Notes de premsa

L’Ajuntament de Reus posa en marxa el primer tràmit telemàtic que integra tots els passos per sol·licitar una llicència d’obra

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 6/07/2022
Tràmit telemàtic per sol·licitar obres per a instal·lacions d'energia solar
Captura de pantalla del tràmit telemàtic per sol·licitar obres per a instal·lacions d'energia solar

L’Ajuntament de Reus ha fet un nou pas endavant en el procés de transformació de l’administració electrònica municipal i ha posat en marxa el primer tràmit online que integra en una única plataforma de tramitació digital tots els tràmits de permisos d'obres que realitza el departament municipal de llicències urbanístiques. Amb aquest primer tràmit s'inicia un canvi integral de relació telemàtica dels permisos i comunicacions d'obres amb l'Ajuntament.

Seguint els passos indicats durant el procés de tramitació, el tràmit permet adjuntar els documents específics del tràmit a realitzar i fer els pagaments d'impostos, taxes i relacionar-lo amb el dipòsit de la fiança. D’aquesta manera s’aconsegueix fer una atenció telemàtica integral, ordenada i guiada de tot el que comporta demanar una llicència d'obres o comunicar-ne el seu inici. En conseqüència, s’agilitza i s’accelera la tramitació administrativa i la seva resolució.

El primer tràmit d’aquestes característiques que l’Ajuntament de Reus posa en marxa afecta la tramitació de llicències d’obres en règim de Comunicació Prèvia - Annex I - Tipus A - per a instal·lacions d'energia solar. El tràmit porta integrat altres tràmits com el dipòsit de fiança, el pagament de l’ICIO i la taxa de serveis urbanístics i, alhora, genera i liquida el rebut corresponent.

Vinculats a aquest tràmit, també es posen en marxa dos tràmits telemàtics més: la sol·licitud de bonificació d'ICIO per instal·lació d'un sistema d'autoconsum amb energia solar fotovoltaica; i la sol·licitud de bonificació d'IBI per instal·lació d'un sistema d'autoconsum amb energia solar fotovoltaica.

Montserrat Flores, regidora de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, afirma que “l’ampliació de la cartera de servei de l’administració electrònica facilita la gestions de la ciutadania quan actua a títol personal o, en aquest cas especialment, en l’àmbit professional i empresarial”.

El compromís de l’Ajuntament de Reus amb la transformació digital de l’administració pública ha estat reconegut enguany novament amb els guardons del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC), que cada any atorga aquests reconeixements per posar en valor la feina de les administracions locals que lideren la transformació digital i, alhora, aprendre de les millors experiències per impulsar conjuntament l’administració digital.

Tràmit telemàtic per sol·licitar obres per a instal·lacions d'energia solar
Captura de pantalla del tràmit telemàtic per sol·licitar obres per a instal·lacions d'energia solar

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.