Ple extraordinari 2011-06-20

Cerca sessions de Ple

E.g., 16/06/2024
E.g., 16/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns 20 Juny, 2011

núm. 07/2011

 

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 20 DE JUNY DE 2011

1. Alcaldia. Es dona compte de les resolucions de l’Alcaldia en matèria d’organització municipal dels següents decrets, dels quals es reprodueix la part dispositiva:

“Decret núm. 1966. Nomenament membres de la Junta de Govern Local

“PRIMER: Nomenar membres de la Junta de Govern Local els següents regidors:
• Sra. Alicia Alegret Martí
• Sra. Teresa Gomis de Barbarà
• Sr. Sebastià Domènech Bosch
• Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
• Sr. Miquel Domingo Rodríguez
• Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
• Sr. Joaquim Enrech Garola
• Sra. Maria Dolors Sardà Lozano
• Sr. Marcos Massó Cavallé

SEGON: Sens perjudici del previst en el punt anterior, aquesta alcaldia podrà requerir la presència de membres de la Corporació que no pertanyin a la Junta de Govern Local, o de personal al servei de l’Ajuntament, per tal d’informar en allò relatiu a l’àmbit de les seves activitats.

TERCER: Donar compte al Ple de la Corporació d’aquesta resolució i seguir els tràmits previstos al reglament orgànic municipal”.

Decret núm. 1967. Designació tinents d’alcalde

“Designar els/les següents tinents d’alcalde, d’entre els/les regidors/es membres de la Junta de Govern Local que em substituiran en el cas de vacant, absència o malaltia per l’ordre del seu nomenament:

• Sra. Alicia Alegret Martí
• Sra. Teresa Gomis de Barbarà
• Sr. Sebastià Domènech Bosch
• Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà”.

 

Decret núm. 1968. Organització municipal.

“ PRIMER:

1. Aprovar una nova organització i funcionament de la direcció superior de l’Ajuntament de Reus que consistirà en l’articulació de dos nivells jeràrquics:

a) El govern municipal, format per l’Alcalde, els tinents d’alcalde, els regidors delegats d’Àrea, els regidors delegats adjunts a l’alcalde i els regidors adscrits als regidors delegats d’àrea.
b) La direcció executiva municipal, formada per personal directiu.

2. Correspon al Govern Municipal:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i criteris d’actuació.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, empreses, organitzacions i institucions.
c) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i criteris d’actuació, com sobre les demandes i peticions de la ciutadania i els processos, tramitacions i serveis municipals.

3. Correspon a la Direcció Executiva Municipal:

a) L’execució de les decisions del Govern Municipal
b) La direcció de l’administració municipal.

SEGON: Crear la Regidoria Adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització, la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació en matèria de coordinació de totes les regidories delegades i supervisió i dinamització de l’organització administrativa de l’Ajuntament, coordinació dels organismes autònoms municipals, consorcis on participa l’Ajuntament, fundacions..., responsabilitat patrimonial, recursos humans, cultura i joventut, vicepresidència de la mesa permanent de contractació que substituirà al president delegat en cas d’absència, vacant o malaltia, sanitat i salut pública (excloses les competències atribuïdes expressament a la Regidoria delegada de l’Àrea de Medi Ambient), campanyes de sensibilització, prevenció de la salut i prevenció del risc en aquestes matèries.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, empreses, organitzacions i institucions en relació amb les mateixes matèries.
c) L’elaboració del Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives en matèria de coordinació de totes les regidories delegades i supervisió i dinamització de l’organització administrativa de l’Ajuntament, coordinació dels organismes autònoms municipals, consorcis on participa l’Ajuntament, fundacions..., responsabilitat patrimonial, recursos humans, cultura i joventut, vicepresidència de la mesa permanent de contractació que substituirà al president delegat en cas d’absència, vacant o malaltia, sanitat i salut pública (excloses les competències atribuïdes expressament a la Regidoria delegada de l’Àrea de Medi Ambient), campanyes de sensibilització, prevenció de la salut i prevenció del risc en aquestes matèries.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

TERCER: Crear la Regidoria Adjunta a l’Alcaldia de Seguretat, la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de guàrdia urbana en els seus diferents àmbits, polítiques de seguretat ciutadana, mobilitat, circulació viària, civisme, emergències i protecció civil, i les actuacions d’ocupació de la via pública que comporti afectacions en la circulació viària.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a la mateixa matèria.
c) L’elaboració del Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord per a la formació del govern municipal de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern Local.
e) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
f) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a guàrdia urbana en els seus diferents àmbits, polítiques de seguretat ciutadana, mobilitat, circulació viària, civisme, emergències i protecció civil, i les actuacions d’ocupació de la via pública que comporti afectacions en la circulació viària.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

QUART: Crear la Regidoria delegada de l’Àrea de Promoció Econòmica, la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació en matèria de promoció econòmica i de la ciutat, promoció sectorial, foment de noves activitats econòmiques, activitats firals, turisme, agència del paisatge urbà i en matèria de promoció de l’aeroport.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, empreses, organitzacions i institucions en relació amb les mateixes matèries.
c) L’elaboració del Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a promoció econòmica i de la ciutat, promoció sectorial, foment de noves activitats econòmiques, activitats firals, turisme, agència del paisatge urbà i en matèria de promoció de l’aeroport.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

CINQUÈ: Crear la Regidoria delegada de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals, la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació en matèria d’organització, règim interior, sistemes d’informació, contractació, societat del coneixement, oficines d’atenció a la ciutadania, informació al consumidor i hisenda municipal.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, empreses, organitzacions i institucions en relació amb les mateixes matèries.
c) L’elaboració del Pressupost Municipal, coordinant les tasques que cada regidor delegat cap d’àrea i tinent d’alcalde adjunt a l’alcaldia realitzarà en les matèries de la seva competència, tenint en compte el Pla d’Actuació Municipal.
d) La preparació del Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
e) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local, entre les quals s’inclouen les derivades de concessió de parades de mercat, de l’execució d’ingressos i despeses, l’ordenació de pagaments, les modificacions de pressupost que no siguin competència del Ple, l’aprovació de liquidacions dels pressupostos, la rendició dels comptes anuals, l’aprovació de liquidacions, anul·lacions, devolucions i resolució de reclamacions i recursos referents als ingressos de la Hisenda municipal, arrendaments i les competències d’alienació de patrimoni mobiliari atribuïdes a l’Alcalde, quan el seu valor no superi els 120.000 euros.
f) La presidència de la mesa permanent de contractació.
g) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a organització, règim interior, sistemes d’informació, contractació, societat del coneixement, oficines d’atenció a la ciutadania, informació al consumidor i hisenda municipal.
h) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
i) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

SISÈ: Crear la Regidoria delegada de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de planejament i gestió urbanística, disciplina urbanística, desenvolupament urbà, arquitectura, habitatge, patrimoni del sòl, infraestructures ferroviàries i viàries, i enginyeria.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, empreses, organitzacions i institucions en relació a les matèries anteriors.
c) L’elaboració del Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre instruments de planejament, instruments de gestió urbanística i dels projectes d’urbanització, disciplina urbanística; l’aprovació dels projectes d’obres i serveis, en l’àmbit de la seva competència, en què sigui competent l’alcalde per a la seva contractació o concessió i siguin previstos en el pressupost, quan no superin el límit de 300.000 euros; les competències d’alienació, cessió i gravamen i formalització d’escriptura pública del patrimoni, incloses les parcel·les sobreres de la via pública, l’adjudicació de concessions sobre béns municipals i l’adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial atribuïdes a l’alcalde quan el seu valor no superi els 120.000 euros; i sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a planejament i gestió urbanística, disciplina urbanística, desenvolupament urbà, arquitectura, habitatge, patrimoni del sòl, infraestructures ferroviàries i enginyeria i viàries, i enginyeria.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

SETÈ: Crear la Regidoria delegada de l’Àrea de Medi Ambient, la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de medi ambient, medi natural i espais rurals, sanejament ambiental, promoció de la sostenibilitat, activitats (incloses les sotmeses a la normativa d’activitats recreatives i espectacles públics i altra legislació sectorial), gestió del risc per a la salut i altres aspectes relacionats amb els animals domèstics, de companyia, dels animals salvatges urbans i de les plagues, recursos mediambientals, energies, residus i foment de la recollida de residus, cicle integral de l’aigua i neteja viària.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) La preparació de l’esborrany de Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre llicències d’obertura d’establiments i llicències ambientals de competència municipal, i totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats a l’apartat a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a medi ambient, medi natural i espais rurals, sanejament ambiental, promoció de la sostenibilitat, activitats (incloses les sotmeses a la normativa d’activitats recreatives i espectacles públics i altra legislació sectorial), gestió del risc per a la salut i altres aspectes relacionats amb els animals domèstics, de companyia, dels animals salvatges urbans i de les plagues, recursos mediambientals, energies, residus i foment de la recollida de residus, cicle integral de l’aigua i neteja viària.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

VUITÈ: Crear la Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social, la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de serveis socials, atenció sociosanitària, atenció a la infància i l’adolescència, i dels programes transversals de discapacitats.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) L’elaboració del de Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a serveis socials, atenció sociosanitària, atenció a la infància i l’adolescència, i dels programes transversals de discapacitats.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

NOVÈ: Crear la Regidoria delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria d’escoles bressol, educació, universitats, formació, Oficina municipal d’escolarització i política lingüística.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) L’elaboració del Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a), que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives d’escoles bressol, educació, universitats, formació, Oficina municipal d’escolarització i política lingüística.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

DESÈ: Crear la Regidoria delegada de l’Àrea d’Esports la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria d’esport i lleure.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) L’elaboració del Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, així com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a l’esport i el lleure.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

ONZÈ: Les delegacions efectuades vers les diverses regidories delegades d’àrea i les regidories adjuntes a l’alcaldia previstes en els punts segon a desè de la present resolució es configuren amb el caràcter de delegacions genèriques i inclouen, conforme a l’article 127 del Reglament orgànic municipal, la potestat sancionadora i la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers, inclosa la resolució dels recursos administratius. Així mateix, abasten la presa de totes les decisions en matèria d’aprovació de despeses, contractacions, adquisicions i llicències que els corresponguin, en virtut de l’àmbit material de les respectives delegacions.

DOTZÈ: No obstant allò que s’estableix al punt anterior de la present resolució, la competència de les regidories delegades i les regidories adjuntes a l’Alcaldia previstes en els punts segon a desè es limitarà:

a) en relació a les contractacions, als considerats contractes menors per la legislació de contractes del sector públic.

No obstant l’anterior, la regidoria delegada de l’Àrea d’ Hisenda i Recursos Generals serà competent per contractar fins als 300.000 euros, incloses les contractacions de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, sempre que l’import de cadascuna de les seves anualitats no superi la quantitat assenyalada.

b) en relació als convenis de cooperació i col·laboració quan el seu import no superi els 50.000 euros.

c) els encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000 euros.

TRETZÈ: Delegar en els titulars de les regidories delegades i les regidories adjuntes a l’Alcaldia a què fan referència els apartats anteriors, totes les competències delegables d’aquesta Alcaldia que expressament li atribueixen la Llei reguladora de bases de règim local, el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, la Llei d’hisendes locals i les lleis sectorials, així com les altres que li puguin correspondre en aplicació de la clàusula residual de l’article 21.1.s) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, i que no hagin estat delegades en la Junta de Govern local, en relació a les diferents matèries i serveis que s’inclouen en la respectiva regidoria delegada o regidoria adjunta a l’Alcaldia.

CATORZÈ: Aquesta Alcaldia podrà avocar per a si mateixa el coneixement dels assumptes, la resolució dels quals correspongui al/a la tinent d’Alcalde o regidor/a delegat/da, en els termes previstos per l’article 14 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú.

QUINZÈ: Els/les regidors delegats d’àrea i regidors adjunts a l’alcaldia que ostenten delegació genèrica coordinaran, en el seu cas, la tasca dels/de les que hi són adscrits/es en el cas que aquests/es ostentin una delegació específica.

SETZÈ: Crear la Regidoria delegada d’Empresa i Ocupació, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Promoció Econòmica la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions

a) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de comerç, formació per a l’empresa, promoció d’empreses, indústries, foment de l’ocupació, infraestructures per millorar la implantació empresarial, parcs científics, noves tecnologies i relacions de col·laboració pel que fa als esmentats àmbits amb la universitat.
b) Amb la coordinació de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a la mateixa matèria.
c) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, la preparació de l’esborrany de Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes de comerç, tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) Proposar al Regidor delegat de l’Àrea de Promoció la formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives en matèria de comerç, formació, promoció d’empreses, indústries, foment de l’ocupació, infraestructures per millorar la implantació empresarial, parcs científics, noves tecnologies i relacions de col·laboració pel que fa als esmentats àmbits amb la universitat.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

DISSETÈ: Crear la Regidoria delegada de Via Pública, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme , la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de manteniment i ocupació de la via pública (en tots aquells àmbits no atribuïts a la Regidoria adjunta a l’Alcaldia de Seguretat), brigades municipals i parcs i jardins.
b) Amb la coordinació de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’elaboració del Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, l’aprovació dels projectes d’obres i serveis, en l’àmbit de la seva competència, en què sigui competent l’alcalde per a la seva contractació o concessió i siguin previstos en el pressupost, quan no superin el límit de 150.000 euros així com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides al manteniment i ocupació de la via pública (en tots aquells àmbits no atribuïts a la Regidoria adjunta a l’Alcaldia de Seguretat), brigades municipals, parcs i jardins.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

DIVUITÈ: Crear la Regidoria delegada de Participació i Ciutadania, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de centres cívics, participació, relacions cíviques, solidaritat i cooperació, plans estratègics, Casal de la Dona i polítiques de gènere.
b) Amb la coordinació de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita L’elaboració del Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern Local.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a centres cívics, participació, relacions cíviques, solidaritat i cooperació, plans estratègics, Casal de la Dona i polítiques de gènere.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

DINOVÈ: Crear la Regidoria delegada de Convivència i Immigració, adscrita a Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de educació cívica, participació i relacions cíviques i immigració.
b) Amb la coordinació de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita L’elaboració del Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern Local.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a l’educació cívica, participació i relacions cíviques i immigració.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

VINTÈ: Crear la Regidoria delegada de Família i Gent Gran, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social, la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de serveis a la família i a la gent gran, programes transversals d’infància i família i de gent gran.
b) Amb la coordinació de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’elaboració del Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern Local.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a serveis a la família i a la gent gran, programes transversals d’infància i família i de gent gran.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

VINT-I-UNÈ: Crear la Regidoria delegada de Cultura i Joventut, adscrita a la Regidoria Adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de cultura, patrimoni cultural, arts escèniques, biblioteques, arxius, museus, festes, joventut, Oficina Jove, Pla Local de Joventut i Casal de Joves.
b) Amb la coordinació de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’elaboració del Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes esmentats en el paràgraf a), tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives en matèria de cultura, patrimoni cultural, arts escèniques, biblioteques, arxius, museus, festes, joventut, Oficina Jove, Pla Local de Joventut i Casal de Joves.
f) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
g) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

VINT-I-DOSÈ: Crear la Regidoria delegada de Formació per a la Integració, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística la qual exercirà, per delegació de l’Alcaldia, les següents atribucions:

a) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de formació per a la integració, plans d’entorn i escoles d’adults.
b) Amb la coordinació de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a la mateixa matèria.
c) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, la preparació de l’esborrany de Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes de formació i inserció laboral i foment de l’ocupació, tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
d) Proposar a la Regidora delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüistica la formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
e) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives en matèria de formació per a la integració, plans d’entorn i escoles d’adults.
f) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, entitats públiques empresarials, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

VINT-I-TRESÈ: Les delegacions de competències que s’estableixen en els apartats setzè a vint-i-dosè anteriors es configuren amb caràcter de delegacions específiques i per tant els/les regidors/es que les ostentin tindran facultats de gestió, però no resolutòries, per la qual cosa no podran emetre actes administratius que afectin a tercers”.

Decret núm. 1969. Nomenament titulars de les regidories.

“ PRIMER:

Es nomena Regidora Adjunta a l’Alcaldia de Seguretat la Sra. Alicia Alegret Martí.

Es nomena Regidora Adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització la Sra. Teresa Gomis de Barbarà.

Es nomena Regidora delegada de l’Àrea de Promoció Econòmica la Sra. Alicia Alegret Martí.

Es nomena Regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals el Sr. Joaquim Enrech Garola.

Es nomena Regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme el Sr. Miquel Domingo Rodríguez.

Es nomena Regidor delegat de l’Àrea de Medi Ambient el Sr. Marcos Massó Cavallé.

Es nomena Regidora delegada de l’Àrea de Benestar Social la Sra. Montserrat Vilella Cuadrada.

Es nomena Regidora delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística la Sra. Maria Dolors Sardà Lozano.

Es nomena Regidor delegat de l’Àrea d’Esports el Sr. Sebastià Domènech Bosch.

Es nomena Regidor delegat d’Empresa i Ocupació adscrit a la Regidoria delegada de l’Àrea de Promoció Econòmica el Sr. Josep Jofré Solanellas.

Es nomena Regidor delegat de Via Pública adscrit a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme el Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà.

Es nomena Regidora delegada de Participació i Ciutadania adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social la Sra. Ángela Tello Novillo.

Es nomena Regidora delegada de Convivència i Immigració adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social la Sra. Dolors Compte Llusà.

Es nomena Regidora delegada de Família i Gent Gran adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social la Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon.

Es nomena Regidor delegat de Cultura i Joventut adscrit a la Regidoria Adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització el Sr. Joaquim Sorio Vela.

Es nomena Regidora delegada de Formació per la Integració adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística la Sra. Montserrat Duch Cartañà.

SEGON: D’aquesta resolució se’n donarà compte al Ple de la Corporació i resta condicionada al que es preveu en el Reglament orgànic municipal i la resta de legislació aplicable”.

Decret 1970. Avocació competències per part de l’alcaldia.

“ PRIMER: Aquesta Alcaldia exercirà, per avocació, les competències delegades en els Regidors delegats d’Àrea i en els Regidors Adjunts a l’Alcaldia, durant els períodes vacacionals, i en els supòsits d’absència o malaltia d’aquells.

SEGON: D’aquesta resolució se’n donarà compte en la propera sessió del Ple que tingui lloc i es publicarà al Butlletí Oficial de la Província i al tauler d’edictes de la Corporació.”

Decret 1971. Delegació de l’alcalde a la Junta de Govern Local

“ PRIMER: Delegar en la Junta de Govern Local les següents atribucions:

• Les competències com a òrgan de contractació respecte als contractes d’obres, de subministrament, de serveis, de gestió de serveis públics, els contractes administratius especials, i els contractes privats quan el seu import excedeixi els límits quantitatius atribuïts als/les regidors/es delegats/des i no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, la quantia de sis milions d’euros, inclosos els de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, sempre que l’import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.

• L’adjudicació de concessions sobre els béns municipals i l’adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el seu valor superi els cent vint mil euros i no excedeixi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni l’import de tres milions d’euros, com també l’alienació del patrimoni, quan el seu valor superi els cent vint mil euros i no superi el percentatge ni la quantia indicats.

• Els encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

• Les operacions de tresoreria quan l’import acumulat de les operacions vives en cada moment no superin el 15 per 100 dels ingressos corrents liquidats en l’exercici anterior, tot això de conformitat amb el que disposa la Llei reguladora de les hisendes locals.
• L’aprovació dels projectes d’obres i serveis l’import dels quals excedeixi els límits quantitatius atribuïts als/les regidors/es delegats/des i l’alcalde sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previstos en el pressupost.
• Les aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general, no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d’urbanització.
• L’aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, sense perjudici que puguin aprovar-se per l’Alcalde o cadascuns dels regidors/es delegats/ades per motius d’urgència.

SEGON: Aquesta Alcaldia podrà avocar per a si mateixa el coneixement dels assumptes la resolució dels quals correspongui, per delegació, a la Junta de Govern Local, en els termes previstos en l’article 14 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

TERCER: La delegació de competències que s’estableix en la present resolució inclou la potestat sancionadora, la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers, inclosa la resolució dels recursos administratius.

QUART: En els acords que la Junta de Govern Local adopti en virtut de la delegació de competències s’han de considerar dictats per l’òrgan delegant. Es farà constar les paraules “per delegació” i s’indicarà la data de la resolució o acord de delegació i la de la publicació en el diari o butlletí oficial.

CINQUÈ: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada al que es preveu en el reglament orgànic municipal i en la legislació aplicable”.

Decrets delegacions d’autoritzacions de matrimonis civils:

Decret 1972.

“ Delegar en la tinent d’alcalde Sra. Alicia Alegret Martí, la competència d’aquesta alcaldia pel que fa a l’autorització de matrimonis civils, en els casos que per absència o malaltia no els autoritzi l’alcalde”.

Decret 1973.

“ Delegar en la tinent d’alcalde Sra. Teresa Gomis de Barbarà, la competència d’aquesta alcaldia pel que fa a l’autorització de matrimonis civils, en els casos que per absència o malaltia no els autoritzi l’alcalde”.

Decret 1974.

“ Delegar en el tinent d’alcalde Sr. Sebastià Domènech Bosch, la competència d’aquesta alcaldia pel que fa a l’autorització de matrimonis civils, en els casos que per absència o malaltia no els autoritzi l’alcalde”.

Decret 1975.

“ Delegar en el tinent d’alcalde Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà, la competència d’aquesta alcaldia pel que fa a l’autorització de matrimonis civils, en els casos que per absència o malaltia no els autoritzi l’alcalde”.

Decret 1976. Delegació presidència dels organismes autònoms.

“ PRIMER: Delegar la presidència de l’Institut Municipal d’Acció Cultural en el Regidor delegat de Cultura i Joventut adscrit a la Regidora Adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització, Sr. Joaquim Sorio Vela.

SEGON: Delegar la presidència de l’Institut Municipal de Museus de Reus en el Regidor delegat de Cultura i Joventut adscrit a la Regidora Adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització, Sr. Joaquim Sorio Vela.

TERCER: Delegar la presidència de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías en la Regidora Adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització, Sra. Teresa Gomis de Barbarà.

QUART: Delegar la presidència del Patronat Municipal de Turisme i Comerç en la Regidora delegada de l’Àrea de Promoció Econòmica, Sra. Alicia Alegret Martí.

CINQUÈ: Delegar la presidència de l’Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell”, en la Regidora delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, Sra. Maria Dolors Sardà Lozano.

SISÈ: L’Alcaldia es reserva la facultat d’avocar les competències delegades o bé de revocar els nomenaments i delegacions si així ho aconsellessin circumstàncies sobrevingudes.

SETÈ: Donar compte al Ple de la Corporació del contingut d’aquesta resolució en la propera sessió que tingui lloc”.

2. Mocions de l’Alcaldia sobre organització municipal.

2.a). Moció de l’alcaldia. Grups municipals i portaveus.

“ Es dóna compte al Ple de la Corporació de la constitució dels grups municipals i dels seus integrants, portaveus i portaveus adjunts:

GRUP MUNICIPAL CONVERGÈNCIA I UNIÓ (CIU)
• Portaveu: Sra. Teresa Gomis de Barbarà
• Portaveu adjunt: Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
• Sr. Carles Pellicer Punyed
• Sr. Miquel Domingo Rodríguez
• Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
• Sr. Joaquim Enrech Garola
• Sr. Josep Jofré Solanellas
• Sra. Ángela Tello Novillo
• Sra. Maria Dolors Sardà Lozano
• Sr. Joaquim Sorio Vela

GRUP MUNICIPAL PARTIT DELS SOCIALISTES DE CATALUNYA – PROGRÉS MUNICIPAL (PSC-PM)
• Portaveu: Sra. Maria Teresa Pallarès Piqué
• Portaveu adjunt: Sr. Jordi Lamas Martínez
• Sra. Sandra Guaita Esteruelas
• Sr. Andreu Martín Martínez
• Sra. Mª Misericòrdia Dosaiguas Pérez
• Sr. Josep Allueva Latorre
• Sra. Rosa Garrido Arcones
• Sr. Carles Salas Martí

GRUP MUNICIPAL PARTIT POPULAR (PP)
• Portaveu: Sra. Alicia Alegret Martí
• Portaveu adjunt: Sr. Sebastià Domènech Bosch
• Portaveu adjunta segona: Sra. M. Dolors Compte Llusà
• Sr. Marcos Massó Cavallé
• Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon
• Sra. Montserrat Duch Cartañà

GRUP MUNICIPAL ARA REUS (AREUS)
• Portaveu: Sr. Jordi Cervera Martínez
• Portaveu adjunta: Sra. Misericordia Fargas Buquera

GRUP MUNICIPAL CANDIDATURA D’UNITAT (CUP)
• Portaveu: David Vidal Caballé.”

2.b). Moció de l’alcaldia. Composició comissions informatives.

S’acorda:

“ Establir les següents comissions informatives, com a òrgans complementaris de l’Ajuntament de Reus:

• Comissió Informativa de Serveis Generals i Econòmics
• Comissió Informativa de Serveis de Territori i Urbanisme
• Comissió Informativa de Serveis a la Persona
• Comissió Especial de Comptes

Els integrants seran:

COMISSIÓ INFORMATIVA DE SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

• Sra. Teresa Gomis de Barbarà
• Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
• Sr. Miquel Domingo Rodríguez
• Sr. Joaquim Enrech Garola
• Sr. Josep Jofré Solanellas
• Sra. Alicia Alegret Martí
• Sr. Sebastià Domènech Bosch
• Sra. M. Dolors Compte Llusà
• Sra. Maria Teresa Pallarès Piqué
• Sr. Josep Allueva Latorre
• Sr. Carles Salas Martí
• Sr. Jordi Cervera Martínez (suplent: Sra. Misericordia Fargas Buquera)
• Sr. David Vidal Caballé

Règim de reunions: divendres alterns excepte quan hagi sessió plenària a l’edifici de la Hisenda Municipal (C/ Sant Llorenç)

COMISSIÓ INFORMATIVA DE SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

• Sra. Teresa Gomis de Barbarà
• Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
• Sr. Miquel Domingo Rodríguez
• Sr. Joaquim Enrech Garola
• Sr. Josep Jofré Solanellas
• Sr. Marcos Massó Cavallé
• Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon
• Sra. Montserrat Duch Cartañà
• Sra. Maria Teresa Pallarès Piqué
• Sr. Jordi Lamas Martínez
• Sr. Andreu Martín Martínez
• Sr. Jordi Cervera Martínez (suplent: Sra. Misericordia Fargas Buquera)
• Sr. David Vidal Caballé

Règim de reunions: tots els divendres excepte quan hagi sessió plenària a l’edifici del Mercat Central

COMISSIÓ INFORMATIVA DE SERVEIS A LA PERSONA

• Sra. Teresa Gomis de Barbarà
• Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
• Sra. Ángela Tello Novillo
• Sra. Maria Dolors Sardà Lozano
• Sr. Joaquim Sorio Vela
• Sr. Sebastià Domènech Bosch
• Sra. M. Dolors Compte Llusà
• Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon
• Sra. Montserrat Duch Cartañà
• Sra. Sandra Guaita Esteruelas
• Sra. Mª Misericòrdia Dosaiguas Pérez
• Sra. Rosa Garrido Arcones
• Sr. Jordi Cervera Martínez (suplent: Sra. Misericordia Fargas Buquera)
• Sr. David Vidal Caballé

Règim de reunions: divendres alterns excepte quan hagi sessió plenària a la sala de l’entresòl del Palau Municipal.

COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES

(En el desenvolupament de les seves tasques s’aplicarà a la Comissió Especial de Comptes el sistema de vot ponderat)

• Sr. Joaquim Enrech Garola
• Sra. Alicia Alegret Martí
• Sr. Carles Salas Martí
• Sr. Jordi Cervera Martínez (suplent: Sra. Misericordia Fargas Buquera)
• Sr. David Vidal Caballé .”

2.c). Moció de l’alcaldia. Règim retributiu i dedicació. Assistències i dotacions grup polítics.

S’acorda:

“ PRIMER: Fixar la relació de càrrecs d’aquesta Corporació en règim de dedicació exclusiva i les seves retribucions d’acord amb el següent detall:

- Alcalde, amb el 101% de les retribucions fixades per a un funcionari de la Corporació del Grup A, Nivell 30 amb especial dedicació (titular de la secretaria general).
- Regidors delegats o responsables d’organismes municipals, amb les retribucions fixades per a un funcionari de la Corporació del Grup A, Nivell 30 amb especial dedicació (titular de la secretaria general).

SEGON: Fixar la relació de càrrecs d’aquesta Corporació en règim de dedicació parcial i les seves retribucions d’acord amb el següent detall:

- Regidors delegats o responsables d’organismes municipals amb el 90% de les retribucions fixades per a un funcionari de la Corporació del Grup A, Nivell 30 amb especial dedicació (titular de la secretaria general).

- Regidors delegats o responsables d’organismes municipals amb el 80% de les retribucions fixades per a un funcionari de la Corporació del Grup A, Nivell 30 amb especial dedicació (titular de la secretaria general).

- Regidors delegats o responsables d’organismes municipals amb el 70% de les retribucions fixades per a un funcionari de la Corporació del Grup A, Nivell 30 amb especial dedicació (titular de la secretaria general).

- Regidors delegats o responsables d’organismes municipals amb el 60% de les retribucions fixades per a un funcionari de la Corporació del Grup A, Nivell 30 amb especial dedicació (titular de la secretaria general).

- Regidors delegats o responsables d’organismes municipals amb el 50% de les retribucions fixades per a un funcionari de la Corporació del Grup A, Nivell 30 amb especial dedicació (titular de la secretaria general).

Ateses les greus circumstàncies econòmiques i financeres que afecten a l’Estat Espanyol i, evidentment, als Ajuntaments, transitòriament, a les retribucions previstes en l’acord PRIMER anterior i en aquest acord SEGON, se’ls aplicarà una reducció del 15% pel que fa a les assignades a l’Alcalde-President, del 10% pel que fa a les establertes pels regidors amb dedicació exclusiva i del 8% pel que fa a les dels regidors amb dedicació parcial.

TERCER: Fixar una dotació econòmica als Grups Polítics municipals xifrada en:

- Component fix: 10.500 € anuals per Grup.
- Component variable: 4.800 € anuals per cada regidor del Grup.

QUART: Fixar les següents assistències als regidors de la Corporació per concurrència a les sessions del òrgans col·legiats:

205 € per la presidència del Ple amb un màxim de 2.460 € anuals.

600 € per assistència al Ple amb un màxim de 7.200 € anuals.

L’Alcalde i els portaveus dels grups municipals percebran 340 € per assistència a la Junta de Portaveus amb un màxim de 8.160 € anuals.

Els membres de la Junta de Govern Local percebran 340 € per assistència a cada reunió del citat òrgan amb un màxim de 8.160 € anuals.

Els regidors percebran 150 € per assistència a cada Comissió Informativa i Consell Sectorial, amb un màxim de 7.200 € anuals.

Els regidors percebran 445 € per assistència a cada Comissió de Delegats, amb un màxim de 16.020 € anuals.

La quantitat a percebre mensualment per assistències no podrà superar la 1/12 part del total anual, excepte el mes de desembre o el mes de cessament o variació de la responsabilitat de Govern del regidor, si s’escau, en que es regularitzarà tenint en compte el límit anual.

Els membres de la Corporació afectats pel que diu l’article 75.1 i 2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, no percebran cap tipus d’assistència.

Els Grups hauran de portar una comptabilitat específica de la dotació que els correspongui, que posaran a disposició del Ple de la Corporació sempre que aquest ho demani.”

2.d). Moció de l’alcaldia. Periodicitat sessions Ple i Junta de Govern Local.

S’acorda:

“ PRIMER: El Ple realitzarà sessió ordinària, una vegada al mes, el primer divendres no festiu i la Junta de Govern Local una vegada a la setmana, els divendres no festius, a excepció del dia que es convoqui sessió plenària.

SEGON: En el cas que els dies esmentats siguin festius o es trobin entre dies festius o no laborables es faculta a l’Alcaldia per a posposar o avançar la realització de les sessions les quals, igualment, tindran el caràcter d’ordinàries.

D’altra banda, l’Alcalde, durant els períodes de vacances, podrà deixar de convocar sessió de la Junta de Govern Local o del Ple de la Corporació, en aquest darrer cas, prèvia consulta a la Junta de Portaveus i notificació a la Junta de Govern Local.

Així mateix no es convocarà sessió plenària ordinària ni Junta de Govern Local quan no hi hagi punts de l’ordre del dia o quan la seva escassa entitat no aconselli la seva realització.

TERCER: Correspon a l’Alcaldia determinar l’horari en que es portaran a terme les sessions”.

2.e). Moció de l’alcaldia. Plantilla del personal directiu i nomenament director general.

S’acorda:

“ PRIMER: Establir la següent plantilla de llocs de treball de l’Ajuntament de Reus en la modalitat de PERSONAL DIRECTIU:

UN/A DIRECTOR/A GENERAL DE SERVEIS, responsable jeràrquic màxim de l’administració municipal executiva, sota la dependència única de l’Alcalde, i la dependència funcional dels Tinents d’Alcalde, dels Regidors Adjunts a l l’Alcaldia i dels regidors delegats Caps d’àrea per a l’exercici de les seves respectives competències; cap jeràrquic de tots els gerents/assessors d’àmbit i amb títol universitari superior; amb retribucions equivalents a les que correspon als càrrecs de nivell 30 (titular de la Secretaria General) de l’Ajuntament, amb especial dedicació.

TRES GERENTS D’ÀMBIT, subordinats del Director General de Serveis, i responsables jeràrquics màxims de les funcions, dependències i serveis municipals que s’especificaran en el seu nomenament, d’acord amb el que s’estableix en l’apartat 2 de l’article 12 del Decret 214/1990; amb retribucions equivalents a les que corresponen als càrrecs entre el nivell A 28 I i el nivell A 22 del personal de l’Ajuntament, amb especial dedicació. L’àmbit concret de cada gerent s’especificarà en l’acord plenari de nomenament. Correspondrà a l’Alcaldia determinar les retribucions concretes que correspondran a cadascun dels gerents d’àmbit.

SEGON: Nomenar en caràcter d’urgència i fins el moment en que el lloc de treball es cobreixi pel procediment legalment establert, el Sr. Josep Prat Domènech per tal d’ocupar el lloc de treball de personal directiu, DIRECTOR GENERAL DE SERVEIS, amb les retribucions equivalents a les que corresponen als llocs de treball de nivell 30 (titular de la Secretaria General) d’aquest Ajuntament amb especial dedicació.

TERCER: Atribuir al DIRECTOR GENERAL DE SERVEIS, responsable jeràrquic màxim de l’administració municipal executiva, sota la dependència jeràrquica única de l’Alcalde, i la dependència funcional dels Tinents d’Alcalde, dels Regidors adjunts a l’Alcaldia i dels regidors delegats Caps d’àrea per a l’exercici de les seves respectives competències; cap jeràrquic de tots els gerents/assessors d’àmbit, la jerarquia immediata de les funcions, dependències i serveis municipals i de la coordinació amb els organismes autònoms i empreses municipals en matèria de Recursos Humans i Hisenda municipal, així com les funcions, dependències i serveis de totes les àrees municipals i regidories que no hagin estat expressament atribuïdes a cap gerent/assessor d’àmbit.

QUART: Els designats per ocupar llocs de treball reservats al personal directiu podran ser cessats lliurement pel Ple de la Corporació, en tot moment, sense que sigui necessària l’observança de cap forma, i cessaran, així mateix, quan expiri el mandat del Ple de la Corporació que els ha nomenat.

CINQUÈ: Delegar a l’Alcalde la competència per a fixar, mitjançant decret, les condicions de la compatibilitat i dedicació, si s’escau, de tot el personal directiu entre l’Ajuntament, les empreses municipals, organismes autònoms o altres entitats depenents o amb participació de l’Ajuntament

SISÈ: Modificar, si s’escau, amb tot allò que s’estableix en els apartats anteriors el catàleg de llocs de treball de la Corporació al qual s’incorporen els llocs reservats al personal directiu.

SETÈ: Les retribucions establertes per a aquest personal tindran les modificacions que s’aprovin per al personal funcionari utilitzat de referència retributiva en cada cas.

VUITÈ: En tot allò relatiu al personal directiu s’observarà el que s’estableix en els articles 306 del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i 9 i següents del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals. No obstant, en cas de dictar-se les normes de desenvolupament de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, es procedirà a l’adequació del règim jurídic d’aquest personal a la nova regulació”.

2.f) Moció de l’alcaldia. Plantilla personal eventual de confiança o assessorament especial.

S’acorda:

“ PRIMER: Establir com segueix la plantilla de llocs de treball de personal eventual de l’Ajuntament de Reus en la modalitat de PERSONAL DE CONFIANÇA O ASSESSORAMENT ESPECIAL:

6 Delegats de Serveis amb retribucions equivalents entre el nivell A 28 I i el nivell A 22 del personal de l’Ajuntament, amb especial dedicació.

3 Assessors de Programes Especials amb retribucions equivalents entre el nivell A 22 i el nivell A 20 del personal de l’Ajuntament, amb especial dedicació.

3 Assessors d’Àmbit amb retribucions equivalents entre el nivell A 28 I i el nivell A 22 del personal de l’Ajuntament, amb especial dedicació.

1 Cap de Gabinet de l’Alcaldia amb retribucions equivalents entre el nivell A 28 I i el nivell A 22 del personal de l’Ajuntament, amb especial dedicació.

1 Cap de Comunicació Corporativa amb retribucions equivalents entre el nivell A 28 I i el nivell A 22 del personal de l’Ajuntament, amb especial dedicació.

SEGON: El nomenament i separació d’aquest personal serà lliure i correspondrà a l’alcalde que determinarà el nivell retributiu i de dedicació. Cessaran automàticament, sense que sigui preceptiva l’observança de cap forma, en el moment o data en què es produeixi el cessament o l’expiració del mandat de l’autoritat per a la qual presta la funció de confiança o d’assessorament. Així mateix correspondrà a l’Alcaldia determinar les retribucions concretes que correspondran a cadascun dels llocs de treball esmentats en l’apartat PRIMER.

Les funcions que realitzaran aquest personal es fixaran en el moment del seu nomenament.

Per a tot el que afecti al personal eventual s’estarà al que disposen els articles 9 i següents del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals. No obstant, en cas de dictar-se les normes de desenvolupament de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, es procedirà a l’adequació del règim jurídic d’aquest personal a la nova regulació.

TERCER: Modificar, si s’escau, amb tot allò que s’estableix en els apartats anteriors el catàleg de llocs de treball de la Corporació al qual s’incorporen els llocs reservats al personal eventual de confiança o assessorament especial.

En el cas que pel procediment legalment establert es cobreixin els llocs de treball de gerent d’àmbit, en la modalitat de personal directiu, s’amortitzaran successivament els llocs de treball d’assessors d’àmbit previstos en l’acord PRIMER anterior.

QUART: Les retribucions establertes per a aquest personal tindran les modificacions que s’estableixin anualment pel personal de la Corporació d’acord amb la categoria i nivell establerts”.

2.g) Moció de l’Alcaldia. Delegació del Ple a la Junta de Govern Local.

S’acorda:

“ PRIMER: Delegar en la Junta de Govern Local totes les competències de caràcter delegable del Ple de la Corporació (inclòs l’establiment i modificació de preus públics, per la prestació de serveis i realització d’activitats competència de l’Ajuntament) que expressament li atribueixen la llei reguladora de bases de règim local, el text refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya, la llei d’hisendes locals i les lleis sectorials.

SEGON: El Ple de la Corporació podrà avocar per a si mateix el coneixement dels assumptes la resolució dels quals correspongui a la Junta de Govern Local, en virtut de la delegació de competències que s’estableix en la present resolució, en els termes previstos en l’article 14 de la llei 30/1992, de 26 de novembre.

TERCER: La delegació de competències que s’estableix en la present resolució inclou la potestat sancionadora, la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers, inclosa la resolució dels recursos administratius.

QUART: En els acords que la Junta de Govern Local adopti en virtut de la delegació de competències es farà constar aquesta circumstància i s’han de considerar dictats per l’òrgan delegant.

CINQUÈ: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada al que es preveu en el Reglament Orgànic Municipal i en la legislació aplicable”.

2.h) Moció de l’alcaldia. Habilitació a l’alcalde i al regidor d’Hisenda per la signatura de contractes de cobertura de risc.

S’acorda:

“ PRIMER: Facultar a l’Alcaldia i al regidor delegat de Recursos Generals i Hisenda per a que indistintament un o l’altre puguin formalitzar contractes marc de cobertura de risc de tipus d’interès amb qualsevol institució financera que permeti a l’Ajuntament fixar o acotar el cost de finançament dels seus préstecs a tipus d’interès variable, signant els documents que siguin precisos per a la seva formalització.

L’import acumulat es podrà ampliar fins a quaranta-cinc milions d’euros, sumant totes les operacions de derivats vigents, xifra que suposa aproximadament entre el 50 i el 60 % del capital viu pendent de retornar en els propers anys, i el termini màxim al que es podran tancar aquest tipus d’operacions serà de 5 anys.

SEGON: Facultar a l’Alcaldia i al regidor delegat d’Hisenda i Recursos Generals per a que indistintament un o l’altre realitzin les operacions financeres o contractes concrets relatius a productes derivats dins de l’àmbit establert en les condicions generals recollits en el contracte marc corresponent, signant els documents que siguin necessaris per a la seva formalització.

TERCER: De totes les operacions que es contractin s’haurà de donar compte en la primera sessió que celebri la Junta de Govern Local. Tanmateix, cada tres mesos l’Alcaldia o, en el seu cas, el regidor en qui delegui, informarà a la Junta de Govern Local de la gestió financera de les operacions de derivats portada a terme”.

Reus, 20 de setembre de 2011

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.