Notes de premsa
Comença la preinscripció a les Escoles Bressol Municipals i Llar d’Infants de la Generalitat
Aquest dijous dia 8 de maig s’inicia el període de preinscripció a les sis escoles bressol municipals de la ciutat i a la Llar d’Infants, un termini que s’allargarà fins al 22 de maig. El període de matrícula es farà del 3 al 18 de juny, ambdós inclosos.
La preinscripció es farà a través del portal de tràmits de la web reus.cat, concretament a https://seu.reus.cat/seu/carpetaCiutadana/tramit/52818 o demanant cita prèvia a l’Oficina Municipal d’Escolarització (l'horari de l'OME -amb cita prèvia- de 9:00 a 14:00 h, de dilluns a divendres, i dues tardes de 16:00 a 18:30h) o a l’escola bressol que hagin escollit en primera opció.
Es pot consultar tota la informació a https://www.reus.cat/serveis/escola-bressol-0-3-anys i en el mateix tràmit.
L’oferta inicial de places per la preinscripció del primer cicle d’educació infantil (o-3 anys) inclou les sis escoles bressol municipals: La Ginesta, Montsant, El Margalló, El Marfull, L’Olivera i El Lligabosc, i la Llar d’Infants El Barrufet (de titularitat de la Generalitat).
L’oferta per a cada any de naixement i centre educatiu suma un total de 332 places.
Les preinscripcions rebudes s’ordenaran segons la puntuació atorgada, no es té en compte l’ordre d’arribada.
Els criteris generals de prioritat que es tenen en compte per atorgar punts són: si hi ha germans matriculats al centre educatiu, si els progenitors treballen al centre educatiu, si es viu a Reus, la situació laboral dels progenitors, ser família monoparental o nombrosa, ser beneficiari de la renda garantida de ciutadania, alumnes amb situacions socioeconòmiques i socioculturals desfavorides, patir una discapacitat igual o superior al 33% (ja sigui l’alumne, un progenitor o un germà), alumne nascut en part múltiple o en situació d’acolliment familiar.
Per al proper curs 2025-2026 el Departament d’Educació i Formació Professional seguirà amb el finançament del servei escolar de 5h dels infants matriculats a I2 passant a tenir cost 0€ per a les famílies. La resta de serveis complementaris (menjador, acollides, ...) seguiran sent a càrrec de les famílies usuàries.