Ciutat Amigable amb les Persones Grans
Reus forma part de la Xarxa de Ciutats i Comunitats Amigables amb les Persones Grans des de juny de 2025. Es tracta d’una iniciativa promoguda per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) que impulsa l’envelliment actiu i saludable a través de polítiques públiques inclusives i adaptades a les necessitats de les persones sèniors.
L’adhesió suposa un reconeixement explícit de l’OMS al compromís de l’Ajuntament de Reus amb la millora de la qualitat de vida de la població gran, i posiciona la ciutat dins d’una xarxa global que treballa per fer els entorns urbans més accessibles, segurs i participatius per a totes les edats.
Reus assumeix el compromís de promoure la participació activa de les persones grans a les seves polítiques municipals; desenvolupar un pla d’acció local basat en les necessitats i aportacions reals de la població gran i vetllar per un procés de millora contínua que garanteixi l’adaptació progressiva de la ciutat a les diferents realitats de l’envelliment.
Entre els beneficis de formar part d’aquesta xarxa internacional destaquen l’accés a coneixement compartit i el contacte amb altres ciutats que treballen en la mateixa línia.
El Pla d’Envelliment Actiu i Saludable ja es va dissenyar seguint les directrius de la Guia de Ciutats Amigues amb les Persones Grans de l’OMS i els criteris del Protocol de Vancouver, i promou una mirada transversal de l’envelliment en totes les polítiques municipals.
977 010 010