con el articulo 10 de la Orden HAP/2105/2012 de 1 de octubre, que desarrolla la periodicidad y el contenido del informe de intervención de seguimiento del Plan de ajuste, se redacta el presente informe por parte del órgano Interventor de la entidad local.

2. Antecedentes: Plan de Ajuste de 27 de marzo de 2012

El Pleno del Ayuntamiento de Reus aprobó en fecha 27 de marzo de 2012 el Plan de Ajuste previsto en el RDL 4/2012, tras la certificación de fecha 14 de marzo de 2012 de la Intervención general relativa a las obligaciones que cumplían con los requisitos del articulo 2 del citado Real Decreto.

Una vez validado el plan de Ajuste por parte del Ministerio de Hacienda y autorizada la operación de crédito correspondiente, finalmente, de acuerdo con la deuda existente en el momento de la formalización de las operaciones, la operación de crédito ascendió a 36.619.729,85 €.

Modificación del ámbito subjetivo de las entidades que consolidan a efectos de estabilidad presupuestaria y, en consecuencia, en las entidades afectadas por el Plan de ajuste

La Intervención General de la Administración del Estado ha resuelto clasificar a las entidades dependientes del Ayuntamiento de Reus durante el mes de marzo de 2013.

Hasta la fecha y en defecto de clasificación, las Bases de ejecución del presupuesto del Ayuntamiento de Reus establecían un perímetro de consolidación a efectos de contabilidad nacional. La clasificación de la IGAE ha modificado ese perímetro con la clasificación de Innova SA como perteneciente al sector Administraciones públicas, así como la incorporación de otras entidades dependientes que no consolidan en términos del TRLRHL.

Esta clasificación afecta al ámbito subjetivo de seguimiento del Plan de Ajuste, al incorporar a la sociedad Innova SA, quedando el ámbito subjetivo como sigue:

Entidad Clasificación BEP Clasificación IGAE Consolidación a efectos de seguimiento del Plan de ajuste
Ayuntamiento de Reus AAPP AAPP Si
IMAC AAPP AAPP Si
IMFE AAPP AAPP Si
Agencia promoció de ciutat AAPP AAPP Si
IMMR AAPP AAPP Si
Institut de Puericultura AAPP AAPP Si
EPEL Innova AAPP AAPP Si
Hospital USJR AAPP AAPP Si
Gecohsa AAPP AAPP Si
SAGESA SA AAPP AAPP Si
Reus Transport públic AAPP AAPP Si
Rellsa AAPP AAPP Si
GINSA AIE AAPP AAPP Si
Centre MQ AAPP Pendiente de clasificar Si
Centre Oftalmològic de Reus AAPP Pendiente de clasificar Si
Laboratori RCT AAPP Pendiente de clasificar Si
Innova SA Sociedades no financieras AAPP Si
Fundació Sagessa Salut No incluida AAPP Si
Fundació Recerca Docència No incluida AAPP Si
Fundació IMFE No incluida AAPP Si

En la misma línea que en el informe del anterior trimestre, en la información trimestral correspondiente a este tercer trimestre del ejercicio 2013 se han incluido las entidades que no consolidan a efectos de la ley de haciendas locales, en concreto las fundaciones SAGESSA SALUT, la RECERCA DOCENCIA I FORMACIÓ y la IMFE, a pesar de que no forman parte del ámbito subjetivo del RDL 4/2012, constan clasificadas por la IGAE como entidades dependientes del Ayuntamiento de Reus y pertenecientes al sector Administraciones públicas.

Como ya indicábamos en el informe del anterior trimestre, la incorporación de Innova SA al ámbito subjetivo del Plan de ajuste tiene importantes consecuencias en relación al nivel de deuda que supone la integración de esta sociedad íntegramente municipal. Asimismo la Fundación SAGESSA SALUT incorpora al análisis de grupo, endeudamiento bancario, por importe de 3.299.278,41 euros datos proyectados a 31 de diciembre de 2013.

3. Información relativa a la ejecución del Plan de Ajuste de 27 de marzo de 2012

El articulo 10 de la Orden HAP/2105/2012 de 1 de octubre, por la que se desarrollan las obligaciones de suministro de información previstas en la Ley Orgánica 2/2012, de 27 de abril, de Estabilidad Presupuestaria y Sostenibilidad Financiera, establece la obligación de remisión antes del día 15 posterior a la finalización del trimestre natural, tratándose de entidades incluidas en el ámbito subjetivo del artículo 111 del RDL 2/2004, que aprueba el texto refundido de la Ley reguladora de las haciendas locales, de un informe del órgano interventor en relación al cumplimento del Plan de Ajuste, con el siguiente contenido mínimo:

a) Resumen trimestral del estado de ejecución del presupuesto. Se incluye información referida a la previsión de liquidación del ejercicio, considerando la ejecución trimestral acumulada.

b) Ejecución de las medidas de ingresos y gastos previstas en el Plan y, en su caso, de las medidas adicionales adoptadas.

c) Comparación de los detalles informativos anteriores con las previsiones contenidas en el Plan para ese año y explicación, en su caso, de las desviaciones.

De acuerdo con las previsiones del Plan de Ajuste, los datos aportados se expresan en miles de euros, y se presentan con carácter consolidado, referido al grupo de entidades que no se financian mayoritariamente con ingresos de mercado, según la clasificación establecida por el Pleno del Ayuntamiento de Reus, a falta de la concreción por parte de la IGAE del perímetro de consolidación definitivo de acuerdo con la clasificación que corresponda, con la incorporación al grupo objeto de análisis de la fundaciones Sagessa Salut, Recerca y IMFE.

3.1 Resumen trimestral del estado de ejecución del presupuesto.

3.1.1- Ingresos

Datos del Plan de Ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 3n trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación estimación anual/plan ajuste

Ingresos Corrientes: 268.711,91 288.350,61 7,31% 227.042,98 285.319,45 6,18%
Ingresos de Capital: 0,00 8.437,86 0,00% 2.385,99 8.437,86 0,00%
Ingresos no financieros 268.711,91 296.788,47 10,45% 229.428,97 293.757,31 9,32%
Ingresos financieros 0,00 5.998,79 0,00% 0,0 0,00 0,00%
Ingresos totales: 268.711,91 302.787,26 12,68% 229.428,97 293.757,31 9,32%

Las variaciones más significativas se producen en el apartado de ingresos no financieros de capital y en los ingresos financieros, ya se informó con motivo de la aprobación del Plan de Ajuste que las operaciones de capital se planificarían según se vayan acordando en los respectivos presupuestos anuales.

La proyección de los ingresos corrientes a 31 de diciembre significa un incremento de la previsión del 6,18% respecto del Plan de ajuste, este dato se explica por la incorporación de más entidades al ámbito subjetivo del Plan de Ajuste. Lógicamente este incremento de los ingresos corrientes viene acompañada de un aumento de los gastos corrientes y de capital (no financieros) del 0,70% (corrientes ) y un 11,78% en términos de gasto no financiero.

Ajustes propuestos en el Plan en materia de ingresos

Respecto los ajustes propuestos en materia de ingresos, el Presupuesto general aprobado del ejercicio de 2013 incorpora una disminución de la previsión de los ingresos de -7.798,79 miles de euros. Esta desviación responde a la variación de la actividad de las empresas municipales asociadas al concierto sanitario.

3.1.2 - Gastos

Datos del Plan de ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial+modificaciones) Desviació del plan/presupuesto 3 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan de ajuste

Gastos Corrientes: 254.377,97 267.567,04 5,18% 179.590,40 256.158,16 0,70%
Gastos de Capital: 0,00 19.235,31 0,00% 15.570,90 28.191,76 0,00%
Gastos no financieros: 254.377,97 286.802,35 12,75% 195.161,30 284.349,92 11,78%
Gastos financieros: 11.375,27 20.785,70 82,73% 11.414,34 12.801,44 12,54%
Gastos totales: 265.753,24 307.588,05 15,74% 206.575,64 297.151,36 11,81%

Las variaciones más significativas se producen en el apartado de gastos no financieros de capital y en los gastos financieros, ya se informo con motivo de la aprobación del Plan de Ajuste que las operaciones de capital se planificarían según se vayan acordando los respectivos presupuestos anuales.

La variación de los gastos corrientes y el seguimiento de las medidas ya se ha explicado en el apartado de ingresos.

Periodo medio de pago a proveedores

El periodo de pago medio a proveedores se situó, a 30/09/2013, en 97 días, la evolución del periodo del Plan de ajuste es la siguiente:

Periodo medio de pago a 30/09/2012 176 Variación
Periodo medio de pago a 31/12/2012 166 -6%
Periodo medio de pago a 31/03/2013 156 -6%
Periodo medio de pago a 30/06/2013 113 -28%
Periodo medio de pago a 30/09/2013 97 -14%

Hay que significar que en la explicación de los motivos que originaron la situación de desequilibrio en la tesorería del Ayuntamiento, se encontraba, entre otras causas, por el retraso generalizado de la deuda que otras administraciones públicas, especialmente la autonómica. En el informe de 14 de enero de 2013 se cifraba en 23,09 millones de euros a 31 de diciembre de 2012 mas la deuda de la Generalitat de Catalunya con el grupo de empresas municipales, por valor de 27,7 millones de euros, con lo que la deuda total de la administración autonómica con el municipio de Reus se eleva a 50,79 millones de euros, la cifra a 31 de marzo de 2013 ascendía a 62,5 ME.

Naturalmente, este impago generalizado llevaba a una situación de desequilibrio o de no liquidez en la tesorería del Ayuntamiento y de sus entidades dependientes, que provocando un incremento respecto el plazo fijado como objetivo del Plan de ajuste.
Esta situación no encuentra su origen en un desequilibrio presupuestario (como si explicaba el remanente de tesorería negativo a 31/12/2011), si no simplemente en el retraso generalizado de otra administración en atender sus obligaciones respecto esta entidad local.

En la medida en que esta situación no se resuelva, de forma temporal, no se podrá atender al pago de las obligaciones en plazos razonables. Tampoco, a criterio de quien subscribe, es necesario tomar mayores medidas de ajuste cuando se trata de otras administraciones las que deberían ajustar su déficit para atender a obligaciones ya comprometidas y reconocidas, de acuerdo con los convenios que rigen las obligaciones de pago respecto esta entidad local.
En relación con este apartado, como ya se informaba en el anterior informe trimestral, el Ayuntamiento de Reus conjuntamente con el resto de entidades incluidas en el ámbito subjetivo del RDL 8/2013, procedió a la recopilación y análisis de la información relativa a la deuda comercial que esté incluida en el ámbito objetivo de la norma. Así mismo procedió a aceptar la cifra, que como grupo afectado por esta normativa, la Generalitat de Catalunya nos adeuda. La situación a fecha 20 de septiembre en relación al RDL 8/2013, que se certificó por esta Intervención fue la siguiente:

Suma de Importe Total Pendiente Pago y Aceptadas
Generalitat Deuda Certificada y aceptada
Id. Ente Dependiente E Total general
Pendientes pago 15500 A 8.643.155,41
AJUNTAMENT DE REUS 15500 Total 8.643.155,41 8.643.155,41
Pendientes pago 15506 A 0,00
HOSPITAL SJR 15506 Total 0,00 39.139.439,00
Pendientes pago 15511 A 0,00
GECOHSA 15511 Total 0,00 7.981.280,00
Pendientes pago 15515 A 0,00
REUS TRANSPORT 15515 Total 0,00 2.306,02
Pendientes pago 15518 A 0,00
REUS ESPORT I LLEURE 15518 Total 0,00 0,00
Pendientes pago 22348 P 0,00
EPEL INNOVA 22348 Total 0,00 0,00
CMQ 1.682.876,00
SAGESSA 100.000,00
SOCIAL 64.185,00
FAE 18.715,00
FUND.SAGESSA 4.664.085,00
6.529.861,00

A fecha 20 de septiembre, se certificó una deuda aceptada por los proveedores del Ayuntamiento de Reus por un importe total de 8. 643.155,41 euros, coincidente con la cifra de la deuda certificada por la Generalitat de Catalunya a favor del Ayuntamiento de Reus y aceptada por el mismo. Ante esta igualdad de cifras no es necesaria la contratación de una operación de crédito para saldar esta deuda, sino que será la Generalitat de Catalunya el ente que asumirá el pago de las facturas pendientes y aceptadas por parte de los proveedores del Ayuntamiento de Reus.

El resto de sociedades inicialmente incluidas en el mecanismo de pago a proveedores RDL 8/2013, el importe finalmente certificado ha sido 0€, ya que finalmente se ha atendido al pago de esta deuda con una operación financiera extraordinaria a corto plazo.

3.1.3 Deuda

En relación al saldo y movimiento de la deuda, la información facilitada es la siguiente:

Datos del Plan de ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 3 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de estimación anual/plan ajuste

Deuda viva a 31 diciembre 173.502,46 313.295,08 80,6% 311.248,78 297.547,30 71,49%
A corto plazo: 11.688,46 1.979,28 -83% 5.503,14 283,03 -97,58%
A largo plazo: 161.814,00 311.315,80 92,4% 305.745,64 297.264,27 83,71%
Operación deuda RDL 4/2012 37.391,29 36.584,17 -2,16% 36.584,17 36.584,17 -2,16%
Resto operaciones deuda a largo plazo 124.422,71 274.731,63 120% 269.161,47 260.680,10 109,51%
Anualidades operaciones deuda largo plazo 16.505,14 30.263,10 83% 16.419,95 30.263,00 83,35%
Cuota total amortización del ppal. 11.375,27 20.463,29 79,9% 12.169,96 20.463,29 79,89%
Operación deuda RDL 4/2012 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00%
Resto operaciones deuda a largo plazo 11.375,27 20.463,29 79,9% 12.169,96 20.463,29 79,89%
Datos del Plan ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 3 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan ajuste
Cuota total intereses: 5.129,87 9.799,81 191% 4.249,98 9.799,71 91,03%
Operación deuda RDL 4/2012 1.869,56 2.000,00 1.511,98 2.000,00 7%
Resto operaciones deuda a largo plazo 3.260,31 7.799,81 239% 2.738,00 7.799,71 139,23%

La principal desviación se produce al prever el Plan de ajuste una cuota de liquidación anual, mientras que la periodicidad de liquidación de los préstamos finalmente ha sido trimestral.

Respecto al resto de magnitudes, cabe destacar el hecho explicado en el apartado 2 del informe, al considerar que la modificación del ámbito subjetivo de las entidades consideradas AAPP a efectos de contabilidad nacional determina la inclusión de Innova SA y las Fundaciones relacionadas, y que incorporan al grupo una deuda bancaria total a 1/1/2013 de 133,31 millones de euros.

4. Magnitudes financieras y presupuestarias

Se informa respecto la capacidad y necesidad de financiación de la Corporación. La disminución de la capacidad de financiación respecto a las previsiones del Plan de Ajuste se deben, en parte, a la financiación de Inversiones con cargo a exceso de financiación afectada de ejercicios anteriores, por una magnitud estimada provisionalmente en 5.522,43 miles de euros. Sin considerar esta incorporación de remanentes de crédito obligatoria según la previsión del articulo 182 del TRLRHL, la capacidad de financiación del ejercicio hubiera ascendido realmente a 17.718,96 miles de euros.

El ahorro neto estimado a fin de ejercicio es negativo por la mayor amortización que soporta la entidad participada Innova SA.

Datos del Plan ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 3 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan ajuste

Ahorro bruto 14.333,94 20.783,57 45,00% 47.452,58 29.161,29 103,44%
Ahorro neto 2.958,67 320,28 -89,17% 35.282,62 8.698,00 193,98%
Saldo de operaciones no financieras 14.333,94 9.986,12 -30,33% 34.267,67 9.407,39 -34,37%
Ajustes SEC 0,00 890,40 0,00% 380,34 890,40 0,00%
Capacidad o necesidad de financiación 14.333,94 10.876,52 -24,12% 34.935,47 10.297,79 -28,16%

5. Conclusiones

De acuerdo con los estados de ejecución y las proyecciones realizadas, El Plan de Ajuste, a fecha 30 de septiembre de 2013, se está ejecutando, en términos agregados, de acuerdo con las previsiones contenidas en el propio Plan.

No se aprecian desviaciones significativas en relación a las medidas adoptadas, si bien en relación al nivel de deuda, es muy destacable el impacto producido por la modificación del ámbito subjetivo y las inclusiones de Innova SA y la Fundación Sagessa Salut, en las previsiones de deuda.

No se cumple con carácter general, de acuerdo con los motivos expuestos, con el plazo de pago a proveedores previsto en el Plan de Ajuste, que era de 30 días, situándose a fecha 30/09/2013 en 97, si bien se puede considerar la reducción significativa respecto el tercer trimestre de 2012, en que se situaba en 176 días, una reducción de 79 días respecto al año anterior (un -45%).

Este informe, debe ser elevado al Pleno para su conocimiento, de acuerdo con lo previsto en el articulo 10 del RDL 7/2012.
Reus, 15 de octubre de 2013

El Interventor general

Baldomero Rovira López”

“Atès que l’àmbit subjectiu del RDL 4/2012, únicament contempla el grup Ajuntament, Organismes autònoms dependents de l’Ajuntament i els ens vinculats o dependents de l’ens matriu que realitzin serveis o produeixin bens que no es financen majoritàriament amb ingressos comercials, com ja s’explica en l’informe trimestral lliurat al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques.

En els mateixos termes, el mateix ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, admetia que l’ens local matriu, conforme amb la seva capacitat d’autoorganització, adoptarà les mesures que estimi oportunes pel reintegrament a les seves comptes de l’import derivat de l’operació d’endeutament atribuït a aquests ens dependents no inclosos en el perímetre de consolidació del Pla d’ajust.

Les societats que s’inclouen en aquest subgrup, que alhora van ser objecte d’operació d’endeutament en els termes anteriors i d’acord el RDL 4/2012 i RDL 7/2012 són: Amersam, Gupsa i Aremsa. Mitjançant la referida Instrucció de servei d’Intervenció número 6/2012, es va sol·licitar la informació econòmica i financera a aquestes societats, en aquest cas referida al segon trimestre de l’exercici així com una projecció a 31/12/2013.

El resum i avaluació d’aquestes dades, en els termes que preveu la normativa del Pla d’ajust és el següent:

30/09/2013 Aremsa Gupsa Amersam

Resultat exercici (amb interessos Pla ajust) 874.699,47 51.855,03 246.760,54
Cash flow (sense interessos pla ajust) 2.325.609,24 553.583,51 624.700,24

Quotes Préstec -1.969.642,80 -296.609,93 -869.802,22
Pla d'ajust RDL 4/2012 (interessos) -114.907,50 -39.922,51 -58.708,83
Devolució de capital prestecs vigents -1.854.735,30 -256.687,42 -811.093,39
Saldo 355.966,44 256.973,58 -245.101,98

Deute pendent total (inclou RDL 4/2012) 4.360.087,81 10.377.096,59 16.992.418,02
A curt 515.833,28 399.690,91 1.099.364,87
A llarg 3.844.254,53 9.977.405,68 15.893.053,15
Projecció a 31/12/2013 Aremsa Gupsa Amersam

Resultat exercici (amb interessos Pla ajust) 703.410,61 -110.856,00 272.824,00
Cash flow (sense interessos Pla ajust) 2.662.547,72 753.888,04 1.866.942,59

Quotes Préstec -2.106.230,01 -401.599,00 -1.162.540,18
Pla d'ajust RDL 4/2012 (interessos) -153.808,77 -53.438,04 -78.498,59
Devolució de capital préstecs vigents -1.952.421,24 -348.160,96 -1.084.041,59
Saldo 556.317,71 352.289,04 704.402,41

Deute pendent total (inclou RDL 4/2012) 4.262.404,87 10.285.623,63 16.719.469,82
A curt 603.077,67 370.569,56 1.104.448,85
A llarg 3.659.327,20 9.915.054,07 15.615.020,97

De la informació del tancament provisional inclosa en l’anterior quadre, podem concloure, en la mateixa línia que ja indicàvem en l’anterior informe trimestral, que les empreses Aremsa i Amersam presenten un equilibri econòmic i financer en termes d’estabilitat. A l’anàlisi de les dades provisionals econòmiques i financeres de Gupsa, s’adverteix que s’hauran de portar a terme mesures suplementàries d’ajust i/o realització d’actius per tal de presentar estabilitat en termes SEC, al tancament de l’exercici.

Aquesta informació s’eleva al Ple per al seu coneixement i efectes oportuns, d’acord amb el previst en l’article 10 del RDL 7/2012.”

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

13. Proposta del PSC-PM, relativa a l’avantprojecte de Llei de reforma del sistema de pensions presentat pel Govern Central.

S’acorda:

Primer. Demanar al govern central que derogui el Reial Decret Llei 5/2013 per recuperar el consens polític i social del Pacte de Toledo i revisar en la nova llei les condicions de la jubilació anticipada.

Segon. Mostrar el rebuig de l’Ajuntament de Reus a l’Avantprojecte de Llei de Reforma del Sistema de Pensions presentat pel Govern Central, que injustificadament pretén rebaixar el poder adquisitiu de les persones pensionistes actuals i futures.

Tercer. Davant les taxes d’atur actuals de desocupació i l’envelliment de la població, manifestar que la vigència de la reforma pactada de la llei 27/2011, d'1 d’agost, sobre actualització, adequació i modernització del Sistema de Seguretat Social, garanteix la sostenibilitat del sistema, i que el Fons de Reserva de la Seguretat Social amb el que compta el Sistema Públic de Pensions Espanyol pot fer front a situacions socioeconòmiques com la que estem travessant actualment.

Quart. Reafirmar què qualsevol adaptació i reforma del sistema de pensions ha de tenir el consens dels interlocutors socials i el conjunt de les forces polítiques en el marc del Pacte de Toledo.

Cinquè. Posar aquest acord en coneixement del Govern de l’Estat espanyol, a tots els grups parlamentaris del Congrés i el Senat, així com del Parlament de Catalunya.

14. Proposta del PSC-PM, relativa a l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat pel 2014.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

15. Proposta de la CUP, sobre el tancament del servei diürn d’urgències del Cap Sant Pere.

S’acorda:

Primer. Que l’Ajuntament de Reus insti al CAT Salut a garantir la continuïtat del servei d’urgències del CUAP Sant Pere, tant en l’horari nocturn, com en el diürn.

Segon. Que l’Ajuntament de Reus insti al CAT Salut a estudiar la recuperació de l’equip complert de professionals que prestaven el servei diürn al CUAP Sant Pere abans de la reducció del servei.

Tercer. Que l’Ajuntament de Reus faci arribar aquest acord a la Junta de Personal del CAP Sant Pere.

16. Proposta de la CUP, en nom de la Plataforma per la defensa d’un ferrocarril públic i de qualitat (pdf.cam), sobre la incidència del Corredor del Mediterrani en el sistema de transport ferroviari.

S’acorda:

Primer. Demanar que la planificació ferroviària de Foment es millori mitjançant les següents actuacions:

1) Inclusió de la connexió del tercer fil de la línia convencional amb la línia d'alta velocitat a l’Arboç (el Baix Penedès) per a permetre el pas de trens de viatgers fins a Barcelona, que no trenqui la continuïtat dels serveis regionals i faciliti l'accés dels serveis d'alta velocitat Euromed i Avant al camp de Tarragona.

2) Reobertura de la línia Reus/Perafort-Roda de Berà en via única com a solució complementària per al trànsit de mercaderies amb avantatges evidents en matèria de seguretat, vertebració territorial, descongestió ferroviària i d’impuls centres logístics existents com la Terminal de Constantí (el Tarragonès). La reobertura comportaria també l’execució de les variants ferroviàries per fora de les poblacions afectades: Vila-seca, Reus, El Morell, La Pobla de Mafumet.... Aquesta línia permetria reduir la saturació del tram Sant Vicenç de Calders – Tarragona.

3) Instal·lació del tercer carril en el tram des de Vila-seca fins a Reus per permetre l’accés a la ciutat dels regionals d’alta velocitat Avant.

Segon. Comunicar aquests acords al Ministeri de Foment, al Govern de la Generalitat de Catalunya, als grups parlamentaris al Congrés i al Parlament de Catalunya.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

17. Moció d’Ara Reus, perquè es projectin accions per convertir Reus en una Smart City.
S’acorda:

Primer. Que es comencin a projectar totes les accions necessàries per dur a terme una Smart City a Reus.

Segon. Que l’Ajuntament de Reus s’adhereixi a la Xarxa RECI – Red Española de Ciudades Inteligentes.

18. Moció del PSC-PM, relativa a la revisió dels barems de les beques menjador.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

19. Moció de la CUP, sobre la política de contractació i relacions laborals a l’Ajuntament de Reus i a INNOVA.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada,

20. Moció de la CUP, sobre l'activitat d'investigació policial al CESICAT.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

Assumptes sobrevinguts

No n’hi ha.

Precs i preguntes.

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.