Competències en participació, bon govern i serveis generals
- L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de participació ciutadana, plans estratègics, programes transversals de participació, centres cívics, polítiques d'igualtat, Casal de les dones, solidaritat i cooperació, polítiques en matèria de LGBTI+, transparència, bon govern, accés a la informació pública, organització i serveis municipals de règim interior, arxius, OAC i serveis municipals de Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions.
- L’atenció, diàleg i relació amb amb la ciutadania i les institucions públiques o privades en relació amb aquestes matèries.
- La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern Local.
- L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a la participació ciutadana, plans estratègics, programes transversals de participació, centres cívics, polítiques d'igualtat, Casal de les dones, solidaritat i cooperació, polítiques en matèria de LGBTI+, transparència, bon govern, accés a la informació pública, organització i serveis municipals de règim interior, arxius, OAC i serveis municipals de Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions
- La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
- La inspecció i supervisió superiors dels serveis municipals en relació amb les matèries esmentades en el paràgraf a.